هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 شما مقايسه كنيد اينها را (علمای بزرگ نظیر سیدمرتضی و سیدبن طاووس) با امام.
ببينيد اصلاً فاصله، فاصله ى زمين و آسمان بگوييم؟!
فاصله ى بين انسانهاى معمولى با پيغمبران بگوييم؟!
چه جورى تعبير كنيم اين فاصله را؟ اصلاً اين فاصله ى معنوى بين امام و ساير علما را چه جورى می شود ترسيم كرد و چه كسى را می شود با امام مقايسه كرد در اين زمينه ها؟!
اصلاً يك چيز عجيبى است، شخصيت امام واقعاً يك #استثناست.
نه پيش از او چنين كسى آمده و نه بعد از او من گمان می كنم بتواند چنين كسى بيايد!!
يا تا آن حدود كسى پرواز كند!
مثل او كه هيچ، به آن حدود هم كسى نمی تواند پرواز كند!
💬 امام خامنه ای
۲۷اردیبهشت ۷۲ دیدار با اعضای ستاد رحلت امام، منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ ص۱۵۱
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 خب اين خدمتى كه اين بزرگوار به عالم اسلام كرده آن را عرض می كرديم اين، شكرگزارى دارد، وفادارى دارد، خوب اين وفادارى چه جورى است؟
برترينش اين است كه انسان نام آن بزرگوار را زنده كند!
لذاست كه من زنده نگه داشتن نام امام را يك #وظيفه_شرعی می دانم!
💬 امام خامنه ای
۲۷ اردیبهشت ۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ صفحه ۴۶۷
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 آنجايى كه ما می بينيم از جمهورى اسلامى حساب می برند و البته همراه با حساب بردن، ميزان دشمنى هم يك نسبت مستقيم دارد!
يعنى هر چه حساب می برند، همان اندازه هم دشمنى می كنند، خباثت نشان می دهند.
اينها همه اش براى خاطر امام است!
🔹 آن جايى كه می بينيم كه نه، حسابى نمی برند...آنجا جايى است كه ما چهره #اماميمان يك خرده ضعيف شده!!
هر جا اينجورى بشود آنها چهره شان چهره ى خودى است با ما!
🔹 هر جا #چهره_امامى ما يك خرده قويتر و غليظتر بشود آنجا چهره ى آنها، چهره خصمانه، خشن، اين جورى است.
يعنى از لحاظ سياسى هويت حقيقى نظام به نام امام و شخصيت امام و حضور امام است و اين حضور هر چه قوی تر باشد جمهورى اسلامى از لحاظ سياسى قوی تر است...
‼️ از لحاظ هيبت سياسى در دنيا، هر اندازه كه جنبه ى #خمينيّت این نظام قوى باشد، به همان اندازه وقع سياسی اش و آبروى سياسيش و هيبت سياسيش و عظمت سياسی اش بيشتر است!!
💬 امام خامنه ای
۲۷اردیبهشت۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ص۴۶۸
📸 حسن فریدون نیز در تصویر دیده می شود!
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 اين مراسم مظهر سه جنبه ى #اعتقادى و #سياسى و نيز #عاطفى است. لذاست كه مهم است حفظ بشود. البته باید سعی بشود (بحمدالله همين سعى هم هست)
اولاً مراسم صددرصد مردمى باشد. يعنى مردم این را احساس كنند.
مصلحت نيست كه اين مراسم تبديل بشود به يك مراسم رسمی...
🔹 فرق است بين يك مراسم اعتقادى مثل عاشورا و شهادت ائمه (عليهم السّلام) و يك چيزى كه جنبه ى فرمايشى و دستورى و بخشنامه اى داشته باشد.
آن نوع اول بايد باشد؛
مراسم امام بايد نوع اول باشد. حالا اين، البته تدبير می خواهد، فكر می خواهد.
...بخودى خود نمی شود، به صرف اين كه بگوييم مردم! اين مراسم را مردمى كنيد. اين جورى نمی شود.
مردمى كردن مراسم، روشى دارد، اسلوبى دارد، سعى كنيد مراسم مردمى باشد. البته خب مردم به مرقد امام علاقه مندند، دوست می دارند.
🔹 اما ما نمی خواهيم فقط مراسم مخصوص مرقد باشد. ما می خواهيم مراسم در همه ى ايران باشد!!
خوب مظهرش قله اش اينجاست! اما همه جا بايد باشد. يك مراسم صد درصد مردمى كه شركت كنند.
💬 امام خامنه ای
۲۷اردیبهشت۷۲ منتشر شده در منشور حوزه روحانیت جلد۷ ص۶۹۷
@HozeTwit
دروغ شاخدار #محمد_هاشمی و بازتاب گسترده آن در رسانه های حامی دولت
#تحریف_امام در سالگرد ارتحال امام
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
◽️محمد هاشمی که بعد از برادرش تمایل عجیبی به #خاطره_گویی پیدا کرده، در سخنانی عجیب و خلاف واقع که هیچ مستند و مدرکی ندارد، مدعی شده بعد از #منتظری، امام پیشنهاد قائم مقامی خود را به آقای هاشمی داده اما او قبول نکرده است!
▪️این سخنان در حالی مطرح شده که امام خمینی با انتخاب خود آقای منتظری به قائم مقامی نیز مخالف بود و هاشمی علی رغم نهی صریح امام، به این اقدام خسارت بار اصرار کرد و جالب آنکه بر اساس مستندات موجود، عدم رضایت امام نسبت به این موضوع را از همگان حتی نزدیکترین دوستان خود و بستگانش نیز #پنهان داشت؛ چنانکه مرحوم #هاشمیان(شوهر خواهر و پسرعمو و دوست نزدیک هاشمی) در خلال جلسه اضطراری مجلس خبرگان در نیمه خرداد 68 تصریح می کند که اگر از عدم رضایت امام خبر داشت، هرگز به قائم مقامی منتظری رأی نمی داد!
مقام معظم رهبری نیز که هاشمی مدعی است بسیار به ایشان نزدیک بوده، در کتاب روایت رهبری، تصریح دارند که سالها بعد از واقعه انتخاب منتظری به قائم مقامی، از نظر مخالف امام اطلاع یافته اند!
در خاطرات سایرین، از جمله خاطرات مرحوم امینی(همشهری و دوست نزدیک منتظری و عضو هیئت رئیسه وقت مجلس خبرگان) نیز نسبت به مخالفت امام با قائم مقامی و عدم استجازه از امام برای مطرح کردن این موضوع در مجلس خبرگان، به تفصیل سخن به میان آمده است!
🔹با وجود این حجم از اسناد و تصریحات تاریخی، چگونه محمد هاشمی به خود جرأت داده به تحریف و دروغ پردازی اقدام کند و رسانه های اجاره ای خرده جریان اعتدال، چرا باید اینچنین آزادانه بتوانند، به نشر اکاذیب بپردازند؟؟!
🔸بازنشر گشترده این مصاحبه تحریف آمیز، بیش از سایر رسانه ها، توسط #سایت_انتخاب انجام شده است که پیش از این، روزنه در پرونده ویژه خود، عقبه سیاسی و عملکرد آن را مورد بررسی و ارزیابی تفصیلی قرار داده بود:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4200
🔲گزیده ای از مصاحبه تحریف آمیز #محمد_هاشمی را در ذیل بخوانید:
در آن زمان، به خود آقای هاشمی پیشنهاد نشد که خودشان برای رهبری اقدام کنند؟
بعد از عزل آقای منتظری، آقای هاشمی خیلی ناراحت بود امام به آقای هاشمی پیشنهاد داده بودند که خبرگان شما را بهعنوان قائم مقام معرفی کنند، نامه دهند، من نامه دهم، تایید میکنند. آقای هاشمی تقریبا یک هفته گریه میکرد و میگفت نه، من نمیخواهم. از امام خواهش میکرد که چنین کاری نکنند، یعنی کرارا خواهش کرده بودند که چنین کاری نکنند.مثلا یکی از دلایلی که پرسیدیم، ایشان میگفتند اگر من چنین چیزی را میپذیرفتم،اینگونه میشد که قضیه آقای منتظری را من مثلا این کار را کردم و ایشان نکرده بود، کسانی دیگر بودند. بنابراین بله، به آقای هاشمی پیشنهاد شده بود، ولی ایشان نپذیرفتند. حتی از طرف خود امام هم پیشنهاد شده بود.
به نظر شما چرا آقای هاشمی نپذیرفت، حتی در زمان خبرگان برای رهبری، رهبری را نپذیرفت و سعی کرد که بهعنوان مرد در سایه انقلاب بماند؟
بالاخره اینها مسائلی است که ایشان با خودش به گور برده و ما دیگر نمیدانیم که چرا نپذیرفت. البته نگاه جامعه به آقای هاشمی خیلی مثبت بود و الان هم هنوز سوالی که مردم هنوز عموما انجام میدهند، راجع به همین مساله است، ولی این دلیل اصلی یا دلیل واقعی که آقای هاشمی نپذیرفت، من اطلاع ندارم که به چه دلیل ایشان نپذیرفت.
شاید ایشان تصور میکرد که در کنار رهبر باشد، بهتر از این است که رهبر باشد و نقش خودش را بتواند ایفا کند و سالیان طولانی هم ما دیدیم که آقای هاشمی هم به رهبر وفادار بود و هم در کنار رهبر بود. این جمله آقای هاشمی که به آقای خامنهای گفته بودند و از تلویزیون هم یکی، دو بار پخش شد که ما با هم اختلاف نظر داریم، معمولا در جلسات خصوصی نظراتم را به ایشان میگویم، ایشان هم نظراتش را به من میگوید، ولی من میگویم به ایشان که من حجت دارم حرف شما را قبول کنم، ولی شما حجت نداری حرف من را قبول کنی، چون شما رهبری، من حجت دارم که حرف رهبر را قبول کنم، اما من که رهبر نیستم، شما حجت نداری که حرف من را قبول کنی. یعنی اینکه این سالهای اخیر اختلاف نظر داشتند روی مسائل، ایشان نظراتشان را هم میگفتند، ولی حالا چقدرش را آقای خامنهای میپذیرفت یا نمیپذیرفت،ما نمیدانیم، ما که دیگر در بین جلسات دونفره اینها نبودیم، ولی یک مواردی بعضا متوجه میشدیم که ایشان نظراتی داشتند، ولی آقا نظر دیگری داشتند و نهایتا هم ایشان نظر آقا را میپذیرفتند.
🔶پی افزود
امید است نهادهای متولی امر تاریخ نگاری در جمهوری اسلامی به این مدعای دروغین پاسخ دهند و به موازات آن،نهادهای قضائی نیز با حساسیت ویژه نسبت به پدیده #تحریف_امام،با عوامل بازنشر این سنخ مطالب خلاف واقع، بطور جدی برخورد کنند.
@rozaneebefarda
💥خاطره رهبر انقلاب از دیدار با امام خمینی(ره) در روز ۱۴ فروردین ۱۳۶۵
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
15 خرداد.mp3
7.76M
🎙صدای قیام
🔴 #قیام_قم؛ برش صوتی از کتاب «نهضت امام خمینی»؛ به مناسبت سالگرد قیام خونین 15خرداد
«خبر توقیف امام، برقآسا در سراسر قم پیچید و توفانی از خشم در میان تودههای مسلمان و انقلابی این شهر مذهبی برانگیخت. مردم قم در حالیکه اشک میریختند و بر سر و سینه میزدند، رو به خانه امام نهادند و در مقابل خانه اجتماع کردند.
هنوز آفتاب 15خرداد سر از افق بر نیاورده بود که کوچه پر از جمعیت انبوهی پوشیده شد. مردم آشفته و خشمگین گاهی اشک میریختند و بر سر میزدند و زمانی همانند شیر میغریدند و علیه شاه و هیأت حاکمه شعار میدادند و اظهار تنفر و انزجار میکردند.
دیری نپایید که...»(نهضت امام خمینی ج1 ص517-515)
سالگرد قیام خونین 15 خرداد است. قیامی که به فرموده امام برای همیشه عزای عمومی اعلام شده است. خوانش دوباره این قیام تاریخی و ابعاد شگفتانگیز آن برای آشنایی با حقیقت قیام امام خمینی و ملت ایران بسیار مفید خواهد بود.
🎙#صدای_قیام را از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بشنوید.
▫️▫️▫️
Bonyadtarikhbook-ir
▪️▪️▪️
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
990314_سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی .mp3
17.41M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله). ۹۹/۳/۱۴
@rozaneebefarda
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙🚨شما رهبر بشوید...
🔻صدایی که برای اولین بار منتشر میشود؛
این فایل صوتی، حاوی سخنانی است که حضرت آیتالله خامنهای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام بیان میکنند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید».
🔻حضرت امام خمینی در مهرماه ۶۷، یعنی قریب به شش ماه مانده به رویدادهای فروردین ۶۸ که به عزل آقای منتظری از رهبری آینده نظام و انقلاب انجامید، در جلسهای با سران قوا (آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی، موسوی اردبیلی) و حاج سید احمد خمینی، ضمن تاکید مجدد بر کنار گذاشتن آقای منتظری، رهبری آیتالله خامنهای را پیشنهاد داده بودند.
🔸وقتی امام آقای موسوی اردبیلی را از گزینههای رهبری حذف میکند!
@rozaneebefarda
اعتراضات آمریکا و انگارههای انحرافی تقیزاده های زمان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
با شدت گرفتن اعتراضات خونین در آمریکا، و انعکاس گسترده آن در رسانههای مختلف دنیا، در داخل کشور با جریانهایی مواجهیم که همچنان به بزک کردن شیطان بزرگ مشغول اند.
اینان برخی شان به جای تمرکز بر کشتار و سرکوب خونین در آمریکا و اعتراض به آن، همچنان افکار عمومی را به مسائل داخلی میکشانند و در تلاش برای القای این همانی بین ایران و آمریکا در مواجهه با اعتراضات هستند.
از فتنهگران سبز گرفته تا برجامیان بنفش، از مزدوران ارتجاع عرب گرفته تا مواجب بگیران ارتجاع نجف، همه این جماعت بلندآوازه میان تهی و غیرمردمی، امروز در این مسأله اجماع دارند و با اعتماد به نفس کاذب، به این بسنده نکرده، در پی اجماع سازی نخبگانی و عمومی اند. زهی خیال خام!
رهبر حکیم انقلاب اسلامی اما، روایت دیگری از ماجرا دارند. روایتی که در آن، حوادث خونین این روزها، معیاری است برای رسوایی شیطان بزرگ و همه عاشقان داخلی و خارجی این حکومت جانی و جائر.
خوشبختانه اعاظم قم و مرجع اعلای نجف، هم البته با همین نگاه همراه اند و بزک گران آمریکا بی پشتوانه ماندهاند.
@rozaneebefarda
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی
گزیده ای از #پرونده_ویژه #روزنه پیرامون بررسی «فعالیت رسانههای حوزوی در مبارزه با شبهات و شایعات الاهیاتی در ماجرای #کرونا در ایران
[صفحه 1 از 3]
💥اختصاصی/ #پست_ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
چندی پیش گزارشی تفصیلی پیرامون فعالیت رسانه های معاند در گسترش شبهات الاهیاتی مربوط به کرونا به منظر مخاطبان ارجمند #روزنه ارائه شد. در آن متن دیدیم که رسانه های دشمن با کیفیت پیچیده و کمیت فراوان به الاهیات کرونا پرداخته اند و شواهد حاکی از آن است که برنامه مفصلی برای این مباحث دارند. از همان زمان این سؤال مطرح بود که #حوزه_مقدسه_قم با برخورداری از امکانات فراوان و نیروی متخصص متراکم، تا چه اندازه توانسته در مقابل این هجمه معرفتی و فکری ایستادگی کند و آیا از نظر کمی و کیفی، کارنامه و عملکرد نهادهای حوزوی در این مبارزه پیچیده و چند وجهی، قابل قبول است یا آنکه ضمن صحه بر نقاط قوت، باید عاجلا برای پوشش دادن نقاط ضعف برنامه ریزی گسترده ای شکل بگیرد؟
- این نوشتار به کیفیت و کمیت فعالیت نهادهای حوزوی (که ذاتا متولی دفاع از دین و مکتب تشیع هستند) پرداخته است و در اینجا سعی داریم گزارشی اجمالی از کمیت و کیفیت فعالیت این نهادهای حوزوی ارائه دهیم تا در عین حال که زمینه تقدیر از زحمات را فراهم می کند، تلنگری باشد نسبت به کاستیهای موجود و اندیشیدن برای مواجهه بهتر با حمله های فکری فرهنگی تمام عیار دشمنان اسلام ناب محمدی.
- بنابر فرمایش #مقام_معظم_رهبری مسئولیت دین داری مردم به عهده حوزه علمیه است. صد البته نهادهای حوزوی مربوطه مسئولیت بسیار سنگینی در این امر به عهده دارند. شیوع کرونا باعث شد که هجمه سنگینی به مرز های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی انجام شود. به اهم نهاد های حوزوی که می توان از آنها به عنوان مسئول مرزداری در برابر این هجمه ها دانست ، در ذیل اشاره میکنیم:
- شورای عالی حوزه علمیه
- #دفتر_تبلیغات_اسلامی( و نهادهای وابسته مثل پژهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و ...)
- سازمان تبلیغات اسلامی
- مجمع جهانی اهل بیت(ع)
- جامعة المصطفی
- حوزه علمیه خواهران
- مؤسساتی مثل موسسه امام خمینی(ره)، موسسه امام صادق علیه السلام، موسسه امامت، موسسه حکمت اسلامی ، انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه قائمیه اصفهان، و...
- خبرگزاری های حوزوی مثل خبرگزاری حوزه، رسا و...
- درگاههای جواب به شبهات اعتقادی وابسته به بیوت مراجع و فضلاء
- شبکه جهانی اهل بیت(ع)
- پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
- پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
- بیوت و رسانه های حوزه علمیه نجف
و غیره.
@rozaneebefarda
ادامه👇
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی
[صفحه 2 از 3]
بررسی چگونگی مواجه نهاد های حوزوی در این بحث را به بررسی کمی و کیفی تقسیم می کنیم:
بررسی کمی
بررسی کمی دو مرحله دارد. در ابتدا اصل ورود ویژه و رسانه ای بررسی می شود. مرحله بعدی بررسی میزان جذابیت و بازدید رسانه های مختص به این نهاد ها است.
بررسی ها نشان می دهد که از لیست آدرس هایی که در بالا آوردیم فقط نهاد های زیر وارد این عرصه شده اند:
- #مرکز_ملی_پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی
- #سایت_بلاغ وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی
- مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه وابسته به شورای عالی حوزه علمیه قم
- پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
- #موسسه_امام_خمینی
- شبکه ولایت
- انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه
بررسی های آماری انجام شده تمامی این مراکز بر اساس سایت الکسا و تعداد اعضای کانال های این رسانه های در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که از بازدید و جذابیت پایینی برخورد هستند. بهترین آمار در این بین به مرکز ملی پاسخگویی و مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات اختصاص دارد که به تفصیل به آمار های آن در زیر می پردازیم. در کنار این دو مرکز، یک سایت و یک کانال تلگرامی را نیز اضافه می کنیم تا با مقایسه آنها به نتایج واقع بینانه تری برسیم:
1-سایت تحلیلی " #زیتون " که به شاخه روشنفکران دینی ضد انقلاب اختصاص دارد که ظاهرا از پرسنل بالایی برخورد دار نیست. این سایت فیلتر بوده و در بین عموم مردم شناخته شده نیست و جنبه تخصصی دارد..
2-کانال تلگرامی "قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات" این کانال، به گفته ادمینش به طور مستقل و آتش به اختیار فعالیت می کند و با وجود کانال های مشابه اش اعضای قابل توجهی دارد.
مرکز ملی و مرکز مطالعات با پرسنل و بودجه فراوان نسبت به دو مورد دیگر از جهت محبوبیت و بازدید، برابر و حتی پایین تر از آن دو قرار گرفته اند. جالبتر اینکه مرکز ملی پاسخگویی که اصلی ترین نهاد حوزوی در پاسخ به شبهات و سوالات دینی است از لحاظ رتبه بندی بین سایت روند کاهشی داشته است و بنابر اعلام مسئولان فضای مجازی مرکز، 4 سال قبل رتبه الکسای درگاه " اسک دین" وابسته به مرکز ملی رتبه 346 را داشته است و هم اکنون رتبه 2900 رسیده است. دیگر رسانه های حوزوی نام برده - به جز خبرگزاری ها - وضعیت بهتری از این ندارند.
در مقایسه ساده بین کانال های پاسخگویی به شبهات که مستقلا کار می کنند با کانال های نهاد های گفته شده می توان بالا بودن یا برابری کردن بازدید و اعضای کانال های مستقل پی برد.
بعضی از وب سایت ها به صورت تخصصی در فضای مجازی فعالیت می کنند. مثل :" اشراق" متعلق به معاونت فضای مجازی ، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و " تبیان" متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی. با اینکه این سایت ها ظرفیت بالایی دارند در این مسئله ورود نداشته اند.
بررسی کیفی
به طور کلی از بازدید کم این نهاد ها در فضای مجازی به ضعف کیفی آنها نیز می توان پی برد. البته ناگفته نماند بدنه کارشناسان حوزوی در مسئله الاهیات کرونا وارد شده اند و هر چه در توان داشته اند ارائه داده اند. این در پرونده ی ویژه ای که مرکز ملی پاسخگویی برای این مسئله ایجاد کرده است مشهود است. اما به نظر می رسد که از جهت مدیریتی مشکلاتی وجود دارد. اشکالات روشی و کیفی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
- #برخورد_انفعالی و تدافعی با هجمه های رسانه ای:
این نهاد ها بیشتر آرایش تدافعی به خود می گیرند و با هجمه رسانه ای به عنوان یک سوال علمی یا شبهه اعتقادی برخورد می کنند. در حالی که در عرصه جنگ رسانه ای حالت تدافعی از ابتدا محکوم به شکست است.
- #مسئلهپذیری به جای مسئله سازی:
این نهاد منتظر هستند که دشمن برای دین مسئله سازی کند تا به آنها پاسخ علمی بدهند. در حالی که مسئله سازی از طرف نهاد های دینی علیه نهادی غیر دینی و ملحد باید صورت بگیرد. در واقع دین نباید در مقام پاسخگو قرار بگیرد بلکه باید از نهاد های فکری جهان غرب در قبال فرهنگ و مدیریت حاکم بر جهانی مطالبه و بازخواست کند.
- #جذابیت_ضعیف رسانههای این نهاد ها در برابر رقبای سر سختی که به نشر افکار و سبک زندگی غربی می پردازند.
- #مخاطبشناسی_ضعیف و عدم ارائه پاسخهای تخصصی:
شیوه پاسخگویی این مراکز به سوالات و نیاز مندی های مخاطبان و شبهات فضای مجازی روند یکسانی دارد. شیوه پاسخگویی به صورت کتابی است و مخاطب احساس می کند که کتاب دینی دبیرستانش را با شکل و شمایل دیگر می شنود یا می خواند. در حالی که رسانه های حرفه جهان از شیوه ها و تکنیک های بسیار متنوع و پیچیده ای برای القای مفاهیم مورد پسند خود می کنند و شبیه آن را در هالیوود دیده ایم.
@rozaneebefarda
ادامه👇