eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
257 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| تشییع پیکر مطهر شهید امنیت «حسین تقی‌پور» در میدان انقلاب تهران لشکریان خدا در تهران به میدان آمده‌اند.... ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 *گشت ارشاد و مساله ترک فعل* ✍ داود مهدوی زادگان 📌 اکنون که بواسطه وقوع حادثه ای تلخ و غمگین دوباره گشت ارشاد، موضوع گفتگو ها و مناظرات و جدل ها قرار گرفته است، لازم است به مساله ای مهم پیرامون این موضوع اشاره شود. به نظر می رسد که این اندازه هجمه به ساز و کار قانونی گشت ارشاد چندان نا متعارف است. تردیدی نیست که حفظ امنیت اجتماعی در هر جامعه ای اعم از دینی و غیر دینی، اصل بنیادین است. بطوری که باید برای احراز آن، قوانین مربوطه وضع شود. گمان نمی کنم حتی ممالک غربی نسبت به این اصل بی تفاوت باشند و برای حراست از آن، قانون وضع نکنند. جامعه بدون امنیت اجتماعی انسجام خود را از دست می دهد و به هرج و مرج و خشونت کشیده می شود. لذا قانون، ساز و کارهایی را برای تامین انسجام اجتماعی در نظر می گیرد. چنان که گشت ارشاد یکی از این ساز واره ها در جمهوری اسلامی است. گشت ارشاد، قطع نظر از چگونگی و شرایط اجرای آن، امر معقولی است. گشت ارشاد اقدامی پیش گیرانه مقابله با هر گونه اقدام بر هم زننده انسجام اجتماعی و فرهنگی است. بدون شک با تعلیق یا کنار گذاشتن آن دیری نمی پاید که برای مصون ماندن جامعه از بی نظمی و هرج و مرج به پلیس یا گشت صیانت از زنان نیازمند خواهیم شد. پس این اندازه هجمه بردن به اصل گشت ارشاد نا معقول و غیر متعارف است. اما مساله اینجاست که چگونه است که با وجود غیر متعارف بودن، از ناحیه جماعت هایی با آن مخالفت می شود. 📌 البته مقصود از جماعت های مخالف آن دسته از معارضین و براندازانی که بی نظمی اجتماعی را به قصد اسقاط نظام اسلامی تعقیب می کنند یا جریانات سیاسی اقتدارگرایی که به این واسطه دنبال هوادار می گردند یا آن سرمایه داری نو کیسه غیر مولدی که می خواهد ثروت نامشروع خود را آزادانه در محیط های غیر اخلاقی و مبتذل هزینه کند یا سلبریتی که می خواهد تحت هر شرایط اخلاقی و غیر اخلاقی دیده شود و ثروتی کسب کند یا آن دسته بی بند و بارهایی که اساساً نمی توانند در فضای سالم اجتماعی زندگی کنند، مخالفت همگی این گروه ها با مقوله گشت ارشاد کاملا روشن و واضح است. لذا مساله چرایی هجمه غیر متعارف به گشت ارشاد اساساً ناظر به این گروه ها نیست. بلکه مساله معطوف به کسانی است که ضرورت امنیت اجتماعی را باور دارند ولی در هجمه به گشت ارشاد کم نمی گذارند. گاه هجمه شان به قدری افراطی است که مرزی میان آنان با گروه های دسته اول دیده نمی شود. حال، سوال این است که این اندازه هجمه آنان به چه خاطر است. آیا بخاطر آن است که تمام گفته ها و استدلال های شان درست است. مسلماً اینگونه نیست. بسیاری از گفته و استدلال های آنان محکمه پسند و معقول نیست. زیرا غالباً بر پایه احساسات و اخبار کذب و تحلیل های ناقص اظهار نظر می کنند. اما فرضاً که گفته های شان معقول و محکمه پسند باشد، ولی هجمه افراطی و نداشتن ایده جایگزین را نمی توان نفی کرد. به همین خاطر است که این شکل از هجمه بر گشت ارشاد را غیر طبیعی و نا متعارف می دانیم. و دقیقا پرسش این گفتار مربوط به چرایی آن است. 📌 پاسخ نگارنده به این مساله، از هر دو ساحت روان شناختی و جامعه شناختی است. مفهوم کلیدی در این تحلیل که پیوند دهنده هر دو ساحت است، همانا مفهوم *ترک فعل* است. 📌 مسلماً تامین امنیت اجتماعی تنها بر عهده پلیس امنیت اجتماعی و گشت ارشاد نیست. بسیاری از اشخاص و نهادها در ایفای امنیت اجتماعی سهیم اند. سهم برخی از آنها حتی از گشت ارشاد هم بیشتر است. خانواده، همسر، دانشگاه و حوزه، استاد و واعظ و روشنفکر، نهادهای فرهنگی و هنری، نمایندگان مجلس و شوراهای شهری و روستایی، شهرداری ها، مراجع قضایی و آموزش و پروش و غیره، هر یک از اینها در تامین امنیت و انسجام اجتماعی سهمی دارند. لکن سوال اساسی اینجا است که آیا همه این مراجع در انجام وظیفه خود خوب عمل کرده اند که برخی از اعضای آنها بر گشت ارشاد هجمه می آورند؟ در اینجا قصد اتهام خبط و خطا کاری به این گروه های مرجع نیست بلکه آنها را به ترک فعل های گسترده می توان متهم کرد. این اتهام را نمی توان انکار کرد. کدام خانواده و دانشگاهی و حوزوی و روشنفکر و کارگزار فرهنگی و واعظ و نماینده است که بتواند بگوید در تولید امنیت اجتماعی به احسن وجه عمل کرده است؟ اگر نگوییم هیچ کس، عده قلیلی هستند که می توانند چنین ادعایی بکنند. پس، آن دسته از اعضای این گروه های مرجع که به شکل افراطی بر گشت ارشاد هجمه می آورند، حق اینگونه اعتراض را ندارد. چون خود آنها به کم کاری و ترک فعل و انجام وظایف اجتماعی متهم هستند.
