eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
257 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانات حجت‌الاسلام بنی طرفی زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان باوی درباره تحریف امام : مقام معظم رهبری دام ظله همواره در سخنرانی‌های متعددی هوشیاری لازم جهت مقابله با انحراف اندیشه و خط امام را به مسئولین و مردم جامعه داده اند .     دشمنی که با ابزار تحریف به جنگ با جامعه ، انقلاب و نظام اسلامی می رود ، بلکه می تواند از میان مردم بلکه برخی مسئولین نظام باشند، لذا لازم است با شناخت صحیح از فکر و مبانی امام آنها را ملاک و معیار صحیح انطباق خط فکری و اعتقادی دیگران قرارداد و دشمن را خودی تشخیص داد.    به فرموده مقام معظم رهبری دام ظله ازجمله راهکارهای جلوگیری از تحریف امام ، بازخوانی اصول امام است. اصولی همچون اصل اثبات اسلام ناب و نفی و انکاراسلام آمریکایی، اصل اتکال به خداوند متعال و بی‌اعتنایی به دشمن، اصل اعتقاد به اراده و نیروی مردم، اصل طرفداری جدی حمایت ازمحرومان و مستضعفان، اصل استقلال کشور وردسلطه پذیری ، اصل وحدت ملی و.. .    نهضت امام خمینی ره با معادلات غرب و شرق همخوانی نداشت لذا پس از به‌کارگیری انواع حربه ها و ناکامی از پیروزی در نبرد با اراده پولادین امت ، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رویکرد جنگی خودرا تغییر داده و با ورود به عرصه جنگ نرم حربه افکار و اعتقادات جامعه را در دستور کار خود قرار داد، لذا اقتضا دارد در مقابل این نوع جنگ دفاع و ابزار متناسبی به کار برد که استفاده از ابزارهایی همچون و خط فکری وجهت اعتقادی صحیح امام ره می تواند وسیله مناسبی جهت دفاع از اصول و مبانی برخواسته از قرآن و مکتب راستین تشیع امام (ره) باشد. @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
🟠 4⃣ نمی گوییم تبعید و شکنجه شوید، اما از حق امام دفاع کنید! 🔻حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ١٢ خرداد ١۴٠٢ 🔸امیرالمومنین علیه السلام فرمود: مِن واجِبِ حُقُوقِ اللّه ِ عَلَى العِبادِ النَّصيحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلى إقامَةِ الحَقِّ بَينَهُم. حق الله این است که همه مردم بیایند و اقامه حق کنند. یعنی رهبری جامعه را به دست امام عادل بسپارند. چه کسی مردم را پای ادای چنین حق اللهی آورد جز حضرت امام؟ حضرت امام رحمت الله علیه مردم را پای انجام واجب و فریضه الهی آورد در اقامه حق الله. مسلمانان کشورهای اسلامی منطقه را ببینید چه وضعیتی دارند؟ علیرغم همه مشکلات و شکنجه ها و تهدیدها، مردم بخاطر حرف و مکتب حضرت امام رحمت الله علیه هنوز هم دارند هزینه می دهند. ما نمی گوییم شما تبعید و نفی بلد و شکنجه شوید، اما از حق امام دفاع کنید. فقط سید حمید روحانی باید مستنداتی را در دفاع از امام و انقلاب و رسوا کردن جریان تحریف امام ارائه کند؟ کدام رسانه انقلابی دیگری این کار را انجام داده؟ 🔸انقلاب اسلامیِ حضرت امام نظم جهانی را در دنیا بهم ریخته. جملات حضرت امام رحمت الله علیه در آن زمان راجع به ایفای نقش مسلمین در مدیریت جهان را بخوانید. رهبر انقلاب گفتند در این تغییرِ نظم جهانی شما باید نقش داشته باشید. حضرت امام رحمت الله علیه آن زمان گفتند شما در این صحنه جهانی باید مدیریت را بدست بگیرید. این تفکر بود که امثال حاج احمد متوسلیان را تربیت کرد. ما هنوز شاه را از مملکت بیرون نکرده بودیم، و انقلاب را مستحکم نکرده بودیم، حضرت امام رحمت الله علیه می فرمود باید مدیریت جهانی را شما بدست بگیرید. 🔸حضرت امام رحمت الله علیه فرمود: «امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است، و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخ های سفید و سرخ را از بین خواهند برد». این حرفهای حدود چهل سال پیش حضرت امام رحمت الله علیه است. امت اسلامی در یک سازمان و تشکیلات هیمنه کفر و استکبار را از بین خواهند برد. حضرت امام رحمت الله علیه فرمود: «امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت برای درک شهادت روزشماری می کند». اینها حرفهای دهه شصت حضرت امام رحمت الله علیه است. یک مرجع تقلید دیگر پیدا کنید با این ادبیات صحبت کند. هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) @mohebbin_net
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
