✅ #پژوهشکده_بین_المللی_امام_رضا_علیه_السلام برگزار می نماید:
کارگاه آموزشی روش شناسی #تبلیغ دینی #مسیحیت_تبلیغی(تبشیری)
با حضور دکتر #احمدرضا_مفتاح عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب
علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند عدد 1 و نام و نام خانوادگی خود را به سامانه 3000330025 پیامک نمایند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔴 شهید رجایی: من هشدار میدهم، اینها خورههای انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض.⚠️
💠 به مناسبت سالروز شهادت شهیدان 🌷رجایی و باهنر🌷، بخشی از سخنان مهمّ شهید رجایی را پیرامون انجمن حجّتیّه و تفکّرات #شبه_انجمنی، تقدیم می نماییم. ایشان در یکی از سخنرانیهایشان که در سمینار جهاد سازندگی بوده است، می گویند:
📢 « باید افتخار کنیم به وجود چنین امامی و اصرار کنیم در این که هیچ کس در هر شرایطی باشد حق ندارد ذرّهای حرفی بزند که مردم را از موضع تبعیّت امام #خمینی، پائین بیاورد. یک جمله معترضه هست که من تقاضا و اصرار دارم به این که امام را به عنوان رهبر جامع، نه رهبر سیاسی، نه رهبر مذهبی تنها، از هرکسی بالاتر در این انقلاب باید مطرح کرد. اینطور نیست که ما داریم این شخصیّت را به امام میدهیم، ما اصرار کنیم که مبادا این نعمت را از ما بگیرند.
بسیار هستند افرادی که میخواهند اجتماعی که در مقابل امام جمع میشد، این اجتماع را جای دیگر هم جمع بکنند و بعد بگذارند جلوی همدیگر، این دقیقاً خیانت است.⚡️ اگر چه در آینده تاریخ خواهد گفت ولی ما باید بدانیم که آنچه در تاریخ به عنوان انحراف صورت گرفته، دیگر نمیگذاریم تکرار بشود. هم ملّی گرایان خائنی که اولین بار نیست به فکر شکست اسلام افتادهاند بلکه بارها این تجربه را تکرار کردهاند، هم آنها در صدد هستند، هم مقدّسهای خشک مزخرفی که در طول تاریخ مبارزه یک شعار انحرافی دادند و میگویند امام رهبر سیاسی آن آیت الله هم رهبر مذهبی.❗️
من هرگز در برابر مراجع عظام تقلید کوچکترین سخنی ندارم.⛔️ مبادا خدای نکرده اینجور فکر شود که ما به فکر مسأله [اعتراض به تفاوت نگرش ها در] مرجعیّت هستیم، این مسئله اصلاً مطرح نیست. امّا من به شما عرض کنم اولین بار که به عنوان رئیس دولت به همراه هیأت دولت خدمت حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی رسیدیم، میدانید جمله اوّلشان به عنوان یک مرجع آگاه چه بود؟ گفتند:
✅ "آقای نخستوزیر، هیئت محترم دولت، شما را سفارش میکنم به موقعیّت امام."
خیال نکنید که مراجع خودشان مطّلع نیستند. این دقیقاً جملهای است که ایشان به ما توصیه کردند که رهبری امام را مراقب باشید.
حالا آنوقت یک دستهای پیدا میشوند میگویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم میتوانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند. آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد میکشیدند☠، اینها میرفتند ثابت کنند که بهائیّت بر حق است یا باطل است و ⚡️دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند.⚡️ باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل میدهند و حرف میزنند.⚠️ انحراف قطعی صد درصد هست. اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّیگرا باشد، خواه مقدّس مذهبی باشد، برای ما مسئله انقلاب منفکّ از امام امکان ندارد.
♦️ از هر طرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار میدهم... اینها خورههای انقلابند، خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند. از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمیکند. من اگر یک مشت به صورت یک نفر بزنم درد خودش را دارد، حالا من از روی جهل زده باشم یا از روی غرض زدم فرق نمیکند. یعنی چه که ما بیائیم در این شرایط که دنیا انقلاب ما را به امام میشناسد، ما خودمان امام را تکّهتکّهاش کنیم!؟
انقلاب باید رسالت خودش را نه تنها در محتوای تفکّر و مکتب حفظ کند، بلکه حتماً باید در رهبری هم حفظ کند. و ما هر گروهی به هر شکلی که بخواهد در این انقلاب رخنه کند و از داخل به انقلاب لطمه بزند در مقابلش میایستیم. خوب، حرف ما روشن است، آنچه باعث تضعیف انقلاب میشود از نظر ما فرق نمیکند، خداپرست باشد🕌 یا شاهپرست باشد👑 یا استالینپرست🇨🇳 باشد یا هر گروهی که در تضعیف انقلاب بخواهد نقش پیدا کند، نابودش میکنیم.»