هدایت شده از مهدوی زادگان
📌 متاسفانه جبران بار این کم کاری ها بر پلیس امنیت اجتماعی و گشت ارشاد افزوده شده است. همه ما انتظار داریم که مأمور گشت ارشاد همه وظایف امنیت اجتماعی خانواده و همسر و استاد دانشگاه و حوزه و واعظ و روشنفکر و قاضی و نماینده و کارگزار فرهنگی را بر عهده بگیرد و به احسن وجه عمل کند. به همین خاطر است که استدلال می کنند که نباید مأمور گشت ارشاد، آدم معمولی باشد. یعنی باید مامور گشت ارشاد سطح بالایی از دانش و معرفت و اخلاق و تهذیب نفس را برخوردار باشد. طبیعی است که این حجم از انتظارات، فشار سنگینی را بر مامور گشت ارشاد تحمیل می کند. در نتیجه، مامور گشت ارشاد در پاره ای از مواقع دچار خبط و خطای در عمل می شود. لکن بسیاری از ما نمی خواهیم به این مساله ( تحمیل بار اضافی بر گشت ارشاد ) توجه کنیم. چون این توجه به خودمان باز می گردد و لاجرم باید خودمان را متهم به کم کاری و ترک فعل ها کنیم. لذا توجه که نمی کنیم، هیچ بلکه برای پنهان کردن عیب خود، اینگونه بر گشت ارشاد هجمه می آوریم. این مطلب همان پاسخ روانشناختی مساله است. 📌 اما پاسخ جامعه شناختی را به تفاوت میان جامعه استبدادی و جامعه باز غیر مسئول ارجاع می دهیم. یکی از ویژگی های جامعه استبدادی آن است که اعضای آن هر گونه قصور روا و نا روا را بر عهده می گیرند. این خصلت را در فیلم افسانه جومونگ می توان مشاهده کرد. اعضای جامعه همواره از پی وقوع هر حادثه ای از امپراتور می خواهند که او را بکشد. اما اعضای جامعه بازِ غیر مسئول، هر گونه قصوری را به دیگری نسبت می دهند و خود را از نقش داشتن در عیب و نقص های جامعه مبرا می دانند. متأسفانه جامعه امروز ایران از نوع دوم است. غالباً دیگری را مقصر می دانیم و کمتر به کم کاری و ترک فعل های خودمان توجه و ارجاع می دهیم. از این رو، به لحاظ جامعه شناختی، گشت ارشاد را به مثابه دیگری تلقی می کنیم که سزاوار هرگونه ایراد و اتهام روا و نا روا می دانیم. ✅ جمع بندی پرسش این گفتار پیرامون هجمه های ناروا بر گشت ارشاد است که از ناحیه کسانی ایراد می شود که انتظارش را نداریم. دلیل این گونه هجمه آوردن ها چیست. به نظر می رسد که دلیل غیر متعارف بودن این گونه هجمه ها از جنبه روانشناختی و جامعه شناختی سرپوش نهادن بر کم کاری ها و ترک فعل ها و عدم پذیرش مسئولیت آن است. باید بپذیریم که گشت ارشاد هم انسان معمولی مانند دیگر شهروندان جامعه است. گشت ارشاد سوپرمن یا انسان جامع نیست که بتوان حتی وظایف اجتماعی خودمان را بر او تحمیل کنیم. باید برای رسیدن به جامعه سالم مسئولیت کم کاری ها و ترک فعل های خودمان را بپذیریم و از پنهان کردن آن دست برداشت. انشالله 27 شهریور 1401 @mahdavizadegan
بيانیه آیت الله نجم الدین طبسی پیرامون وقایع اخیر افشای ماهیت واقعی حامیان حوزوی آشوب‌های اخیر با عنوان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ هتک حرمت به زنان مسلمان، برداشتن چادر از سر زنان مؤمنه و محجبه، آتش‌زدن قرآن و مساجد، کشتن مأمورین انتظامی و افراد عادی و عابر و جسارت به حریم مرجعیت و نظام اسلامی به بهانه فوت یک شهروند (مرحومه امینی) از اقدامات خرابکارانه و جنایت‌بار و در راستای با خدا و مقدسات اسلامی و در حکم و است. آنچه مایه تعجب است همراهی عده‌ای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند. عجبا جرم این همه جنایت و ارتکاب محرمات کمتر از فوت مرحومه امینی است که برای او عزا می‌گیرند و یا با صدور بیانیه، موضع‌گیری می‌کنند؛ اما نسبت به شهادت و یا آتش‌زدن مأمورین انتظامی مظلوم و در عین حال شجاع و وظیفه‌شناس کشور ساکت‌اند؟! و یا چادر از سر نوامیس مسلمین کشیدن و هتک حرمت به محجبه‌ای که از خانواده شهدا بود سخنی در محکومیت آن نمی‌گویند تا لااقل بگوییم اینها مسلمان هستند و دارند و نسبت به این جنایات و هتک حرمت‌ها هم حساسیت دارند. مسجد و قرآن کریم را می‌سوزانند و بی‌مهابا به مقدسات اسلامی جسارت می‌کنند، اما اینان هیچ احساسی از خود نشان نمی‌دهند، إِنَّكَ لَاتُسْمِعُ الْمَوْتَى. راستی این همه جنایت و هتاکی به مقدسات که این طیف هم در آن شریک هستند گناهش کمتر از مرگ خانم امینی است؟ البته مراجع ذی‌صلاح، جریان را پیگیری و به وظیفه دینی و ملی خود عمل می‌کنند، ولی به خود آیید، ترسم که به کعبه نرسی ای اعرابی! و از مواضع قبیح و خجالت‌آورتان توبه کنید و برگردید تا گرفتار لعنت و نفرین نسل‌های آینده قرار نگیرید همانطوری که امروز منفور و مطرود و مورد لعن این نسل هستید. این فرهنگ بی‌بند و باری را شما به راه انداختید و به ارمغان آوردید و جامعه اسلامی ما را گرفتار همان سیاست بی‌بند و باری غربی کردید و بر اجرای سند 2030 شیطنت ورزیدید و در این مسیر باطل کوتاهی نکردید؛ ولیکن خداوند مکر و حیله و نیرنگ تان را برملا ساخت و رسوای خاص و عام شدید. شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنی‌ها هم موضع می‌گرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم می‌کردید. شما اگر اعتراضی دارید به قانون اعتراض کنید، چرا نهادها را زیر سؤال می‌برید؟ چرا در برابر تضعیف نظام اسلامی سکوت می‌کنید؟ چرا با اقدامات سخیفتان این انقلاب اسلامی را که امانت و یادگار و هزاران شهید و جانباز است، مورد خدشه قرار می‌دهید؟ چرا با شبکه‌های معاند و حکومت‌های جعلی و رو به زوال و دیکتاتور همصدا می‌شوید؟ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ العَمی في البَصر وَالبَصيرة. اللّهم إني قد بلغت. قم مقدس نجم الدین طبسی ۱۴۰۱/۰۷/۰٢- ٢۷ صفر ١٤٤٤ @rozaneebefarda
هدایت شده از بر پا
یکی از رفقایم این متن رو برای بنده نوشته: «دیشب حرم بودم بعد از نماز مغرب رفتم پیش آقای علوی بروجردی، گفتم شما همانطور که برای فوت یه دختر بیانیه دادید؛ الان که قرآنها رو آتش زدند، مساجد رو آتش زدند، زنده زنده نیروی های انتظامی را آتش زدند، بسیجیان رو شهید کردند و چادر از سر ناموس شیعه برداشتند و اموال عمومی را تخریب کردند، نمی خواهید بیانیه بدید برای دعوت مردم به آرامش و ...؟؟! در جواب گفت: برای من این مسائل ثابت نشده است و ثابت نشده که چه کسی مقصر است و بیانیه ای نخواهم داد !!!» به نظرم این رفیق عزیزم اشتباه نقل قول کرده، شاید درست جملات را نشنیده. و الا بعیده یک روحانی و طلبه ندونه که در شرایط حمله به نظام اسلامی باید از نظام دفاع کنه. بعیده این قدر نادان باشه که تو بیانیه اش تصریحا یا تلویحا نیروی انتظامی که هنوز جرمش مسجل نیست محکوم کنه و بگه باید با مسببین در هر مقامی برخورد بشه اما کلمه ای از مظلومیت روشن نظام سخن نگه و بگه برام روشن نیست. بعیده اینقدر حوزه علمیه ما بیچاره و فلک زده شده باشه که در مساله به این مهمی خفه خون بگیره و نظر نده یا موضع منفعل و بینابین بگیره و یکی به نعل بزنه یکی به میخ. بعیده اساتید این جوانان معصوم ایران اسلامی،که آمده اند در حوزه علمیه شیعه درس دین بخوانند، آدمهای نادانی باشند که به هر دلیل پازل دشمن را پر کنند یا لااقل مددی به حرکت انقلاب ندهند. خدا رحمت کنه آن سردار شهید را که دیدبانی خود را در وصیتنامه اش گزارش کرد و خطاب به همین علما گفت بیایید کمک این نظام مظلوم که مورد هجوم دشمنان است. رفیق بزرگوارم حتما اشتباه نقل کرده و الا خاک بر سر من و امثال من اگر بزرگان و علمای حوزه مقابل این ظلم فاحش به نظام و انقلاب سکوت کرده باشند و سکوتشان را اینطور وقیحانه توجیه کنند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | مستقلِ پیروز 🔺️ کلیپی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی و علت آغاز 💻 Farsi.Khamenei.ir
حمله سپاه اسلام به لانه کموله! یکی از پیامدهای فراملی اتفاقات اخیر، دستیابی به فرصت مطلوب برای تهاجم تمام عیار به عناصر ضدانقلاب غرب کشور بود. گروهک‌های ضدانقلاب تجزیه‌طلب کرد، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره در تدارک مخدوش‌سازی ذهن مردمان نجیب کرد علیه نظام اسلامی بوده و هر زمان که توانسته‌اند، به توطئه و فتنه دست زده‌اند! در وقایع اخیر بهانه به دست آوردند برای تهاجم و تجدید شعارها و اقدامات تجزیه‌طلبانه و اتفاقات تلخی را هم در رقم زدند. اکنون اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار و هوشمندی و فراست، وارد میدان شده برای احقاق حق جمهوری اسلامی در برخورد با کانون‌های فتنه‌گر. ادب کردن و مشخص کردن حد و وزن آنان در منطقه، تنها یکی از پیامدهای این حمله‌های پیروزمندانه است. اقلیم اکنون به لانه اسرائیل بدل شده است و تا هنگام تأدیب تمام عیار طبقه فاسد حاکم بر اقلیم، فاصله بسیاری داریم. یکی از قطعات تکمیل ناشده پازل اقدامات مجاهدانه سپاه است؛ خصوصا در فضای رسانه‌های کشورهای عرب‌زبان و مخصوصا در فضای عراق. اگر هسته‌های رسانه‌ای هوشمندانه و بهنگام وارد نشوند، بعید نیست فضای افکار عمومی و فضای سیاسی عراق را مجددا علیه جمهوری اسلامی به خط کنند و معادلات منطقه‌ای پیچیده‌تر شود. @rozaneebefarda
تحریف‌ِ مناسباتِ آیت‌الله خامنه‌ای با حبیب‌الله آشوری.pdf
94.5K
