🏆آغاز جام رستم زرتشتی در مارکار
🔹روشنگر به نقل از امرداد/چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال جام رستم، ویژه هموطنان زرتشتی، از روز جمعه 4 آبان آغاز شد.مراسم افتتاحیه این مسابقات روز گذشته در زمین چمن پردیس دانش مارکار برگزار شد.
🔸گفتنیاست، مسابقات جام رستم به همت خانواده زندهیاد «رستم اخوی» و با همکاری تنی چند از دوستان آن مرحوم در رشته فوتبال برگزار میشود. امسال این مسابقات با حضور 8 تیم در رده بزرگسالان انجام میشود.
🔸مراسم اختتامیه مسابقات و اهدای جوایز، جمعه 16 آذر در پردیس دانش مارکار برگزار خواهد شد.
@Feraghvaadyan
تعطیلی موکب ۵۱۹ وابسته به «یمانی» در عراق
✡️روشنگر به نقل از کانال نقد تخصصی حلقه/ اتباع احمدالحسن یمانی، چند سالی است در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، با برپایی موکب (۵۱۹)، به تبلیغ مبانی انحرافی جریان یمانی میپردازند.
💯این وضعیت تا چند روز پیش هم ادامه داشت تا اینکه روز گذشته، عدهای از زوار به سبب طرح چند اشکال علمی به مبانی احمدالحسن، از سوی موکبداران 519 مورد اهانت شدید قرار میگیرند.
این مسئله درنهایت منجر شد که اداره استخبارات عراق اقدام به جمع آوری مومب انحرافی مزبور نماید.
@Feraghvaadyan
●➼┅═❧═┅┅───┄
﷽
Today, physicist have attempted to reconcile science and religion and explore the ways in which both contribute to a search for truth and meaning. The scientific discipline, with its emphasis on empirical evidence, can answer important questions about how the universe functions, while religion can provide alternate explanations to fill gaps in scientific knowledge, and answer existential questions that science cannot
📣 روشنگر به نقل از کانال اسلام و دانش/ امروزه فیزیکدانان تلاش میکنند تا #علم_و_دین را بیش از پیش با هم آشتی دهند و راههایی را پیدا کنند که علم و دین با کمک یکدیگر منجر به یافتن حقیقت جهان شوند. حوزه علم با تاکید بر شواهد تجربی میتواند سوالات انسانها در مورد مکانیسم کارکرد جهان را پاسخ دهد ، در حالی که👈🏻 دین میتواند توضیحاتی ارائه دهد که شکافهای علمی را پر کند و به سوالهایی پاسخ دهد که علم نمیتواند به آنان پاسخ دهد
🎓 دانشگاه برکلی
https://berkleycenter.georgetown.edu/forum/the-complementarity-of-science-and-religion
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
❌آب رفته را نمیتوان به جوی بازگرداند...
👈🏻تلاش گروهک مجذوباننور برای کسب وجهه مجدد با اتهامزنی
✍🏻پس از فاجعه گلستان هفتم اسفندماه 1396 و جنایات تأسفبار آن، عملاً وجهه و اعتباری نهتنها برای فرقه گنابادی باقی نماند، بلکه کل مرام درویشیگری مخدوش شد. از این زمان به بعد بود که دراویش گنابادی و طیف افراطی فرقه -به عنئان مسببان اصلی این واقعه- تمام توان خود را برای اصلاح این اعتبار مخدوش و بازگردان آبروی رفته، به کار بستند و در این مسیر از هیچ امری فروگذار نکردند؛ از مظلومنمایی و تطهیر چهره آشوبگران گرفته تا تحریف حادثه و اتهامزنی به دیگران.
👈🏻تازهترین اقدامات دراین زمینه، مقاله یکی از مدیران مجذوبانی با عنوان «لباسشخصیها: از «مردم انقلابی» تا «ضابطین خاص قوه قضاییه»/ نگاهی به عاملان سرکوب درویشان گنابادی از سال ۸۴ تا امروز» است که نویسنده در آن کوشیده با ارائه تاریخچهای جهتدار از اغتشاشگریهای دراویش افراطی در 10 گذشته، ضمن انحراف افکارعمومی از علت و مسببان اصلی این وقایع، عاملان آن را افراد و نهادهایی خاص معرفی نماید.
