هادوی تهرانی اشتباه خود را تصحیح کرد
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جناب آقای مهدی هادوی تهرانی از اعضای ارشد #نشست_اساتید، چندی پیش مدعی شده بود که ایده اولیه ایجاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از افکار وی ناشی شده و در عین حال انتقادات شدیدی را به این مرکز وارد کرده بود که از آن جمله می توان به انتشار یک جزوه اشاره کرد.
وی در اظهارنظر جدید خود با ارائه توضیحی به تصحیح اطلاعات نادرست قبلی خود پرداخته و چنین گفته است:
🔻 بنده گمان کردم این جزوه(فقه المکاسب) مربوط به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است، در حالی که این جزوه از سوی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تألیف شده است.
🔻 این شورا مستقل از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و زیر نظر یک طلبه در حوزه اداره میشود و از منتقدان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم هستند.
جزوه مذکور مربوط به شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درگیری لفظی لاریجانی و پژمانفر
💥منطق #سرکوب!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 #پژمانفر گفت: آقای لاریجانی شما #دیکتاتور هستید! ۱۲ سال مملکت دست شماست. چیزهایی میگویید که بیگانگان هم جرأت گفتنش را ندارند.
➖ #مردم میگویند تفاوتی در نظرات آقایان لاریجانی و روحانی وجود ندارد و البته تاکید دارند آقای لاریجانی ۱۲ سال است که رئیس مجلس است و باید برای مردم بگوید چه کرده است.
➕ آقای لاریجانی کدام #تریبون دست من است؟ شما برادرتان ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه است، خود شما ۱۲ سال است که ریاست مجلس را دارید، اگر در میدان سید اسماعیل هم از هر کسی بپرسید به شما خواهد گفت که شما و رئیس جمهور #اختلاف نظری ندارید و متحد هستید، حال آیا تریبون دست من است یا شما؟
🔸 #لاریجانی گفت :کشور دست مجلس و دولت است و ما ولی فقیه داریم. این که میگویید #مجلس در اختیار من است، مجلس را تضعیف میکنید. در کشور ما مردمسالاری حاکم است و من هم یکی از نمایندگان مجلس هستم و اگر تصمیمی هست، آن تصمیم را مجلس گرفته است نه من
🔹 #پژمان_فر گفت: شما اجازه نمیدهید خیلی از مسائل در مجلس طرح شود. چطور میگویید مملکت را به اینجا رسانده ایم! #مملکت که در دست شماست و حتی بسیاری از اختیارات مجلس را هم به جلسه سران سه قوه منتقل کردید.
@rozaneebefarda
رسول جعفریان؛ عقده حقارت یا جاده باز کن غرب اندیشان و قدرت طلبان!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹اخیرا (در تاریخ 31/6/98) مطلبی از جناب آقای #رسول_جعفریان درباره علم و پیشرفت غرب به قلم تحریر آمده و در سایت رادیکال #خبر_آنلاین منتشر شده است.
🔸فارغ از اینکه
1-ایشان چه انگیزه و هدفی را از طرح این مطالب دارند!
و یا
2-اینکه ایشان در فهم«علم» و «رشد علوم» و ملاک برتری علم غربی بر دیگر علوم ، تخصص لازم را دارند یا خیر،
به خوانش انتقادی مدعاهای ایشان پرداختهایم:
🔹جناب جعفریان با پیش فرض قرار دادن اینکه «علم غربی موجود» به نهایت آمال بشری و مدینه فاضله رسیده اند ، جواب طرح شده تمام موجوداتی که مخالف «مدینه فاضله فعلی غرب» هستند را مقبول نمی داند و آنها را به موجودات لج بازی تشبیه می کند که صرفا «مقاوت مذبوحانه» می کنند و بهترین پاسخ آنها ، «فرار دُن کیشوت» وار است. نویسنده بعد بمانند یک «فیلسوف علم» متبحِّر (که امروز علاوه بر تاریخ اسلام، تاریخ ایران و تاریخ غرب ، بر فرهنگ ، سیاست و دین هم داعیه استادی دارند و گویا باورشان شده که علَّامه ذوالفنون و نادره دهر اند) به عمق علمی مساله می روند و تمام جریانات علمی غرب و شرق را در مقابل جریان علم جدید در غرب می دانند و آنها را به تحریف جریان «سوفسطایی» متَّهم می کنند! جالب اینجاست که ایشان توجُّه به «اصل معرفت» را نقطه عطف پیشرفت غرب امروز می دانند!
💥سوالات، ابهامات و تناقضات زیادی در یادداشت جعفریان قابل طرح است از آن جمله:
1-بُتی به نام غرب!
ایشان با چه ملاک و معیاری غرب امروز را نقطه رشد تمدن انسان بر می شمرند؟ آیا ملاک ایشان بیش از صدها میلیون انسان کشته شده و قطع عضو شده و آواره شده در جنگ های جهانی قرن بیستم است؟ یا ملاک ایشان اقتدار به کمک بمب های هسته ای است؟ شاید جناب جعفریان طبیعت لگد مال شده در دریا و لایه ازون را معیار قرار داده اند؟ راستی چرا «خانواده» در تمدن غربی امروز دیگر مفهوم و معنایی ندارد؟
انواع بیماری های مختلفی چون ایدز و افزایش سرطان های مختلف ، کاهش سن بیماری هایی چون سکته و افزایش افسردگی در جوامع بشری امروز لابد از گلابی های آب دار تمدن فعلی است؟
2- جناب جعفریان ، چرا از پاپ هم کاتولیک تر شده اید؟
متفکرین مختلف غربی امروز ، تمدن فعلی غرب را نه تنها «آرمان شهر» بلکه حتی «تمدن مناسب حیات بشر» نیز نمی خوانند؟ لابد آن حضرات هم مثل شما بدایه و نهایه خوانده اند؟ شاید هم به علم و بصیرت شما نرسیده اند؟
3-تحلیل ناپخته و نارسا!
گفتید «علم معرفت شناسی» در غرب بسیار گسترده بوده و پیشرفت داشته ولی دلیلش را درست تحلیل نکردید. علم «ایدز شناسی» هم در غرب پیشرفت داشته براستی چرا؟! علم غربی چون دچار شک گرایی های بسیار خطرناک و گسترده می شده چاره ای جز پرداختن به بحث «معرفت شناسی» نداشته نه اینکه در ابتدا به سراغ معرفت بروند.
