eitaa logo
روشنگر مدیا
974 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
562 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا انقراض گونه ها نشانه ی بی هدف بودن جهان است ؟ یکی از استدلال های ملحدین برای بی هدف نشان دادن جهان و نبود خالق، انقراض جانداران است ! اما آیا به راستی انقراض گونه ها بی هدف و مضر بوده است؟ پاسخ این سوال منفی است. جالب است بدانیم برخلاف ادعا ملحدین ما انسان ها موجودیت خود را مدیون انقراض هستیم They are the natural treasures that have been lost from the world forever, but the extinction of a species may not always be a bad thing according to the Natural History Museum آنها ،گنجینه های طبیعی هستند که برای همیشه از روی زمین محو شده اند ،اما بر اساس موزه تاریخ طبیعی ،انقراض گونه ها همیشه چیز بدی محسوب نمی‌شود. Although 99 per cent of species that has ever lived on Earth is now extinct, the exhibition will show that without the demise of animals like the dinosaurs, which died out 66 million years ago, mammals and birds would never have come to dominate the planet. extinction can actually have a positive effect on nature اگرچه 99 درصد گونه های جانوری که روی زمین زندگی کرده اند اکنون منقرض شده اند اما نمایشگاه (در موزه تاریخ طبیعی) نشان میدهد بدون انقراض جاندارانی مانند دایناسورها که 66 میلیون سال قبل از بین رفتند ،پستانداران و پرندگان هرگز به سلطه و برتری زمین دست نمی یافتند. انقراض واقعا میتواند تاثیر مثبت بر روی طبیعت داشته باشد https://www.telegraph.co.uk/news/earth/wildlife/9828809/Extinction-is-not-always-a-bad-thing-say-scientists.html At the most basic level, mass extinctions reduce diversity by killing off specific lineages , and with them, any descendent species they might have given rise to. In this way, mass extinction prunes whole branches off the tree of life. But mass extinction can also play a creative role in evolution, stimulating the growth of other branches در پایه ای ترین مرحله، انقراض گروهی با نابودی دودمانه هایی خاص و به همراه آنها، هر گونه نسب گرفته از آن دودمانه ها، باعث کاهش تنوع می شود. به این طریق انقراض گروهی همه شاخه های درخت زندگی را هرس می کند. ولی انقراض گروهی همچنین با تحریک رشد سایر شاخه ها، نقش سازنده ای در تکامل ایفا می کند. In this way, mass extinction can level the evolutionary playing field for a brief time, allowing lineages that were formerly minor players to diversify and become more prevalent. By removing so many species from their ecosystems in a short period of time, mass extinctions reduce competition for resources and leave behind many vacant niches, which surviving lineages can evolve into. For example, mammals have been around for more than 200 million years — but for most of that time, they've remained a small group of rodent-like organisms از این طریق، انقراض گروهی می تواند سطح زمین بازی تکامل را برای مدتی کوتاه هموار کند و دودمانه هایی که سابقا بازیکنان کم اهمیتی بودند، اجازه تنوع و غلبه شدن را بدهد. با حذف تعداد بسیاری از گونه ها از اکوسیستم خود در بازه کوتاهی از زمان، انقراض گروهی رقابت بر سر منابع را کاهش داده و و کنام های بسیاری را خالی می گذارد که دودمانه های باقی مانده می توانند در آنها فرگشت یابند. برای مثال پستانداران بیشتر از حدود 200 میلیون سال وجود داشتند ولی بیشتر این مدت به صورت گروهی کوچک ،از جانداران جونده سپری می کردند. دانشگاه برکلی https://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/massextinct_04 💠 @Feraghvaadyan 💠 @Naghde_elhad
خدای خطاکار در آثار پائولو کوئلیو در کتاب‌های خود از روح کیهانی صحبت می‌کند که این را بخشی از روح خداوند می‌داند. وی روح کیهانی را دارای دو جنبه‌ی فرشته‌گون و شیطانی می‌داند. نتیجه‌ی به دست آمده آن است که دارای صفات شیطانی، وسوسه‌ها و خطاهاست. از صفات نیکش، فرشتگان پدید می‌آیند و از صفات پلیدش، شیاطین‌. (منبع؛ کیمیاگر، ص223) سرکرده فرقه نیز را مطرح می کند و آن را روح القدس یا می نامد که به دوبخش، شبکه مثبت و تقسیم می شود، شبکه منفی را شیطان و جنیان می داند.یعنی بخشی از روح القدس یا جبرییل ،شیاطین و هستند. با اندکی تأمل می‌توان به این نتیجه رسید که آثار پائولو و طاهری، مرگ تدریجی و خاموش دین و خداپرستی را در ضمیر ناخودآگاه افراد رقم می‌زند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe 💠 @Feraghvaadyan
12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شنیدنی مسلمان شدن یک آتئیست استرالیایی به برکت قرآن 👈 کسی که شرطش برای پذیرش اسلام ، دریافت نشانه ای از طرف خداوند بود ، و... 💠 @feraghvaadyan
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: باید بدانیم ۱ ◀️پیشگویی ناصحیح رهبران بهائی در رابطه با تعداد پیشوایان تشکیلات بهائی و سکوت بیت العدل در این زمینه 💠 @Bavarejavan 💠 @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 جدید بهائیت: دعوت به 👤«عرفان ثابتی» از مبلغین نام‌آشنای است که تریبون‌های گوناگونی از انگلستان و شبکه‌های معلوم‌الحال آن، در اختیارش قرار داده می‌شود. وی با حضور در برنامه‌های مختلف شبکه‌هایی چون BBC، manoto و... نقشه‌های بهائیت را به طرق مختلف به خورد مخاطبان می‌دهد. ↙️ ثابتی اخیراً در یکی از برنامه‌های شبکه هتاک manoto# که سابقه سیاهی در توهین به ایران و ایرانیان دارد، سخنانی در بیهودگی دفاع از استقلال، دعوت به وطن‌فروشی، اظهار نظر در مورد مواد آموزش درسی کودکان و... ارائه کرده‌است. سخنانی که در بردارنده برخی اهداف بهائیت پیرامون باز کردن راه نفوذ و خیانت‌پیشگی است، چیزی که در سرتاسر تاریخ این قابل مشاهده می‌باشد. ↙️ وی در بخشی از سخنانش اینطور گفت: «این خیلی تأسف‌آور و دردناک است که حتی کسانی که تعلقات دینی خاصی ندارند، تعصب میهن‌پرستانه‌ای دارند که حاضرند خون بریزند برای آنچه که اسمش را از خاک می‌گذارند.» مفهوم کوته‌نظرانه این جمله آن است که مثلاً اگر صدام به کشور حمله می‌کند، یک مشت خاک چه ارزشی دارد؟! بگذار بگیرد و از تبعاتی که به اسارت گرفتن مردمان بر جسم و روحشان دارد، حرفی نمی‌زنند. بهائیت بی‌غیرتی و بی‌شرمی را به نهایت رسانیده و با لاپوشانی تعصبات سران خود که می‌گویند: ‌«ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا (بهاءا...) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید»(1) یا «بر دشمنانم باش و برای دوستانم، کوثر بقاء»(2) دم از لزوم عدم‌ تعصب، آن هم برای دفاع از خانه و خانواده می‌زنند و راه‌بازکن استبداد و استعمار اربابان قدرت‌طلب خود هستند. 📚پی‌نوشت: 1. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه،چ 1، 137 بدیع، ص 216. 2. افنان مهری، نفحات فضل، 144 بدیع، ص 16؛ حسینعلی نوری، لوح احمد. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦کلیپ: بررسی موضوع بازگشت برخی از بهائیان از و نظر بزرگان بهائی راجع به محال بودن این موضوع @Bavarejavan @Feraghvaadyan
40 سال قبل، نوزدهم تیرماه 1357، کلیسای گئورک مقدس در فهرست آثار ملی ثبت گردید. 40 տարի առաջ, 1978 թւի յուլիսի 10-ին, Ս. Գէորգ եկեղեցին գրանցւեց Իրանի Ազգային Պատմամշակութային Հարստութիւնների ցանկում: 🔹شورای خلیفه گری ارامنه تهران 💠 @Feraghvaadyan
🔷گزارش تصویری از بهسازی تالار دبیرستان انوشیروان با همیاری وزارت آموزش و پرورش 🔹اردشیر اورمزدی هموند انجمن اولیا و مربیان دبیرستان انوشیروان از... https://www.berasad.com/?p=51102 @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⚜اعتراض مسلمانان ترکیه به بد رفتاری دولت چین با مسلمانان ایغور سرکوب و تبعیض علیه اقلیت مسلمان ساکن منطقه شین‌جیانگ چین از سوی دولت مرکزی تشدید شده است. در استان شین‌جیانگ چین بیش از ۱۰ میلیون تن از اویغورهای ترک زبان و مسلمان زندگی می‌کنند. این استان در شمال غربی چین با کشورهای افغانستان، پاکستان و قزاقستان هم مرز است و مقامات چینی می‌خواهند ۵۷۰۰ کیلومتر مرز با این سه کشور را دیوار مرزی بکشند⚜ 💠 @religions 💠 @Feraghvaadyan
🔍بررسی علی محمد شیرازی (باب) در کلام متناقض (دومین سرکرده بهائیت)👁‍🗨 ✴️بیان عباس افندی (معروف به عبدالبهاء، دومین سرکرده بهائیت) درباره نبوت علی‌محمّد شیرازی (معروف به باب، سرکرده جریان بابیت) دوگانه و متناقض است: 1⃣ او در برابر بابی‌های ازلی، نبوت شیرازی را نفی کرده و می‌نویسد: «عند التّحقيق معلوم شد که دعوای وحی فرشته نداشته و چون در ميان مردم مشهور بعدم تعليم و تعلّم بوده، در نظر ناس اين قضيّه خارق العاده جلوه کرده، بعضی از ناس باو گرويدند.»(۱) 🔻او در اینجا علی‌محمّد شیرازی را جوانی معرفی می‌کند که شوری در سر دارد و در پی بلندپروازی، مدعی (واسطه میان امام و مردم) است: «در سنه هزار و دويست و شصت در سنّ بيست و پنج در شيراز در روش و حرکت و اطوار و حالات او آثاری نمودار شد که آشکار گرديد شوری در سر و پروازی ديگر در زير پر دارد. آغاز گفتار نمود و مقام بابيّت اظهار و از کلمه بابيّت مراد او چنان بود که من واسطه فيوضات از شخص بزرگواری هستم که هنوز در پس پردهء عزّت است و دارندهء کمالات بی حصر و حدّ، به اراده او متحرّکم و به حبل ولايش متمسّک. و در نخستين کتابی که در تفسير سورهء مرقوم نموده، در جميع مواضع آن خطابهائی به آن شخص غايب که از او مستفيد و مستفيض بوده، نموده و استمداد در تمهيد مبادی خويش جسته و تمنّای فدای جان در سبيل محبّتش نموده، از جمله اين عبارت است: يا بقيّة اللّه قد فديت بکلّی لک و رضيت السّبّ فی سبيلک و ما تمنّيت الّا القتل فی محبّتک و کفی باللّه العليّ معتصماً قديماً. و همچنين تأليفات کثيره در شرح و تفسير آيات قرانيّه و خطب و مناجات عربيّه نموده تشويق و تحريص بانتظار طلوع آن شخص کرده و اين کتب را صحائف الهاميّه و کلام فطری ناميده.»