eitaa logo
روشنگر مدیا
972 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️ مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند: ✍ « یک سفری آقای شیخ محمود که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود: بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن ✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. ✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️ تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد. 📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120 @hojjatiye @Feraghvaadyan
احمد بصری یا همان مدعی شده است که اگر بشارتی در خواب برای کسی صورت بگیرد به این صورت که از آن‌ها خواسته شود به جمع احمد بصری بپیوندند، وی بوده و باید افراد این دعوت را قبول کنند و الا کافر و از دین خدا خارج خواهند شد. و برای این ادعای خود آیه 7 سوره‌ی قصص را شاهد می‌آورد. و مدعی است: «مقصود از وحی در « أَوْحَيْنا إِلى أُمِّ مُوسى» همان است» منبع؛ برگرفته از: مع العبد الصالح، ابوالحسن، ج2، ص41 درحالی که به فرموده‌ی (علیه‌السلام) منظور از «اوحینا» به مادر حضرت همان است: «و اما وحی الهام این سخن خداوند بلند مرتبه است: و پروردگار تو به زنبورعسل وحی کرد که از برخی کوه‌ها و از برخی درختان و از آنچه داربست می‌کنند، خانه‌هایی برای خود درست کن و مانند وحی الهام، سخن خداوند به مادر موسی است: و به مادر موسی وحی کردیم که او را شیر ده و چون بیمناک شدی او را در نیل بیانداز.» منبع؛ بحارالأنوار، ج61، ص230 @Feraghvaadyan @ferghenews
🔺تفكر فرقه‌اي «تفكر فرقه‌اي» مي‌تواند از كوچك‌ترين نهاد اجتماعي، يعني خانواده براي رشد و گسترش طولي و عرضي خود در جامعه بهره ببرد. مانند مافياي سيسيل، كه در اصل يك تشكل فرقه‌اي خانوادگي با هدف منافع مادي و ثروت‌اندوزانه و كسب قدرت سياسي اجتماعي است. و يا از بزرگ‌ترين نهاد اجتماعي، يعني دولت براي پيشبرد اهداف خود بهره‌مند شود. مانند نازيسم و صهيونيسم كه ساختاري فرقه‌اي دارند. بنابراين، در تعريف «فرقه» بايد ابتدا به اين نكته توجه كرد كه با يك ساختار رواني مواجه هستيم، نه يك نهاد اجتماعي. به‌عبارت ديگر، فرقه پيش و بيش از آنكه يك نهاد اجتماعي باشد، يك ساختار رواني است. اين ساختار چنانچه در جهت منافع سودجويانه و تجاري مورد استفاده قرار بگيرد، فرقه‌اي تجاري و اقتصادي خواهد بود. مانند شركت‌هاي هرمي يا گلدكوئيستي. چنانچه امور امنيتي و تروريسم را در خدمت منافع خود بگيرد، تبديل به فرقه‌اي تروريستي خواهد شد. مانند القاعده و مجاهدين خلق. به همين ترتيب، براي نيل به اهداف خود در هر قالبي قرار بگيرد، رنگ و فرم آن قالب را به خود مي‌گيرد. اما هرگز ماهيت آن تغيير نمي‌كند. شايد بتوان گفت: تفكر فرقه‌اي، هر قالبي را كه به استخدام خود درآورد، آن قالب را مطابق ساختار رواني خود تغيير داده، استحاله مي‌كند. يك فرقه مذهبي، اگرچه از متن و بطن يك دين جا افتاده براي رشد خود استفاده مي‌كند، اما در كوتاه‌مدت، تمام آموزه‌هاي دين پايه را به نفع خود جعل و استحاله مي‌كند. به‌طوري‌كه آن تعاليم، وقتي در فرقه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ديگر آن معناي اصلي و اصيل خود را ندارند، بلكه مطابق تفسير فرقه از آن كليدواژه، قرائتي جديد به دست مي‌آيد كه معمولاً با نسخه اصلي تفاوت‌هاي ماهوي زيادي نيز دارد. جالب‌ اينكه اين قرائات عموماً قرائت اصيل و حاق واقع نيز پنداشته مي‌شوند. 📚منبع: مقاله جستاري در فرقه‌شناسي @Feraghvaadyan
👈مفهوم "بخشش" در معنویت‌های جدید فراوان تبلیغ می‌شود. این مفهوم در نوشته‌های "اکهارت توله" فیلسوف آلمانی برجستگی خاصی دارد. در متون اسلامی، مفهوم بخشش در عرصه حیات جمعی و تعامل با افراد در اجتماع وارد شده و به معنای صرف نظر کردن از حق معنوی و مالی خود و یا سهیم کردن دیگران در امکانات شخصی است. اینگونه بخشش در متون دینی، در صورتی فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود که با قصد خیر رساندن به دیگران و کسب رضایت خدا انجام شده باشد. 🔹واژه بخشش در کلام اکهارت، به معنی چشم‌پوشی از داشته‌های خویش و شریک کردن دیگران در دارایی‌های خود نبوده بلکه به معنی چشم‌پوشی از نگرانی‌ها و گذشتن از خود است. به عبارت دیگر، بخشش در نظام اندیشه اکهارت، نه با سرگذشت دیگران پیوند می‌خورد نه با انگیزه ورود به عالم معنا و کسب فضیلت اخلاقی انجام می‌شود یعنی نه خدا در آن به چشم می‌خورد و نه رسالت اجتماعی در آن دیده می‌شود، نتیجه اینکه بخشش در اندیشه اکهارت واژه‌ای در مقابل کینه‌توزی یا خساست نیست بلکه در مقابل ندامت به کار می‌رود. 