🔸در باب این تحریفنامه به ذکر چند پرسش از نویسنده بسنده کرده، قضاوت را به مخاطبان محترم وامیگذاریم:
🔹شما همهجا از «اسناد و مدارک بهدستآمده» دم زده و برایاثبات مدعیات خود بدان استناد میجویید، اگر چنین مدارکی وجود دارد، چرا هم برای تنویر افکارعمومی و هم به منظور پیشبرد حقوقی مدعیات خود - که علاقه خاصی نیز به این حوزه دارید- آنها را آشکار نکرده و در محافل موردنظر پیگیری نمی کنید؟
🔹به ادعای شما، مردم هیچ واکنشی نسبت به اغتشاشات دراویش -از وقایع قم و کوار تا گلستان هفتم- نداشتهاند، چطور بر مستندات آشکار موجود در اینزمینه، اینچنین سرپوش میگذارید؟ آنهم در عصر حاکمیت شبکههای مجازی که مردم، خود خبرنگار میدان هستند؟
🔹از نویسنده میپرسیم، چرا نهادهای امنیتی برای عمل به وظیفه خود در مقابله با آشوبگری و عوامل مخل امنیت عمومی و حفظ حقوق شهروندان، باید خود را در قامت آنچه «لباس شخص» خواندهاید، جا بزنند؟! حیطه وظایف و کارکردهای هر نهاد، از جمله نهادهای امنیتی و انتظامی در قانون مشخص است و در صورت قصور و مماشات، مورد بازخواست قرارخواهدگرفت. پس این ادعا با منطق سازگاری ندارد، مگر آنکه پای اغراض و تعصبات در میان باشد.
🔹مستندات شما در باب ادعای فوق چیست؟ آیا با علم لدنی و چشم برزخی، خروش خودجوش مردم در برابر تجاوز به حریم حقوقی خود را در قامت «نیروهای لباس شخصی» مشاهده نمودهاید؟!
🔹اما مهمتراز همه، ادعای پایانی شماست:«در غائله گلستان هفتم حکومت برای لباسشخصیها از لفظ مردم استفاده نکرد زیرا اینبار مردم کوچه و بازار همان درویشان بودند و درویشان همان مردمان کوچه و بازار.»؛ گویا دست پیش را گرفتهاید که پس نیفتید! لطف نموده مدارک ومستندات خود را در این زمینه نیز ارائه دهید تا افکارعمومی منور گردد. صرفنظر از آنچه از خودتان(سایت مجذوبان نور) در باب فاجعه گلستان هفتم در فضای مجازی منتشر شده و مستندات آن موجود است، دست کم هیچ عقل سلیمی، تجاوز به حریم شخصی، تخریب اموال عمومی و خصوصی، آسیب فیزیکی و معنوی و سلب آرامش و امنیت عمومی را پذیرا نخواهدبود. این ادعایتان هم درست، مانند نمایش اهدای گل به ساکنان محله (هماسایگان دولتسرا) پس از اشوبهای بهمنماه است.
👈🏻این مطلب نیز همچون دیگر اقدامات مجذوبانیها، تلاشی است بیثمر. اینبار از «مردم» مایه گذاشته و کوشیدهاند خود را به مردمی پیوند زنند که قلوبشان همچنان از آن فاجعه، مغموم است؛ اما این مردم، تعصب، زیادهخواهی و قدرتطلبی و سرکشی را برنتابیده و در مقام احقاقحق خود بوده و هستند. بنابراین، این «و» عطف، استثنائاً در اینجا «پیونددهنده» نخواهدبود. حقیقت آن است که آب رفته را نمیتوان به جوی بازگرداند...
