eitaa logo
روزنگار
824 دنبال‌کننده
59.7هزار عکس
26.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
یک پنجره سمتِ خاروخس مارا بَس انگیزه ی کوچ و یک نفس ما را بس پرواز برای با تو بودن... زیباست والله که عمرِ در قفس ما را بس #محسن_مهرآسا 🌷 🌷 @Roznegaar
26 آبان‌ماه سالگرد #آزادسازی محاصره #سوسنگرد گرامی‌باد. @Roznegaar
#جشن #آغازامامت امام عصر(عج) در مسجدمقدس #جمکران @Roznegaar
💠در تمام کارها خود را به #خدا واگذار ، که به #پناهگاه مطمئن و نیرومندی رسیده ای. 📚 #نهج_البلاغه #نامه۳۱ @Roznegaar
💢آیا مؤمنان را برای وارد شدن به بهشت، هُل می‌دهند؟! آیا این حدیث از نظر صحیح و متن ترجمه‌اش دقیق است؟ «علی ابن ابراهیم از پدرش، و او از ابن ابی عمیر و او از سیف کرده‌اند که امام صادق(ع) فرمود: در روز قیامت چیزی مثل گلوله می‌آید و به پشت مؤمن شیعه می‌زند تا او را وارد کند! در روایتی از امام صادق(ع) در چگونگی ورود مؤمنان به بهشت آمده است: «یَأْتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ شَیْءٌ مِثْلُ الْکُبَّةِ فَیَدْفَعُ فِی ظَهْرِ الْمُؤْمِنِ فَیُدْخِلُهُ الْجَنَّةَ فَیُقَالُ هَذَا الْبِرُّ»؛ روز قیامت چیزى مانند کبّه می‌آید و پشت افراد با‌ایمان را هُل می‌دهد تا او را وارد کند و گفته می‌شود که این احسان است. 📚کافی ج 2، ص 158 برای «کبه» معانی گوناگونی ذکر کرده‌اند، اموری مانند فشار جمعیت و حملات جنگی و ... و این از آن است که مؤمنان راستین در وارد شدن به بهشت دچار سختی و نمی‌شوند، بلکه گویی کسی آنها را هُل داده و وارد بهشت می‌کند و به آنان گفته می‌شود این نتیجه ایمان به خدا و روز جزا است. و این البته اختصاص به ندارد، بلکه شامل ایمان آورندگان و پیروان سایر پیامبران نیز می‌شود. گفتنی است که این از نظر سند «حسن» مانند «صحیح» است. 📚مرآة العقول ج 8، ص 398، @Roznegaar
رنگ #پائیز در کوچه باغ های #تهران #ایرانگردی @Roznegaar
نمایی زیبا از #قلعه_رودخان #گیلان #ایرانگردی @Roznegaar
#امیرالمؤمنین #علی عليه السلام: ✨برترين #ادب ، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود. @Roznegaar
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅ تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساساً حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅ برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅ منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅ برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅ بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸ ✅ البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹ @Roznegaar
#قبل_انقلاب 💢 چی بودیم! چی شدیم! 53 سال عمر حکومت پهلوی 40 سال عمر جمهوری اسلامی با آمار و براساس واقعیت میزان #راهسازی در شهر و روستا را مقایسه کنید. @Roznegaar
💢به درد مبتلاییم یعنی که یک فرد به اصطلاح ، حتی آیه یا روایت نبوی حفظ نباشد تا ولایت علی(ع) را به مخالفان ثابت کند اما صدها روایت و داستان ساختگی (غیرمعتبر) برای و و ... حفظ باشد. @Roznegaar
بعضی چیزها را در #زندگی نمی‌شود #تغییر داد مانند #گذشته ! پس بهتر است از آن #درس بگیریم و رهایش ڪنیم در غیر این صورت زندانی‌اش خواهیم ماند.... @Roznegaar