تفکر عقلانی اسلامی چون از ابتدا بر پایه های درست شکل گرفت، لذا احتیاجی به طرح مفصل و مجزای مباحث «معرفت شناسی» نداشته است.
4-قضاوت عجولانه!
اتفاقا در نیم قرن اخیر ، آثار بسیار مختلفی در حوزه «معرفت شناسی» نگاشته شده است.
از آثار شهید مطهری و علامه طباطبایی(رحمهما الله) مثل فلسفه و روش رئالیسم ، مساله شناخت و آثار آیت الله مصباح یزدی و شاگردانش مثل استاد حسین زاده.
اینکه شما چرا این آثار را نخوانده اید و یا نخواسته اید عنوان کنید بحث دیگری است ولی به نظر نباید عجولانه قضاوت کنید و آسمان و ریسمان ببافید!
5-چشم پوشی از سهم دولت و حمله به علم!
جناب جعفریان، جالب است بدانید متفکرینی مثل سید حسین نصر پدیده رشد علم را صرفا در مفاهیم خلاصه نمی کنند و بستر ها را نیز دخیل می دانند. ایشان علت تعالی تمدن اسلامی در قرن پنجم هجری را حاصل استیلای تفکر عقل گرایی شیعی می دانند ، درست همان جهش علمی که در این چهل ساله در علوم مختلف انجام شده است.و درست همانطور که شما با تغذیه های مالی و حمایتی در تاریخ آثار گوناگون نگاشتید! حال سوال این است چرا شما هیچ گاه به سهم دولت و سیاست مداران در تولید علم اشاره نمی کنید؟
6-جناب جعفریان، چرا آدرس غلط می دهید؟
علم اگر بدست عالمان و حکیمان باشد نه به دست مشتی جماعت سیاست زده و خود فروخته با بستر سازی های مناسب، آ]شرایط رقابت مناسب متفکرین نه تهدید و ارعاب
ب]حمایت از نخبگان واقعی نه نور چشمی های حزبی و آقا زاده ها
ج]جهت دهی های مناسب برای حل مشکلات واقعی مردم نه مشکلات صوری د]پاسداشت تلاش شبانه روزی دانشمندان جوان نه سیمان ریختن بر تفکرات و تحقیر آنها
ح]حمایت مالی و اجتماعی از علم و دانش نه مدرک سازی و رانت های علمی برای حضرات سیاست باز
و]عدالت در حمایت نه اینکه از جریانات و افراد خاص و هم حزبی ها حمایت شود و باقی جریانات علمی در سانسور رسانهای و حالت انقباضی مالی باشند.
جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
آیا امتیازی که دولت حسن روحانی به ترامپ داد مجانی بود؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹اوباما با وضع تحریمهای جدید علیه ایران عملا برجام را نقض کرد و جای خود را به ترامپ داد.
یکی از شعارهای ترامپ تغییر برجام به نفع آمریکا بود که به سد محکم نظام جمهوری اسلامی خورد و بیش از پیش مفتضح شد.
🔹امروز در آستانه انتخابات آمریکا هستیم و ترامپ برای رأی آوردن به ایران نیاز دارد. او میخواست و لو یک لحظه هم که شده با رئیسجمهور نظام اسلامی در یک قاب حاضر شود که باز هم به در بسته خورد و مقام معظم رهبری و عقلای مسؤولین با هرنوع مذاکره و دیدار با آمریکا مخالفت کردند. پیش از این البته وضع بدتر هم شده بود و پهپاد چند میلیون دلاری آمریکا جلوی چشم نظامیهای آمریکایی توسط سپاه پاسداران هدف قرار گرفت و نابود شد ولی ترامپ حتی در لفاظی هم کم آورد و چیزی نتوانست بگوید.
🔸 دونالد ترامپ سیاستباز است و کاندید ریاست جمهوری و میداند که ابهت نداشته آمریکا را یکجا باخته و نتوانسته به شعارهای اصلیاش برای بازگرداندن اعتبار ایالات متحده عمل کند و کشوری چون ایران را به میز مذاکره برای تغییر برجام بکشاند پس باید به هر نحو که شده تغییری هرچند کوچک در این قرارداد بدهد تا کارنامهاش را با تکماده هم که شده مهر قبولی بزند.
🔹یکی دو روز است خبری منتشر شده که دولت پذیرفته نغییراتی کوچک در برجام بدهد که این خبر به تأیید سخنگوی دولت هم رسید. اما سؤال اینجاست چه کسی قرار است از این تغییرات نفع ببرد؟ مردم از اصل برجام که به تعبیر رئیسجمهور گلابی بود بهرهای نبردند چه رسد به تغییرات کوچکی که در این میوه کرمزده میخواهند بدهند، دولت هم که ان شاء الله قصد بهرهبرداری شخصی و جناحی ندارد بنابراین تنها کسی که از این تغییرات کوچک نفع میبرد جناب ترامپ است که همین تغییرات کوچک برای شلوغکاریهای انتخاباتیاش کافی است.
🔹در اینجا دولت باید پاسخ بدهد که آیا به تبعات این تصمیم فکر کرده است؟ و اگر فکر کرده و میداند که این تصمیم در شرایط حاضر امتیازی برای ترامپ است؛ در مقابل این امتیاز انتخاباتی که به وی میدهد آیا قرار است چیزی بگیرد یا اینکه این کمک را تبرعا و فی سبیل الله انجام داده است؟ به هرحال زندگی سیاسی مسؤولین فعلی به مذاکره میگذرد اگر دولت امتیازی گرفته باید شفاف با مردم صحبت کند و اگر امتیازی نگرفته قطعا مسؤولین امر باید توبیخ شوند چراکه امتیاز مجانی دادن به شخص بیعقلی مثل ترامپ بزرگترین نشانه بیعقلی و سفاهت سیاسی است.
🔹امیداوریم هرچه زودتر مسوولین دولت در برابر این پرسشهای ابهامانگیز پاسخهای منطقی و عاقلانهای بدهند.