🔹بخششی که اکهارت به آن دعوت می‌کند، در حقیقت دعوت به سرپوش گذاشتن بر وجدان اخلاقی است یعنی چراغی به نام عذاب وجدان که ممکن است سوسوی آن در نهایت آدمی را به خالقش پیوند دهد و راه بسته انسان مدرن را به عالم معنا باز کند. این در مکتب اکهارت، ضد ارزش است و مدفون کردن آن، ارزش معرفی می‌شود! اکهارت از دیگران می‌خواهد با بخشش، گله و شکایت را کنار بگذارند و انسان‌های قانع و سربه‌راهی باشند و اجازه دهند که تمدن غرب به کار خود ادامه دهد. ❓به راستی معنویتی که با انکار مشکلات روانی انسان مدرن آغاز می‌شود، شناختش از نیازهای روحی آدمی چه میزان درست خواهدبود؟ فهمش از ساحت‌های وجودی انسان چقدر قابل اعتماد خواهدبود؟ در نهایت راهکارهایی که برای درمان پیشنهاد می‌دهد، چه میزان واقع‌بینانه و کارآمد خواهندبود؟ @Feraghvaadyan
👈تقسیم دنیا به «ما» و «آنها» در فرقه‌ها 🔹اصلی‌ترین چیزی که اعضای فرقه باید بیاموزند این است که آنها با افراد بیرون از فرقه فرق دارند و لذا پررنگ ترین خط‌کشی در ذهن هر عضو فرقه خطی فرضی است که بین خود و دیگران رسم می‌کند و به این ترتیب دنیای فرقه‌ها به ما و آنها تقسیم می‌شود. در اصلِ گروهیِ « ما در برابر آنها» از نظام اعتقادی « همه چیز یا هیچ چیز» استخراج می‌شود: حق با ماست، آنها (بیرونی‌ها، غیر عضوها) اشتباه می‌کنند. آنها شیطانی، ارشاد نشده و ... هستند. هر عقیده یا عملی خوب است یا بد است، خالص است یا شیطانی است. کسانی که عضو می‌شوند به تدریج در جوهره محیط نقادانه و غیرواقعی فرقه – که تولید کننده ی احساس گناه و شرمساری است - حل می‌شوند. بسیاری از گروه ها مطرح می‌کنند که تنها یک شیوه ی فکر کردن، واکنش نشان دادن یا عمل کردن در هر وضعیت به خصوصی وجود دارد و جایی در وسط یافت نمی‌شود. بنابراین از اعضا انتظار می‌رود که در مورد خودشان و سایرین به توسط همین معیار «همه چیز یا هیچ‌ چیز» قضاوت کنند. @Feraghvaadyan
🔺کریم آقاخان، چهل و نهمین امام اسماعیلیان نزاری، ملقب به آقاخان چهارم، آخرین امام این فرقه می‌باشد. وی در سال ۱۹۳۶م در شهر ژنو متولد شد. مادرش اهل انگلستان بود، علوم ابتدایی را در سوئیس و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه ‌هاروارد امریکا تمام کرد. وی در سال ۱۹۶۹م ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های رحیم و حسین و دختری به نام زهرا دارد. 🔹وی در 20سالگی (سال ۱۹۵۷م) در سوئیس در حضور نمایندگان نزاری آسیا و افریقا به عنوان امام جدید معرفی شد. عموماً در غرب، او را «حضرت والا پرنس کریم آقاخان چهارم» می‌نامند. کریم‌آقاخان در سال ۱۹۸۶م یک سند عمومی به نام «قانون اساسی مسلمانان شیعه امامی اسماعیلی» برای همه پیروان خود در جهان انتشار داد و با این اقدام تلاش کرد بر سازوکار تشکیلاتی فرقه بیفزاید. 🔸بخشی از ثروت شخصی آقاخان که به گفته مشاوران او در سال ۲۰۰۷ بیش از یک میلیارد دلار است، از عشریه‌هایی (سهم امام) تأمین شده‌است که پیروان فرقه اسماعیلیه در سراسر دنیا به او می‌پردازند. وی در مورد مبلغ این عشریه‌ها سکوت اختیار کرده اما احتمالاً به صدها میلیون دلار در هر سال می‌رسد. از60 سال پیش تاکنون (زمان جانشینی وی) کنترل بی قید و شرط این عشریه‌ها به کریم‌آقاخان واگذار شده‌است. وی این سرمایه‌ را در حدود ۹۰ بنگاه تجاری هزینه کرده‌است که در مجموع، ۳۶ هزار کارمند در آن‌ها مشغول هستند. چند هتل پنج‌ستاره، چندین شرکت مخابراتی و یک خط هواپیمایی از جمله این بنگاه‌هاست اما بیشتر آن‌ها بنگاه‌های تجاری کوچک و متوسط در آسیای میانه و افریقای جنوبی هستند. 🔹می‌توان گفت، روند تدریجی تحول ماهوی و تشکیلاتی فرقه آقاخانیه با زعامت کریم آقاخان، شدت گرفت و طی دوران 60 ساله رهبری وی به نقطه اوج خود رسید. محیط رشد و فضای تربیتی کریم آقاخان، رویکردهای مثبت وی به غرب و ایدئولوژی‌های غربی(به‌ویژه سکولاریسم و پلورالیسم)، تا حد زیادی این مسئله را توجیه می‌کند. به هر روی، وی در دامان مادری انگلیسی و تحت نظارت پدربزرگ مفتخر به درجه «سِر» خود، رشد یافته و برای قرار دادن تشکیلات فرقه در مسیر مورد نظر مهیا گردید. بدین‌سان، کریم آقاخان مجموعه فعالیت‌هایی را در حوزه‌های تبلیغاتی، فرهنگی و اقتصادی همسو با غرب در دستورکار فرقه قرار داد و برای پیشبرد آن از ثروت این خاندان بهره گرفت. 📚منبع: روشنا @Feraghvaadyan
