💢 پیشرفت جامعه با تکاملگرایی زنان محقق میشود
🔺حجتالاسلام علیرضا پیروزمند در دوره ارتقاء توانمندی اساتید خواهر بسیجی حوزههای علمیه سراسر کشور که در سالن همایشهای فرهنگی و آموزشی جوادالائمه (ع) برگزار شد، نظریه «تکاملگرایی در مسئولیت اجتماعی زنان» را بهعنوان الگوی سوم برای پیشرفت جامعه معرفی کرد. وی تأکید کرد که انقلاب اسلامی توانسته است لزوم تأثیرگذاری زنان در تحولات اجتماعی را نشان دهد.
🔺این عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی ویژگیهای الگوی تکاملگرایی را بررسی کرد و گفت: مقیاس مطالعه از فرد به جامعه زنان تغییر میکند و مسئولیتها به صورت جمعی بر عهده جامعه زنان گذاشته میشود. وی همچنین به فاصلهگذاری بین الگوهای غربی و اسلامی و در نظر گرفتن تفاوتهای فطری زن و مرد اشاره کرد.
💢پیروزمند ضمن نقد الگوهای رقیب که ممکن است به تحقیر زنان یا انزوای اجتماعی منجر شوند، تأکید کرد که برای اجرای الگوی تکاملگرایی، نیاز به فرهنگسازی و ایجاد بسترهای قانونی و اجتماعی وجود دارد. او خاطرنشان کرد که این الگو میتواند بهعنوان راهکاری برای حفظ هویت اسلامی و پیشرفت جامعه زنان مطرح شود.
📎 مشاهده خبر
📢جدیدترین اخبار زنان ایران و جهان در پایگاه خبری تحلیلی جهـــــ🌐ـــــــان بانـــو
@jahanbanou_ir
@royaejtemaee
#پرونده_زوجیت
هفتهی هفتم | اپیزود هفت
⚜قصّهی زوجیت در دوران حضرت شعیب‹ع›
🔻لینک تهیهی اشتراک
@Radio_eqlima 🚻
@royaejtemaee
🔎فردا، دوشنبه ۲۲ بهمن ماه، ساعت ۱۶ حول محور سوالات داخل تصویر گفتگو خواهیم کرد!
🎙پخش زنده از طریق اینستاگرام استاد نخعی به آدرس @ma.nakhaei101 و ایتا به آدرس @Revayate_ensan_home
🔴انقلاب اسلامی تا کجا میتونه امت و تمدن نوین اسلامی رو بسازه؟
فردا دربارهاش صحبت خواهیم کرد!
📩دوستانتون رو به حضور در این برنامه دعوت کنید!
@Revayate_ensan_home
@royaejtemaee
🔰 در انقلاب اسلامی، چه در مبارزه با رژیم پهلوی و چه در جنگ تحمیلی، خون بر شمشیر پیروز شد، نه اسلحه در برابر اسلحه.
نظام پرورشی اسلام، انسان را تبدیل به اسلحه میکند، آن هم بالاترین اسلحهها.
هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست.
◀️ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
🔹 در انقلاب اسلامی، چه در جنگ و چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه میکند، آن هم بالاترین اسلحهها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است.
🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که بهصورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را میکنند و سراسر از خوف و اضطراب میشوند و تن به اضطراب کوچکتر میدهند؛ و وقتی به مرگ میرسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیمگیری آنها شدیداً تضعیف میشود.
🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت میطلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که میترسد از جان خود و ریسک را به حداقل میرساند متفاوت است.
🔸 این دو ماشین جنگی، لوازمشان یکی نیست. اینجا تشریفاتی برای رئیس نمیخواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف میایستد، نماز میخواند، یک گونه وضو میگیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت میگذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسختر از همه، جلوی دشمن است.
🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372)
@AndisheMonir
@royaejtemaee
دومین رویداد «روایت نظری الگوی سوم زن»
نشستهای تخصصی
🔺مبانی انسانشناسانه و هستیشناسانه الگوی سوم زن
🔺فقه امامیه و الگوی سوم زن
🔺سیاستگذاریها و تحقق الگوی سوم زن
گفتوشنود درباره ایدههای خلاقانه
✔️با حضور صاحبنظران، اندیشمندان و کارشناسان حوزه زن و خانواده
📆 پنجشنبه 25 بهمن 1403 ساعت 8 لغایت 16:30
📍تهران، دانشگاه الزهراء(س)، درب شرقی، مرکز همایشهای بینالمللی
@royaejtemaee
🖋 تولدت مبارک انقلاب عزیزم
🔻 اگر تمام کودکان غزه را بکشید، موسایی زنده خواهد ماند که قطعا فرعون را خواهد کشت
@royaejtemaee
📌 یک روایت طویل از یک ماجرای عمیق (قدسیه پایینی)
🕯 نگاه اول: چند سال پیش یک مستند دیدم درباره فتنه ۸۸؛ دو دوربین مختلف با دو نفر مصاحبه کرده بود.
یکی از معترضان و شورشیها بود؛ آن یکی از بسیجیها.
هر دوی آنها در یک درگیری حضور داشتند و هر کدامشان ماجرا را از زاویه دید خودش تعریف میکرد.
در انتهای مستند معلوم شد که دو برادر بودند؛ هر کدامشان در یک سوی میدان.
مستندساز میخواست نشان بدهد که فتنه ۸۸ چه بلایی بر سر جامعه ایران آورد.
اما
نکته دیگری در آن مستند توجه من را جلب کرد. بیقراری و آشفتگی و ناراحتی برادری که در سمت شورشیها بود و برادر و دوستان برادرش را که که از بچگی هم محلهای بودند؛ در سمت بسیجیها میدید.
از این طرف برادر بسیجی، پر بود از اطمینان به درست بودن سمتی که ایستاده بود؛ حتی با ناراحتی که از دیدن برادرش داشت.
🖋 برداشت اول این ماجرا این است که طرفدار سبز فتنه؛ خانواده برایش مهم است و از این اتفاق ناراحت است اما برادر بسیجی، کاری که میکند و طرفداریاش از نظام اسلامی اولویت دارد.
اما
🖋 واقعیت عمیقترِ ماجرا چیز دیگری است.
✴️ اصالت ایمان
ایمان به اصالت و اصل بودن و ریشهدار بودن اسلام و انقلاب اسلامی.
آن چیزی که اصیل و واقعی است ارزش ایستادگی دارد. ذات اصیلش، استحکام و حقانیت دفاع از خودش را ایجاد میکند
این حقیقت انقلاب اسلامی است.
حقیقتی که هر کس طرفدار و خواهان انقلاب اسلامی است آن را میفهمد و نکته مهمتر اینکه هر کس هم نیست؛ این را میفهمد.
♻️ از یک زاویه دیگر نگاه کنیم؟
چند سال است در راهپیماییها این پلاکارد بالا میرود؛ به شماره سالهای گذشته از انقلاب؛ مسئولان میخواهند انقلاب را براندازی کنند و مردم نمیگذارند
چند دولت از ابتدای انقلاب در اختیار کسانی بوده که معتقد به لیبرالیسم بودند و نسبتی با آرمانهای اصیل انقلاب نداشتند و به دنبال سرنگونیاش بودند اما همیشه مدعی و شاکی نداشتن اختیار عمل بودند؟
رسانههای هنری و تصویری از سینما و تلوزیون و ... در اختیار کسانی بوده و هست که اعتقادی به اسلام ندارند و به دنبال از میان بردنش هستند اما همیشه شاکی هستند از نداشتن ازادی عمل، بروید بیانیه خانم ابیار را در استعفایش از شورای پروانه نمایش ببینید.
این جماعت، سالهای بسیار بسیار زیادی در مناصب کلان دولتی و سیاست گذاری و اقتصادی و هنری دستشان بوده است یعنی قدرت و ثروت و مقام جمهوری اسلامی دستشان بوده و هر کاری خواستهاند، کردهاند, پس چرا همیشه شاکی هستند که قدرت و آزادی عمل نداشتهاند؟
🌀 از عنصر وقاحت و نفاق که بگذریم یک ماجرای ریشهدار و عمیق در این میان هست.
مردم محروم و پابرهنه و مستضعف جامعه باور دارند، ایمان دارند که نظام جمهوری اسلامی در ایران حقیقتی ریشهدار و اصیل است و البته متعلق به آنهاست.
کارتلها و مافیاها و باندها و خاندانها در ساختارهای کلان دولتی و سیاست گذاری و اقتصادی و هنری در باطن میدانند که این ریشه عمیق به آنان تعلق ندارد.
🔻 آن مردم ریشههای عمیق سروهای چند هزارساله دارند و اینها ریشههای کم جان و بی رمق شاخههای کمرنگ گلدانهای شیشهای تزیینی.
◀️ همه آدمها حقیقت را در باطن خودشان شهود میکنند و واکنشهای بیرونیشان بر همان اساس رقم می خورد حتی اگر همه ظواهر دنیا مخالف آن باشد.
برای همین شهرکهای مجلل صهیونیستی در چشم به هم زدنی خالی میشود اما چای روی اجاقها در ویرانههای غزه خاموش نمیشود.
🖋 این باطن دنیاست، این حقیقت ایمان است، این اصالت حق است که هر انسانی چه مومن و چه فاسق درکش میکند.
راستی تا به حال از این زاویه به وقایع دور و برتان نگاه کرده بودید؟
و کیست که نداند، آینده را ریشههای کهن رقم خواهند زد نه شاخههای شکسته بیریشه؟!
🆔 https://ble.ir/mehr_o_ab