eitaa logo
کانال روضه دفتری ایتا وتلگرام
4.9هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
331 فایل
بروزترین کانال روضه دفتری👇 ایتا وتلگرام ••✾•🌿🌺🌿•✾•• @rozeh_daftari1 ارتباط با مدیران کانال👈 @msoghandi@y_a_m_h 👈
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چگونه سقوط نکنیم؟ فرق بین صراط و سُبُل چیست ؟! # حجت الاسلام مسعود عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غیر از تو دگر من به کسی کار ندارم در هر دو جهان غیرتو غمخوارندارم از بهر نثار قدمت یوسف زهرا چیزی به جز از جان سر بازار ندارم عمرم همه بگذشت به نادانی وغفلت در گلشن عمرم بجز از خار ندارم با روی گل و چهره زیبای تو مولا دیگر به جهان کار به گلزار ندارم ای آیت کبرای الهی نظری کن از دوری تو غیر دلی زار ندارم آخر کشدم هجر تو ای مهدی زهرا جز بار غم هجر تو من بار ندارم بنما نظری سوی غزالی ز عنایت غیر از تو دگر مونس ودلدار ندارم مهر علی و آل علی توشه راهم یاری بجز از عترت اطهار ندارم
311.8K
✨غیر ازتو دگر من به کسی کارندارم ✨هردوجهان غیر تو غمخوارندارم کربلایی صفری
بیانیه سازمان بسیج مداحان وهیئات مذهبی کشور درخصوص ماه مبارک رمضان وتصمیم ستاد ملی مقابله باکرونا متن این بیانیه رادرلینک زیر بخوانید: http://eheyat.com/?p=366360
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصلیترین عامل قلب ✨🍀بسم الله الرحمن الرحیم✨🍀 🔰متن سخنرانی اصلیترین عامل فساد قلب وَ اجعَلني... مِن صالِحِی العِبادِ.[۱] در تبیین این فراز که در آن از خداوند سبحان می‌خواهیم: مرا از بندگان صالح خود قرار بده، اشاره شد که «صَلاح» در مقابل «فَساد» و «طَلاح» است. عامل اصلی فساد قلب چیست تا با اجتناب از آن در زمره بندگان صالح قرار بگیریم و در واقع، این دعا به اجابت برسد؟ اصلی‌ترین عاملی که باعث فساد و تباهی جان انسان می‌شود، عبارت است از پیروی از هواهای نفسانی و مخالفت با اوامر الهی. اگر دل انسان چیزی را بخواهد که مخالف امر خدا باشد و انسان این خواسته را دنبال کند، کم کم موجب می‌شود که جان او فاسد و تباه شود. مرحوم کلینی این روایت را از امام باقر(علیه‌السلام) نقل نموده که می‌فرماید: ما مِن عَبدٍ إلّا و في قَلبِهِ نُكتَةٌ بَيضاءُ، فإذا أذنَبَ ذنباً خَرَجَ‌ في‌ النُّكتةِ نُكتةٌ سَوْداءُ، فإن تابَ ذَهَبَ ذلكَ السَّوادُ، و إن تَمادى‌ في الذُّنوبِ زادَ ذلكَ السَّوادُ حتّى‌ يُغَطِّيَ البَياضَ، فإذا غُطِّىَ البياضُ لَم يَرجِعْ صاحِبُهُ إلى‌ خيرٍ أبداً، و هو قولُ ‌اللَّهِ عزّوجلّ‌ ﴿كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ﴾[۲] ‌.[۳] هيچ بنده‌اى نيست، مگر آن كه در دلش نقطه‌اى سفيد وجود دارد؛ پس هر گاه گناهى مرتكب شود، در آن نقطه، نقطه‌اى سياه پديد آيد كه اگر توبه كرد آن سياهى مى‌رود و اگر در گناهان فرو رفت، نقطه سياه افزايش مى‌يابد چندان كه همه سفيدى را فرو مى‌پوشاند. و چون سفيدى پوشانده شد، گنهكار ديگر به خير و صلاح باز نمى‌آيد. اين است سخن خداوند عزّوجلّ كه: «به حقيقت، كارهايى كه مى‌كردند، بر دل‌هايشان زنگار بسته است». همه انسان‌ها با فطرت پاک و قلبی سفید آفریده شده‌اند. با اولین گناه، لکه‌ای سیاه در آن پدید می‌آید که اگر با توبه آن را پاک نکند، مانند موجی که از افتادن سنگ درون آب صاف پدید می‌آید، کم کم گسترش پیدا می‌کند و همه قلب را فرا می‌گیرد. اگر سراسر دل انسان، سیاه شود، حتی انذار پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نیز در آن تأثیری ندارد، بلکه در آخرین مرحله خداوند بر قلب او مُهر می‌زند: ﴿سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُونَ * خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ وَ عَلى‌ سَمْعِهِمْ وَ عَلى‌ أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ﴾.[۴] بى‌گمان برای كافران یکسان است، هشدارشان دهى يا هشدارشان ندهى، ايمان نمى‌آورند. خداوند بر دل‌ها و بر شنوايى آنان مُهر نهاده و بر بينايى‌هاى آنها پرده‌اى است.