📚 منبع: روزنامه جمهوری اسلامی،61/3/29، ص7
✔️ توضیحات و نکات مهمّی در این سخنان وجود دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
☑️☑️ دراویش زندانی یا مهرههای سوخته
🔻 غائله فراموش نشدنی گلستان هفتم با مدیریت و زحمت دراویشی در تهران به پا شد که به بهانه دفاع از قطب فرقه، ضمن سلب آسایش مردم، اموال و منازل مردم را تخریب و تضییع کردند.
🔻 این دراویش بیچاره که گمام می کردند اگر برای ساحت فقری جان نثاری کنند، نه تنها آسیبی به آنها نمی رسد بلکه به مراتب بالای فقر و درویشی هم نائل خواهند شد.
🔻 اما حقیقت امر کمالا وارونه و برعکس برای آنان هویدا شد. قطب فرقه نه تنها حمایتی از آنها نکرد بلکه، خواستار محاکمه و اعمال مجازات قانونی برای دراویش داعشی شد. با روانه شدن این دراویش به سوی زندان، تنها دوستان گرمابه و گلستان آنها، خواستار آزادی هرچه زودتر آنها از زندان شدند و سعی می کنند یاد ونام شان رو فراموش نکنند.
🔻 دراویش داعشی که اکثریت آنان، براساس رأفت نظام اسلامی مورد عفو و بخشش قرار گرفتند، هیچ جایگاه قابل ملاحظه ای در بدنه فقری نتوانستند برای خود فراهم کنند و برخی از آنان در کشورهای غربی در پناهگاه های مهاجرین در بلات کلیفی به سرمی برند.
🔻 امروز تنها تعداد انگشت شماری از دراویش داعشی در حال سپری کردن دوره محکومیت زندان شان هستند که اخیرا یکی از آنان هم مورد عفو و بخشش قرار گرفت و آزاد شد اما دریغ از ذره ای توجه از سوی قطب فرقه به این دروایش بیچاره.
👈 بنابراین، به معنای واقعی دراویش بیچاره فرقه نعمت الهیه گنابادیه هر دو خسران دنیا و آخرت را نصیب خودشان کردند. از اینجا رانده و از آنجا مانده!!
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نماینده #کلیمیان در مجلس دهم:
آمریکا در افغانستان نشان داد دلش به حال هیچ ملتی نمیسوزد
🔴 نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: وقایع اخیر #افغانستان درس خوبی برای آنهاست که فکر میکنند #آمریکا برای آنها کاری خواهد کرد و دلش برای ملتها میسوزد، اما همگان باید بدانند که آمریکا ارزشی برای ملتها قائل نیست.
ادامه خبر
https://b2n.ir/s80181
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
📛فرقه «خانواده» علیه #خانواده
↙️ فرقه خانواده یکی از بدنام ترین فرقههای مذهبی #استرالیا بود. «آن هملیتون بایرن»، یک معلم یوگای زیبا، کاریزماتیک، متوهم و البته #خطرناک بود که پیروانش را متقاعد کرده بود که او خداست. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ او توانست کودکان بسیاری را از طریق شیادی در موارد حضانت، از طریق دیگر اعضای گروه و با #آدم_ربایی دور خود جمع کند. سپس وی آنها را بدور از جهان بیرون و مانند فرزندان خود بزرگ کرد. این کودکان موهای خود را رنگ کرده و لباسهای متحد الشکل میپوشیدند. آنها بر این باور بودند که آن مادر واقعی آن ها و #مسیح زنده است. این کودکان توسط زنان پیرو آن همیلتون که با نام «خالهها» شناخته میشدند مورد تنبیه قرار میگرفتند. این کودکان مجبور بودند داروهای روانگردان مانند ال اس دی بخورند و بدین ترتیب از لحاظ روانی بشدت آسیب دیده بودند. وجود این #فرقه تنها در اواسط دهه ۸۰ و بعد از این که یکی از اعضای اخراجی فرقه دست به افشاگری زد توسط #پلیس کشف شد. در طی یک عملیات بزرگ تمامی #کودکان نجات داده شدند هرچند خاطرات تلخ گذشته برای همیشه همراه آنان باقی ماند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۴) 🔴 از عناصر #بهائی که در عرصه فرهنگ نفوذ گستردها
#موش_شناسی
جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۵)
🔴 یکی از چهرههای معروف #بهائی در عرصه فرهنگ در روزگار اقتدار محمدرضا #پهلوی، «احسان یارشاطر» بود. وی متهم به ارتباط پنهانی و آشکار با آژانسهای جاسوسی غرب و کانونهای قدرت وابسته به جریان جهانی سلطه بود و هنوز هم در سالهای پایانی عمر، در خدمت این مجامع و محافل است. او بسیاری از سالهای عمرش را در خدمت تحکیم صورت بندی اجتماعی- سیاسی و فرهنگی رژیم پهلوی گذراند و به عنوان دستیار در کنار افرادی همچون ابراهیم پورداوود، به عنوان نظریه پرداز، مفاهیم مرتبط با #سلطنت و شاهنشاهی و مقولاتی چون #ناسیونالیسم باستان گرایی را تئوریزه کرد.
#یارشاطر متولد سال 1298ش میباشد. دوران تحصیلش را در دبیرستان شرف و تربیت و دانشکده ادبیات سپری کرد. در همین ایام با افرادی چون نعمتالله نصیری (آخرین رئیس ساواک محمدرضا شاه) و عدهای دیگر از افرادی که بعدها از صاحب منصبان در زمان حاکمیت محمدرضا پهلوی شدند. آشنا شد به طوری که پایه و اساس بسیاری از ارتباطات وی با کانونهای قدرت وابسته به بیگانه و رشد او در تشکیلات اداری و دیوانسالاری پهلوی، توسط همین افراد صورت گرفت.
پس از گرفتن درجه دکترای دانشگاه تهران به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده مشغول به کار گردید. البته اشتغال یارشاطر و دیگر افراد بهائی در دانشگاههای کشور از نکات قابل تعمق میباشد.
⭕ هنوز چند ماه از استخدام یارشاطر نمیگذرد که بخش فرهنگی سفارت #انگلیس در تهران یک بورس تحصیلی یک ساله در اختیارش گذاشت. این بورس هیچ گونه ارتباطی با رشته تحصیلی وی (ادبیات فارسی) نداشت و در رشته تعلیم و تربیت بود و با اینکه استادان بسیاری استحقاق استفاده از این بورس را داشتند و سالها در انتظار سفر مطالعاتی خارجی از کشور بودند، کارگزاران مربوطه یارشاطر را به انگلستان فرستادند.
↩️ در زمان برگزاری جشنهای #شاهنشاهی یارشاطر یکی از اعضای اصلی شورای مرکزی جشنها بود. براساس مدارک موجود، وی مأمور برقراری ارتباط جشنها با دولت آمریکا و دعوت از روسای ارشد این دولت برای حضور در ایران در ایام برگزاری جشنهای دو هزار پانصد ساله بوده است.
🔶یارشاطر یکی از اعضای #فراماسونری در ایران و از مهرههای لژ مهر بود. وی یکی از اعضای تشکیلات #بهائیت است و این موضوع را در نوشتهها و آثارش به وضوح میتوان مشاهده کرد. او در نوشتههای خود اکثراً از اصلاحات رایج در میان بهائیان استفاده میکند و میکوشد تا از رهگذر استخدام و به کارگیری این اصطلاحات و عبارات، آنها را نوشتههای فارسی پاکیزه قلمداد کند و بویژه این شیوه نگارش و نثر را در میان شاگردانش رواج دهد. یارشاطر بهائیت را در شمار ادیان الهی و باب و بهاء را در زمرهی پیامبران قرار میدهد و در هر جا که فرصت بیابد، در اطراف این فرقه و سران وابسته آن تبلیغ میکند و از رهبران آن تمجید به عمل میآورد:
«ایران سرزمین دینها و دین آوران نیز هست و تنی چند از نامورترین دین آوران جهان چون زرتشت و مانی و باب و بها از این سرزمین برخاستهاند.»
❌ وی در شمار مبلغان رواج بهائی گری در سطح جهانی است و خود را ملزم به تلاش و تکاپو در این عرصه میدانست و همیشه در صفوف مقدم تبلیغات، برای بهائیت حضور مییافت.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پرچمدارِ گفتوگو
🔵سیّدموسی صدر مردِ صلح بود و همۀ عمر به صلح میاندیشید. او دوستی و آشتی و مهربانی را میپسندید و پرچمدارِ گفتوگو بود. او را باید از سلسلهجنبانان نواندیشی دینی و تقریب ادیان و مذاهب دانست./ منبع: ایرنا
@roshangarmedia
روشنگر مدیا
🔵کتاب «سید علیمحمد شیرازی(باب)» بهزودی منتشر میشود
↙️به گزارش روشنگر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «سید علیمحمد شیرازی(باب) و شورش بابیها در مازندران» نوشته سینا فروزش بهزودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر میشود.
🔸یکی از وقایع عصر محمدشاه و ناصرالدینشاه قاجار، ظهور و تداوم جریان بابیگری است؛ پدیدهای که محصول شرایط نابسامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران عصر قاجار بود و اگرچه با داعیه اصلاح و برونرفت جامعه از آشفتگیها ظهور کرد، اما خود در ادامه، تبدیل به جریانی جزم و خشن شد که نه تنها راهگشا نبود، بلکه مانعی در حل مسائل موجود شد و بر التهابات و بحرانهای ایران عصر قاجاریه افزود.
📕کتاب «سید علیمحمد شیرازی(باب) و شورش بابیها در مازندران» از یک مدخل یا فصل مقدماتی و ۳ بخش تشکیل شده است. در مدخل به اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران در آستانۀ ظهور سیدعلیمحمد شیرازی پرداخته شده است، زیرا شناخت جریان اخیر بدون درک صحیح روح زمانه و تحولات ایران امری کاملاً ناممکن بهنظر میرسد. هر کدام از بخشهای سهگانه، خود به چند فصل تقسیم میشوند.
📄بخش اول کتاب که مشتمل بـر ۳ فصل است، بـه زندگـینامه، آثار و تألیفات، و اندیشههای تأثیرگذار بر افکار و آراء سیدعلیمحمد شیرازی و آموزههای بابیان اختصاص دارد. بخش دوم مشتمل بر ۳ فصل است و به زندگینامه رهبران بابی وقایع بدشت و مازندران، گردهمایی بدشت بهعنوان نقطه عطف تاریخ بابیه و مقدمه شورش بابیها در مازندران، و نیز اوضاع مازندران در آستانه شورش بابیها میپردازد. در بخش سوم هم که در ۴ فصل تنظیم و تدوین شده، شورش بابیها در مازندران به روایت منابع بابی و تاریخ نگاری رسمی، ترکیب و خاستگاه اجتماعی بابیهای شرکتکننده در شورش مازندران و پیامدهای این شورش مورد واکاوی قرار میگیرد.
👈اینکتاب بهزودی با ۳۰۶ صفحه منتشر میشود.
@RoshangarMedia
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۵) 🔴 یکی از چهرههای معروف #بهائی در عرصه فرهنگ در ر
#موش_شناسی
جریانشناسیبهائیان با نفوذ در ایران(۶)
🔴 محمد باهری یکی دیگر از بهائیانی بود که در دوران حکومت #پهلوی از فعّالان صحنه سیاست و فرهنگ به شمار میآمد. وی در سال 1295ش، در شیراز به دنیا آمد. پدر #بهائی وی معتضدالشریعه بود که به علت جعل سند به مفتضح الشریعه لقب یافته بود. او پس از اخذ دیپلم متوسطه در شیراز به دانشگاه #تهران راه یافت و در رشته حقوق قضایی فارغ التحصیل شد. باهری فعالیت سیاسی خود را بعد از شهریور 1320ش، با عضویت در جمعیت آزادگان و در سال 1324ش، در #حزب_توده آغاز کرد.
↩️وی در اوایل سال 41 در بنیاد پهلوی مشغول به کار شد و در مرداد همان سال، پس از آن که اسدالله علم به نخست وزیری برگزیده شد، به وزارت دادگستری منصوب گردید.
🚫 وی در طول سالهای خدمتش مناصب بسیاری را در امور فرهنگی به عهده داشت که برخی از آنها عبارتاند از: مشاور اجتماعی و فرهنگی بنیاد پهلوی سال 1340 ریاست سازمان شاهنشاهی بازرسی و آموزش عالی و پژوهشهای علمی وزارت دربار در سال 1348، عضویت در هیئت امنای دانشگاه پهلوی به فرمان شاه در سال 1349، عضو هیئت امنای بنیاد فرهنگ ایران، عضو هیئت مؤسسان بنیاد #فرهنگ_ایران، عضو شورای مرکزی دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی کشور.
باهری با شروع انقلاب به خارج از کشور فرار کرد و بعد از مدتی برای زندگی به کانادا رفت و در سال 1386ش، خبر مرگ وی در خارج از کشور منتشر شد.
📚نگاهکنید به؛
باقر عاقلی، شرح حال رجال سیاسی و سیاسی ایران، ج1، ص 271.
دکتر معتضد باهری به روایت اسناد ساواک، صص سیزده- دوازده.
امیر عباس هویدا به روایت اسناد ساواک، ج1، صص 276-275.
@roshangarmedia