هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سفره افطار نیست...
📌 @ponezs
هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تحویل سال، قم، حضرت معصومه(س) و یک دنیا زیبایی...
📌 @ponezs
🔰 #خط_دیدار | مروری بر پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال۱۴۰۳. ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
❇️عید نوروز و سال جدید را:
🌺تبریک عرض میکنم به همه ملّت عزیز ایران
🌹به طور خاص تبریک عرض میکنم به خانوادههای ایثارگران و به همه ملّتهای دیگری که نوروز را گرامی میدارند
✨یاد میکنم از شهیدان عزیز و از امام شهیدان که این راه را به روی ملّت ایران گشود
🌱آرزو میکنم بهرهمندی ملّت ایران را از هر دو بهار، هم بهار طبیعت و هم بهار معنویّت
💠درباره شیرینیها و تلخیهای سال ۱۴۰۲
♦️حوادث شیرین:
🔹پیشرفتهای چشمگیر علمی
🔸پیشرفتهای فنّاوری
🔹تولیدات زیربنایی انجام گرفته در سراسر کشور
🔸حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن
🔹برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر
🔸تحرّک بینالمللی دولت در عرصههای گوناگون اقتصادی و سیاسی
♦️حوادث تلخ:
⭕️مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم
⭕️حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی
⭕️سیل بلوچستان در اواخر سال
⭕️حوادث اتفاق افتاده برای مأموران و حافظان امنیّت
⭕️حادثه غزّه
🔺جزو تلخترین حوادث بلکه تلخترین حوادث مسائل خارجی ما بود
🤲از خداوند میخواهیم:
❇️تلخیها را جبران کند
❇️ادامه شیرینیها را به ملّت ایران و ملّتهای مسلمان ارزانی بفرماید
❇️آنچه را که مایه خیر و برکت امّت اسلامی و ملّت ایران است، به آنها لطف بفرماید
💠درباره شعار سال گذشته؛ مهار تورم و رشد تولید
👈در هر دو بخش شعار، کارهایی انجام گرفت، پیشرفتهایی هم اتّفاق افتاد، البتّه نه به قدر مطلوب
📌آنچه که انجام گرفته خوب بود ولی باید ادامه پیدا کند
⏪این شعار، شعاری نیست که در یک سال توقّع داشته باشیم که به نحو مطلوب انجام بگیرد
💠درباره شعار سال ۱۴۰۳؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»
♦️در سالی که وارد آن شدیم، کارهای زیادی هست
👌همه باید خودمان را به آن کارها متعهّد بدانیم در زمینههای مختلف
📌لکن در این سال هم مسئلهی عمدهی کشور عبارت است از اقتصاد
🔺نقطه ضعف اساسی کشور عبارت است از مسئلهی اقتصاد
☝️باید در این زمینهها فعّال عمل کنیم.
🔑یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله تولید
❇️اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد،
🔻بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مثل:
📌مسئله تورّم
📌مسئله اشتغال
📌مسئله ارزش پول ملّی
👌به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت
♦️به همین جهت امسال هم روی مسئله تولید تکیه میکنم
👈و انتظار دارم که انشاءاللّه یک جهشی در کار تولید اتّفاق بیفتد امسال
👈و بِجد اعتقاد دارم... اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی:
⏪اقتصاد را مردمی کنیم
⏪پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم
⏪موانع حضور مردم را برطرف کنیم
🌟در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد
🔻این ظرفیّتها بایستی:
✅فعّال بشود
✅از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود
♦️لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم:
💎جهش تولید با مشارکت مردم💎
🔺امیدواریم انشاءاللّه این شعار به بهترین وجهی تحقّق پیدا کند.
📌برنامهریزان کشور ⏪ برنامهریزی کنند،
📌صاحبنظران ⏪ همکاری فکری کنند و
📌فعّالان اقتصادی ⏪ به نحو عملی در این کار انشاءاللّه مشارکت کنند.
🍀از خداوند متعال توفیق ملّت بزرگ و عزیز ایران را مسئلت میکنم و سلام خاضعانه عرض میکنیم به پیشگاه حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) و از خداوند تعجیل در فرج آن بزرگوار را که فرج بشریّت است مسئلت میکنیم.