@rozaneebefarda
روزنه
هادوی تهرانی اشتباه خود را تصحیح کرد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای مهدی هادوی تهرانی از اعضای ارش
آقای هادوی تهرانی در مورد بیماری مرجع معظم قم غلو کرده است!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🛑 پیام یکی از اعضاء بیت آیت الله مکارم شیرازی ، در مورد سخنان آقای هادوی:
🔺متاسفانه جناب استاد هادوی بسیار غلو فرموده اند
معظم له چند ماه پیش به سبب سرماخوردگی و تب ویروسی، عفونی مجبور به استفاده از چرک خشک کن های قوی شدند که بواسطه آن و همچنین کم اشتهایی که از عوارض این بیماری می باشد به لحاظ جسمانی ضعیف شدند اکنون بحمدالله پس بهبودی در دروه نقاهت و به توصیه پزشکان برخی از فعالیت های خود را کم نموده و در حال تجدید قوای از دست رفته هستند اما همچنان در جلسات منظم استفتاء ، ملاقات های ضروری و مباحثات علمی در آثار مکتوب، نظارت بر امور اجرایی و جلسات روضه دفتر کما فی السابق حضور دارند.
#نشست_اساتید
@eshraaf
🔶حاشیه
دقت در بیان مطالب، خاصه آنچه مربوط به علمای اعلام حوزه مقدسه است، بدیهی ترین انتظار از اساتید حوزوی است
خاصه آنان که در مواقف مختلف، بارها بر اشتباه مشابه دیگران خرده گرفته اند.
اغراق گویی و تشویش اذهان حوزویان، پیش از هر چیز، اعتبار گوینده را مخدوش میکند.
@rozaneebefarda
💥فتأمل
بی اعتنایی احمدینژاد گونه #سیدعباس_صالحی به نظر مراجع عظام تقلید قم!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹چند روزی است که همزمان با تحولات بینالمللی و حضور رییسجمهور در نیویورک و انتشار اخباری مبنی بر احتمال انجام مذاکرات و ملاقات های مخفیانه با مسوولین آمریکایی خصوصا #ترامپ، بار دیگر کارخانه جنگ روانی دولت فعال شده و در صدد داغ کردن یک موضوع مذهبی/هنری است!
🔸فعال سازی گسل های اجتماعی/مذهبی با هدف درگیری طیفهای مختلف جامعه ایرانی، بازی کثیف و خطرناکی است که به مثابه جرقه در انبار باروت است و لاجرم رسانههای دامن زننده بدان باید مورد تعقیب عاجل قرار گیرند.
🔸فعالیت سایت شبه دولتی #انتخاب که در فتنهانگیزی تجربه و تبحر ویژهای دارد، در ماجرای اخیر نیز میدان دار ماجرا شده است!
🔸اظهارنظر عجیب وزیر ارشاد دولت اعتدال که از متولیان کهنه کار و به نوعی از خروجی های #دفتر_تبلیغات است، پازل جنگ روانی جدید را تکمیل کرده و بعید به نظر میرسد که این نحو نظرهای حساسیت زا، از روی بی دقتی ادا شده باشد اما انشالله که عامدانه نباشد.
💥عباس صالحی در واکنش به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون تولید و نمایش فیلم سینمایی «مست عشق» که درباره بخشهایی از زندگی شمس و مولانا است، اینچنین گفت:
🔻پروانه ساخت فیلمهایی که در داخل کشور ساخته میشوند از سوی وزارت ارشاد صادر میشود و این فیلمها پس از کسب مجوزهای لازم به مرحله تولید و سپس نمایش میرسند.
درباره فیلم «مست عشق» چون ساخت آن در داخل ایران اتفاق نمیافتد، مسیری فیلمهایی که در داخل ساخته میشوند را طی نمیکند و طبعا این امکان برای بررسی فیلمنامه و سایر جزئیات آن در سازمان سینمایی فراهم نمیشود.
🔻به طور طبیعی مسیر استفتاء مسیر کسب نظر مراجع است و طبعا نیز قابل احترام است اما قوانین کشور مسیر خود را طی میکند.
🔻 چون مسیر تأیید فیلمنامه «مست عشق» طی نشده است هر گونه قضاوت درباره آن، قضاوت زودهنگام است. ساخت این فیلم در داخل کشور اتفاق نیفتاده و به همین دلیل نیز ما از آن اطلاعات کافی نداریم.
🔻 ما حتما با مراجع محترم تقلید همواره در گفتوگو هستیم. همچنین از سوی دیگر استفتاء از مراجع تقلید روند طبیعی خودش را دارد و هر کس میتواند از مرجع تقلید خود سوال بپرسد؛ مراجع تقلید نیز بر اساس مسائل فقهی نظرات خود را عرضه میکنند.
🔶حاشیه
مشابه چنین برخوردهایی را قبلا در دوران آقای احمدینژاد در موضوع ورود زنان به ورزشگاهها سراغ داریم و به نظر میرسد نحوه مواجهه سرد و توأم با بی اعتنایی نسبت به بزرگان حوزه قم، نقطه اشتراک سلوک سیاسی دولت احمدینژاد و حسن روحانی باشد.
@rozaneebefarda
قمار مذاکره!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
خنک آن قماربازی که بباخت هرچه بودش!
بنماند هیچش الا، هوس قمار دیگر!
رییس جمهور پر سر و صدا و ظاهرا نامتعادل آمریکاییها، یک کازینودار معروف است و قواعد قمار بازی را هم خیلی خوب بلد است!
بزک کنندگان آمریکا برای توجیه لگد محکم کدخدای بیخدایشان به پیکره ناتوان برجام بی فرجام، مجبورند روی دیوانگی ترامپ تبلیغات کنند اما همینان که در یک دهه گذشته چندین جلد کتاب اقتصادی از ترامپ ترجمه کرده اند، بهتر از هر کسی می دانند که او از قضای روزگار در حفظ منافع ملی کشور استعمارگرش، خیلی هم هوشمندانه پیش می رود و اگر هم تیرش به سنگ می خورد، نه صرفا به خاطر دیوانگی او که به دلیل هوشمندی و پایداری و مجاهدتهای رهبری معظم، نیروهای انقلابی و مردم عزیز است.
اینبار روحانی در معرض یک #قمار مجدد قرار گرفته؛ قماری خطرناک، پیچیده و در عین حال ظریف!
او نباید فراموش کند که نه برای دیدار و نه برای مذاکره مجدد با شیطان، اذن ندارد؛ از این گذشته، خرد سیاسی و عقل معاش هم چنین قمار و دیداری را تأیید نمیکند.
با این شرایط اگر مذاکره یا دیداری انجام شود، حکم آخرین قمار را برای اعتدالگرایان دارد.