🔻مهدی نصیری؛ شیخ استعماری ۱. برخی از دوستان جبهۀ انقلاب از من خواستند که به یادداشت اخیر مهدی نصیری پاسخ بدهم. به یاد آوردم که پیش از این، به‌طور "مستند" و "مستدل"، پاسخ او را نوشته و منتشر کرده بودم. امّا او هیچ واکنشی نشان نداد؛ نه پاسخ مرا داد و نه از سخن مخدوش و غرض‌ورزانه‌اش بازگشت. حال دوباره همان سخن را "تکرار" کرده است. تعجبی ندارد. از چه تعجب کنیم؟! از سمپاشی‌های یک "شیخِ استعماری"؟! آخوندی که موبه‌مو، "حرف دشمن" را تکرار می‌کند؟! اسلام و جامعۀ اسلامی، چها کشیده و دیده از این شیوخ استعماری که "جاده‌صاف‌کن دشمن" هستند. ۲. او "تعادل" و "ثبات" ندارد؛ "رنگ‌پذیر" است؛ "توازن معرفتی" ندارد؛ در هر زمانه، به سویی در حرکت است؛ "سیّال" و "شناور". او هیچ زمانی بر طریق "عدل" و "عقلانیّت" و "انصاف" نبوده. آن زمان که کیهان‌نشین بود، چنان کرد که آوینی "راه" خود را از او جدا دانست و وی را "سیاست‌زده" خواند. هنگامی که به سراغ علوم دینی رفت، تمامیّتِ "هویّت فلسفیِ شیعه" را لگدمال کرد و یاوه‌ها بافت. بعدها به نام "نقادی" و "عدالت‌خواهی"، دربارۀ "انقلاب" و "نظام" آنچنان نوشت و گفت که جریان غیرانقلابی و سکولار پسندیدند. ادوارِ حیاتِ فکریِ کم‌عمقِ وی، چیزی نیست جز مجموعه‌ای از همین "تذبذب‌های سرگردان" و "تلاطم‌های بی‌قاعده" و "نوسان‌های هُرهری ‌مسلکانه". ۳. شما را دعوت می‌کنم که یادداشت پیوست را با دقت بخوانید تا اندکی از روایت‌های دروغ‌ و غرض‌ورزانۀ وی بر شما آشکار شود. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻«موضع‌گیری‌های تبیین‌کننده» در سایۀ «واقعیّت‌های عیان‌کننده» 🖋 مهدی جمشیدی ۱. برخی این ‌شبه‌استدلالِ تکراری را مطرح می‌کنند که ممکن است «تذکّر» و «نقادی»، موجب گریختن فرد به طرف مقابل بشود؛ یعنی نگویید تا «آنچنان»، «آنچنان‌تر» نشود. این حرف، باب «نقادی» و «مواجهۀ منطقی» را مسدود می‌کند از خوف این‌که مبادا «بی‌طرف» به «مخالف» و «منتقد» به «معارض» تبدیل شود. دربارۀ هر نقدی می‌توان چنین گفت و با این توجیه، در برابر هر لغزش و خطایی، «سکوت» را توصیه کرد. چرا این اشکال را مطرح نمی‌کنید که «نگفتن‌ها» و «مماشات‌ها» و «فقر مرزبندی‌ها» ممکن است موجب «فرسایشِ ایدئولوژی انقلابی» شود و به‌تدریج، «باطل» را بر جای «حقّ» بنشاند؟! و چرا اصرارهای طرف‌های مقابل را در پنجه‌افکندن به چهرۀ انقلاب و نظام نمی‌بینید و برآشفته نمی‌شوید؟! آنها عناد بورزند و ارزش بفرسایند و بدبینی و ناامیدی بیافرینند و ما نیز از هراس «انحراف بیشترشان»، خاموش بمانیم؟! این چه مغالطه‌ای است؟! ۲. استاد مطهری در مباحث تفسیری خود به این لطیفه اشاره کرده که از جمله حَسنات و برکات فتنه‌ها و آشوب‌ها این است که «باطنِ نهفتۀ کنشگران اجتماعی» را مشخص می‌کند و «صف‌بندی‌های روشنگرِ جدید» می‌آفریند. باید «واقعیّت جدید» رخ بدهد تا در مواجهه با آن، «نسبت‌های جدید» آشکار شوند و از این رهگذر، «ضعف‌ها» و «نفاق‌ها» از پردۀ ضمیر، بیرون افتند. این خاصیّت ذاتیِ رویدادهای فتنه‌گون است. «مواضع اشخاص»، به‌طور قهری، «جبهه‌بندی‌های جدیدی» می‌آفرینند و به این وسیله، سطح تازه‌ای از «رویش» و «ریزش» شکل می‌گیرد. پس باید این شکاف‌های نوپدید را به «سرشتِ واقعیّتِ اجتماعیِ فتنه‌گون» نسبت داد، نه «موضع‌گیری‌های صریحِ انقلابی‌ها». ساختارِ نهفتۀ جهانِ اجتماعی این‌چنین اقتضای قهری و تکوینی دارد که در آن، فتنه‌ها کمال و شدّت می‌یابند و در نسبت با این فتنه‌هاست که جبهۀ حقّ، «خالص‌تر» و «ناب‌تر» می‌شود. ۳. «جذب حداکثری» نیز به معنی «مداهنه» و «مصانعه» در برابر ارزش‌های اساسیِ انقلاب نیست. وحدت، «ارزش ذاتی» ندارد، بلکه صورتی از وحدت، مطلوب است که نقطۀ مرکزی‌اش، «حقّ» باشد. «ائتلاف‌های سیاست‌زده» و «وفاق‌های عمل‌گرایانه»، با دیانت و حقّ‌مداری نسبتی ندارند؛ حتّی اگر هدف، بسیار عالی و قدسی باشد. بر این اساس بود که استاد مطهری در روند نهضت اسلامی، هم‌گرایی و هم‌افزایی با هیچ گروه «غیرمسلمان» یا «مسلمانِ التقاطی»‌ای را برنتابید و مرزبندی کرد. این در حالی بود که بسیاری از روحانیان سرشناس و مؤثّر، منطق استاد مطهری را برنمی‌تابیدند. استاد مصباح نیز در این باره، از الگویی که خودش آن را «الگوی دوایر متحدالمرکز» نامیده بود، برای طرّاحی مناسبات خویش با دیگران بهره می‌برد. از یاد نبرده‌ایم که بسیاری از همین روحانیانِ مدّعیِ فهم قواعدِ اجتماعی، ایشان را تخطئه و ملامت می‌کردند که «دافعۀ فراوان» دارد و «سخن غلیظ» می‌گوید و «پیشتر از رهبری» است. این در حالی است که رهبر انقلاب در سخنرانی سال پیش خویش، از این نوع کنشگری دربارۀ شخص ایشان به «غیرت اسلامی و انقلابی» تعبیر کرد و ایشان را از این نظر در کنار امام خمینی نشاند! ۴. سخن من، هرچه که هست، دربارۀ «خواص» هست، نه «تودۀ مردم». تودۀ مردم اگر هم لغزشی دارند، از سرِ «ناآگاهی» است نه «غرض‌ورزی»؛ چنانچه که استاد مطهری می‌گفت، همواره فساد از «طبقۀ بالای جامعه» به «طبقۀ پایین جامعه» راه می‌یابد و «عوام»، متأثّر از «خواص» هستند. این‌که رهبر انقلاب به «خواص اغواگر» اشاره کرد، به همین سبب است. «خواص اغواگر»، تودۀ مردم را می‌فریبند و دچار گمراهی می‌کنند. ازاین‌رو، باید خواص اغواگر را «رسوا» کرد و به «چالش» کشید. آنچه مایۀ زوال انقلاب و نظام است، حضور شخصیت‌های منافق و ناشناخته‌مانده نفاق آنهاست. واقعیّت‌های اجتماعیِ فتنه‌گون، بستر و