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_مسئولیت_من!
ببینید: کلیپ تصویری «با مسئولیت من!» #حجم_پایین
🔹تفاوت اقتصاد مردمی و اقتصاددان مردمی با اقتصاد کاپیتالیستی و کمونیستی چیست؟
@hzamanim
🏴 زیارت حضرت خدیجه سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاَْنْبِیاءِ، وَنَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاَْعْداءَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَبلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَکِ بِما أَوْلاکِ اللهُ مِنْ فَضْل،
وَالسَّلامُ عَلَیْکِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ.
◾️سالروز رحلت جانسوز حضرت خدیجه سلام الله علیها همسر و یار وفادار پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و مادر مهربان و دلسوز حضرت زهرا سلام الله علیها بر تمامی مومنین تسلیت باد.
🕋 @ostadayoobi
هدایت شده از تا انتهای افق
اعتماد به نفس
در ایران تو ماشین اسنپ بودم، دوست راننده زنگ زد. با هم صحبت میکردند که راننده با تعجب و گله و شکایت گفت: ممد واقعا رفتی رأی دادی؟! نمیدونم شاید اون بنده خدا انکار میکرد که میگفت: فردا شناسنامهات رو باید بیاری ببینم... وای به حالت اگر مهر خورده باشه... بنده خدا در جریان نبود دیگه شناسنامه مهر نمیکنند... بعد هم با تأسف گفت: چی بگم البته که مادر و خواهر خودم هم یواشکی رفتند رأی دادند...
رفتم خونه همسایه. گفت: مامان بابام خیلی معتقدند. پدرم چاپخانه کار میکرده زمان شاه، با تودهایها و... بحثها میکرده... به ما میگه شما نمیدونید چی بود ایران... با این سن و سال به سختی با مادرم رفتن رأی دادن... اما تاکید کردن به من که داداشت نفهمه...
زنگ زدم به دوستم. گفتم یادت نره رأی بدی. گفت نمیدونی اگر خانوادهام بفهمن چی کار میکنن باهام! باید یه نقشهای بکشم به یه بهونهای بزنم بیرون...
رفتیم سفر؛ چندتا از بچهها میخواستن نماز بخونن؛ بخاطر تمسخر دوستای دیگشون منصرف شده بودن از خوندن. برخی هم یواشکی میخوندن یا به بهانهای از جمع فاصله میگرفتن.
رفتم هلند، دوستم میگفت: داستانی دارم برای نماز خوندن. روم نمیشه تو شرکتی که کار میکنم نماز بخونم. هر روز نیمساعت پیاده میرم یه نمازخونه اهل سنت، نماز میخونم بر میگردم.
و اما بعد...
گفت: ولی یه روز یه دختر مراکشی محجبه در شرکت استخدام شد. بخش مدیریت منابع انسانی. همون روز اول دیدم یه اتاق رو دارن آماده میکنند. آخر فهمیدم دختر خیلی جدی و رسمی گفته من هر روز ساعتی زمان عبادتم هست و مکان مشخصی برای نماز خواندن لازم دارم! و شرکت هم سریعا اتاقی را برای او داشت آماده میکرد!
رفتم در پارکی در هلند. با دوستم روی یک صندلی گپ و گفت داشتیم. دختر پسرهای جوان روی چمن نشسته بودند و بگو بخند. ناگهان چند دختر خانم محجبه را دیدم که آمدند و میان آن جمعیت چیزی پهن کردند و آنها هم به گپ و گفت مشغول شدند. توجه ام بهشان جلب شده بود و گاهی نگاهشان میکردم که ناگهان دو تا از دختر خانمها بلند شدند و ایستادند به نماز. شاید یک ایرانی محجبه این اعتماد به نفس را نداشت که در آن فضا و بین آن جمعیت اینگونه عمل کند...
تو را چه شده؟!