کاری که احتمالا پایان حیات سیاسی او و حامیان و همراهان و همدستانش _از جمله رئیس مجلس_ را رقم خواهد زد.
نکته مهم آنکه تبعات و ابعاد واکنش مخالفان و منتقدان به اقدام غیرمعقول احتمالی تیم ایرانی در نیویورک قابل پیش بینی نیست و در صورتی که دولت مخالف نهی صریح رهبر عمل کند، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود اما آغاز فرآیندی شتابزا برای تصفیه سیاسی #لیبرال_های_وطنی از مناصب حکومتی، آنهم با اتکا به فرآیندهای حقوقی، کم ترین نتیجه آن خواهد بود.
@rozaneebefarda
May 11
▪️بیانات آیت الله باقری کنی در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور:
الاسلام یعلو ولایعلی علیه.
این تصویر و مانند آن زیبنده یک فرد در سطوح پایین کشور هم نیست. این وهن اسلام است. هیچ کس چنین حقی ندارد.
من هم حق ندارم سکوت کنم. اسلام را در مقابل اینها-دولتمردان زورگو غربی- نباید پایین آورد. امام رحمه الله علیه که از همه بالاتر بود و از او بالاتر هم نمیتوانند چنین کنند. متوجه نیستیم و فکر میکنیم همه کارهایم و میتوانیم همه اسلام را زیرپا بگذاریم.
وقتی خدا را داریم نباید ترسی داشته باشیم، چه زنده بمانیم و چه بمیریم یا کشته و شهید بشویم، پیروزی از آن ماست.
@rozaneebefarda
رهبر معظم انقلاب: نام شهید بر فراز کویها و برزنها موهبتی است که باید ادامه یابد
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تأکید کردند: نام شهید و عنوان شهادت بر فراز کویها و برزنها افتخار و موهبتی برای کشور است که باید ادامه یابد.
#کوچه_شهید
#خط_را_گم_نکنیم
#شهردار_ضدشهید
@rozaneebefarda
💢 دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه
نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای #علوی_بروجردی از زندگانی آیتالله العظمی بروجردی/بخش اول
💥اختصاصی/پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔺کتاب دیباج که مجموعه برداشت های شخصی آقای #علوی_طباطبایی
(بروجردی) از زندگانی آیتالله العظمی بروجردی را به رشته تحریر در آورده، به روایت بخشی از دوران تقارن مرجعیت آیت الله بروجردی با آیت الله کاشانی پرداخته و وقایع مرتبط را تحت عنوان فصل "راهنمای حقایق " بیان کرده است.
راوی گرچه خود را تحلیلگر مسلط بر وقایع قلمداد کرده اما در حقیقت کاملا یک سویه به تخریب #آیتالله_کاشانی می پردازد و با پوشاندن دیباج تحریف بر تن تاریخ، زعیم قم را -بر خلاف واقع- مخالف سیاست و آیت الله کاشانی می نمایاند.
🔻در بخشی از کتاب چنین آمده است: «آیت الله کاشانی به ریاست مجلس رسیده بود و از آنجا که برای حوزه علمیه و مدیریت آن نقشه می کشید...برگلوی حوزه پا گذاشته بود و حمایت های همه جانبه را طلب می کرد».(دیباج،ص189)
عجیب اینکه توهم توطئه بیت آیت الله بروجردی آنقدر زیاد بود که همواره تصور می کردند که بناست نقشه ای برای تصاحب جایگاه ایشان تدارک دیده شود، حال آنکه قرائن فراوانی در رد این توهم و اتهام سنگین وجود دارد از جمله، مرحوم صادقی تهرانی در باب مرجعیت گریزی آیت الله کاشانی اینگونه نقل می کند:
«پس از فوت آقاي بروجردي مردم در اين انديشه بودند از چه كسي تقليد كنند. چند نفر از علماي بزرگ بودند كه خودمان تشخيصهايي داشتيم و سؤالاتي هم كرديم و بعضي جوابهايي دادند كه جواب آقاي كاشاني هيچگاه از يادم نميرود. وقتي خدمت آقاي كاشاني رسيدم و از ايشان درباره مرجع تقليد سؤال كردم، فرمود:«من چه بگويم؟» عرض كردم:«بايد از خود شما تقليد كنيم؟» فرمود:«مرجع مسلمين بايد يك عالم رباني باشد كه در مقابل اين استعمار، استكبار، استبداد و استضعاف استقامت كند». گفتم:«او )كيست؟ فرمود:«آقاي خمینی » »(www.javanonline.ir/fa/news/637723)
مشابه چنین تعابیری در خاطرات دیگران همچون مرحوم عسکراولادی نیز وجود دارد و نشان می دهد که آیتالله کاشانی علیرغم برخورداری از بنیه علمی، پایگاه اجتماعی و امکانات مادی، هرگز تمایلی برای تصدی ریاست دینی نداشته است.
🔻در بداندیشی برخی اطرافیان و اعضای بیت زعیم قم همین بس که وقتی آیتالله کاشانی از #امام_خمینی می خواهند که واسطه شوند تا آیت الله بروجردی برای برگزاری کنگره اسلامی اجازه دهند تجار وجوهی را به ایشان بدهند، علیرغم موافقت اولیه آیت الله بروجردی، اطرافیان ایشان در پی سعایت و مذمت بر می آیند و چنین القا میکنند که پس از این اجازه، دیگر پول به قم نمی آید! لذا ایشان را به تردید انداخته و منع خیر کردند.(یادآور،ویژه نامه قیام30تیر،شماره2،ص108)
اگر آیتالله کاشانی رو به سوی حوزه قم می نمود نه سودای تصاحب جایگاه کسی را داشت و نه برگلوی کسی پاگذاشته بود بلکه ایشان فقط از حوزه حمایت همه جانبه می خواست، چنانکه در دیدار با طلاب و اهالی قم میگوید:
« اگر من کار بدی می کنم، چرا با من مخالفت نمی کنید؟ اگر درست قدم بر می دارم، چرا حمایت نمی کنید؟قطعا ایشان می دانستند این حرفها به گوش آیت الله بروجردی هم می رسد.(شهر و حوزه علمیه قم، نهضت ملی و 30تیر، گفتگو با حمید سیف زاده،ص 106)
تمام خواست آیت الله کاشانی در مخالفت با مطامع انگلیسی ها بود که این امر مقدس، خوشایند برخی از نفوذی های بیوت نبود!