زمینه‌ای است برای «کشف نفاق». جالب این‌که رهبر انقلاب دربارۀ مسألۀ «حجاب اجباری» تصریح کرد که از دشمن، انتظاری نیست، اما آنچه دل انسان را می‌خراشد آن است که مسألۀ حجاب اجباری از زبان «خواصِ داخلی» مطرح می‌شود. و ایشان گفتند که در میان این خواص، «آخوند» هم هست. صراحت و غلظت از این بیشتر؟! این عبارت‌ها، قطب‌‌بندی ایجاد نمی‌کند؟! آری، اما میان چه کسانی؟! میان «مردم» و «مردم» یا میان «خواص اغواگر» و «مردم»؟! ۵. در این میان، کسانی نیز هستند که همواره «موقعیّت بینابینی» دارند؛ «دوپهلو» می‌گویند؛ «مبهم» می‌نویسند؛ «حد وسط» را برمی‌گزینند؛ نه «این» هستند و نه «آن»؛ و خلاصه، «دکّان دو نبش» زده‌اند. باید اینان را که به «رندی» عادت کرده‌اند، وادار به انتخاب کرد. نمی‌شود ارزش‌ها را «نسبی» انگاشت و در هر موقعیّتی، هر دو طرف را مقصر قلمداد کرد. نمی‌شود هم «نظام جمهوری اسلامی» را متهم کرد و هم «طرف مقابل» را. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
غیرت دینی ناشی از بصیرت و عقلانیّت است @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بازخوانی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مردم قم: 🔹یک نکته‌ی دیگر این است که نقش غیرت دینی مردم را در این قضیّه نبایستی نادیده گرفت. علّت اینکه من روی این تکیه میکنم این است که انسان میبیند تبلیغ میشود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام میگیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بی‌منطقی و خشونتهای بی‌منطق متّهم کنند. من میخواهم عرض بکنم که نه، قضیّه این جور نیست؛ غیرت دینی، در آنجایی که خودش را نشان میدهد و تأثیرگذار است، همراه با عقلانیّت است؛ و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است، که بصیرت یک شعبه‌ای از عقلانیّت است و نشان‌دهنده‌ی عمق دین‌داری است و در اغلب موارد این غیرت دینی وقتی شما نگاه می‌کنید، می‌بینید که با عقلانیّت همراه است. شخصیّت‌هایی که بیشترین غیرت دینی را دارند، اینها غالباً دارای عقلانیّت بالا هستند؛ نمونه‌اش شخص امام بزرگوار؛ اوج غیرت دینی بود، واقعاً هیچ‌ کس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبْک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد؛ در عین حال در اوج عقلانیّت بود؛ خردمند، عاقل و دانشمند. و من خوب است در این مناسبت یاد کنم از فقیه و فیلسوف معاصرمان، مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی که ایشان هم همین ‌جور بودند؛ ایشان هم انصافاً شاگرد شایسته‌ی امام بود و هم در غیرت دینی در اوج بود، هم در عقلانیّت، یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود. قیام نوزدهم دی یک ترکیب درخشانی است از غیرت و عقلانیّت. https://khl.ink/f/49361 @rozaneebefarda
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 نترس! 🔻از اول انقلاب، یکی از امتحانات ما، ترسیدن و مرعوب‌شدنِ برخی انقلابی‌ها در مقابل جبهۀ دشمن است 🔘 چندتا بی‌حجاب به خیابان‌ می‌آید، طرف می‌گوید: «آقا این بی‌حجابی دارد نابود می‌کند!» نه؛ هیچ چیزی ما را نابود نمی‌کند 🔘چندتا مدیر فاسد می‌آیند، طرف می‌گوید: «این مدیرها همه را ضدّانقلاب می‌کنند!» نه نمی‌توانند، مدیر خوب هم داریم؛ شلوغش نکن! 🔘 مسئله این است که تو چرا جا می‌خوری؟ و با هر مشکلی، همه‌چیز را در معرض نابودی می‌بینی؟! 🔘 منطق و عقلانیت انقلاب و عظمتی که در منطقه و جهان آفریده، خیلی قوی‌تر از این است که از عهدۀ این مشکلات برنیاید 👈ادامه متن را در کانال @Panahian_text ببینید 👤علیرضا پناهیان 🚩حرم حضرت معصومه(س) - ۱۴۰۱.۰۶.۳۱ 📢صوت: @Panahian_mp3 @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| سخنان صریح دکتر سعید حاجی ناصری استاد دانشگاه تهران خطاب به محمد فاضلی چرا به دروغ می‌گویید سرمایه اجتماعی از بین رفته است؟ @rozaneebefarda
آنها غلتیدند.... فقدان ؛ عامل ریزش جریان چپ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مقام معظم رهبری: در دهه‌های قبل، یک جریانی در کشور وجود داشت به نام جریان چپ. آنها شعارهای خوبی هم میدادند، اما خودشان را مراقبت نکردند و تقوای جمعی به خرج ندادند. در میانشان آدمهائی بودند که تقوای فردی هم داشتند، اما نداشتن تقوای جمعی، کار آنها را به جائی رساند که فتنه‌گرِ ضد امام حسین و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند! آنها نیامدند شعار ضد امام و ضد انقلاب بدهند، اما شعار دهنده‌ی ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند؛ این خیلی خطر بزرگی است. آنها غلتیدند. بنابراین تقوای جمعی لازم است. https://khl.ink/f/22606 @rozaneebefarda
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