🟠 2⃣ حضرت امام قرآن را در زندگی ما عملی کرد 🔻حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ١٢ خرداد ١۴٠٢ 🔸ما آیات قرآن را با حضرت امام رحمت الله علیه مشاهده کردیم که در زندگی ما پیاده شد. حضرت امام رحمت الله علیه آیات قرآن را اقامه کرد؛ در جامعه عملی کرد. اوامر الهی را باید محقق کرد: الَّذِينَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ(زمر ١٨). بسیاری از کسانیکه کشف حجاب می کنند باورشان این است که حجاب حرف انقلابی هاست، نه دستور خدا و قرآن. وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا(نساء ١۴١). گذشتگانی که اجازه می دادند کفار تمام اختیار زندگی مسلمین را بدست بگیرند، از این آیه قرآن چه برداشتی داشتند؟ شهید نواب فریاد زد، او را به شهادت رساندند. حضرت آیت الله در جلسه درسش می گفت نواب از ما چه می خواهد؟ چرا دست بر نمیدارد؟! 🔸مسئله تحریف امام خیلی مسئله جدی است. سال ٩۶ رهبر انقلاب در سخنرانی ١۴ خرداد درباره تحریف امام مفصل صحبت کردند. هیچکدام از جریانات انقلابی هم بعد از این صحبتها، درباره تحریف امام مواضعی نداشتند. در همین دولت کتاب «الف لام خمینی» آقای بهبودی چاپ می شود و نویسنده اش جایزه هم می گیرد. انسان تعجب می کند؛ نسبت هایی را به حضرت امام می دهد. دیگران هم او را تحسین می کنند. می گوید «امام سر سفره فلان تیمسار ارتشی نشست و برخاست داشته». تاریخ شفاهی حضرت امام ثبت شده؛ کی چنین اتفاقاتی افتاده؟ جایی ادعا می کند «حضرت امام گفته اگر حکومتی به درد این مردم بخورد، همین حکومت شاهنشاهی است»! 🔸وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ(انعام ٣٢). دنیا همه اش بازی است. آنچه برای شما بهتر است حیات ابدی آخرت است؛ و سعادت ابدی برای کسانی است که تقوای الهی پیشه کنند. قَدْ نَعْلَمُ إِنَّهُ لَيَحْزُنُكَ الَّذِي يَقُولُونَ فَإِنَّهُمْ لَا يُكَذِّبُونَكَ وَلَكِنَّ الظَّالِمِينَ بِآيَاتِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ(انعام ٣٣). میفرماید کسانیکه نسبت به توی پیغمبر حرف ناروا و دروغ نسبت می دهند تو را ناراحت و محزون کردند. خداوند برای اینکه پیغمبرش را از این حزن و ناراحتی خارج کند، راجع به خودش صحبت می کند؛ می فرماید اینها فقط تو را تکذیب نمی کنند، بلکه آیات الهی را هم تکذیب می کنند. خداوند می داند تکذیب آیات الهی برای پیغمبرش خیلی سخت تر از تکذیب و افترا نسبت به خود اوست. هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) @mohebbin_net
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
🟫 2⃣ دشمنی ها با حضرت امام تمام نشده 🔻حجت الاسلام احمد پناهیان 🏴 راهپیمایی بزرگداشت قیام پانزده خرداد مردم قم 🔸حجت الاسلام پناهیان در ادامه این راهپیمایی گفت: در سالهای اخیر معاندین و منافقین از همین قم و تهران و جای جای کشور هجمه و تحریف حضرت امام را دستور کار خود قرار داده اند. آنچه در نوشته های بهبودی خبیث آمده، نشان ذلت، نشان خواری و خفت برای رهبر اسلامی است. عجیب این است که این کتابها اجازه چاپ پیدا می کند و جمع آوری هم نمی شود. عجیب است که با مراکز این دروغ پراکنی ها و تحریف گری ها مقابله نمی شود. دیروز هم رهبر انقلاب اشاره کردند که شخصیت امام و عظمت امام با این تحریف ها خدشه دار نخواهد شد. اما بدانید و ما می دانیم که میدانید، دشمنی شما با حضرت روح الله تمام نشده. ای منافقین، تک تک شما را در موعد خود به درک واصل خواهیم کرد: «مرگ بر منافق». 🟫 لایحه اخیر حجاب، نشانه اطاعت این مسئولین از ولایت نبود 🟫 انتظار ما از سران قوا، سرسپردگی محض به احکام دین است 🔸مبلغ حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: امروز انتظار و توقع ملت ما از دولت مردمی، از مجلس انقلابی، و از قوه قضاییه، اطاعت محض و سرسرپردگی محض به اسلام و قرآن و قانون اسلام است. درباره این لایحه اخیر حجاب، همگان می دانند، همه مطلعین و عالمان و دانشمندان اذعان داشتند، مردم مومن و انقلابی اعتراض خود را نشان دادند. این لایحه، نشان اطاعت از ولایت نبود. رهبر انقلاب گفتند بی حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. رهبر انقلاب این کلمه را برای اولین بار در این نهضت به کار بردند. حرام سیاسی، یعنی هم مخرّب دین، هم مخرّب قانون، و هم مخرّب امنیت کشور است. از قوه قضاییه بیش از اینها انتظار می رود: «ای قوه قضایی اقتدار اقتدار / رئیس جمهور ما اقتدار اقتدار / رئیس مجلس ما اقتدار اقتدار». 🟫 عقب نشینی ممنوع 🔸رزمنده دفاع مقدس اشاره کرد: نباید عقب نشینی کرد. عقب نشینی در دین جز ننگ و نکبت در پی نخواهد داشت. رهبر انقلاب دیروز گفتند در برابر دشمن در هیچ موضعی نباید عقب نشینی کرد. چه در موضع فرهنگی، چه امنیتی، چه اقتصادی، چه سیاسی: «عقب نشینی ما _ پیروزی دشمن است / مقاومت مایه ی _ شکست اهریمن است». 🟫 رابطه با آمریکا، خوابی آشفته و بدون تعبیر 🔸حجت الاسلام پناهیان افزود: ما می دانیم همه شما مسئولین عِرق دینی و انقلابی دارید. اما در پسِ برخی جلسات چه می گذرد، که باعث می شود روزنامه های اصلاح طلب ذوق زده شوند. گفتگو برای زندانیان با نماینده آمریکایی را حمل بر معامله با آمریکا کنند. فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(محمد ٣۵). اگر کسی از مسئولین در دل خود این را می پروراند که راه رابطه و مذاکره با آمریکا را باز کند، بداند که این خواب، خواب آشفته است. این شعار ابدی ما تا نابودی آمریکاست: «مرگ بر آمریکا». «مذاکره، رابطه، نیرنگ استکبار است / امت انقلابی از فتنه گر بیزار است». «معامله با شیطان خسارتی ننگین است / جرمِ جفا به امت پیشِ خدا سنگین است». 🔸عضو شورای مرکزی هیئات مذهبی قم اشاره کرد: در لایحه حجاب برای آمر به معروف جرم انگاری می شود. کسیکه با بی حجابی حرمت شکنی کرده و مقدسات را زیر پا گذاشته، اگر احساس توهین کند، می تواند نسبت از آمر به معروف وناهی از منکر شکایت کند. اما در این سمت، برای بی حجابی جرمی وضع نشده. قانون اسلام این نیست. نمایندگان ما الحمدلله در مجلس بیدارند، رئیس مجلس بیدار است، دیگران بیدارند، این قانون به هیچ عنوان رأی نخواهد آورد. این ملت دست رد به سینه لایحه ایی می زند که بوی انفعال و بوی شکست و بوی الحاد بدهد: «مرگ بر منافق». این ننگ است که از احکام اسلام و آرمان شهدای پانزده خرداد عقب نشینی کنیم: «هیهات منا الذله». هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) @mohebbin_net