🔺نویسنده دیباج در نقلی مدعی شده که «بزرگان نسل جدید حوزه از جمله آقایان روح الله خمینی، محمدتقی بهجت، سیدمحمدکاظم شریعتمداری، مرتضی حائری و مرتضی لنگرودی، در منزل آیت الله بروجردی جمع شده بودند..نزاع های آیت الله کاشانی و دکتر محمد مصدق بالا گرفته بود.آقایان آمده بودند تا زعیم حوزه اقدامی عاجل را در برابر این اتفاق ها انجام دهند..بعد از شنیدن صحبت ها،(آیت الله بروجردی) به چند جمله بسنده نمودند:«آقایان معلوم میشود مرعوب شده اند؛ اما من مرعوب نشده ام. من از وقتی خودم را شناختم مرعوب چیزی نشده ام..این آقایان در برابر خدا چه هستند؟ دست سیاست آنان را بالا برده و همین دست سیاست فردا زمین خواهد زد»(دیباج،ص190)
🔻راوی چنین القاء میکند که دعوای آیتالله کاشانی و دکتر مصدق نزاع سیاسی صرف است! گویی آیت الله کاشانی فقط بر سر تقلیل قدرت با مصدق درگیر است؛ حال اینکه زمینه های اختلاف آیت الله کاشانی با مصدق از بعد از سی تیر شروع شد جایی که ایشان به مصدق بابت انتصاب افراد نابخرد و خونخوار در راس کار وگم شدن هدف نهضت و منع تعقیب عاملان غائله سی تیر و قدرت طلبی با انحلال مجلس و حل نشدن مشکلات مردم و رفراندوم غیر قانونی اعتراض می کند ولی مصدق پس میزند!
@rozaneebefarda
💢 دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه
نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای #علوی_بروجردی از زندگانی آیتالله العظمی بروجردی/بخش دوم
💥اختصاصی/پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔺تهیه کنندگان کتاب دیباج در پوشش دفاع از سلوک سیاسی زعیم قم، تلاش دارند به تخطئه مسلک و مرام سیاسی آیتالله کاشانی بپردازند و از آن جمله اصل ورود مرحوم کاشانی به عرصه سیاست و خصوصا عملکرد ایشان در ماجرای نهضت نفت را مورد خدشه قرار میدهند.
حال آنکه کارنامه آیتالله کاشانی، این مجتهد مجاهد مظلوم، کاملا قابل دفاع و منطبق بر اصول اسلامی است و هرگز نمی توان آن جناب را متهم به آلودگیهای رایج عرصه سیاستورزی دانست.
از آن جمله در ماجرای اختلاف نظر آیت الله کاشانی با دکتر مصدق، در اخلاص و وطن دوستی و آینده نگری آن فقیه سیاس، همین بس که ایشان یک روز قبل از کودتا با نگارش نامه ای ضمن پیش بینی احتمال وقوع کودتا، یک بار دیگر وی را نصیحت می کند:
«.. گرچه امکانی برای عرایضم نمانده ولی صلاح دین و ملت برای این خادم اسلام بالاتر از احساسات شخصی است و علیرغم غرض ورزی ها..خودتان بهتر از هر کس می دانید که همّ و غمّم در نگهداری دولت جنابعالی است که خودتان به بقاء آن مایل نیستید..»(آیت الله کاشانی و نهضت ملی شدن صنعت نفت،ص405)
عجیب آنکه در مواردی از کتاب، تلویحا مخالفت فضلای طراز اول حوزه قم با آیتالله کاشانی القا شده حال آنکه پذیرش مخالفت اساسی بزرگانی چون امام خمینی با آیت الله کاشانی، دشوار و مخالف قرائن است، البته سکوت ایشان در لواء آیت الله بروجردی مسأله دیگری است که به ولایت پذیری ایشان بازمیگردد، ولی ابدا بدین معنا نیست که امام مخالف کاشانی بوده باشد! چنانکه امام بعدها در این مورد می گوید «جرم( مثل) کاشانی چیست..اینها عقیده شان این بود که اسلام در ایران پیاده بشود آنها می گفتند احکام غربی مترقی است»(60/3/25)
🔻در بخشی از دیباج ادعا شده که:
« آیت الله بروجردی در تمام دوران اختلاف های نظری با آیت الله کاشانی از حیث مالی وی را کمک می کرد. البته سبک سیاسی باعث نزدیکی آن ها نشد.»(دیباج،ص192)
عجیب که نه نویسنده و نه نقال خاطرات نمی داند که اعتبار آیت الله کاشانی آنقدر در بازار فراوان بوده است که نیاز به استمداد مالی از کسی نداشتند؛ لکن در اینجا اولا باید زمان و تاریخ کمک های آیت الله بروجردی- که البته به حق، نشان از ارادت ایشان به آیت الله کاشانی است- ذکر شود. ثانیا شخص آیت الله کاشانی چنین نبوده است که هر پولی را دریافت کنند ایشان تا منشا پولی معلوم نبود دریافت نمی کردند و بزرگترین دلیل بر رد ادعای دیباج نویسان که آیت الله کاشانی را سوداگر قدرت قلمداد می کنند، اینکه ایشان اگر دنبال دنیاطلبی بودند در همان دوران صدرات مجلس آبی برای خود گرم می کرد که اینگونه در نظر امثال شما حقیر در تاریخ ذکر نگردد، ضعیف بودن وضع مالی ایشان به جهت جفای مصدقی ها و بدنام کردن ایشان با دروغ هایی بود که منجر به انزوای سیاسی ایشان شده بود.(نهضت روحانیون،ج2، علی دوانی،ص510)
🔺تنظیمکننده دیباج که از باب "النقال کالبقال" افاضات جناب علوی بروجردی را چونان وحی منزل پنداشته و نقل کرده، برای معرفی آیت الله کاشانی به خاطرات دسته چندمی برخی افراد مانند سید رضا زنجانی از اعضای نهضت ملی و از مخالفان انقلاب و امام و آیت الله کاشانی و .. بسنده کرده و در موارد متعددی به نوشتجات سست مندرج در ویکی پدیا، ارجاع داده است.