(۲) 🔻شایان توجه است که در این کتاب، با ذکر سند، شیرازی را تنها مدعی بابیت یک شخص غائب معرفی می‌کند؛ بنابراین نه خود شیرازی خود را مهدی موعود یا پیامبر می‌دانسته، نه عباس افندی؛ بلکه او تنها مدعی بابیت بوده و عباس افندی نیز این مطلب را تأیید می‌کند. 🔻در اینکه مراد از بقیه الله و در کلام شیرازی چه کسی است، باید توجه داشت که او در آثار دیگرش از بابیت خود برای حجت بن الحسن سخن گفته است و ایشان را قائم دانسته است.(۳) البته بهائیان مدعی هستند که مراد از بقیه الله و قائم، حسین علی نوری (معروف به بهاء الله، سرکرده بهائیان) است که سخنی گزاف و بی‌جاست؛ به دلایل گوناگونی که ازجمله آن‌ها می‌توان به ادعای قائمیت نداشتن خود نوری اشاره کرد. به این معنا که نوری در هیچ یک از آثار و ادعاهای خود، ادعای قائمیت یا بقیه اللهی نکرده است. 🔻در مقابل، شیرازی در آثار گوناگون خود، نشانه‌هایی برای قائم موعود و من‌یظهره اللهی که بشارت را داده، معرفی می‌کند که هیچ یک با شخص حسین‌علی نوری قابل تطبیق نیست. 2⃣ عباس افندی هنگامی که در برابر غربی‌ها قرار می‌گیرد و برای آنان افاضه می‌کند، نه تنها شیرازی را پیامبر می‌شناساند، بلکه او را از پیامبران اولوالعزم معرفی می‌کند: «کلّيّه انبيا بر دو قسمند قسمی نبیّ بالاستقلالند و متبوع و قسمی ديگر غير مستقلّ و تابع. انبيای مستقلّه اصحاب شريعتند و مؤسّس دور جديد که از ظهور آنان عالم خلعت جديد پوشد و تأسيس دين جديد شود و کتاب جديد نازل گردد و بدون واسطه اقتباس فيض از حقيقت الوهيّت … آن مظاهر نبوّت کلّيّه که بالاستقلال اشراق نموده‌اند مانند حضرت ابراهيم حضرت موسی حضرت مسيح و حضرت محمّد و حضرت اعلی (علی‌محمد شیرازی) و جمال مبارک (حسین‌علی نوری).»(۴) 🔻این دوگانگی نمونه‌ای از هزاران تناقض گفتاری و کرداری این جریان است؛ لیکن این دوگانگی، دو رویی و تناقض از سوی دومین سرکرده جریان بهائیت که خود را مبین این جریان می‌داند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟⁉️ 🔻مگر جز این است که حسین‌علی نوری (مؤسس بهائیت) درباره تناقض می‌گوید: «تناقض را در ساحت اقدس مظاهر مقدسه الهيه راه نبوده و نخواهد بود. اين تناقض در نفس خلق است، نه در امر حق.»(۴) ❓آیا همین تناقض برای مظهر مقدسه الهی نبودن عباس افندی کفایت نمی‌کند؟ ❓آیا همین تناقض، بطلان بهائتی که سرانش به این روشنی دروغ می‌گویند و هر در برابر هر کس یک روی خود را نشان می‌دهند، کفایت نمی‌کند؟ ❓جدای از دورویی عباس افندی، بالاخره علی‌محمد شیرازی چه جایگاهی در میان بهائیان دارد؟ باب است، مهدی است یا پیامبر؟ ❓آیا این جریان جز توهین به مخاطبانش دستاورد دیگری هم داشته است؟ ❓آیا جز این است که در قرن اتم و پیشرفت علم و تعالی انسان، پیروانش را گوسفند لقب می‌دهد و آنان را اغنام الله می‌خواند؟ 🔰قضاوت با شما 📚پانوشت ۱. مقاله شخصی سیاح، عباس افندی، ص ۲. ۲. پیشین. ۳. تفسیر احسن القصص، علی محمد شیرازی. ۴. مفاوضات، عباس افندی، ص ۱۲۳ – ۱۲۴. ۵. بدیع، حسین علی نوری، ص ۱۲۶. @bahaiat_net @Feraghvaadyan