🔮🍃 تحقیقات علمی و معتبر در مورد دین داری و خودکشی چه میگوید : 📋 چکیده مقاله : یک فرا تحلیل (متا آنالیز) 📌 2015 Jun 25 🔖پیش درآمد: خودکشی یک نگرانی عمومی بزرگ در حوزه سلامت و یک عامل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. چگونگی تاثیر دین بر خطر خودکشی در محیط های گوناگون سراسر جهان نیاز به شفاف سازی دارد تا راهبرد های ممانعت از خودکشی به بهترین وجه آگاهی یابند. 🔖 روش های تحقیق: یک فرا تحلیل با استفاده از نتایج جستجو در دیتابیس پاب مد و Web of Science به پیروی از پروتکل PRISMA ، با واژگان کلیدی"دین"، "مذهبی"،"دینداری"،"معنوی"، "معنویت"،"خودکشی" و "اقدام به خودکشی" به عمل آمد. از الگو های تصادفی و تنظیم شده برای محاسبه استفاده شد. تحلیل های کوچکتری نیز میان دسته بندی هایی که در ادامه می آیند انجام شد: سنین پایین (کمتر از 45 سال)، سنین بالا (45 سال و بالاتر)، فرهنگ غرب، فرهنگ شرق و تجانس دینی. 🔖 نتایج: این فرا تحلیل، نه مطالعه را که مجموعا 2339 مورد خودکشی و 5252 شرکت کننده را ارزیابی کرده و با معیار های گزینشی مطابقت داده شده، شامل می شود. فرا تحلیل مذکور و تحلیل های کوچک تر روی هم رفته تاثیر بازدارنده چشمگیر دین را در مطالعات انجام شده در فرهنگ های غربی، نواحی دارای تجانس دینی و جمعیت های مسن تر نشان دادند. 🔖 نتیجه گیری: دین در اغلب محیط هایی که پژوهش به عمل آمده، نقش بازدارنده ای در برابر خودکشی ایفا می کند. البته این تاثیر بسته به زمینه فرهنگی و دینی متغیر است. بنابراین متخصصان سلامت عموم نیاز دارند جو اجتماعی و دینی را که اکنون بر یک جمعیت حاکم است، هنگام طراحی راهبرد های جلوگیری از خودکشی قویا در نظر داشته باشند. سایت بیوتکنولوژی آمریکا (2015) 🌐https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4482518/ ژورنال پلاس (2015) 🌐http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0131715 🎓 محقق : B.U.D.A 🔺انتشار در کانال با ذکر نام و ایدی. 🔺برداشت کاربران محترم بلامانع. ▬▬▬▬▬ஜ۩۩ஜ▬▬▬▬▬ ⚠️دروغ ها و خرافات ملحدین @Feraghvaadyan @Zandiq_IQ7
👈در چند دهه گذشته، موضوع عجيب فرقه‌هاي مخرب به سرعت گسترش يافته و تبديل به معضلي مهم و اساسي در سطح اجتماعي و سياسي شده‌است. 🔹 در حال حاضر حدود صدها فرقه مخرب تخمين زده شده‌اند و اين به معني عضويت نزديك به صدها هزار نفر در آنهاست. فرقه‌ها در اشكال و اندازه‌هاي گوناگوني ظاهر مي‌شوند. برخي خیلی پول دارند در حالي‌كه برخي ديگر نسبتاً فقير هستند. 🔹 در هر حال بعضي از آنها به وضوح از سايرين خطرناك‌تراند. نفوذ آنها به سادگي بر زندگي اعضايشان سايه افكنده است و مسئله مهم‌تر اينكه برخي از آنها در پي دستيابي به قدرت سياسي و نفوذ فرهنگي و بهره‌گيري از آن در جهت تغيير ساختار اجتماعي و در مواردی تغيير در سطح جهاني هستند. شايد اين حرف جنجال‌برانگيز باشد كه آنها را در كل تهديدي براي آزادي‌هاي فردي و اجتماعي بدانيم، با اين حال لازم به ذكر است كه آنها با اقدام‌هاي نفوذي در منطقه و فعاليت‌هاي انتخابي براي كانديداها در عرصه‌هاي سياسي، نفوذ كرده‌اند. 🔹برخي از آنها از طریق لابيگري‌هاي پنهاني در تلاش براي تأثير بر سياست خارجه هستند يا از عمده‌ترين تأمين‌كنندگان پول و اسلحه برای نيروهاي مخالف به شمار مي‌آيند. در واقع آنها به دنبال سكويي براي پرش براي دنبال كردن اهداف بارز خود هستند. فرقه‌ها با قبضه بازار خريد زمين، املاك و مستغلات و به دست گرفتن زمام امور صدها معامله تجاري، نفوذ اقتصادي خود را به نمايش مي‌گذارند. برخي شركت‌هاي واسطه به بهانه دوره‌هاي اجرايي سرپرستي، در حالي‌كه خيال به‌دست آوردن زمام امور كمپاني را دارند، وارد عمل مي‌شوند». 🔹فرقه‌ها علاوه بر اینکه کنترل اعضا را در دست می‌گیرند به دنبال تأثیرات سیاسی و ایجاد تغییرات اجتماعی و فرهنگی نیز هستند. نباید از خطراتی که وجود دارد به سادگی گذشت . 📚منبع: حسن، استیون. مبارزه با کنترل ذهنی فرقه‌ها، فصل سوم. @Feraghvaadyan
📛 و تحركات ميداني اندك ‌هوادارن «عرفان‌حلقه» @Feraghvaadyan
✅پاپ استعفای کاردینال متهم به سوءاستفاده جنسی را پذیرفت 🔸 به گزارش یورونیوز پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز شنبه استعفای تئودور مک کریک، کاردینال آمریکایی را که متهم به سوءاستفاده جنسی است پذیرفت. تئودور مک کریک، اسقف اعظم سابق واشنگتن اولین کاردینالی است که در دوران معاصر این عنوان را از دست می دهد. تاکنون دیگر کاردینال هایی که به اذیت و آزار جنسی متهم شده بودند این لقب را حفظ کرده بودند. در بیانیه واتیکان که به مناسبت پذیرش استعفای تئودور مک کریک، ۸۸ ساله منتشر شده تاکید شده است که اجازه وی برای انجام وظایف کشیشان به صورت علنی تعلیق شده است. این امر به این معنا است که او از این پس تنها در مجامع خصوصی می تواند مراسم عشای ربانی را برگزار کند. پذیرش استعفای تئودور مک کریک بسیاری از اهالی کلیسای کاتولیک آمریکا را شگفت زده کرده است. اسقف اعظم سابق واشنگتن نزد بسیاری از پاپ های پیشین و روسای جمهور سابق آمریکا مقبولیت زیادی داشت. مقامات کلیسای کاتولیک آمریکا ماه گذشته اعلام کردند ادعاهای مطرح شده علیه تئودور مک کریک در زمینه اذیت و آزار جنسی یک نوجوان پسر ۱۶ ساله در دهه ۷۰ میلادی «معتبر» و «قابل ملاحظه» است. پس از آن یک فرد دیگر نیز مدعی شد هنگامی که تنها ۱۱ سال داشته از سوی اسقف اعظم سابق واشنگتن مورد اذیت و آزار قرار گرفته است🔸 @Feraghvaadyan