چرا دین، عقاید، باورهایت را باید قایم کنی؟
چرا تو که بر حقی کار حقت را باید پنهانی انجام دهی. او که ناحق میگوید تا این حد جسورانه عمل کند و حتی بیعقیده بودن خود را تحمیل کند؟
چه کسی باید اعتماد به نفس داشته باشد و سرش را بالا بگیرد؟
دختری که به این نتیجه رسیده که عفاف و وقار و حجب و حیا شأن و شخصیت ساز است و تاج بندگی بر سر دارد یا دختری که همه چیز را به هیچ باخته است؟
به نظرم دیگر بس است.
ورق را برگردانیم...
چه زیبا گفت نادر ابراهیمی در کتاب مردی در تبعید ابدی از زبان ملاصدرا که:
« نمازت را بلند بخوان؛ اعتقاد، جهان را آباد خواهد کرد.»
تا امروز در بیاعتقادی به دین، وطن، سیاست حق، فرهنگ سالم و ارزشهای الهی انسانی، هیچ دستاوردی یافت نشده است.
هیچ انسانی با حذف اینها از زندگیاش انسانتر نشده است.
هیچ افتخاری در این خصوص به دست نیاورده است.
عجیب است این حجم اعتماد به نفس...
و غریب است این حجم خودکم بینی از کسی که در مسیر حق است و حق میگوید و حق عمل میکند.
سرت را بالا بگیر و با عزت نفس به آنچه بر حق است عمل نما... خواهی دید که بسیاری به تو خواهند پیوست...
✍️ثبت مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 در هلند، فرانسه و ایران
@ninfrance
هدایت شده از پونز
🚨#مهم| روایت دردناک یک خبرنگار از جنایت صهیونیستها در بیمارستان شفا
شوهرِ زنِ مورد تجاوز ارتش صهیونیستی در بیمارستان الشفا:
🔹سربازان به او دستور دادند لباسهایش را درآورد و شروع به کتک زدن کردند، سپس او به آنها گفت: «من پنج ماهه باردار هستم، مرا نزنید» اما متأسفانه به کتک زدن او ادامه دادند. بعد از ساعتها، همه زنها را به جز زن باردار و فرزندانش بیرون آوردند، جلوی چشم شوهر، اقوام و فرزندانش بردند و به آنها تجاوز کردند. آنها به مردان دستور دادند که چشمان خود را نبندند وگرنه به آنها شلیک میکنند.
📌 @ponezs
هدایت شده از پونز
❕ ابتدا باورمان نمیشد، تمام رسانهها را زیر و رو کردیم که تکذیبیه پیدا کنیم اما حقیقت داشت. نکته مهم وجدانهای خفته امت اسلامی است که سکوت پیشه کردند و نکته مهمتر رسانههای معلوم الحالی است که هنوز حرف از دیپلماسی و مذاکره میزنند و ما را متهم به بیعقلی میکنند. میان این همه جنایت عقلی میبینی.
📌 @ponezs
هدایت شده از دانش حیاتی
✍ تکرار سیکل انقلابی سابق و اصولگرای لاحق: این بار برای آقای رئیسی ۱
#نقد #مقاله
بله!
حالا با محقق نشدن آرمانهای انقلابی، آقای رئیسی هم که انقلابی بود را میگویند اصولگرا است و این یک سیکل تکراری در حیات سیاسی جریان انقلابی است!
این بزرگواران باید ملاحظه فرمایند که یک زمانی جریان حزباللهی منتقدِ سیاسیونِ مشهور به «خط امام» که شامل آقای هاشمی رفسنجانی هم میشد، اصطلاح «اصولگرایی» را برای تمایز خود مطرح کرد تا بگوید با جریان آقای هاشمی تفاوت دارد. ادعا این بود که باید به «اصول» انقلاب و امام خمینی برگردیم!
بعد که بخشی از جریان اصولگرا با ورود به قدرت کارنامه مطلوبی از خودش نشان نداد، حالا «اصولگرایی» که روزگاری برای بیان آرمانهای امام و انقلاب به جای اصطلاح فینفسه گویای «خط امام» نشسته بود، خود تبدیل شد به نماد سوءاستفاده از آرمانها یا جناحزدگی یا محافظه کاری و سرنوشتی مشابه اصطلاح «خط امام» پیدا کرد.
حالا جریان معتقد به اصول انقلاب دنبال اصطلاح جدیدی میگشت و این بار گویاترین واژه یعنی «انقلابی» را برای خودش برگزید و آقای رئیسی در انتخابات نامزد جریان «انقلابی» شد.