حالا که فاصله ایران تا مقر نگهداری وحوش منافقان در تیرانا ۲۰۵۰ کیلومتر بیشتر نیست و سپاه هم داره طراحان خارج از کشور اغتشاشات را میکوبد بد نیست به توانایی‌های سجیل هم فکر کنیم. https://eitaa.com/hamim1/523 @hamim1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️عاشق شو ارنه روزی کار جهان سر آید ..‌‌.. ⚫️آخرین سخنرانی آیت الله ممدوحی (ره) کمتر از یک ماه قبل از رحلت 🔺این دنیا فرصته ، این را ماه ماه و سال سال از دست نده امروز مجال هست و فردا نیست .... @mamduhi_ir
1401-07-02.سخنرانی آقای ذوالنور در اجتماع مدرسه فیضیه.mp3
28.25M
🎙 || سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پیرامون حوادث اخیر در جمع حوزویان 🔸تاریخ: شنبه ۱۴۰۱٫۷٫۲ 🔸 مدرسه مبارکه ▫️در این سخنرانی نکات جالبی پیرامون بیان شده است. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔹 هشت مستند جذاب در حوزه 🆔 @darseenghelab 🔻 در حوزه دفاع مقدس مستندهای بسیاری ساخته شده است که 10 مورد از بهترین مستندها عبارتند از: 1️⃣ کلاشینکف‌های آمریکایی، کارگردان: داوود مرادیان مجموعه 5قسمتی «کلاشینکف های آمریکایی» تلاش می‌کند به شبهات مطرح شده درباره جنگ ایران و عراق پاسخ دهد. 2️⃣ عبور ناممکن، کارگردان داوود جلیلی به شرایط کشور در سال‌های اولیه جنگ و عملیات الی‌بیت‌المقدس می‌پردازد. در این مستند به چگونه زدن پل‌های پی ام پی و عبور از کارون و بررسی تاکنیکی آزادسازی شهر خرمشهر می‌پردازد 3️⃣ اتاق جنگ، کارگردان: مصطفی حریری هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای عالی دفاع، "حسن روحانی" رئیس کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی، "محمدجواد لاریجانی" معاون وزیر خارجه، "محسن رضایی" فرمانده وقت سپاه پاسداران و برخی مسئولان بلندپایه سیاسی- نظامی کشور می کوشد تا به چند سوال کمتر مطرح شده پاسخ دهد یا حداقل آنها را روشن تر سازد. اول: آیا جلوگیری از وقوع جنگ ممکن بود؟ دوم: چرا جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر ادامه پیدا کرد و آیا می شد جنگ را در همان مقطع به پایان برد؟ سوم: آیا همه امکانات کشور در اختیار نیروهای نظامی بود؟ و چه کسانی در داخل نظام با ادامه جنگ مخالفت می کردند؟ چهارم: چرا قطعنامه 598 سازمان ملل برای پایان جنگ در آن مقطع خاص توسط ایران پذیرفته شد؟ 🆔 @darseenghelab 4️⃣ ناگفته‌های گمشده، کارگردان: مهدی مطهر در این مجموعه تلاش می شود با در کنار هم قرار دادن صحبت‌های فرماندهان و مسئولین اصلی درگیر در جنگ ایران و عراق، توصیفی شفاف از پشت پرده تصمیمات گرفته شده در جنگ ارائه شود. 5️⃣ ترم تحمیلی، کارگردان: سید ابراهیم حسینی. روایت‌هایی است از نقش زنان و مادران شهدا و هچنین شهدای دانشجو (با محوریت رزمندگان گیلانی) که در دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور داشتند. 6️⃣ خاطرات موتورسیکلت، کارگردان: امیرحسین نوروزی داستان موتورسواران جوان و متمولی را روایت می‌‌کند که با آغاز جنگ تحمیلی، تحت تأثیر شهید چمران به جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند. روزی روزگاری، جوان‌های تهران در تپه‌ها و خیابان‌ها مشغول موتور سواریشان بودند که جنگ شد. یک آدم دلربا آمد دلشان را برد، خودشان را هم برد به جبهه … . اسمش چمران بود، شهید مصطفی چمران … . 7️⃣ بانو؛ کارگردان: محمد حبیبی‌منصور مستند «بانو» روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است. زنی که خودش و اعضای خانواده ایشان از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند. زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است. 8️⃣ «در لباس سربازی»، کارگردان: مهدی نقویان این مستند روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است. در این مستند، برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است. 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از خبرگزاری رسا
💢 آتش بیاران حوزوی اغتشاشات اخیر 🔹 وقتی اتفاقی با هزاران داده پیچیده رقم می‌خورد، اگر حتی کسی که می‌خواهد وکیل پرونده برای دفاع از حق یکی از طرفین شود، باید همه داده‌ها و اسناد را بررسی کند تا حرفی برای گفتن داشته باشد؛ اما اینکه برخی از چهره‌های حوزوی و بعضاً صاحب فضل و لحیه حوزوی اقدام به موضع گیری شتابزده، بدون یقین و سند درباره یک پرونده انتظامی که این روزها ابعاد امنیتی آن نیز آرام آرام آشکار شده است، می‌کنند غیر از عمل به آن احادیث گرانبهایی است که درباره عدالت وجود دارد. 🔹 ساده‌ترین حکمت نهج البلاغه درباره فتنه‌ها این است که در فتنه‌ها چونان شتر دو ساله باشید که نه شیری برای دوشیدن دارد و نه پشتی برای سواری گرفتن. یعنی نه باید سکوت کرد و نه باید با سخنان نسنجیده، در آتش فتنه بدمند. اما سؤال ما از آقایان علوی بروجری، بیات زنجانی، سیدحسن خمینی، محقق داماد، خاتمی، مسیح مهاجری، عندلیب همدانی، سروش محلاتی، موسوی تبریزی، مجمع محققین، روحانیون مبارز و ... این است که شما که این احادیث را بهتر از ما شرح و بسط داده‌اید، چرا بدان پایبند نیستید؟ 