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار @Feraghvaadyan
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار 🔺مراسم نكوداشت ساهاكيان، موسيقي‌دان ارمني‌تبار ايراني به همت مؤسسه فرهنگی هنری "راد نو اندیش" و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، فردا سه‌شنبه (نهم‌مردادماه)در تالار وحدت تهران برگزار می شود. ساهاکیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرک معادل دکترای عمومی از دانشگاه هنر می‌باشد. از وی در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل شد. از فعالیت‌های هنری وارطان ساهاکیان در جایگاه موسیقیدان می توان تدریس در هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و فرهنگ (جهاد دانشگاهی) و مراکز آموزش موسیقی تهران، عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران، عضویت در هیئت مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم‌های سینمایی از جمله: «سگ‌کشی» اثر بهرام بیضایی و «صورتی» اثر فریدون جیرانی، ترجمه کتاب «هارمونی کاربردی» اثر ریمسکی کورساکف برای هنرجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس رشته آهنگسازی، عضویت در هیئت داوران انتخاب فیلم‌های سینمایی هجدهمین جشن خانه سینمای ایران و عضویت در هیئت داوران سی‌دومین جشنواره موسیقی فجر را نام برد.🔺 @Feraghvaadyan
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي @Feraghvaadyan
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي 👈«س.ح»، نماينده طيف افراطي اهل‌حق، موسوم به «مجمع -غيرقانوني- فعالان مدني يارسان» طي مصاحبه‌اي با بي.بي.سي فارسي، ادعاهاي هميشگي و نخ‌نماي سابق خود را در باب نقض‌حقوق شهروندي، محروميت از مشاركت اجتماعي و به رسميت شناخته نشدن در قانون اساسي مطرح ساخت. نكته تازه در سخنان وي، ادعاي «تحميل پوششي یل پوششی غیر از پوشش خود ما و گریز از قیدوبندهای اجتماعی» به سبب تفاوت اين آيين با فقه اسلامي است؛ امري كه نه‌تنها شواهد جاري، برخلاف آن بوده بلكه با اقوال و افعال قاطبهاهل‌حق نيز در تضاد قرار دارد. اين‌دست اظهارنظرها، شائبه ايجاد جرياني تازه و قرائتي نوين در اهل‌حق توسط افراطيون را پررنگ‌تر مي‌سازد؛ جرياني پذيرفته‌نشده در ميان اهل‌حق كه سهم‌خواهي، قدرت‌طلبي و عناد با حاكميت، شاخصه‌هاي اصلي آن مي‌باشد. 🔺 اين‌دست اقدامات ، هم‌راستا با همان افراط‌گرايي‌هاي سابق جريان مزبور ارزيابي مي‌گردد؛ از دوختن لب و دهان گرفته تا تحريك و تشجيع افراد و رقم خوردن خودسوزي‌هاي تأسف‌بار. @Feraghvaadyan
🔺برخی فرق،‌ خود را به عنوان یک جریان مبتنی بر طب معرفی می‌کنند. نمونه آن، مسلک موسوم به "آیورودا" است. پیروان این جریان، آن را مجموعه‌ای از آگاهی‌های باطنی در عرصه درمان می‌دانند که دانشمندان و سالکان هندی در طول سال‌ها به تدریج از طریق مراقبه فکری و درون‌نگری کشف کرده‌اند. طب آیورودا که از نظر گرایش‌های باطن‌گرایانه، به "خواهر یوگا" لقب یافته، نوعی طب کل‌نگر و کلیت‌گراست. 🔺به اعتقاد پیروان این روش، اساس موجودیت انسان، نوعی انرژی کیهانی بوده که به دلیل هوشمندی و برخورداری از شعور درونی قادر است ضمن تحول درونی و باطنی، انسان را به شفا و بهبودی برساند. به عابرت دقیق، آنها عامل اصلی را تغییرات ذهن می‌دانند و معتقدند ذهن، بدن را به سوی بیماری یا سلامتی سوق می‌دهد. نکته قابل ذکر درباره این فنون این است که اغلب سرکردگان این فرق به نارسایی و ناکارآمدی این مسلک‌ها اعتراف و اذعان کرده‌اند. چنانکه یکی از سران این دست جریان‌ها در کتاب‌ خود می‌نویسد: «من ماه‌ها وقت خود را صرف انجام تمرینات مختلف چاکرایی می‌کردم، به کمک کریستال‌ها با انرژی دادن، با ایجاد حالت‌های روحی خاص. تجربیات شخصی من این بوده که ضرر این‌گونه تمرین‌ها، بیشتر از منافع آن بوده‌است. چنین مداخله‌ ناآگاهانه‌‌ای در طبیعت بدن، تنها سبب ناتوان ساختن بدن می‌شود. پس بهتر است انسان جانب احتیاط را رعایت کند. در طی کار کردن با چاکراها، تجربیات فراوانی رخ می‌دهد. هرچند این تجربیات، جالب بودند اما هیچ‌یک نتوانستند به گونه‌ای پایدار، زندگی مرا متحول کنند. در واقع، در برابر حقیقت زندگی، ارزش چندانی نداشتند.»(پرانا، اتریا، ترجمه آرام، ص79) 🔺آنچه در باب عرفان‌واره‌‌های درمان‌گر، قابل‌توجه است این نکته مشترک است که این روش‌ها اگر هم در ادعای درمانی خود، به شکل کامل توفیق یابند، باید پرسید اساساً درمان چه نسبتی با عرفان دارد؟ عرفان راهی است که به معرفت الهی و رضایت ذات مقدس منتهی می‌شود و چرا باید درمان جسمی،‌ مترادف معرفت الهی قلمداد شود؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر انسان‌ها در یک مرام به‌ظاهر معنوی، سلامت جسمی خویش را بازیابند، به رضایت الهی هم دست یافته باشند؟ بنابراین مهم‌ترین مغالطه در این باب، تلفیق درمان و عرفان است که هیچ دلیل منطقی و معقولی بر این ادعا اقامه نشده‌است. هرچند، درمانی هم که شعارش را می‌دهند هم مانند طب رایج، گاهی جواب می‌دهد و گاه ناموفق است و کارایی ویژه‌ای برای آن تصور نمی‌شود. @Feraghvaadyan
✝️مذهب پيوريتنيسم ابتدا به سال 1559 م. در شكل اعتراض عليه تعيين لباس هاى رسمى براى روحانيان و ديگر آداب و رسومى كه در مراسم «عشاى ربانى» كليساى انگلستان وجود داشت، پا گرفت. عقايد پيوريتن ها از جهاتى با مسيحيت كاتوليك تفاوت دارد. يكى از قديمى ترين اعتراضات پيوريتن ها، به «عشاى ربانى انگليكان» مربوط مى شود. يكى از آثار معروف بيانگر آراى اين نهضت، كتاب حركت مسافر به پيش، اثر جان بنيان (1688 م.) است. 🔺در مكتب پيوريتنيسم سرمايه دارها «آيات و نشانه هاى بركت خدا» تلقى مى شوند.31 پيوريتنيسم داراى انعكاس گسترده اى در تاريخ است. اين مذهب عامل مهمى در تشكيل دموكراسى مدرن بوده كه ريشه هاى مسيحى آن از ميان پيوريتنيسم انگليسى عبور مى كند. تحقيقات اخير تأكيد كرده است كه پيوريتنيسم تا حد زيادى زمينه اى بود تا سرمايه دارى در زمينه اقتصادى، از آن پديد آيد.32 🔺بر اساس تلّقى ماكس وبر، در انديشه پيوريتنيسم، استثمار تا حدى مشروعيت مى يابد و انسان گويى به نوعى «ماشين تحصيل ثروت» تنزّل مى يابد. جالب اين كه پيوريتنيسم نيز همچون فراماسونرى از جهاتى ريشه در يهوديت دارد;33 در واقع نوعى يهوديت دنيوى شده و تحريف گرديده است. همچنين آراى پيوريتنى از عناصر شكل دهنده عقيده ليبراليسم است. @Feraghvaadyan
عرفان راستین ◀ همانا راه عرفان ، تهذیب و تزکیه روح بر اساس عمل به فرایض و سنن و دوری از محرمات و مکروهات است و مدعای اهل عرفان،وحدت اطلاقی وجود و ظهور هستی در مزایای متکثره. نزد اهل عرفان، حقیقت هستی، همان ذات ادب و صمدی است که غیری در جهان باقی نمی گذارد. ◀ بر اساس این دیدگاه، جهان امکان به ذات، وصف و فعل خود جوهره جز ارایه و نشانه هستی واحد ندارد. این معنا با قول و فعل مدعیان عرفان و عارف نمایانی که به دنبال کسب ثروت و قدرت و مریدپروری هستند، فاصله ای زیاد دارد. منبع: عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی در آثار ایت الله جوادی آملی @Feraghvaadyan
انحرافی دیگر در پیشوایان همگام با جریان وهابیت، پیمودن مسافت برای را حرام دانسته و اظهار داشته‌اند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب می‌گردد».[1] این در حالیست که بهائیان با تأویل‌های نابجا همه‌ساله از سراسر دنیا عازم پیامبرخوانده‌ی این فرقه در شده و به سهم خود، صنعت اسرائیل را رونق بخشیده‌اند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض می‌گوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیه‌ها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا می‌روند».[2] بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا این‌که بهائیان به صلاح‌دید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر داده‌اند و یا این‌که پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. : [1]. اشراق خاوری، گنجینه‌ی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272. [2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152. @feraghvaadyan @ferghenews