متاسفانه در فرازهای متعددی از کتاب دیباج سعی شده آیت الله کاشانی را العیاذبالله فردی شاه دوست معرفی کند! در حالیکه به شهادت تاریخ، ایشان تمام عمر شریف را خرج مبارزه با نظام استبدادی پهلوی نمود.(ناگفتههایی از مبارزات آیتالله کاشانی به روایت فرزندش، سایت موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی)
همزمانی انتشار دیباج در قم با تخریب سازمان یافته آیتالله کاشانی توسط معاندین خارج نشین، موضوع را کمی پیچیده میکند و علاوه بر آنکه مصداق مظلومیت مضاعف ایشان است، امکان تأثیرپذیری دیباج نویسان از فضای کاشانی ستیزی بینالمللی را به ذهن متبادر می سازد که جای فحص و بررسی دارد.
در بخش سوم یادداشت، به نشانههایی از احتمال اثرپذیری نویسندگان دیباج از آثار و افکار معاندین و ضدانقلاب خارج نشین ارائه خواهد شد.
@rozaneebefarda
💢 دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه
نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای #علوی_بروجردی از زندگانی آیتالله العظمی بروجردی/بخش سوم
💥اختصاصی/پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸جناب آقای علوی روجردی، متولد فروردین ۱۳۳۰ است یعنی در هنگام ارتحال آیتاللهالعظمی بروجردی بزرگ، تنها ۱۰ساله بوده است لذا طبیعی است که روایت او از سیره و اندیشه جد مادری اش، بازتکرار شنیدههایش از دیگران(اعضای بیت یا تاریخ نویسان) باشد.
🔺مع الاسف در جای جای کتاب دیباج (خصوصا در تبیین رابطه آیتالله العظمی بروجردی با آیتالله کاشانی) به شخص معلوم الحالی به نام #علی_رهنما _عنصر خارج نشین و ضد انقلاب_ استناد شده است که دم خروس تاثیر پذیری نویسنده و راوی از کتاب پر از دروغ و تحریف آمیز «نیروهای مذهبی بر بستر حرکت نهضت ملی» را بیرون می زند.
🔻نزدیکی تفکرات یک نویسنده معاند لندن نشین (رهنما) با بیت آیت الله العظمی بروجردی، مسأله مهمی است که نیازمند تأمل فراوان است!
با مروری گذرا بر کتاب دیباج و اثر علی رهنما، بدون اغراق می توان ادعا کرد که فصل مربوط به آیتالله کاشانی خلاصه شده آرا و تفکرات پرغلط و تحریف شده ای است که رهنما در کتابش دنبال میکند!
جالبتر آنکه در مرحله تدوین نیز تقریبا تمام پانویس های کتاب رهنما (از جمله کتاب های قلم و سیاست سفری، مصدق و تاریخ افراسیابی و..) عینا بعنوان مأخذ آمده و از برداشت های بی کم و کاست از کتاب علی رهنما نشان دارد.
🔻رهنما در کتابش برای اولین بار ادعای #توطئه آیتالله کاشانی و نواب صفوی در جهت کنار زدن آیتالله بروجردی را مطرح میکند(نيروهاي مذهبي بر بستر...،ص12)
وی در بخشی دیگر از کتاب خود می گوید:
«در بيانيهاي كه به تاريخ 17اسفند1326 صادر ميشود، كاشاني وظيفه ديني مسلمين را تعيين كرده و تيغ حمله خود را بار ديگر تلويحاً متوجه بروجردي ميكند...در اين اعلاميه كاشاني در واقع از اخطار به بروجردي فراتر ميرود و به نظر ميرسد كه استدلالي ارائه ميدهد براي عدم كفايت او به عنوان مرجعي كه به يكي از وظايف عمدهاش كه بايستي كوششي در راه مصالح دنيوي مسلمين باشد، عمل نميكند. از اين نوشته كاشاني چنين استنباط ميشود كه از نظر او، بروجردي الگوي مرجعيت نيست... اگرچه كاشاني از كلمه مرجع استفاده نميكند اما ظاهراً نزد او تعريف رهبري ديني الگوبرداري شده از موضعگيريها و كنش اجتماعي- سياسي و مذهبي شخص او يعني « زير نظام كاشاني» است.»(همان ص56-55)
همانگونه كه ملاحظه ميشود، نويسنده با به كارگيري مكرر عباراتي مانند «تلويحاً»، «به نظر ميرسد»، «استنباط ميشود» و «ظاهراً» تلاش ميكند تا از انگيزه كاشاني براي كنار زدن آيتالله بروجردي از مقام مرجعيت تامه و جانشين ساختن خود در آن موقعيت، پردهبرداري نمايد و اين در حالي است كه در سنت شيعي و حوزههاي علميه هرگز سابقه كنار زده شدن مرجعيت تامه وجود نداشته و لذا به هيچ وجه زمينهاي براي به وجود آمدن چنين انگيزهاي نزد كاشاني نميتوان يافت و از سویی هیچ منبعی جز کتاب رهنما چنین برداشت سبکی را بیان نکرده است.
🔺تأثیر توهات تاریخی رهنما با روایتهای مندرج در #دیباج تابدان حد است که خط فکری آیتاللهالعظمی بروجردی از تاکتیک دوری از سیاست، به نظریه #جدایی_دین_از_سیاست القا میشود(همان،ص156)
به واقع رهنما هیچ ارادتي به آيتالله بروجردي ندارد، بلكه او به تفكري ارادت دارد كه آن تفكر قائل به جدايي دين از سياست است لذا وی بر خلاف آنچه که وی در کتابش ادعا مینماید و مدعی نگارش اثری پژوهشی و سند محور است،در واقع با تحلیل های ماست و دروازه ای که در مورد آیت الله کاشانی به کار می برد، هر پژوهشکر منصفی را متعجب و متأسف میسازد.
🔺علی رهنما در کتاب ممنوعالانتشارش، با کینهورزی، آیتالله کاشانی را فردی غیرمهذب و به جاهطلبي سياسي محکوم میکند و نتيجه میگیرد كه هر يك از روحانيوني كه پاي در سیاست گذاردهاند يا خواهند گذارد، نيز داراي چنين خصائصي بوده یا خواهند بود؛ بدين ترتيب رهنما سعي دارد تا جدايي دين و دينمداران از سياست را به عنوان يك اصل مسلم مطرح سازد و تمامي روحانيوني را كه به هر نحو دخالتي در سياست كنند را يكسره محكوم سازد.