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
recording-20230603-205409.mp3
40.86M
سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمین روانبخش درباره ضرورت مقابله با تحریف شخصیت و اندیشه های حضرت امام (ره) و چگونگی مقابله با تحریف امام(ره) @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام هنرور_تحریف امام.mp3
14.54M
سخنرانی روشنگرانه حجت‌الاسلام هنرور دبیر ستاد اقامه نماز نهاوند در واکنش به انتشار کتابهای تحریف آمیز درباره امام(ره) در کتابی که در سال ۹۷ چاپ شده امام را همراه با رژیم جلوه داده و وانمود کرده که امام با لوایح شش‌گانه مخالف نبوده. @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تبیین خطر تحریف در مقایسه با خطر مقابله مستقیم توسط حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تحریف خطرناکتر از جریان کفر دو جریان در مقابل جریان حق وجود دارد، یکی جریان کفر و دیگری جریان نفاق. جریان کفر رویکردش مقابله مستقیم با جریان حق است اما جریان نفاق در داخل و کنار جریان حق قرار می گیرد و آرام آرام جریان حق را منحرف می کند. امام خمینی خطر جریان نفاق را خطرناکتر از جریان کفر می دانست. مهمترین کاری که جریان نفاق می کند، است یعنی قرائت جعلی از دین، تحریف حرکت های الهی را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را ناکارآمد می کند. امام خمینی همواره با تحریف چه در مسایل دینی و چه در مسایل اجتماعی و فرهنگی مقابله می کردند. امام خمینی(ره) به وحدت اسلامی نگاه ویژه ای داشتند، ایشان شخصیتی نبودند که انحصار در یک جغرافیا داشته باشند. تحریف مهمترین ابزاری است که جریان نفاق توسط آن ضربات مهلکی را بر پیکره جهان اسلام می زند و منافع، سرمایه و ثروت آنها را غارت می کند. متن کامل در: 👇 https://www.avapress.com/fa/gallery/271150/1 @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آیت الله حسینی همدانی درباره تحریف امام.mp3
34.88M
خطبه روشنگرانه آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج درباره تحریف امام (ره) 🔸قطعاً در شناساندن شخصیت چندبعدی و اندیشه‌ متعالی امام به نسل کنونی کوتاهی شده است. نسل کنونی درک کاملی از امام ندارند. حتی در دستگاه‌های رسانه‌ای رسمی کشور هم کار عمیق و اثرگذار دیده نمی‌شود. 🔹دیده‌اید بعضی‌ها میگویند حالا این قسمت از صحبت‌های امام را نگوییم تا بتوانیم جذب داشته باشیم؛ چرا می‌خواهید تحریف کنید؟ ... [حقیقت را] بگویید هرکس می‌خواهد ناراحت شود بشود. «امام را صریح باید آورد وسط میدان». مقام معظم رهبری چه بیان قشنگی دارد. 🔸با است که می‌توانند صراط مستقیم انقلاب و ملت را به انحراف بکشانند. مثلاً او را از استکبارستیزی بیاورند به سمت مذاکره با رأس مستکبرین عالم یعنی آمریکا. 🔸با تحریف است که می‌توانند از امام انتقام بگیرند و بین مردم و نظام فاصله بیندازند؛ و حتی با تحریف شخصیت امام و روش حکومتی امام، مدیریت حضرت آقا را هم زیر سؤال ببرند. @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام رفیعی 13-3-402.mp3
5.64M
سخنرانی روشنگرانه حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با موضوع تحریف امام(ره) 13 خرداد 1402 شیطان، بزرگترین تحریف کننده هستی حذف ندای ولایت فقیه و تفسیر جمهوری خواهانه صرف از امام، از مهم‌ترین مؤلفه‌های تحریف اندیشه امام خمینی(ره) یعنی دیگر از تحریف‌های اندیشه امام خمینی (ره) سازگاری با غرب است. اصول اندیشه امام را باید با فکر و وصیت‌نامه و آراء ایشان شناخت. هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب با سیره و منش امام (ره) آشنا نبوده و هیچ کس به اندازه معظم له مبتنی بر سیره ایشان عمل ننموده است. @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
No. 755.pdf
4.27M