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امام‌زمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی می‌آمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه می‌گرفت، به آن گزارش می‌داد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانه‌ای با انجمن‌حجتیه دارد؟ بنابراین به جرئت می‌توان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمن‌حجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروه‌های انحرافی چپ و راست، کمتر می‌باشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمن‌حجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان می‌گذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، ان‌شاءا... در قسمت‌های آتی، سایر بدعت‌های انجمن‌حجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 📚پی‌نوشت: 1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3. 2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211. 3. همان 4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67. @Feraghvaadyan
🔘 بدعت‌های 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمن‌حجتیه از آن دست موضوعاتی است که با گذشت سال‌ها از آغاز فعالیتش، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده. این عدم شفافیت، گاهی به خاطر انتقاداتی است که آنچنان پایه صحیحی نداشته و موجب انحراف از مسائل مهم‌تر شده‌است. به بیان دقیق‌تر، اشکالات انجمن‌حجتیه بسیار جدی‌تر از آن است که اختلاف نظر با این جریان را در سطحی غیرحرفه‌ای فروکاهیم. در حقیقت می‌توان گفت، مشکل اساسی با انجمن‌حجتیه، بر سر بدعت‌گذاری‌های آن شکل گرفته‌است. بدعت‌گذاری به معنی نسبت دادن چیزی به دین است در حالی که در واقع جزء شریعت نباشد و انجمن با این بدعت‌ها، دقیقاً شاهرگ‌های موجودیت اسلام را مورد هدف قرار داده‌است. ♦️بدعت اول و دوم : نفی و حرام بودن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج) خلاصه این دو بدعت این است که در عصر غیبتِ حضرت صاحب‌الزمان(عج)، انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نه‌تنها واجب نیست که حرام نیز می‌باشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»(1) شده‌اند. آقای حلبی ضمن سخنرانی تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره))، تأکید دارد که جهاد، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً درست نیست و باید «رهبر معصوم پیدا کنید»(2) وی در توجیح آورده: «عادل گاهی اشتباه می‌کند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمی‌توان داد به کسی که خطا می‌کند.»(3) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید، اما از درون به تلخی زهر مار است. آقای حلبی طوری سخن گفته که گویی امام‌عصر(عج) ظهور کرده‌ و مردم میان ایشان و امام خمینی(ره) مرددند، حال آنکه مسئله انتخاب بین امام عادل و محمدرضا پهلوی بود. لذا وقتی به بطن سخن می‌رویم، انحراف کاملاً مشهود است. این طرز تفکر ساخته انجمن است و چیزی جدا از کتاب و سنت می‌باشد. در تأیید این طرز فکر حتی یک آیه، حدیث و فتوا وجود ندارد. اتفاقاً در رد آن ادله زیادی است که معلوم می‌شود انجمنی‌ها اهل بیت(ع) را خوب نشناخته‌اند. پس اولاً، در عصر غیبت، میان «ولی عادل» و «طاغوت»، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش می‌کند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد. امام صادق(ع) تاکید دارند «هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(ع) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه(ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(4) امام(ع) می‌فرمایند هرکس حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است. پس انجمن -خلاف ادعایی که دارد- نه تنها عاشق اهل بیت(ع) نیست که عملکردش نقطه مقابل خواست امام زمان(عج) هم می‌باشد. ♦️انجمنی‌ها ادعا می‌کنند پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد می‌کنند، اما اظهارات ایشان را هم گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می‌دهند. همه علما، از اخباریون گرفته (مانند علامه مجلسی، شیخ یوسف بحرانی) تا اصولیون، هرگز در این مورد نظری مطابق با نظر انجمن‌حجتیه نداشتند. این بدعت انجمن، علیه ضروریات دین است که حتی اهل سنت هم آن را نمی‌پذیرد و آن‌ها با طرح چنین بدعتی در ردیف جریانی همچون «قادیانیه» قرار گرفته‌است. معنای این نگرش انجمن، این است که می‌پذیرند احکام خدا روی زمین باشد و طواغیت بر مردمان حک‌فرمایی کنند، چراکه تا خودِ معصوم نباشد، نباید کاری کرد! در صورتی که حتی در عصر ظهور، امام(عج) فقط مرکز حکومت را اداره می‌کنند و باقی مناطق، توسط ولی فقیه‌های مختلف اداره می‌شوند. زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، آنجا که ولی امر نبود، امام عادل که همان مالک اشتر، سلمان فارسی و... بودند، حکومت داشتند.
