eitaa logo
حدیث روزگار
59 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
این هم چند تا مطلب قابل تأمل و عبرت👇👇👇👇
هدایت شده از حائری درزی
1_500872243.mp3
6.64M
زندگی روزمره و عاقبت دنیاطلبی.... استاد راشد یزدی
هدایت شده از محمد
تازه فهمیده ام امسال که دورم زحرم چه به حال دلِ آقام در این هجر گذشت
هدایت شده از حائری درزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اولین زمزمه های اشتباه تبعیت از ستاد ملی کرونا توسط مسولان رده بالای نظام شنیده شد!! ✍ لحن این کلیپ که توسط استان قدس رضوی تولید شده به وضوح به کلاهبرداری ستاد ملی کرونا اشاره دارد. 🆔 @setad_ehya_teb_eslami
هدایت شده از حائری درزی
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توصیف این لحظه‌‌ها در واژه نمی‌گنجند ... پشت صحنه گفت‌وگوی فضه سادات حسینی با همسر شهید مدافع حرم محمد جعفر حسینی با حضور دو فرزند شهید گفت‌وگویی است ساده و صمیمی با همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم ⏰پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق ⏯ فایل کامل‌این قسمت در یوتیوب https://youtu.be/pCnAsElASio ⏯ فایل کامل‌این قسمت در آپارات https://aparat.com/v/urKs 🆔 @ofogh_tv
✅ شجریان و منطق سیاست روزمره 🔴 بسیاری از واکنش‌ها به درگذشت مرحوم شجریان نشان داد که «منطق سیاست روزمره» تقریبا همه ابعاد زندگی جمعی را فرا گرفته است و از فرهنگ و هنر و اقتصاد تا حوادثی مثل سیل و زلزله و پلاسکو و فوتبال و مرگ هنرمند، خوراک این منطق است. 🔴 در کنار کسانی که بعد از درگذشت مرحوم شجریان، علاقه هنری خود را به وی ابراز کرده‌اند یا مقام فرهنگی او را پاس داشته‌اند و یا به لحاظ عاطفی و روحی نسبتی بین خود و شجریان و آوازها و تصنیف‌هایش داشته‌اند، فراوان افراد و اشخاص وجود دارند که چه در له و چه در مقام نقد، با همین منطق سیاست روزمره وارد این ماجرا شده‌اند که نه انسی با آثار هنری و موسیقیایی او داشته‌اند و نه حتی این جنبه‌ها ارزشی برایشان داشته است. اما دم غنیمت شمرده‌اند تا بتوانند از پیکر بی‌جان او خوراکی برای سفره قدرت خود فراهم سازند. 🔴 برای برخی چه پوزسیون و چه اپوزسیون، شجریان به ماقبل و مابعد سال ۸۸ تقسیم می‌شود و برای برخی دیگر حتی به ماقبل ۵۷ و مابعد ۵۷ تقسیم می‌شود. همچنانی که افتخاری، به ماقبل و مابعد روبوسی با احمدی‌نژاد تقسیم می‌شود. برای برخی از اینها، محمدرضا لطفی نوازنده تار ناشناخته و حتی بی‌اهمیت است در حالیکه از نظر مقام هنری و در کار خود، دارای موقعیتی بی‌بدیل است. اما چون از نظر کالای سیاسی شدن کاربردی ندارد، هنرش نیز بی‌اهمیت می‌شود. برای برخی شهاب حسینی به عنوان بازیگر بر اساس مخالفتش با تحریم جشنواره فجر نیز به ماقبل و مابعد ۹۸ تقسیم می‌شود. قبل از ۹۸ بازیگری محجوب و با دیسیپلین و بی‌حاشیه و بعد از ۹۸ به یک بازیگر بی‌ادب تبدیل می‌شود‌ برای برخی تتلو به تتلوی خوب و بد تقسیم می‌شود. در مقطعی که تصور می‌شد به عنوان یک آس تبلیغاتی می‌تواند فضای انتخابات را دگرگون کند، قابل غبطه