💠 ویژه‌نامه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (هفته‌نامه افق‌حوزه_ شماره ۷۵۵) ✅ مهمترین عناوین این شماره به شرح زیر است: 1⃣. امام خامنه ای در مراسم سی وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(قد) تبیین نمودند/ امامِ ایمان و امید 2⃣. آیت الله العظمی نوری همدانی/ حفظ اندیشه های امام خمینی(قد) بر عهده مسئولان نظام است. 3⃣. آیت الله العظمی بشیر نجفی/ امام خمینی(قد) عزت را به دنیای اسلام بازگرداند. 4⃣. آیت الله العظمی سبحانی / ظهور منجی، مطلوب فطری همه آدمیان عدالت طلب. 5⃣. آیت الله العظمی سبحانی: ضرورت انتشار مجله جامع فقهی و تربیت مبلغان بین المللی در حوزه علمیه قم. 6⃣. آیت الله کریمی جهرمی/ ره توشه زائران کوی دوست توصیه های اخلاقی آیت الله کریمی جهرمی. 7⃣. آیت الله محسن فقیهی/ لایحه حجاب ریشه ای نیست و نتیجه ای ندارد 8⃣. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی/جریان حجــاب‌زُدایی در تـــاریخ معــاصــر ایــران (بخش دوم و پایانی) 9⃣. آیت الله حسینی بوشهری/ضرورت تقویت ارتباط میان حوزه های علمیه قم و نجف 🔟. در دیدار آیت الله اعرافی با آیات عظام سیستانی و بشیر نجفی/ لزوم حفظ و ارتقای ابعاد معنوی قم و صیانت از جایگاه و شئون روحانیت 1⃣1⃣. حجت‌الاسلام علی ذوعلم/ تقلیل، تقطیع و ؛ هدف جریان فقه خوارجی 2⃣1⃣. در سیره و اندیشه امام خمینی @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
و چالش ! مصاف جریان اصیل حوزوی با به ماجرای رسیده است! این وقایع واقعا جای شکر دارد. ماهیت واقعی بسیار زودتر از موعد مورد انتظار افشا شده است. منادیان اسلام ناب و جریان اصیل اجتهاد شیعی به وضوح و بدون لکنت در حال مرزبندی با معدود سکولارهای حوزوی هستند که امروز در کانون نشر معارف شیعی، پرچم حمایت از حقوق بهائیان را بلند کرده‌اند! اگر جریان انقلابی و اصیل حوزوی اندک غفلت یا لکنت به خرج بدهد، این جماعت بلندآوازه و میان‌تهی، میراث بزرگانی همچون و و را به باد خواهند داد و حوزه را به دوران انحطاط و انفعال قبل از حضور حاج شیخ در قم باز می‌گردانند که به زودی جولان‌گاه روشن‌فکران مذهب ستیز و غربگرا خواهد شد. 🔸 این میراث ماندگار را دوباره باید خواند؛ در حوزه‌‌‌های علمیه هستند افرادی كه علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس‌مآبی چنان تیشه به ریشه‌ی دین و انقلاب و نظام می‌زنند كه گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‌‌های علمیه كم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فكر این مار‌‌های خوش خط و خال كوتاهی نكنند؛ این‌ها مروّج اسلام آمریكایی‌اند و دشمن رسول‌الله. آیا در مقابل این افعی‌‌ها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟ # استكبار وقتی كه از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مایوس شد، دو راه را برای ضربه زدن انتخاب نمود. یكی راه ارعاب و زور؛ دیگری راه و . در قرن معاصر وقتی حربه‌ی ارعاب و تهدید چندان كارگر نشد، راه‌‌‌های نفوذ تقویت گردید. اولین و مهم‌ترین حركت، القای است كه متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای كارگر شده است تا جایی كه دخالت در سیاست، دون شأن فقیه و ورود در معركه‌ی سیاسیون، تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می‌آورد. @rozaneebefarda
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
نقد علمی بیانات آقای علوی بروجردی در مورد بهائیت.mp3
15.03M
🔸نقد علمی آقای علوی بروجردی در مورد بهائیت 🔘بیانات حضرت آیت الله نجم الدین طبسی مدظله العالی 🔹سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ - سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ 📥دانلود صوت دروس در کانال ایتا : 🆔 @velaseddighah
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
27.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 (قسمت چهارم) 🔻لزوم شناخت امام 🔸 گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) 🆔 @KHAMENEI_QOM
۲۰ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 (قسمت پنجم) 🔻تحریف امام در زمان حیات ایشان 🔸 گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) 🆔 @KHAMENEI_QOM
۲۰ خرداد ۱۴۰۲
low.mp3
11.48M
🎙بشنوید|| صوت کامل حجةالاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمود در برنامه جهان آرا با موضوع برجام و اظهارات اخیر در نیمه اول این برنامه مرور سریعی درباره برجام با استناد به متن آن صورت گرفت و در ادامه برای اولین بار بخشهایی از متن نامه های محرمانه ظریف به موگرینی و بورل در دولت روحانی خوانده شد. ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب حسین شریعتمداری [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ۱- سه روز قبل (پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم می‌گردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد». نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخه‌ای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوت‌هایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جان‌مایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفت‌سوز بی‌حجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمی‌شود و کارآمدی لایحه را کماکان در ‌هاله‌ای از تردید و ابهام باقی می‌گذارد. تا آنجا که بیم آن می‌رود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذی‌ربط روبه‌رو شده و در صورتی که ابهامات را وارد می‌دانند، اصلاح