البته جریان انقلابی چون نمیتواند از اصطلاح بسیار گویا و شایان «انقلابی» عبور کند، احتمالا این برچسب را از آقای رئیسی پس خواهد گرفت و البته برای جامعه باید توضیح دهد که چه طور انقلابی سابق همیشه بعد از به قدرت رسیدن تبدیل به اصولگرای اسبق میشود، سرنوشتی که پیشتر برای آقای احمدینژاد و قالیباف نیز رقمخورده است!
پاسخهای کلیشهای مانند این که انقلاب دارد خالصسازی میشود یا ما با کسی عقد اخوت نبستهایم مدتهاست قدرت تبیینی خود را از دست دادند.
بنده پاسخ این مسئله را غفلت تاریخی انقلابیون از «اقتصاد سیاسی» میدانم.
جریان انقلابی اغلب کلا از این مسئله غافل است که ساخت اقتصادی کشور تعیینکنندگی زیادی بر سیاستهای دولتها دارد و دولتها در حقیقت اسیر ساخت اقتصادی و بازیگران قدرتمند آن هستند. دولتها میآیند و میروند اما ساخت اقتصادی به دلیل ثبات بازیگران اقتصادی و استحکام موقعیت آنها ثابت است. این بازیگران همیشه منافع خود را به سیاسیون تحمیل میکنند و این معنای کلیدی «#اقتصاد_سیاسی» است: منافع بازیگران اقتصادی مهمترین عامل در تعیین و جهتدهی به سیاستها است!
سخن از گروههایی چون بانکهای خصوصی، سلاطین واردات در اتاق بازرگانی، اولیگارشی خام فروش، اولیگارشی املاک و غیرهم است! اینها حاکمین حقیقی این کشور هستند!
لذا هیچ جریان سیاسی که فهم انتقادی از ساخت اقتصاد سیاسی و برنامه و شهامت اصلاح آن را نداشته باشد نمی تواند تغییر در اوضاع اقتصادی کشور ایجاد کند.
انحراف و همزمان غفلت بزرگی که #نیولیبرالیسم در کشور ایجاد کرده همین است. این غفلت نیولیبرالی دامنگیر جریان انقلابی نیز شده است!
جریان انقلابی نسبت به چالش اقتصاد سیاسی یا واقف نیست یا آن را در حد مبارزه با «مفاسد اقتصادی» میفهمد و نسبت به گفتمانهای نظری و روندهای قانونی که مسبب معضلات اقتصادی و اجتماعی است اشراف ندارد و مسئله اصلاحات در یک ساختار اقتصادی که در بنیان خود با رانت و فساد و سوداگری عجین بوده است را ساده میانگارد.
جریان انقلابی اغلب پنداشته که (به قول شیخ حسن روحانی) «با یک مشت شعار» و «مدیریت جهادی» که در عمل مابهازایی بیش از صرف پرکاری و دوندگی اجرایی ندارد میتواند انقلاب را احیا و مملکت را اصلاح کند.
@criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
هدایت شده از دانش حیاتی
✍ تکرار سیکل انقلابی سابق و اصولگرای لاحق: این بار برای آقای رئیسی ۲
از منظر جامعهشناختی از نظر من، رشد انحصاری جریان انقلابی در فضای هیئات مذهبی و پایگاههای بسیج که مهمترین و اغلب تنها مدخل جذب جریان انقلاب هستند را در این وضعیت دخیل بدانم.
رشد و بالندگی در این دو نهاد اغلب به چیزی جز ایمان و فعالیتهای سازمانی تکراری و بسیط نیاز ندارد (اردو، پذیرایی، هیئتداری، مناسک مذهبی). در سطح گفتمانی نیز ایدهای مهمتر از «اطاعت و پشتیبانی از ولایت فقیه» مطرح نیست که ارضای آن هم معمولاً با پیگیری سخنان رهبری و شرکت در نماز جمعه و شعارهای «وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد» ارضا میگردد.