🔹 حتی اگر شما در ظاهر دلسوز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، چرا در زمانی که دشمن همه توپخانه‌اش را آماده حمله کرده است، با آنان همراهی می‌کنید و در آبی را بر زمین می‌ریزید که در جوی آنان جاری می‌شود؟ 🔹 آقای علوی بروجردی که با موضع گیری‌های شاذ همیشه تلاش کرده برای خود چهره ای روشنفکر بسازد، پلیس را به برخورد نسنجیده به نام دین متهم می‌کند یا آقای بیات زنجانی که در زمینه علوم قرآنی متخصص است با اشاره به بخشی از آیه 256 سوره بقره و نادیده انگاشتن بخش دیگر آن، عملکرد پلیس امنیت اخلاقی را ستم گرایانه و ظالمانه می‌خواند و حتی گام را فراتر نهاده و آن را غیرقانونی و نامشروع تلقی می‌کند! سیدحسن خمینی نیز شیوه برخورد پلیس امنیت اخلاقی را روند معیوبی می‌داند که باید پیگیری شود. 🔹 فتنه‌ها می‌آیند و می‌روند؛ اما نباید فراموش کرد که همیشه فتنه‌ها باطن افراد را برای مردم آشکار می‌کند و حتی اگر اشخاص هیچ گاه نسبت به موضع گیری‌هایشان سنجیده نشوند؛ اما سکوت یا همراهی آن‌ها با فتنه‌گران از یاد تاریخ نخواهد رفت و چنین افرادی در دادگاه افکار عمومی همیشه محکوم خواهند بود. 🔹 دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را //// آنکه در این کربلا عبّاسِ دوران بوده باشد فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن //// کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد 🆔 @rasanewsagency
دیکتاتوری لمپن‌ها.pdf
580.9K
دیکتاتوری لمپن‌ها به‌بهانه اغتشاشات اخیر 🔹استفاده از عناصر آشوب‌طلب، چماق‌دار و به‌اصطلاح «لمپن» یکی از روش‌های ثابت برای مقابله با جریانات اسلامی بوده است و دو مزدور و جیره‌خوار غرب یعنی رضا و محمدرضا پهلوی از این عناصر علیه مردم بهره‌برداری می‌کردند. 🔸امروز نیز همان جریان ادامه دارد و به جان مردم، مساجد، هیئات مذهبی و حتی پرچم ملی ایرانیان افتاده‌اند و به‌گمان خود کاری از پیش می‌برند. 🔹بازخوانی سوء استفاده اجانب از اغتشاش‌گران حرفه‌ای برای و ملت ایران ما را به درک عمیق‌تری از حوادث امروز می‌رساند. ضمیمه: مقاله «دیکتاتوری لمپن‌ها، محمدجعفر بگلو، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 66-65، پاییز و زمستان 1399 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یک بام و دوهوای آتش بیاران معرکه فتنه‌ها 🔹 برخی از چهره‌های حوزوی، در حالی به سکوت و بعضا مواضع دوپهلوی خود ادامه می‌دهند و با مواضع زودهنگام و نسنجیده خود، آتش بیار معرکه فتنه شده اند که نسبت به تعرض اغتشاشگران به مال، ناموس و جان مردم کاملا بی تفاوت هستند. 🆔 @rasanewsagency
عقب‌ماندگی از ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 همزمان با آغاز اعتراضات، برخی حوزویان با کاربست ادبیات هیجانی و بعضا رادیکال که از آن زیر سؤال بردن وجاهت ارکان انتظامی و امنیتی و بلکه حیثیت کل نظام اسلامی برمی‌آمد، اقدام به اظهارنظر کردند. عجیب آنکه بعد از این قبیل مواضع رادیکال، در زمانی کوتاه انتقادها و اعتراضات به آشوب و اغتشاش تبدیل شد و علاوه بر تهدید نظم و امنیت مردم، به مقدسات دینی نیز اهانت شد. با اینهمه آن نظرپراکنان حوزوی که به واقع بودند، روزه سکوت گرفتند و حاضر نشدند حتی یک کلمه در دفاع از اسلام و نظام و مقدسات دینی بر زبان بیاورند! این وضعیت را مقایسه کنید با عملکرد (که خود کارنامه سیاهی در اقدامات محرک دارد)؛ او بلافاصله بعد از اتفاقات تلخ سیستان، از آشوب‌گران اظهار برائت کرد و ضمن تلاش برای آرام کردن فضا، خواستار برخورد با عناصر اغتشاش‌گر شد. نه فقط که نیز حکم می‌کرد که ، به خود آیند و ندانم‌کاری پیشین را جبران و ضمن ابراز ندامت و عذرخواهی از ملت و نظام، اقدامات آشوبگران را محکوم نمایند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| سخنان مولوی عبدالحمید پیرامون وقایع سیستان و دعوت مردم به وحدت و آرامش 🔶یادداشت مرتبط:👇 عقب‌ماندگی از ! همزمان با آغاز اعتراضات، برخی حوزویان با کاربست ادبیات هیجانی و بعضا رادیکال که از آن زیر سؤال بردن وجاهت ارکان انتظامی و امنیتی و بلکه حیثیت کل نظام اسلامی برمی‌آمد، اقدام به اظهارنظر کردند. عجیب آنکه بعد از این قبیل مواضع رادیکال، در زمانی کوتاه انتقادها و اعتراضات به آشوب و اغتشاش تبدیل شد و علاوه بر تهدید نظم و امنیت مردم، به مقدسات دینی نیز اهانت شد. با اینهمه آن نظرپراکنان حوزوی که به واقع بودند، روزه سکوت گرفتند و حاضر نشدند حتی یک کلمه در دفاع از اسلام و نظام و مقدسات دینی بر زبان بیاورند! این وضعیت را مقایسه کنید با عملکرد (که خود کارنامه سیاهی در اقدامات محرک دارد)؛ او بلافاصله بعد از اتفاقات تلخ سیستان، شایعات التهاب‌آفرین را کرد و ضمن تلاش برای آرام کردن فضا، خواستار حفظ وحدت و آرامش توسط همگان شد. نه فقط که نیز حکم می‌کرد که ، به خود آیند و ندانم‌کاری پیشین را جبران و ضمن ابراز ندامت و عذرخواهی از ملت و نظام، اقدامات آشوبگران را محکوم نمایند. @rozaneebefarda