خوردن نیز بود اما بعدها و با خارج شدن از مدار استفاده سیاسی، به تف و لعنت خدا هم نمی‌ارزد. برای برخی با منطق سیاست روزمره هم می‌توان خانه سینما را تعطیل کرد و هم فیلم جدایی نادر از سیمین را از طرف جمهوری اسلامی نماینده اسکار کرد. به این فهرست امثال جلال آل‌احمد، شریعتی، شاملو، ابتهاح، اخوان ثالث، هدایت، نادر ابراهیمی، محمود دولت‌آبادی، علی حاتمی، حاتمی‌کیا، کیمیایی، مهرجویی، تقوایی، بیضایی، فرهادی و... را می‌توان اضافه کرد و البته این قصه پرغصه سر دراز دارد. باید بجای مصادیق، منطق این سیاست روزمره را شناخت و آن را مردود ساخت. 🔴 منطق سیاست روزمره از پیش موضع مشخصی درباره مسائل و رخدادها دارد. نه حقیقت و نه اخلاق و نه فضلیت و نه انصاف و نه عدالت و نه جوانمردی و نه مردم و...، دخلی به نحوه مواجهه با پدیده‌ها و رخدادها ندارد اگرچه همواره با این عناوین و در زیر پرچم آنها منطق سیاست روزمره خود را پبش می‌برند‌. 🔴 برای منطق سیاست روزمره، همه‌چیز و همه‌کس در حکم ابزارند و تا آنجا ارج و اهمیت دارند که به رونق موقعیت قدرت آنها بیانجامد و آن را پیش ببرد و زمانی از چشم می‌افتند که بی‌بهره شده باشند. 🔴 نه دفاع و نه نقد و نه مخالفت با موضوعات و نه نوع رخدادها؛ چه شیرین یا تلخ، چه فرهنگی یا اقتصادی یا هنری با ورزشی یا نظامی یا تاریخی نیز ذاتا اهمیت ندارد بلکه آنچه مهم است این است که این مسائل و رخدادها چگونه مقاصد قدرت ما را تأمین و تضمین می‌کنند. 🔴 اصحاب منطق سیاست روزمره در خلال هر رخدادی، باید بتواند خانه رقیب و رقبا در سیاست را ویران کند و از قِبَل آن، به خانه خود در سیاست استحکام ببخشند. پایه‌های مشروعیت رقیب را زایل و و از این نمد، کلاهی برای مشروعیت خود ببافند. نفرت از رقبا و مخالفان را در بین مردم بگستراند و از این طریق پایگاه خود در بین مردم را گسترش دهند. سر حریف را به دیوار نقد و مخالفت بکوبند و از این مسیر برای سربلندی خود عِدّه و عُدّه جمع کنند. 🔴 بنابراین منطق سیاست روزمره با جباریت نمی‌تواند خود را به حوزه خاص خود محدود کند و اجازه دهد عرصه‌ها و حوزه‌های دیگر با منطق درونی خویش کار کنند. همه عرصه‌ها و همه مسائل را حوزه نفوذ خود می‌داند و ورود و خروج به آنها را حق خود می‌داند. 🔴 «سیاست‌زدگی» و «سیاست‌گریزی» دو عارضه ظاهرا متناقض حاکمیت منطق سیاست روزمره بر همه عرصه‌هاست. سیاست‌زدگی یکی از عوارض همه‌جایی شدن امر سیاسی است. درواقع بیرون سیاست نه چیزی شکل می‌گیرد و نه می‌تواند شکل بگیرد. چه پوزسیون باشی و چه اپوزسیون، باید به بند نافِ سیاست روزمره گره خورده باشی و از آن تغذیه کنی. سیاست‌گریزی عارضه دوم است که به بی‌اهمیتی امر سیاسی و نیز ارجمندی فاصله‌گذاری افراد با امر سیاسی منجر شده است که کارکرد سیاست در حوزه نفوذ مشروعش را نیز انکار می‌کند. درواقع منطق سیاست روزمره توأمان هم سیاست و هم غیر از سیاست را می‌فرساید. @Parvizamini_ir
هدایت شده از حائری درزی
بوی یاران زینب داره میاد