روشن است که این میزان آورده فکری و تجربی برای فهم و تبیین و اصلاح ابرمسئلهای چون «اقتصاد سیاسی فاسد ثابت» در کشور شدیداً ناکافی است و دلیل افول اعتبار مکرر نمایندگان جریان انقلابی همین است.
حالا با افول ستاره رئیسی میشود نتایج مقایسهای هم گرفت و آن مزیت نسبی احمدینژاد نسبت به تمام نمایندگان سیاسی جبهه انقلاب بود. احمدینژاد تنها نماینده جبهه انقلاب بود که با ساخت فاسد اقتصاد سیاسی کشور درگیر شد و البته هزینههای سنگینی هم داد و البته نهایتاً گرفتار حاشیهآفرینیهای برخی معاونین خود و عدم مصلحتشناسی جریان انقلابی شد که به خاطر حواشی کماهمیت، گرفتار تئوری توطئۀ مضحکی مبنی بر وجود «جریان انحرافی» با اوصاف فراماسونری و صهیونیستی در دولت احمدینژاد شدند و با شوریدن بر «رئیسجمهور مکتبی» سابق و غفلت از قحطی رجال در جریان انقلاب، کشور را هشت سال به «جریان انحرافی واقعی» در کشور، یعنی نمایندگان مستقیم ساخت اقتصاد سیاسی فاسد کشور یعنی حزب کارگزاران و اعتدال سپردند و ما را به وضعیت قبل از «حماسه ۳ تیر ۸۴» برگرداندند تا پس از یک ارتجاع ۲۰ ساله در انتخابات مجلس جدید دوباره نمایندگانی نزدیک به موضع احمدینژاد را به مجلس بفرستند اما این ارتجاع طولانی و دوبارهکاری پرتأخیر ضروری نبود. کافی بود اهمیت استثنایی حفظ احمدینژاد در جبهه انقلاب به رغم حواشی کماهمیت او درک شود اما نشد که نشد!
@criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 #خبر | دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب. ۱۴۰۳/۱/۶
🔹️دیشب و در شب ولادت با سعادت کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
🔹️در این دیدار ۴۰ نفر از شاعران جوان و پیشکسوت سرودههای خود را در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.
🔹️حضرت آیتالله خامنهای بعد از شعرخوانی شاعران، با ابراز خرسندی از استمرار پیشرفت و رو به اوج بودن شعر فارسی، شعر را رسانهای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانهای خواندند و گفتند: در این عرصه باید از میراث کمنظیر شعر و ادب فارسی به عنوان رسانهای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود.
🔹️رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته شرط اثرگذاری رسانهی شعر، هنری بودن آن است و هنری بودن نیز منوط به «الفاظ محکم و استوار»، «مضمونیابی» و «کیفیت بیان موضوع» است.
🔹️حضرت آیتالله خامنهای، انتخاب پیام مناسب و مفید را شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر خواندند و گفتند: رسانهی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانیگری» باشد...
🔍 از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/55835
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب: شعر در کشور ما رو به پیشرفت و اوج است
✏️ رهبر انقلاب در دیدار شاعران در شب میلاد امام حسن مجتبی علیهالسلام:
تصویری که از شعر امروز در ذهن بنده هست و بود و سال گذشته هم آن را گفتم، امشب این تصویر روشنتر و تثبیتتر شد. شعر بحمدالله در کشور ما رو به پیشرفت و رو به اوج است، به معنای واقعی کلمه، نه به فقط به معنای کمیّت. این را باید قدر دانست و باید دنبال کرد. ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
🖼️ #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از محمدرضا کائینی
✒فراانتخابات/۲
شاید این پرسش پیش آید که با گذشت بیست و پنج روز از انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان، چه نیازی به بازخوانی پیامدهای آن وجود دارد؟ پاسخ این است که رویداد مورد اشاره، مَحَکی برای بازشناخت شرایط سیاسیِ کنونی کشور و ارزیابی آینده آن است.