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🗞بیانیهای با طعم مؤاخذه، انذار و ارشاد
👈🏻پادرمیانی تابنده برای حل اختلافات درونی
✍🏻بالآخره، سنگپراکنیها و دامن زدن به آتش اختلافات درونفرقهای توسط مأذون خارجنشین فرقه گنابادی و حامیان رسانهایش، قطب را وادار به شکستن سکوت و صدور بیانیه برای پایان دادن به آتش این نزاع درونی نمود.
در این بیانیه که درست، پس از انتشار مطالب رسانههای وابسته به آزمایش در باب تخریب عنوان «مولازاده» و زیرسؤال بردن آن صادر شد، نورعلی تابنده با لحنی انذاردهنده، مأذون خارجنشین فرقه را به سبب اقدامات اخیرش در لفافه مورد مؤاخذه قرار داده و او را به تبعیت از فرامنیش فرامیخواند.
🔸میزان تمرد آزمایش و افراطیون از فرامین تابنده در ماههای اخیر به حدی، زیاد و عیان شده که قطب سالخورده را اینچنین به تکاپو واداشتهاست.
🔹تابنده در این بیانیه در قامت یک میانجیگر، درصدد خاموش کردن شعلههای آتش نزاعی است که به جان فرقه افتاده؛ همان چیزی که از آن با عنوان «تف یر بالا» یاد کردهاست.
🔹وی با یادآوری وظایف فقری آزمایش، وی را به رعایت آنها خوانده و در عینحال، تحرکات اخیرش را در مقام «تفسیرهای -بهاصطلاح- قرآنی»اش مورد انتقاد قرار میدهد و با ارائه نمونهای، وی را از برداشتهای مغرضانه برحذر داشته، به پیروی حقیقی از قرآن دعوت میکند.
👈🏻این بیانیه را باید صریحترین موضع تابنده نسبت به تحرکات و اقدامات مصطفی آزمایش دانست که از اوج انحراف و کجروی وی حکایت دارد؛ بهگونةای که قطب از بیم تعمیق این اختلافافکنیها و عواقب آن، ناگزیر به عرضاندام شدهاست.
⁉️حال بایددید، واکنش مأذون خارجنشین نسبت به این فرمان صریح چیست؟ تداوم تمرد یا گردننهادن بدان؟ درهر دو فرض، نتایج و معنای بیانیه مزبور به ضرر اعتبار وی خواهدبود.
📚بخش تحلیلی روشنگر
#فرقه_گنابادی
#نورعلی_تابنده
#مصطفی_آزمایش
#اختلافات_درونی_فرقه
#مأذون_خارج_نشین_فرقه_گنابادی
#بیانیه
@Feraghvaadyan
🌎تأکید دانشگاه هاروارد بر علمی بودن قرآن کریم💥
Where science and religion meet, from an Islamic perspective – Harvard Gazette
آنجا که #علم_و_دین همسو میشوند با یکدیگر، از دیدگاه اسلامی
The Quran, he said, provides many examples of Islam’s strong ties to knowledge.
در قرآن نمونههای زیادی از پیوند محکم اسلام با علم وجود دارد.
برونه گودیهدونی _ استاد دانشگاه هاروارد
Religion and science can learn from each other, asserted respondent Howard Smith, senior astrophysicist at the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.
هاوارد اسمیت استاد فیزیک نجومی هاروارد اظهار داشت:
دین و علم میتوانند از همدیگر فراگیرند [و همسو با یکدیگر باشند]
🎓 دانشگاه هاروارد آمریکا
https://news.harvard.edu/gazette/story/2008/05/where-science-and-religion-meet-from-an-islamic-perspective/
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
⭕️ #اربعین: نشانه ی آخرالزمانی
🔻پروفسور #الکساندر_دوگین نظریه پرداز، نویسنده و استراتژیست روس:
« پیاده روی #اربعین نشانه ای مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خود را حرکتی آماده گر برای ظهور مسیح و مهدی می داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم. پیاده روی اربعین به یک حادثه آخرالزمانی شباهت بیشتری تا یک حادثه عادی و معمولی دارد. ما و همه کسانی که در جستجوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم باید با همدیگر متحد شویم و این پیاده روی جلوه ای از این اتحاد است.»
👌 #موکب_مجازی_زمانه
@Feraghvaadyan