34.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| فیلم کامل مستند تروکاژ روایتی متفاوت از نحوه مدیریت سلبریتی‌ها در غرب در این مستند برای نخستین‌بار با انتشار تصاویر و اظهارات برخی سلبریتی‌های داخلی، نسبت به پروژه آمریکائی‌ها برای سربازگیری از سلبریتی‌ها از طریق به نحو تفصیلی افشاگری شد. این قبیل آثار شجاعانه و دقیق می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای رسیدن به یک نقشه جامع بومی برای مقابله با پدیده و پروژه پرمخاطره مدیریت سلبریتی‌های ایرانی. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔷 انسداد جمهوری اسلامی یا انسداد دیانت نصیری؟! 🔸در دوره دوم خرداد شاهد بودیم که عده ای که هیچ اعتقادی به احکام و قوانین اسلام در بعد اجتماعی خصوصا مقوله حدود و تعزیرات و جهاد نداشتند و البته جرئت مقابله صریح با قرآن و اسلام را هم نداشتند ، حضرت آیت الله مصباح را به عنوان تئوریسین خشونت مطرح کرده و ایشان را آماج حملات و تهمتهای خود قرار دادند. در واقع اینان کینه ها و احقاد خود از دین را بر سر یک عالم دینی مجاهد که جز بیان احکام صریح و قطعی اسلام دغدغه ای نداشت ، خالی می کردند و بدین سان بی اعتقادی و بی باوری خود را با این عقده گشایی آشکار می کردند. 🔸 امروزه برخی تصور می کنند که مهدی نصیری به نظریه انسداد جمهوری اسلامی رسیده است و این که این نظام کارآمدی و کارآیی خود را از دست داده اما گویا عصر حیرت او را نخوانده اند که او نه به انسداد انقلاب و نظام بلکه به عدم ضرورت اجرای احکام اجتماعی اسلام و بلکه به انسداد دین و دیانت رسیده است اما گویا با خودش تعارف دارد و یا جرئت ندارد که با اسلام به صورت صریح مخالفت نماید لذا نان خود را در بحث قرائتها می جوید . او عادت دارد که هر وقت خواست دین و احکام متعالی اجتماعی آن مانند حجاب و حدود و الزامات قانونی و حکومتی آن را به سخره بگیرد، پای استاد مصباح را به میان آورد و با برچسب قرائت خشن از دین ، روایت رحمانی و التقاطی خود را به عنوان اسلام ناب و الیته با چاشنی حیرت به خورد مخاطب بدهد. طرفه آن است که وی مدعی است که در عصر غیبت ما به درک قطعی از اسلام و قرآن نمی رسیم ولی خود با تمام ظرفیت از نگاه لیبرالی و سکولار خود، به عنوان یک قرائت سلیم و صحیح و قطعی از دین دفاع می کند و رکن همه آموزه های دینی را اومانیسم غربی می داند . 🔸ایشان در حالی استاد مصباح و موسسه وزین برآمده از تفکر او را داعشی می داند که یکی از ویژگیهای داعش، تفکر متحجرانه و ظاهر گرایانه آنهاست که به خوبی در تفکر آفای نصیری دیده می شود؛ چه زمانی که «اسلام و تجدد» نوشت و اسلام را با همه مظاهر و فرآورده های تمدن مخالف دانسته و کل فرآورده های غرب را خلاف مصلحت بشریت معرفی نموده و استفاده از تکنولوژی را هم انفعال و خودباختگی در برابر غرب اعلام نمود که نظریاتی مشابه فتاوای علمای سلفی و وهابی پایه گذار داعش همچون بن باز است؛ و چه الان که با طرح « نظریه حیرت» ، اجرای حجاب قرآنی را یک منکر بزرگ دانسته و از آن به عنوان یک دو قطبی و اجبار نا مشروع یاد می کند، فلسفه را کاملا مخالف دین تلقی می نماید و اجرای احکام اسلام را مربوط به زمان معصوم می داند . سوال این جاست که اگر احکام و تعالیم اسلام امروزه به سعادت ما ربطی ندارد، پس در دوره معصوم چگونه به هدایت انسان و انسانیت کمک می کند ! 🔸نشانه دیگر داعشی بودن مهدی نصیری آن که به صراحت تمام ، اغتشاشگران حوادث اخیر را که گلو بریدند و آتش بر سر مردم ریختند و چادر از سر زن مسلمان کشیدند و دختران بی گناهی را ناغافل این جا و آن جا برای را براي ضربه به نظام کشتند، در انجام این اعمال شنیع و وحشیانه مُحق می داند . داعشی کسی جز خود نصیری نیست که در نوشته اخیرش، بی اعتنایی به آرای اکثریت مردم را نشانه داعشی بودن می داند اما خود به نظر اکثریت مردم مسلمان کشور تمکین نکرده و مدافع عده ای بی حجاب شده است ! 🔸سخن آخر با مسوولین امنیتی و قضایی است که آیا نوشته های نصیری در کانالهایش که جمهوری اسلامی را از اعراب جاهلی بدتر دانسته و با نشر کلیپهای دروغین نظام را به مقابله با زنان و خشونت علیه آنها متهم می کند ، حاکمان جمهوری اسلامی را قاتل بی گناهان معرفی کرده و آتش زدن قرآن و چادر از سر زنان کشیدن را کار نیروهای امنیتی نظام برای تحریک احساسات و عواطف مردم می داند، مصداق تشویش اذهان عمومی نیست ؟ !!! ✍️محمد جعفری