یک: شک نیست تکرار انتخابات نودوهشت، در شرایطی که بسا عوامل کاهنده از مشارکت ایجاد و در مقیاس گسترده بزرگنمایی شده، یک پیروزی برای جمهوری اسلامی قلمداد می شود. برای خوانندگان آیه یاس در داخل و خارج -که مشارکت تهران را شش درصد و مشارکت کشور را بیست درصد می خواستند- تکرار نودوشش غیرمنتظره بود. هم از این روی، از آمارسازی موازی و فردی آویختهاند. خوب است که ایشان، از منابع و شیوه شمارش خود رونمایی کنند. بعید است که بهرغم تلاش برای تداوم عوامفریبی، پیش خود در نیافته باشند که چه روی داده و اهمیت آن تا چه میزان است.
دو: عدهای که تاکنون واقعگرا خوانده می شدند، این روزها از اوج آرمانگرایی خود رونمایی کردهاند! آنان نظام را به این می نوازند، که پنجاهونُه درصد از خلق الله در انتخابات شرکت نجستهاند! این در حالی است که میانگین شرکت مردم در تمامی گزینشها برای مجلس در چهل و پنج سال اخیر، پنجاه و سه درصد بوده است. مشارکتِ تهران نیز در اغلب موارد، به پنجاه درصد نرسیده است. تذکار بدین مهم از باب توجیه و لاپوشانی یک نقطه ضعف نیست، نمایاندن موضع عناد و لجاجت در رفتار جماعتی است، که روزگاری همه را ضدانقلاب و خود را انقلابی میپنداشتند!
سه: از رویکردهای جریان اصلاحطلب، همپایی افراطی با "تحریم" بود. فضاسازی "خواجه خندان"* مبنی بر رای ندادن نیز، از همین سربند انجام گرفت. گو عاقلی یافت نمیشد که از این فرد و همپالگیهایش بپرسد: در دو انتخابات قبل که خواجه کاغذی به صندوق انداخت، عدد قابلی به رای دهندگان افزود؟ این معرکه گردانیها را، باید ماقبل تاثیر و تحلیل قلمداد کرد.
چهار: اصلاح طلبان با این نتیجه - اگر تا گزینش رئیس جمهور در بر همین پاشنه بچرخد- حتما با حداکثر نیرو به انتخابات بازخواهند گشت و ابوابجمعی تحریمی خود را، به حاشیه خواهند راند. در این رویداد، تکرار دوگانه نودوشش و حتی هشتادوهشت، دور از ذهن نمی نماید.
پنج: معاندان نظام در پی انتخابات، به تنظیمات کارخانه بازخواهند گشت! مشغولیاتشان ترویج بی حجابی و برهنگی و...الخ، افشاگری های پروژه ای، موسمی و جهت دار و هر اقدام مشروعیت زدای دیگر خواهد بود. اگر اغتشاش رقم خورد که نعم المطلوب و گرنه التهاب فضای مجازی، همچنان در دستور کار است. مگر زمانی که ضربهای سخت، مدتی آنان را به سکون و سکوت رهنمون سازد. لَعَلَّ اللَّهَ يُحْدِثُ بَعْدَ ذَلِكَ أَمْرًا.
شش: این "فراانتخابات" برای دوست دشمن، پیامهایی متنوع و پرلایه داشت. در این میان اما، اگر مسئولان و سیاستگزاران این همه را دریابند و در تصمیمات خویش دخالت دهند، انتخابات ریاست جمهوری را به جشنواره ای بزرگ از قدرت نظام مبدل خواهند کرد.
*لقبی که عبدالکریم سروش در پی عدم شرکت محمد خاتمی در انتخابات، به وی داده است.
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
هدایت شده از خانواده بزرگ ما😍
بسوی هرم وارونه
آنچه در #انتخابات اخیر مجلس کمتر دیده شد؛
در انتخابات دوره نخست مجلس، بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور کمتر از ۱۸ سال سن داشتند و واجد شرایط رای دادن نبودند، یعنی ساختار جمعیتی کاملا #جوان و هرمی شکل.
ولی در انتخابات مجلس دوازدهم کمتر از ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر ۱۸ سال سن داشتند و نمیتوانستند رای بدهند، یعنی ساختار #میانسال و استوانهای.
بعبارتی ساختار سنی جمعیت در ایران از #هرم بسوی #استوانه شدن حرکت کرده و به زودی به #هرم_وارونه مبدل خواهد شد.
.