بی شک ایستادگی روحانیت در برابر سلطه خوشایند استعمارگران نیست لذا «سرفرانسس شپرد» سفير وقت انگليس در تهران صریحا چنین مینویسد: «عقلائی و منطقی به نظر نمیرسد که برای برقراری روابط با اين شخصيتهای مذهبی، وقتی صرف شود... البته اگر کوچک ترين احتمال نفوذ در کاشانی هم وجود داشته باشد، نبايد آن را از دست داد ولی من تنها اميدی که در مورد کاشانی دارم آن است که بتوانيم او را در افکار عمومی بیآبرو و متهم سازيم، تا نفوذ خود را از دست بدهد»(فصلنامه تاریخ و فرهنگ معاصر شماره 6 و 7، مرکز بررسی های اسلامی)
@rozaneebefarda
ادامه دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیانات رهبر انقلاب در پی حذف نام شهدا از معابر توسط شهرداری تهران
#کوچه_شهید
#خط_را_گم_نکنیم
#لیبرال_های_وطنی
@rozaneebefarda
هدایت شده از استاد شهید هاشمی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺بخشی از مصاحبه #مقام_معظم_رهبری (مدظله العالی) درباره استاد شهید هاشمی نژاد :
💥آقای هاشمینژاد جزء اولین کسانی بودند که این #گروهک_منافقین را که آن موقع با اسم گروهک فرقان بود ، شناختند و جزء اولین کسانی بودند که پیش از بقیه چهره های معروف، و زودتر از خیلی ها ، مورد غضب و اتهام و فشار های تبلیغاتی گروههای منافق و افراد وابسته به آنها قرار گرفتند. ۱۳۶۰/۰۸/۱۷
#فیلم
#استاد_از_نگاه_بزرگان
🌹کانال استاد #شهید_هاشمی_نژاد👇
@shahid_hashemi_nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جناب آقای سیدمحمد جواد علوی، عضو ارشد #نشست_اساتید:
🔻هیئتهای مذهبی باید #مستقل باشند و در سیاست دخالت نکنند!
🔻در بساط امام حسین(ع)، شرابخوار و قمارباز و فاسد هم راه دارند!
🔶حاشیه
پس از مطرح کردن شعار غلط انداز #استقلال_حوزه توسط یک جریان خاص حوزوی، اکنون برای نخستین بار به طور رسمی، موضوع #استقلال_هیئت مطرح شده است.
در مقابل این دیدگاه، بزرگان شیعه قرار دارند که دستگاه سیدالشهداء علیهالسلام را همواره در پیوند ذاتی با مسائل سیاسی میدانستهاند.
بیاییم دوباره #منشور_روحانیت بخوانیم....
#هیئت_سکولار_نداریم
#خط_را_گم_نکنیم
#سکولاریسم_حوزوی
#تحریف_عاشورا
@rozaneebefarda
سکولاریسم هیئتی؛ آموزه جدید سکولارهای حوزوی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸اخیرا یک فرد حوزوی مدعی مرجعیت که پیشتر در حلقه اولیه پروژه تشکل سازی موازی و مطرح کردن شعار استقلال حوزه از نظام ( شما بخوانید جدایی حوزه از نظام ) حضور داشته، سخنانی را پیرامون نسبت هیئت و سیاست گفته است و هیئات را به دوری از مباحث سیاسی دعوت نموده است.
🔸با تأمل در کلمات وی می بینیم که این سخنان دو محمل می تواند داشته باشد:
1. اینکه هیئات هیچ موضع سیاسی نداشته باشند و به عبارت دقیق تر سکولار باشند.
2. اینکه هیئات موضع سیاسی داشته باشند ولی وابسته به احزاب سیاسی نباشند و تبلیغ حزبی نکنند.
🔸مورد دوم در میان جریان انقلابی مصداق ندارد و انقلابی ترین مداح ها هیچ وقت زیر لوای احزاب نرفته اند و برای آنان تبلیغ نکرده اند اما در جریانات غیرانقلابی شخصیتهای حوزوی مثل سروش محلاتی و فیرحی هستند که از یک طرف ارتباطات بسیار نزدیک و بعضا کاری با جناح های سیاسی خصوصا جریانهای رادیکال ضدنظام داشته و دارند و از طرف دیگر از ظرفیت عاشورا برای پیش برد گفتمان سیاسی جریانات متبوعشان استفاده می کنند. به طور مثال محمد سروش محلاتی در سخنرانی محرم خود اصطلاح آتش به اختیاری را به سپاه یزید نسبت داد و با تطهیر ضمنی یزید و یزیدیان که ملعون الی الابدند جریان مخالفش را یزیدی خواند و فیرحی هم از ظرفیت هیئت سوء استفاده کرد و یکی از عوامل رخ داد فاجعه کربلا را خصوصی سازی (!!!) عنوان کرد که همه می دانند یکی از مطالبات و شعارهای صریح مقام معظم رهبری بوده و هست.
🔸این وضعیت جریانات غیرانقلابی بود اما وضعیت جریانات ضدانقلاب بدتر هم هست و اگر افراد پیش گفته هیئات را زیر پرچم جریان اعتدال و اصلاحات می برند؛جریان ضدانقلاب شیعه انگلیسی با وقاحت تمام هیئت حسینی را زیر پرچم ملکه انگلیس و بریتانیای خبیث برده و آن را به سیاست کثیف روباه پیر آلوده است.
جای تعجب وجود دارد که شخصیت برجسته جریان شیعه انگلیسی ارتباطات نزدیکی با گوینده این مواضع جنجالی دارند، اما ظاهرا تذکری به وی برای آلوده کردن هیئات حسینی به سیاست انگلیسی نداده اند که از تحتالحمایگی پرچم کفر و الحاد بیرون آیند!
🔸در پایان باید گفت حوزه علمیه مرکز فکری جامعه اسلامی است و هیئات مذهبی مرکز انگیزشی.