کنند. بخوانید! ۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱‌/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که این لایحه برخلاف عنوانی که دارد برای مقابله با پدیده خانواده‌برانداز بی‌حجابی از کارآمدی لازم برخوردار نیست. بیشترین تاکید ما در این زمینه بر ماده اول و دوم لایحه بود. ماده دوم خوشبختانه در نسخه نهایی اصلاح شده ولی ماده اول که جان‌مایه لایحه است، در متن نهایی نیز بدون تغییر مانده است. و اما، در بخشی از یادداشت مورد ‌اشاره آورده بودیم: «... بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند». حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب (که در نسخه نهایی نیز تغییری نیافته است) توجه کنید. در آن آمده است که «ماده ۱، الف- مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب می‌شوند مکلفند نسبت به ‌اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می‌نمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده می‌شود از طرق فوق‌الذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوه‌بر اعمال جریمه‌ای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد». به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! و رابعاً؛ مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر منع شده‌اند! مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!...‌». ۳‌- یک بار دیگر به متن ماده یک باز می‌گردیم. مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ ‌ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی می‌گیرد! چگونه!؟ از چهره شناسایی می‌شود؟ یا از او می‌خواهند خود را معرفی کند!؟ چگونه می‌توان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی!؟ در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است!؟ و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت می‌کند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی می‌شود. @rozaneebefarda
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب حسین شریعتمداری [صفحه ۲ از ۲] مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست!؟ لایحه در این باره توضیح روشنی ندارد. ۴-حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامک‌های پلیس توجه نکرده‌اند نگاهی بیندازیم: جریمه کشف حجاب‌کنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکرده‌اند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان! توضیح آن که حداکثر جزای نقدی درجه هشت مبلغ یک میلیون تومان است. جریمه کشف حجاب‌کنندگانی که برای بار دوم به پیامک توجه نکرده‌اند؛ معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت است. یعنی مبلغی معادل ۳۳۳هزار تومان! جریمه کشف حجاب‌کننده در مرحله سوم علاوه‌بر جریمه نقدی معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت یعنی ۵۰۰هزار تومان، شخص کشف‌حجاب‌کننده به مرجع قضایی نیز معرفی خواهد شد. مرجع قضایی با کسی که به چند پیامک بی‌توجه بوده، چه خواهد کرد؟ ‌ در لایحه قبلی فقط آمده بود که به مرجع قضایی معرفی می‌شود ولی در متن لایحه جدید آمده است که «مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد»! یعنی بازهم فقط جریمه نقدی! و اما، حداکثر جزای نقدی درجه هفت چقدر است؟ مبلغ ۲میلیون تومان! در این زمینه پرسشی از تهیه‌کنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور می‌کنند این جرایم نقدی می‌تواند مانع کشف حجاب باشد!؟ آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند!؟ و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند، کمترین زحمتی دارد!؟ یکی از بازداشت‌شدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بی‌حجاب در خیابان‌ها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت می‌کرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر او که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت!؟ همین جا گفتنی است که روز جمعه گذشته پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سلبریتی‌های این کشور ملزم به رعایت قوانین مربوط به فضای مجازی شده‌اند. کسانی که از این قانون سرپیچی می‌کنند به ۲سال حبس و پرداخت ۳۰۰هزار یورو محکوم می‌شوند. آیا این برخورد برای دستگاه محترم قضایی و دولت محترم که مشترکاً لایحه عفاف را تهیه کرده‌اند، پیامی ندارد!؟ ۵-یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمی‌دهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری می‌شود یا نه!؟ متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد ‌اشاره می‌توانند به بی‌حجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبه‌رو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! یعنی پول بده و بی‌حجاب باش! اگر این‌گونه نیست و از ادامه بی‌حجابی آنها جلوگیری می‌شود، چرا لایحه عفاف و حجاب در این خصوص ساکت است و ادامه بی‌حجابی آنان را منع نکرده است!؟ ۶-در تعهد و دلسوزی تهیه‌کنندگان لایحه عفاف و حجاب (چه در دستگاه محترم قضایی و چه در دولت محترم) تردیدی نیست ولی به نظر می‌رسد که اهمیت موضوع از نگاه آنها پنهان مانده و فراموش کرده‌اند که اولاً بی‌حجابی به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است و ساده‌انگاری درباره آن، فروپاشی نهاد خانواده و ریزش سنگر عفاف را به دنبال داشته و سلامت و پاکدامنی جامعه را تهدید می‌کند و ثانیاً؛ به قول شهید بزرگوارمان حاج قاسم عزیز، کوچه دادن به دشمن در جنگ ترکیبی گسترده‌ای است که علیه اسلام و انقلاب و مردم این مرز و بوم به راه ‌انداخته و دنبال می‌کند. ۷-گفتنی است که نمی‌توان و نباید هر انتقادی -مخصوصاً، اگر مستند و دلسوزانه باشد- را به حساب مخالفت با این یا آن قوه محترم نظام نوشت. به گفته جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و متعهد قوه قضائیه در نشست ۸ خرداد شورای عالی قوه قضائیه‌: «امروز بسیاری از مردم متدیّن و شهیدداده برای انقلاب و نظام، به‌حق نسبت به برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، دغدغه و توقع دارند؛ این قبیل موارد از خیرخواهی مردم متدیّن ما نشأت می‌گیرد؛ ما به شدت از این موضوع استقبال می‌کنیم». ۸-و بالاخره انتظار آن است که مسئولان محترم در مقابل پرسش‌ها و انتقادات جدی و مستندی که درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح است پاسخگو باشند و اگر این انتقادات را وارد می‌دانند در اصلاح لایحه درنگ نکنند که «خیلی زود، دیر می‌شود»!    @rozaneebefarda
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 (قسمت ششم) 🔻راهکار جلوگیری از تحریف امام 🔸 گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) 🆔 @KHAMENEI_QOM
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
✳️ همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 زمان برگزاری: 25 و 26 خردادماه 1402 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 🌐 https://mesbahyazdi.ir ✅ کانال اطلاع‌رسانی آثار علامه مصباح(ره) 🔰 @mesbahyazdi_ir ✅ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و انتشار آثار حضرت علامه مصباح(ره) 🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7 🔷 سایت همایش بین‌المللی علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح(ره) 🌐 www.ihsam.iki.ac.ir 🔷 کانال همایش در ایتا، سروش و بله 🔰 @ihsam_ir 🔷 شماره دبیرخانه همایش ☎️ 02532113456 🕌 مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) @ENOEnsani
۲۴ خرداد ۱۴۰۲
تفسیر سلیقه‌ای از سکولاریسم حوزوی! درنگی در تفسیر بحث‌برانگیز آقای محسن الویری از پدیده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 3] جناب آقای حجت‌الاسلام محسن الویری در برنامه «فصل؛ فصل روح‌الله» به تاریخ 15خرداد1402 با استفاده از فرصت مکفی و مغتنم صدا و سیما، یکی از مهم‌تریم تریبون‌های رسمی جمهوری اسلامی، ادعاهایی را در تفسیر مطرح کرد که از جهات متعدد قابل تأمل است اما در این میان، ۲ موضوع بسیار تعجب‌آور بود: 1. جهت‌دهی و تحریف کلام امام در منشور روحانیت 2. تطهیر خرده‌جریان موسوم به سکولاریسم حوزوی در ادامه به طرح نکاتی پیرامون سخنان آقای الویری می‌پردازیم. 1. تحریف کلام امام در منشور روحانیت امام خمینی در به افشاگری در مورد جریان «متحجر» پرداخته‌اند. برخی شاخصه‌های جریان متحجر از نگاه امام عبارت است از: «فعالیت علیه »، «فعالیت علیه »، «تیشه زدن به ریشه و انقلاب اسلامی»، «ترویج »، «طرفداری از شعار »، «افترا زدن به »، «طرفداری از شعار »، «برخورد تحریمی با همه چیز»، «فشار آوردن به قشر انقلابی» و... آقای محسن الویری علی‌رغم آن‌که در ابتدا به برخی از این عناوین اشاره می‌کند اما در ادامه با کنار گذاشتن بخش عمده‌ای از این شاخصه‌ها، یک شاخصه ناقص را به‌صورت سلیقه‌ای و مبهم گزیش کرد و نگاه امام نسبت به قشر متحجر و امتداد این قشر در جامعه امروز را بر اساس آن تفسیر کرد و گفت: «یکی از بحث‌های حضرت امام این است که [متحجرین حوزوی این‌گونه بودند که] اگر کسی مطابق خودشان فکر نمی‌کرد نمی‌گذاشتند سخن بگوید مانع حرف زدن می‌شدند هر کاری را حرام می‌شمردند اگر این را به‌عنوان یک آفت در درون حوزه‌های علمیه از نظر حضرت امام ببینیم اگر این آفت استمرار داشته باشد و کسانی بر این باور باشند که تنها آنگونه که ما می‌اندیشیم باید بیندیشند و تنها آن‌گونه که ما سخن می‌گوییم باید سخن بگویند و هیچ سخنی گفته نشود این به اعتقاد بنده استمرار آن تحجرگرایی است.» مطابق کلام آقای محسن الویری قشر متحجر گروهی بودند که تفکری داشتند ولی سعه صدر و تحمل لازم را برای شنیدن صدای مخالف نداشتند و لابد امام هم شخصی بود که اعتقاد داشت همه مخالفین باید صحبت خودشان را بزنند و کسی نباید مانع شود. شکی نیست که این نوع تعریف، سطحی و تحلیل‌زده است. مسئله امام با قشر متحجر این نبود که «ما باید به مخالف اجازه صحبت بدهیم ومتحجرین اجازه صحبت به مخالفین نمی‌دهند.» معیار امام برای تقسیم جریانات حوزوی «اجازه حرف زدن» یا «اجازه ندادن برای حرف» نبود بلکه ملاک محکم امام برای دسته‌بندی حوزویان به «روحانی اصیل/روحانی وابسته» یا «روحانی انقلابی/روحانی متحجر» پایبندی تامّ و تمام به اسلام ناب محمدی یا «مخالفت/موافقت با مبانی انقلاب اسلامی» بود. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تفسیر سلیقه‌ای از سکولاریسم حوزوی! درنگی در تفسیر بحث‌برانگیز آقای محسن الویری از پدیده [صفحه 2 از 3] اشکال دوم به این فقره از کلام آقای الویری؛ مبهم‌گویی اوست. آقای الویری با ادبیاتی قریب به ادبیات لیبرالیستی تصویری را به‌نحو مبهم القاء می‌کند که گویی امام اعتقاد داشت هر مخالفی اجازه سخن دارد و هرکس مانع ترویج سخن مخالف شود، ولو مخالفِ مبانی اسلام ناب محمدی، متحجر است که این برداشت با بخش اول از منشور روحانیت که مقابله با انحرافات و کج‌روی‌ها را از کارویژه‌های روحانیت برمی‌شمرد و مورد خوانش آقای الویری نیز قرار گرفت در تعارض است. در هر صورت باید دانست امام خمینی قدس سره الشریف کسی نبود که مخالفین مبانی دینی و اسلامی و انقلابی را در ترویج انحرافات آزاد بگذارد و ایشان شخصا در مقابل جریانات انحرافی درون‌حوزوی ایستادگی می‌کرد و اجازه عرض اندام و ترویج کلمات انحرافی به ایشان نمی‌داد. در این زمینه شاهد و قرینه بسیار است؛ از آن جمله می‌توان به کتاب اشاره کرد که مشتمل بر جوابیه‌ آتشین و استدلالی و قاطع امام به یک آخوند غرب‌زده و وهابی‌مسلک به نام حکمی‌زاده است. مواضع صریح امام نسبت به اباطیل (آخوندی که سر از انحراف و الحاد درآورد) در بیانیه قیام لله(سال ۱۳۲۳) نیز نمونه دیگر است. نمونه سوم مواضع روشن و صریح امام در درس‌های ولایت‌فقیه است که تکلیف آخوندهای درباری وابسته را مشخص کرده‌اند.(ولایت‌فقیه، ص148) تمجید امام از اقدام پیرامون اعلان عدم صلاحیت آقای برای تصدی مرجعیت و صدور متن تاریخی در واکنش به مواضع انحرافی آقای علیه ، نمونه‌های دیگری از محکمات تاریخی در اندیشه و سیره امام هستند که در دیدگاه آقای الویری توجهی بدان نشده است! البته آقای الویری در ادامه کلام خود ادعا می‌کند که مراد وی از اجازه‌ سخن به جریانات مختلف این است که این جریانات « در چارچوب ارزش‌های انقلاب و جامعه و روحانیت اظهار نظرهایشان را داشته باشند.» اما نکته ظریف آن‌که وی پیش از این کلمات گفته بود که باید به بازتعریف انقلابی‌گری بپردازیم البته او در این زمینه با نعل وارونه زدن دیگران را متهم به استحاله کردن معنای انقلابی‌گری می‌کند که این اتهام بی‌مستند طبیعتا مسموع نیست. به‌علاوه تغییر مفاهیم و بلکه از محتوا تهی کردن آن‌ها، یکی از روش‌های پیچیده خرده‌جریان اعتدال برای منحرف کردن افکار عمومی است. به‌طور مثال این جریان ادعا می‌کند که طرفدار «عقلانیت» است و آن‌گاه که به تعریف عقلانیت می‌پردازد چیزی جز «محدود شدن به محاسبات مادی و شبه‌مادی» حاصل نمی‌شود. یا این جریان شعار «اعتدال» را برای خود برمی‌گزیند و در تعریف «اعتدال» ماهیتی با ظاهرِ اسلامی و باطنِ لیبرالیستی ارائه می‌کند. با همین رویکرد، انقلابی‌گری از نگاه اتباع خرده‌جریان اعتدال دارای ماهیتی است که با «تساهل و تسامح با جریانات انحرافی»، «سازش‌کاری» «تخطئه غیرت دینی»، «تضعیف ولایت فقیه»،و... سازگار است. طبیعی است که چنین برداشتی از انقلابی‌گری مطلوب این طیف باشد و تلاش کند اظهارات مخالفان را در این چارچوب ترویج کند! آیا جناب الویری چنین مرادی از «چارچوب انقلابی» دارد؟! 2. تطهیر جریان سکولار حوزوی مظلوم‌نمایی یکی از حربه‌های دائمی جریان سکولار حوزوی بوده و هست. این طیف علی‌رغم بهره‌مندی از تریبون‌های رسمی، مراکز دولتی و شبه‌دولتی، رسانه‌های ملی و فراملی و... ادعا می‌کنند که در جمهوری اسلامی هیچ جا و نقش و اثری ندارند و هیچ‌کس به آن‌ها اجازه سخن نمی‌دهد. آقای محسن الویری، که به دلایل نامعلومی در برنامه صدا و سیما دقایقی را در مقام وکیل مدافع جریان سکولار ظاهر شد، گفت: «برخی عزیزان در مورد سکولاریسم حوزه سخن می‌گویند که در حوزه‌های علمیه سکولاریسم وجود دارد و اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارد رونق میگیرد این را من قبول دارم یک جریان کاملا جدی در بین شاید بخش قابل توجهی از فضلای باسواد حوزه این تمایل را دارند که فقط به درس و بحث بپردازند و خود را آلوده به پاره‌ای از مسائل سیاسی نکنند. علتش این است که عده‌ای ایستادند همه را رصد می‌کنند کسی مطابق نظر خودشان سخن نگوید با روش‌های مختلف یا منکوب می‌کنند یا میخواهند از صحنه به در کنند. سکولاریسم موجود در حوزه و تحمیلی است.» 🔻در این چند خط نیز چند برداشت ناصحیح وجود دارد: 1. سکولاریسم حوزوی با مقابله علمی فضلا و اندیشمندان حوزوی رو به افول است و جریان سکولار در حوزه علمیه به‌دلیل فقدان پاسخ در برابر انتقادات فنی در انزوا به‌سر می‌برد. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تفسیر سلیقه‌ای از سکولاریسم حوزوی! درنگی در تفسیر بحث‌برانگیز آقای محسن الویری از پدیده [صفحه 3 از 3] 2. برخلاف برخی انگاره‌ها ‌و القائات نادرست، بدنه و بزرگان حوزه علمیه مبرا از این مسیر انحرافی هستند و نوعا از فضل حوزوی برخوردار نیستند و آورده علمی قابل توجهی نیز ندارند و اگر نوشتجات و منشوراتی داشته باشند بارها و بارها مورد نقد علمی فضلای حوزه علمیه قرار گرفته و پاسخ فنی نیز در برابر این انتقادات نداشته‌اند. لذا این ادعا که بخش قابل توجهی از فضلای باسواد حوزه علمیه از ترس سکوت کرده‌اند و به وادی سکولاریسم عملی افتاده‌اند، اولا مصداق است و ثانیا توهینی آشکار به عموم حوزویانی است که فهم مبانی دینی را بدون تأثیرپذیری از جبر محیطی دنبال می‌کنند و با زندگی بی‌آلایش و عدم وابستگی به مظاهر دنیوی، حرف حق را آنچنان که باید و شاید بیان می‌کنند. 3. جریان سکولار حوزوی علی‌رغم ضعف در ناحیه نیروی انسانی، از تریبون‌دارترین جریانات حوزوی است و مؤسسات شبه‌علمی متعددی به‌عنوان و این جریان در قم و تهران تعریف‌شده و با منابع مالی مجهول، و بعضا حای با استفاده از منابع مالی حاکمیتی و دولتی، مشغول به کار هستند که نمونه بارز آن، رپرتاژ دائمی رسانه‌های پرهزینه وابسته مالی به بودجه عمومی نظیر و ، یا وابسته به مراکز وجوهات شرعی مانند و... در موارد مختلفی در نقش تریبون این جریان فعال بوده و هست و در مواردی در سایه غفلت مدیران اتباع این جریان از تریبون صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز متنعم شده‌‌اند. با این وجود معلوم نیست چرا آقای الویری با مظلوم‌نماییِ غیرواقعی، سخن از به‌میان می‌آورد. 4. «آگاهیِ به‌روز» یکی از ویژگی‌های ممتاز جریان انقلابی است که آقای الویری علاقه دارد از آن به‌عنوان «رصد کردن» تعبیر کند. البته نزاع لفظی دور از ساحت این یادداشت است اما معلوم نیست چرا جناب الویری و هم‌قطاران ایشان از این یا همان ، رنجیده خاطر شده‌اند. آیا ایشان دوست دارند سکولارهای حوزوی تولیدات و القائات باطل خود را به‌صورت یک‌طرفه ارائه کند و جریان انقلابی نیز در خواب غفلت به‌سر ببرد یا در بیان دیدگاه‌های انتقادی خود نسبت یا به خرج دهد؟! 5. جریان انقلابی در سال‌های اخیر ابزاری جز «بیان» و «تبیین» نداشته است و البته بررسی کارنامه و تکالیف نهادهای نظارتی در برخورد حقوقی با جریانات سکولار حامی و ، که در اغتشاشات مختلف به‌عنوان پشتیبان نظری بغاة عمل کرده‌اند، ساحتی دیگر دارد که خارج از حوصله این نوشتار است. بنابرین معلوم نیست جناب الویری از کدام «منکوب کردن» و «از صحنه به در کردن» سخن می‌گوید؟! اگر جریان سکولار حوزوی به‌علت و ؛ توان پاسخ به اشکالات علمی جریان انقلابی را ندارد و به همین علت به حاشیه رفته، تقصیر جریان انقلابی است؟؟! 6. آقای الویری پس از صغری-کبری‌های پیشین، قاعده‌ای را بیان کرد که نتیجه آن تطهیر کلی جریان سکولار حوزوی است. او در خلال این برنامه گفت: «سکولاریسم موجود در حوزه سکولاریسم اجباری و تحمیلی است.» توضیح کوتاه آن‌که در ادبیات حوزوی، فرد مجبور یا مُکره یا مضطرّ معذور است و وقتی کسی سکولارهای حوزوی را مجبور یا مکره یا مضطر فرض کند، آن‌ها را از گناه سیاسی‌شان تبرئه کرده است. پیش از این آقای نیز بغاة و شورش‌گران علیه جمهوری اسلامی را «باغی مضطر» نامیده بود و از این طریق شورش و شورش‌طلبی را تطهیر کرده بود امروز نیز آقای با ادبیاتی مشابه سکولارهای حوزوی را تطهیر می‌کند و تعبیر را جعل می‌کند! آیا این در اتاق فکری واحد شکل می‌گیرد یا قطعات پراکنده‌ای از یک پازل بزرگ، به نحو نادانسته توسط این افراد در حال تکمیل است؟! خاتمه: تجربه سال‌های گذشته نشان داده شبکه چهار در موارد متعددی به برای رواج برخی دیدگاه‌های غیراصولی بدل شده است. جایگاه این شبکه به‌عنوان سکوی رسانه‌ای نخبگانی اقتضای آن دارد که مدیران و برنامه‌سازان محترم این شبکه دقت بیش‌تری در انتخاب کارشناسان داشته باشند یا موضوعات حساس را در قالب پیگیری نمایند؛ چه آن‌که بی‌دقتی در این امر و استفاده از افرادی که کارنامه علمی روشنی در مباحث و موضوعات، به‌ویژه موضوع حساسی نظیر شرح کلمات امام خمینی ندارند یا بیانات ایشان را در جارچوبی خاص معنا می‌کنند، عملا به ترویج برخی انگاره‌های نادرست در سطح نخبگانی منجر خواهد شد و تبعات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر این امر بر کسی پوشیده نیست. پ.ن: ۱. مجری محترم برنامه مذکور، فردی انقلابی و امین است. ۲. برگزاری با حضور چهره‌ها در فهم متن منشور، راهگشا خواهد بود. @rozaneebefarda
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه . آيت ا...رجبي - صبح.mp3
15.02M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حضرت آیت الله محمود رجبی در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه .آيت ا...اراکي - صبح.mp3
12.49M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حضرت آیت الله محسن اراکی در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه . دکترمصباح - صبح.mp3
9.35M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر علی مصباح در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
۲۵ خرداد ۱۴۰۲