#صالح_قاسمی #پژوهشگر
تحولات #جمعیت ایران و جهان
هدایت شده از سیاست در واپسین لحظات /حسین کمیل
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک میشود:
*نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما،
اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیبهای روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیبهای روحی و جسمی) نشان میدهد.
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیدهاند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوستهاند.
آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را میبندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خوندادهها و خون دل خوردهها میشنویم.
تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زندهمانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنهسرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبهای نمایند.
ما بینظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم.
نسلی هستیم که هم خانوادهی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کمجمعیت تک فرزندی را دیدیم .
نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کمکم با آن غریبه شدن .
نسلی هستیم که همسایه و هممحلهای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمیشناسد.
نسلی که گروههای گفتگویمان، جمع شدنهایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمعهای مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمیشناسند.
نسلی که روزها و هفتهها در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی و… میماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر میزند که چرا نمیرویم؟
نسلی هستیم که تماشای آلبومهای خانوادگی، یکی از سرگرمیهای مهمانیهای مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بیحس را در حافظه گوشی و کامپیوتر ذخیره میکند و هرگز هوس نمیکند آنها را بار دیگر ببیند.
نسلی که در پذیرایی خانههایمان فقط پُشتی و بالش بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانهشان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند.
ما نسلی بینظیریم!
ما جنگ دیدهایم، آژیر قرمز شنیدهایم، دشمن بیرحم دیدهایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیدهایم.
ما بیرحمترین موجودات تاریخ را دیدهایم، داعش را تجربه کردهایم و از آن طرف مردِ میدان را داشتهایم. (شهدا و جانبازان را) ......
ما با همهی نسلها فرق داریم. ما بینظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود میآید.
در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محلهای تابلوی این مراکز خودنمایی میکند.
ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکدهی مجازی نسل مُدِرن.
ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم ...
: اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید:
در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید.
مبادا *ارزشها* در خاکریزها جا بماند، و ارزشها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضیها* ارزشمند شوند.
میبینید که چگونه ما را غریبه میپندارند!
آن روزها:
قطارقطار میرفتیم واگنواگن برمیگشتیم.
راستقامت میرفتیم کمرخمیده برمیگشتیم.
دستهدسته میرفتیم. تنها تنها برمیگشتیم. بیهیچ استقبال و جشن و سروری.
فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ
اما مردانه، ایستادیم...
باور کنید که: ما هم دل داشتیم،
فرزند و عیال و خانمان داشتیم.
اما با دل رفتیم بیدل برگشتیم.
با یار رفتیم با بار بر گشتیم.
با پا رفتیم با عصا بر گشتیم.
با عزم رفتیم با زخم برگشتیم.
با شور رفتیم با شعور برگشتیم.
ما اکنون پریشان هستیم.
اما پشیمان نیستیم.
ما همان کهنهرزمندگانِ پیادهایم که سواری نیاموختهایم.
ما همانهایی هستیم که به وسوسهی قدرت نرفته بودیم.
میدانید تعداد ما در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟
۳/۵ درصد از کل جمعیت ایران
اما مردانگی را تنها نگذاشتیم.
ما غارت را آموزش ندیده بودیم. رفتیم و غیرت تجربه کردیم
لذت بردم از این متن به عنوان یک شهروند
دم هر کسی که اینگونه زیبا نوشته خیلی خیلی گرم.
✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست
هدایت شده از MY
📸 اثر جدید حسن روحالامین؛ تقدیم به زنان غزه
🔹در کتاب فضائل آمده است روزی عمار پسر یاسر محضر مولا رسید و متوجه خشم و تعب مولایش شد. علت را از حضرت سوال نمود. حضرت امیر فرمودند: از کوچه عبور میکردم و متوجه شدم مردی در حال دعوا با زنی است و بر سر او فریاد میکشد. همین حالا سراغش برو و بگو اگر دست ازین کار نکشد علی با ذوالفقار میآید.
🔹عمار پیغام را رساند و مرد کوتاه آمد. بعد عمار با صدایی رسا گفت: بدانید که اگر کسی بر سر زنها فریاد بکشد؛ مولای من تحمل نمیکند و با ذوالفقار می آید…
✅کانال عقیق
@aghigh_ir