یکی از مهمترین دلایل گرایش به جنبش های معنوی نوپدید، خلا معنوی و اسارت آدمی در زندان مادی جهان مدرن است که غایت آمال و ارزش ها را در رفاه و مصرف گرایی معنا می کند. بی تردید این لذات مادی به هیچ وجه قادر به پاسخگویی نیازهای معنوی و عطش ذات خداجو و حق طلب آدمی نیستند، لذا تنها با ایجاد شکاف هایی، زمینه را برای ظهور و بروز جریانهای مدعی معنویت فراهم می سازند که با عنایت به آموزههای باطل و اهداف مادی گرایانه اغلب این جریان ها، در چرخه ای باطل، افراد سرخورده تر از قبل، نه تنها معنویتی کسب نمی کنند بلکه در گردابی انحرافات، فرومی غلتند. بنابراین، شناخت نقاط خلا معنوی و تلاش برای پر کردن آنها با روشهایی مطلوب پسندیده، گام موثری است در تقابل با حرکت جنبش های معنوی نوپدید. ✔بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘 بدعت‌های #انجمن‌_حجتیه 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمن‌حجتیه
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امام‌زمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی می‌آمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه می‌گرفت، به آن گزارش می‌داد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانه‌ای با انجمن‌حجتیه دارد؟ بنابراین به جرئت می‌توان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمن‌حجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروه‌های انحرافی چپ و راست، کمتر می‌باشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمن‌حجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان می‌گذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، ان‌شاءا... در قسمت‌های آتی، سایر بدعت‌های انجمن‌حجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 📚پی‌نوشت: 1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3. 2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211. 3. همان 4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67. @Feraghvaadyan
🎭 #تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
روشنگر مدیا
🎭 #تئاتر #بهائیان در تقدیس طاهره قره العین
🎭 تئاتر در تقدیس طاهره قره العین ✴️ بهائیان در ادامه رویکرد تبلیغاتی و به منظور ارایه وجهه و شخصیت تراشی برای مبانی بی بنیان و تاریخ سراسر تاریک خود، نمایش هایی دروغ در قالب های مختلف از نگارش کتاب گرفته تا ساخت فیلم و تئاتر را در دستورکار تشکیلات دارند. یکی از آخرین نمودهای این نمایش ها، تئاتری با موضوع تقدیس طاهره قره العین است که به تازگی در کشور آذربایجان روی صحنه رفته است. ✴️ هدف این نمایش، ارائه وجهه ای افسانه ای از زنی است که باید او را پیشرو در کشف حجاب دانست. این شخصیت بخشی در نمایش به عنوان زنی محکم، قدرتمند و روشنفکر در حالی است که محققان، از دسیسه های طاهره برای قتل پدرشوهر خویش(از علمای عصر) و تبانی وی در دشت بدشت برای اعلام نسخ اسلام و آغاز توطئه و جریان انحرافی بابیت در ایران سخن به میان آورده اند. ✴️ تبلیغات و تلاش برای تاریخ سازی و اسطوره سازی، رویکرد همیشگی بوده که هم اکنون با مساعد دیدن فضای سکولار حاکم در کشورهایی چون آذربایجان یا پاکستان به تشدید این اقدامات در این مناطق روی آورده است. @FERAGHVAADYAN
#مدعیان_دروغین #عرفان‌های_نوظهور ناتوی فرهنگی با ترویج کتاب های موفقیت و انگیزشی! @Antihalghe @Feraghvaadyan
✅گزارش جدید مجمع روابط آمریکا-اسلام: افزایش چشمگیر خشونتهای دولتی علیه مسلمانان آمریکا 🔸مجمع روابط اسلام-آمریکا در جدیدترین گزارش خود با عنوان «هدف‌های خشونت» توضیح میدهد که چگونه دولت ایالات متحده آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ سطحی از خشونت و خصومت را علیه مسلمانان آمریکا به کار برده که تا کنون سابقه نداشته است. بر اساس این گزارش نهادها و آژانسهای دولتی آمریکا به تنهایی عامل ۳۸ درصد از خشونتهای انجام گرفته علیه مسلمانان هستند از میان ۲۵۹۹ حادثه خشونت بار علیه مسلمانان، ۹۱۹ مورد به رفتار دشمنانۀ آزانسهای دولتی آمریکا مربوط بوده است. بر این اساس ۳۵ درصد از خشونتها دولتی محسوب میشوند. در این میان اف بی آی مسئول ۲۷۰ مورد از این پرونده‌هاست که ۲۹ درصد موارد حوادث خشونت آمیز علیه مسلمانان را تشکیل میدهد. یک سوم گزارشهای خشونت مربوط به رفتار بد ماموران گمرک و ماموران مرزی با مسلمانان است، این تعداد ۸ درصد موارد را شامل میشود. ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان: http://iid.org.ir/?p=5779 @religions @Feraghvaadyan
خدای بی نام به روایت در رابطه با بی‌نامی خداوند می‌گوید: اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) بت پرست شده‌ایم» منبع؛ سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱. این درحالی است که همین افراد در سرآغاز مطالبشان می‌گویند: «به نام بی‌نام او» که این خود یک نوع نام گزاری برای به حساب می‌آید. که می‌توان از اتباع حلقه پرسید این است که آیا در این نام گزاری جدید (من درآوردی) شما نشده‌اید؟ مگر خدواند در نفرموده: «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛[الأعراف/۱۸۰] و براى خدا، نام‌هاى نیک است؛ خدا را به آن (نام‌ها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا تحریف مى‌کنند، رها سازید! آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مى‌دادند، مى‌بینند!» @ferghenews @Feraghvaadyan