هدایت شده از مرتضی رجائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حتماً این ۸ دقیقه را ببینید! این چند روز بارها این جمله را شنیده‌اید که "به جز چند شنونده حرفه‌ای شجریان، بیشتر هواداران، تقریباً هیچ قطعه ای جز ربنا را نشنیده‌اند و نمی‌شناسند"، ولی این ویدئو جز این مطلب دلالتهای دیگری هم دارد: 🔸️بیشتر همان‌هایی که ربنا برایشان نوستالژی است، به جنبه هنری و موسیقایی آن کاری ندارند، بلکه چون آنها را یاد حال و هوای ماه رمضان و حس معنوی می‌اندازد، آن را دوست دارند. 🔸️بیشتر طرفداران شجریان، هیچ اطلاعی از موضع‌گیری های خاص او ندارند؛ وگرنه این‌طور مطلق او را ستایش نمی‌کنند و در ارادتشان تردید می‌کنند. 🔸️اگر بعضی چیزها برای مردم گفته شود، خواهند پرسید که "پس استاد کجا و چطوری به این شهرت رسیده؟"، یا اینکه "مگر جز این است که ایشان به یمن همین ربنا و اعتقاد مردم به اسلام مشهور شده است؟"بعضی از جملاتی که مردم در این مصاحبه‌ها می‌گویند و شوکه شدن آن‌ها و اعترافشان به اینکه در حرف‌های شجریان ضد و نقیض هست، قابل تأمل است: 🔸️قابل تأمل برای کسانی که منفعلانه و با شعار جذب حداکثری، دارند از تبیین و روشنگری خطاهای وی برای مردم و نسل جوان و از تربیت و آماده سازی آنها برای موارد مشابه بعدی غفلت می‌کنند؛ 🔸️قابل تأمل برای کسانی که برای خوشایند قشر خاکستری دارند روی بُعد هنری ایشان تأکید می‌کنند، به جای آنکه به سراغ پررنگ کردن عناصر اصیل هویت اسلامی و ملی در وجود آنها بروند تا بتوانند در این موارد به درستی مرزبندی کنند؛ عناصری مثل اصل ارادت مردم به اسلام، ارادت به اصل نظام، ارادت به شهدا و... 🆔️ @rajaaei
هدایت شده از حائری درزی
گلایه درست همسرشهید بلباسی از فرماندهان سپاه
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهدای خان‌طومان ستاره‌های خان‌طومان در راه برگشت به خانه هستند و مردمان دیار علویان چشم به راه فرزندان‌شان fna.ir/f04ns5 @Farsna
حیف که متولیان حرم امام رضا و فرماندهان سپاه خیلی کوتاه میان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 سال ۱۳۷۴ وزارت بهداشت اعلام کرد، ۸۰ هزار "سقط جنین" در سال داریم یعنی حدود ۲۲۰ جنین در هر روز سقط می‌شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال ۱۳۹۲، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام می‌کند یعنی هر روز حدود ۷۰۰ انسان زنده توسط پدر و مادر خود از طریق "سقط" کشته می‌شوند! اما در جدیدترین آمار در سال ۱۳۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرد که سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشورمان توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! 📌 از انتشار این تصاویر عذرخواهیم آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حائری درزی
مراسم شهادت امام رضا علیه السلام 26مرداد 1399 چقدربادیدن این تصویر یاد وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی افتادم....
هدایت شده از حائری درزی
هدایت شده از مهدی‌پور چاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسخه جادویی و ایرانی برای درمان کرونا. انتشار حداکثری