وقتی مراکز فکری و انگیزشی جامعه با شعار استقلال حوزه و هیئت سکولار بشوند به تدریج نجاست سکولاریسم به کل جامعه اسلامی سرایت می کند و جامعه سکولار یعنی کوفه که عمامه فقاهت بر سر می نهد و ذکر سیدالشهداء علیه السلام بر لب می گیرد اما به هنگام نبرد اگر بر فرزند پیامبر شمشیر نکشد نهایتا به کنجی خزیده و با سکوت و انزوایش در خون نواده رسول الله شریک می شود.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
@rozaneebefarda
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خطر #شیرازی_ها برای جهان اسلام را بهتر بشناسیم
🔸تشیع لندنی به دنبال ایجاد یک تشیع موازی است
🔹تشیع انگلیسی به دنبال ضایع کردن مرجعیت شیعه است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از محرمانه
محرمانه
🔴 بهتر بشناسیم
روزنامهنگاران محبوب و موردتوجه دولت روحانی را بشناسید.
نفر اول همان فردی است که به دلایل متعدد و گوناگون، تاکنون باعث توقیف چندین روزنامه و هفتهنامه و رسانه شده است.
نفر دوم نیز فرد نزدیک به لاریجانی است که مهمترین وظیفهاش نفوذ در بیوت مراجع و علمای قم است و جنجال اخیر میان آیتالله یزدی و آیتالله آملی لاریجانی توسط او پیریزی شد...
#محمد_قوچانی #فرید_مدرسی
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔰 #در_میانه_آتش | اولین گفتگوی مطبوعاتی سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
👈 به همراه اشارهها و توصیههای رهبر انقلاب در جریان جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی
📝 متن این گفتگو در نشریه مسیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به چاپ رسیده است.
📺 پخش فیلم گفتگو:
سهشنبه ساعت ۱۹:۳۰ شبکه ۱ سیما
سهشنبه ساعت ۲۲ شبکه افق
پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ شبکه مستند
و همزمان در سایت KHAMENEI.IR
@rozaneebefarda
حباب انگاری ضدانقلاب حوزوی؛ توهم یا تاکتیک؟!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸مدتی است طیفهای مختلفی از #سکولارهای_حوزوی، با همه اختلافات متعددشان، بر گفتمان و تاکتیکی واحد، در مقابل #جریان_انقلابی_حوزوی، به اجماع رسیده اند.
🔸آنان که تا دیروز در توهم اکثریت پنداری جریان غیرانقلابی و ضدانقلاب حوزوی سرگردان بودند، با سیلی روشنگری و حضور میدانی انقلابیون حوزوی، خواب خوش و محاسبات خیالی شان برهم خورده و از ترس فرار از انزوا و بایکوت، به تاکتیکی پیچیده روی آورده اند که جای تحلیل و بررسی دارد.
🔸در گفتمان جدید این طایفه، آنان وجود جریان های مخالف نظام، و حتی شجره منحوس سکولاریسم حوزوی را منکر می شوند و مدعیان وجود سکولاریسم را همنوا با دشمنان خارجی معرفی می کنند تا از این طریق، از سابقه سیاه خود در زمینه تضعیف نظام اسلامی نیز طفره بروند و به دروغ خود را در دایره نظام نشان دهند. تا با سوءاستفاده از حاشیه امن جدید، به کارشکنیهای خویش ادامه دهند.
🔹آنان برای القای نتایج غلط خویش مجبور به اعتراف به حقایقی هستند که جریان انقلابی حوزه هرگز منکر آن نبوده است و از آنجمله اینکه: اکثریت قریب به اتفاق بزرگان و بدنه حوزه مقدسه با انقلاب اسلامی و اصل نظام و اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه حاکم، هیچ مشکل بنیادینی ندارند و بلکه تضعیف آن را حرام می دانند اگرچه در جزئیات و برخی مصادیق و مسائل دیدگاه خاص خود را دارند یا انتقاداتی را وارد میدانند که در این امر نیز اشکالی نیست چنانکه که شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وضع موجود را وضعیتی آرمانی نمی دانند بلکه تنها بر پرهیز از سیاهنمایی و نادیده انگاری پیشرفتها و خدمات، تأکید دارند.
اما غیر از این اکثریت، عده معدود مخالفان حوزوی نظام هستند که با هیچ آب زمزمی قابل تطهیر نیستند و سکولارهای حوزوی تلاش دارند وجود آنان را از اساس منکر شوند تا شبکه ضدانقلاب حوزوی از ابتلا به روشنگری و انزوا در امان بمانند و همچنان در خدمت کفار و استکبار و جریانهای وابسته داخلی، باقی بمانند.
مرور برخی مصادیق و شاخصههای این جماعت بدسابقه، مدعای یادداشت را اثبات خواهد کرد.
🔸در همین حوزه کسانی را داریم که یزید و سپاهیان ملعونش را تطهیر میکنند، افرادی را سراغ داریم که با کودتای نوژه همراهی کردند که یکی از اهدافش بمباران تهران و قتل امام خمینی بود، کسانی بودند که به تحریک برخی اعضای وابسته نهضت آزادی فتوای تحریم جنگ تحمیلی را دادند، برخی را میشناسیم که امام را تکفیر کردهاند، کسانی که رهبر عزیز انقلاب را با فرعون تشبیه کردند، کسانی که قبل از انقلاب اسلامی با ساواک مراوده داشتند، کسانی که همین حالا با انگلیس خبیث و آمریکای خونخواره ارتباطات پنهان و پیدا دارند و به وطن فروشی و دین فروشی مشغول اند، افرادی را می شناسیم که اعتقادی به حکومت اسلامی ندارند، جماعتی را سراغ داریم که آرزو دارند حوزه مقدسه را در حد یک محفل حزبی و پیاده نظام احزاب و جریان های معاند و مخالف نظام، تقلیل دهند، کسانی که علیه نظام و انقلاب به تئوری سازی و سیاه نمایی مشغول اند، کسانی که خبرهای خودمانی حوزوی خاصه اخبار بیوت را آلوده به مطالب خلاف کرده و علنی می کنند، کسانی که با تضعیف نهادهای مقدسی چون جامعه مدرسین، به دنبال انشقاق در حوزه اند، افرادی که بر خلاف سنتهای مستمره حوزه و سیره سلف صالح، به مرجع سازی و ریاست طلبی دینی مشغول اند!
آیا این جماعت، غیرانقلابی نیستند؟!
امروز جماعت نوشریعتمداری ها و نومنتظری ها، گرچه تعدادشان معدود است اما به مثابه لکه ننگ حوزات مقدسه تلقی می شوند و متاسفانه باید اعتراف کنیم که برخلاف القائات تاکتیکی سکولارهای حوزوی، سخت مشغول کارشکنی هستند.
@rozaneebefarda
May 11