📔" «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» به چاپ سوم رسید" به گزارش خبرگزاری مهر، تاریخ معاصر ایران ناگفته‌های بسیاری دارد از جمله ناگفته‌های تاریخ معاصر ایران نقش مخرب و خائنانه فرقه ضاله بهائیت است. نقشی که این فرقه سیاسی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ایران داشته است تاکنون مورد بررسی و پژوهش دقیق قرار نگرفته است. علیرغم مظلوم نماهایی که این تشکل حزبی داشته و دارد در مقاطع حساس تاریخ ایران ضربه های کاری بر پیکر ایران و مردم آن زده اند. نقش آنها در کشف حجاب، ترویج فحشا و منکرات، غارت میراث فرهنگی و باستانی ایران، قاچاق کتب خطی قدیمی، انتقال ثروت هنگفت از ایران به خارج و تصرف زمین های حاصلخیز در نواحی مختلف، بخشی از فعالیت های خائنانه ایشان است که متأسفانه در عرصه پژوهش و تحقیق توجه چندانی به آن نمی شود تا ابعاد و عمق کینه و عناد ایشان با ایران و ایرانی و اسلام و تشیع آشکار گردد. به علاوه، آنکه این فرقه همواره به عنوان ستون پنجم بیگانگان اعم از روسی، انگلیسی، اسرائیلی و آمریکایی، حافظ و تأمین کننده منافع قدرت های خارجی در ایران بوده است. برای پی بردن به چهره واقعی فرقه سیاسی و ضاله بهائیت، بهترین منابع، نوشته های خود بهائیانی است که از ماهیت آن آگاه و سپس مسلمان شده و خاطرات خود را نوشتند؛ خاطرات مبلغان برجسته بهائیت همچون صبحی، آواره و دیگران از آن جمله‏ اند. لذا انتشار خاطرات و اسناد صبحی، نویسنده نامی ایران که مدت ‏ها از مبلغان برجسته بهایی و علاوه بر آن، محرم اسرار عبدالبهاء عباس افندی، از رهبران بهایی، بوده، در دستور کار باز نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار گرفت. محتوای کتاب کتاب «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» شامل دو جلد از آثار صبحی در مورد بهائیت است («خاطرات زندگی صبحی» و «پیام پدر») که در سال ‏های قبل از انقلاب اسلامی، توسط خسروشاهی ـ از فعالان عرصه فکری و فرهنگی نهضت اسلامی ـ در چندین نوبت چاپ و منتشر گردیده بود. لذا با توجه به تحرکات اخیر و مظلومیت نمایی‏ های فراوان این فرقه ضاله در داخل و خارج از کشور، انتشار این خاطرات ضروری بود. خسروشاهی در بحثی تحت عنوان «درآمد»، سه محور را موضوع مورد بررسی قرار می ‏دهد: ابتدا درباره این مجموعه و چگونگی به دست آوردن و انتشار اولیه آن سخن می ‏گوید. سپس درباره «کتاب صبحی» (بخش اول همین کتاب) و زندگی و فعالیت ‏های صبحی می ‏پردازد که در واقع مقدمه این کتاب است که به قلم استاد در سال ۱۳۴۳ به نگارش درآمده است. قسمت سوم این درآمد هم به بازخوانی این مجموعه می‏ پردازد و پرده از فعالیت‏ های تخریبی و خائنانه آنها و نقش آنها در رژیم پهلوی برمی ‏دارد. در بخش دوم، «کتاب صبحی» می ‏آید و حدود ۱۷۰ صفحه از کل کتاب را به خود اختصاص داده است. این بخش با تصاویر و اسناد مربوط به همین بخش به اتمام می ‏رسد. بخش سوم هم کتاب «پیام پدر» صبحی است که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۲۰۰ صفحه است که در پایان این بخش نیز، اسناد و تصاویر مربوطه می ‏آید. «کتاب صبحی»، خاطرات زندگی صبحی است و «پیام پدر» گوشه ‏ای از تاریخ بابیگری و بهاییگری است که به قلم این نویسنده جدا شده از بهائیت نگارش یافته است. صبحی در کتاب اول («کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی») توجه ویژه ‏ای به مباحث بنیادی و اقتصادی دارد که در تاریخچه پیدایش بهائیت و معتقدات بهائیان و در مبانی اعتقادی اسلامی، به تبیین حقایق پرداخته است و ضمن بیان خاطرات دوران وابستگی خود به بهائیت، شاخصه ‌های اعتقادی اسلامی را به عنوان رهایی ‏بخش انسان و برترین مبانی دینی به خواننده خاطرات عرضه می ‏دارد تا بلکه خوانندگانی که بهایی هستند، از این رهگذر پی به بی‏ بنیانی عقاید خود ببرند و با عقاید اسلام آشنا گردند. صبحی پس از گذشت بیست سال از انتشار «کتاب صبحی» یا «خاطرات زندگی»، در سال ۱۳۳۲ «پیام پدر» را منتشر کرد. این کتاب هم در خرداد ۱۳۵۷ به همت استاد خسروشاهی ولی با نام مستعار «ابورشاد» تحت عنوان «اسناد و مدارک صبحی درباره بهاییگری» منتشر شد. کتاب «پیام پدر» را می ‏توان جلد دوم «خاطرات صبحی» دانست، گرچه شباهت ‏هایی در برخی از فرازهای آن هست، ولی شرایط زمانی و مکانی راوی موجب شده است که کیفیت و کمیت بیان در «پیام پدر» متفاوت از خاطرات قبلی باشد. درباره کتاب و مخاطبانش https://www.mehrnews.com/news/4352605/F @Feraghvaadyan
🔴 مستند "موسیو آرسن" 23 مرداد در رشت اکران می شود
روشنگر مدیا
🔴 مستند "موسیو آرسن" 23 مرداد در رشت اکران می شود
🔹 به گزارش گیل مهر، مستند "موسیو آرسن"، ساخته عبدالستار کاکایی، ۲۳مرداد ماه (14آگوست) در رشت رونمایی می شود. این مستند که به زندگی و فعالیت های خیرخواهانه "آرسن میناسیان"، از ارامنه نیکوکار ساکن رشت و موسس نخستین داروخانه شبانه روزی کشور (کارون) می پردازد، ساخته عبدالستار کاکایی است که به زودی در رشت رونمایی می شود. تحقیقات این مستند در سال۹۴ آغاز و بعداز شش ماه تحقیق، اوایل اسفندماه ۹۴ ساخت آن آغاز گردید. بخش های زیادی از این مستند در رشت ساخته شده و برخی از شهروندان رشتی نیز از عوامل بازی این مستند هستند. گفتنی است، فریبرز زیده سرایی در این مستند، نقش "موسیو آرسن" را ایفا می کند. بیژن توانایی، در نقش خاچاطور، پدر آرسن، مهتاب عزیزپور، خسرو نظری، ماندانا کاشفی، الهام کیانپور در نقش آراکس ، مادر آرسن و آرسن فخرایی برخی از عوامل بازی در این مستند هستند. کارگردان مستند موسیو آرسن پیشتر گفته بود، "وقتی دیدم نسل جوان رشت در جواب سوالش که بهترین شخصیت شهرتان چه کسی است : آرسن رامعرفی می کنند ،انگیزه ام بیشتر شد و با عشق و علاقه به کار ادامه دادم." telegram.me/araxnews Միացեք մեզ. @Feraghvaadyan