‌ در روایت دیگری از امام صادق(علیه‌السلام) نقل شده که فرمود: كانَ أبي(علیه‌السلام) يقولُ: ما مِنْ شي‌ءٍ أفسَدَ لِلقَلبِ مِن خطيئةٍ، إنّ القَلبَ لَيُواقِعُ الخطيئةَ فما تَزالُ بهِ حتّى‌ تَغلِبَ علَيهِ فَيُصَيَّرُ أعلاهُ أسفَلَهُ.[۵] پدرم(علیه‌السلام) مى‌فرمود: هيچ چيز بيشتر از گناه دل را تباه نمى‌كند؛ همانا دل با گناه درگير مى‌شود ولى گناه چندان به آن مى‌پردازد (سماجت مى‌كند) كه سرانجام بر آن چيره مى‌گردد، و دل واژگونه مى‌شود. خداوند به همه کمک کند که هر چه زودتر اگر تخلفی از ما صادر شد، توبه کنیم تا به این مرحله نرسیم. [۱] الصحيفة السجّاديّة، الإمام زین العابدین(عَلَیْهِ‌السَّلامِ)، الدعاء ۲۰. [۲] سوره مطففین، آیه۱۴. [۳] الکافی، الشیخ الکلینی (۳۲۹ ق)، ج۳، ص۶۷۶، ح۲۰، ط ـ دار الحدیث. [۴] سوره بقره، آیه۶ و ۷. [۵] الکافی، الشیخ الکلینی (۳۲۹ ق)، ج۳، ص۶۶۷، ح۱، ط ـ دار الحدیث
✨🌾بسم الله الرحمن الرحیم✨🌾 ویژگی# مُرشدنماها سخنرانی وَ اجعَلني... مِن أدلّةِ الرَّشادِ‌.[۱] در تبیین این فراز نورانی، سخن به اینجا رسید که خطر کسانی که مدعی ارشاد مردم هستند، ولی خود به آنچه ارشاد می‌کنند، عمل نمی‌کنند. طبق آنچه از رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شد، خطر این گروه برای اسلام از مشرکان نیز بیشتر است. بدتر از عالم و مرشد بی‌عمل، کسی است که ادعای ارشاد گری دارد، اما عالم هم نیست. در خطبه ۸۷ نهج البلاغة که گفتیم سه بخش دارد، ویژگی‌های این گروه نیز بیان شده است. در بخش اول، ویژگی‌های مرشد کامل که سرآمدشان خود اهل‌بیت(علیهم‌السلام) هستند، بیان شد و در بخش دوم ویژگی‌های مدعیان ارشاد که نه تنها اهل عمل، بلکه اهل علم هم نیستند، اینگونه آمده است: و آخَرُ قَد تَسَمّى‌ عالِماً و لَيسَ بِهِ، فَاقتَبَسَ جَهائِلَ مِن جُهّالٍ، و أضاليلَ مِن ضُلّالٍ، و نَصَبَ لِلنّاسِ أشراكاً مِن حَبائِلِ غُرورٍ، و قَولِ زورٍ، قَد حَمَلَ الكِتابَ عَلى‌ آرائِهِ، و عَطَفَ الحَقَّ عَلى‌ أهوائِهِ، يُؤمِنُ النّاسَ مِنَ العَظائِمِ، و يُهَوِّنُ كَبيرَ الجَرائِمِ، يَقولُ: أقِفُ عِندَ الشُّبُهاتِ و فيها وَقَعَ، و يَقولُ: أعتَزِلُ البِدَعَ و بَينَهَا اضطَجَعَ، فَالصّورَةُ صورَةُ إنسانٍ، وَ القَلبُ قَلبُ حَيَوانٍ، لا يَعرِفُ بابَ الهُدى‌ فَيَتَّبِعَهُ، و لا بابَ العَمى‌ فَيَصُدَّ عَنهُ، و ذلِكَ مَيِّتُ الأَحياءِ.[۲] ديگرى، بنده‌اى است كه خود را دانشمند مى‌نامد، در حالى كه چنين نيست؛ بلكه مُشتى نادانى و گم‌راهى از عدّه‌اى نادان و گم‌راه به چنگ آورده و دام‌هايى از فريب و سخن دروغين، بر سر راه مردم گسترانيده است. كتابِ خدا را بر حسب انديشه‌هاى خود، توجيه مى‌كند و حق (حقيقت) را به هوس‌هاى خويش متمايل مى‌گرداند، مردم را از خطرها [ى قيامت‌]، آسوده‌خاطر مى‌گرداند و گناهان بزرگ را كوچك جلوه مى‌دهد. مى‌گويد: «به هنگام رو به رو شدن با شبهات درنگ مى‌كنم»، حال آن كه در دام آنها گرفتار آمده است و مى‌گويد: «از بدعت‌ها كناره مى‌گيرم»، در حالى كه ميان آنها غنوده است. چهره [اش‌] چهره انسان است؛ امّا دلش، دل حيوان است. نه راه راست را مى‌شناسد تا آن را بپويد و نه بيراهه را تا از آن، باز دارد. اين است آن مرده در ميان زندگان. امیر مؤمنان(علیه‌السلام) در این بخش، بیش از ده ویژگی از ویژگی‌های مرشدان جاهل را به زیبایی بیان نموده است. مصداق کامل این افراد در زمان خود ایشان، خوارج بودند که جنایت‌های فراوانی را بر اساس برداشت غلط از دین و قرآن مرتکب شدند. امروزه نیز، داعشی‌های جنایتکار از مصداق‌های روشن این گروه هستند که کردار خود را بر اساس تفسیر به رأی بر کتاب خدا تحمیل می‌کنند. این انسان‌نماها در کتاب‌هایشان برای آدمکشی‌های خود به آیات قرآن استناد می‌کنند. [۱] الصحيفة السجّاديّة، الإمام زین العابدین(عَلَیْهِ‌السَّلامِ)، الدعاء ۲۰. [۲] نهج البلاغة، خطبه ۸۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا