🔔مدیران وزارت ارشاد لطفاً دقت کنید
♨️بوی خوبی از فیلم منتخب اسکار به مشام نمیرسد!!
📍مسئولان وزارت ارشاد که در امر انتخاب نماینده ایران در مراسم اسکار دخیل هستند طبیعتاً مسئولیت هرگونه حواشی حضور فیلم هومن سیدی؛ «جنگ جهانی سوم» در شرایط کنونی کشور را باید بپذیرند.
شرایطی که کشورهای غربی و دنبالهروها، هنرمندان و سلبریتیهایشان را برای رسیدن به مطامع سیاسی خود به خط کردهاند و روزی نیست که خبر واکنش این افراد به اتفاقات ایران منتشر نشود!!
⛔️ در چنین صفآراییای که راست و دروغ در هم تنیده شده و دشمن مترصد شکار بهانه است آیا نباید نگران ماهی گرفتن از آب گلآلود؛ یعنی استفاده از این فیلم برای سندسازی و محکومیت و به میدان آمدن مدعیان حقوق بشر و...علیه کشور بود؟
🎞خلاصه فیلم منتشر شده؛ جهت اطلاع مخاطبان گرامی 👇
داستان یک کارگر معمولی را دنبال می کند که خود را در حال کار روی صحنه فیلمی می بیند که مدعی است درباره محکومیت دیکتاتوری است، اما خود فیلمسازان نیز تبدیل به افرادی مستبد و زورگو میشوند!
📍نظر برخی منتقدان و کارشناسان نیز خواندنی ست!
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
اخبار جهان هنر
🔺نظر برخی از کارشنان خارجی راجعبه فیلم «جنگ جهانی سوم»
خانم مردیت تیلور (Merdith Taylor) بنیان گذار جشنواره فیلمفوریا (filmuforia):
هومن سیدی موقع خلق فیلمنامه «جنگ جهانی سوم» هانا آرنت را در ذهن داشته و این حرفهایش درست و حقیقی است: «جوامعی که حکومتی نظامی و دیکتاتوری دارند، موثرترین عامل ساخت آشوبطلبها و دولتستیزان هستند.» کارگردان و نویسندگانش با فیلمنامهای هوشمندانه و هشداردهنده به توازنی بین کمدی سیاه، تراژدی و ملودرام رسیدهاند هرچند حالوهوای ملودرام کمی بر پایانبندی ویرانگر فیلم چیره شده است؛ جایی که شخصیت بینوای شکیب با بازی درخشان محسن تنابنده، با چنگ و دندان برای آنچه واقعا مهم است مبارزه میکند.
📍نظر یکی از مسئولین جشنواره ونیز که فیلم در آن به نمایش درآمده:
«این فیلم پر از غافلگیری است و مخاطب را شگفتزده میکند. این فیلم استعارهای از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران است و بدون شک یکی از اصیلترین داستانهای امسال جشنواره را دارد.»
📍 جاناتان هالند در مقالهای در اسکرین دیلی مینویسد:
فیلم با برخورداری از فوریت یک تریلر خوب و به روشنی یک داستان اخلاقی، حکایتی فرساینده اما مجابکننده است درباره اینکه یک قربانی چگونه یاد میگیرد از ستمگران خود تقلید کند. ششمین فیلم بلند هومن سیدی که تا حد زیادی مثل یک فیلم بد درباره هولوکاست به نظر میرسد، با حالوهوای یک کمدی سیاه واقعا سیاه شروع میشود و رفتهرفته به یک تراژدی بدل میشود؛ سفری که با بازی محوری فوقالعاده و جذاب محسن تنابنده به عنوان قهرمان لگدمالشده فیلم جان گرفته است.
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8