15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌲 نماهنگ | درختکاری، یک سرمایهگذاری پُرسود
☝ بیانات امسال و سال گذشته رهبر انقلاب در مورد برنامه کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال و تحقق سهم درختکاری سال ۱۴۰۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🎙#پادکست: «توصیههای آیتالله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انشاالله تعالی آقایان که توفیق پیدا میکنند برای تبلیغ بروند، انشاالله خودشان را اول مخاطب میدانند در بیاناتی که میکنند، تا نتیجه بگیرند.
🔹اگر نتیجه نگرفتند، مستند به مستمعین و مردم شد خُب آنها مختارند، اجبار که نمیشود به آنها [کرد]، اما به خود گوینده نباید اشکال وارد باشد، که تو چرا اینطور وارد شدی؟ قول لین (زبان نرم) نیاوردی؟ اهم و مهم را رعایت نکردی؟ کاری نکردی که بدانی یقیناً شارع راضی است؟
🔻[با گفتن] سب و طعن و فلان، که چرا شما ها منحرف میشوید [کار درست نمیشود]، با سب و طعن که اینها [هدایت نمیشوند]. از این مجلس که خارج شدند سب و طعن یادشان میرود. و یکی هم [اینکه] برای سب و طعنِ شما ترتیب اثری قائل نمیشوند، در دلشان رد به مثل میکنند.
🔸مقصود این است که باید طوری باشد که طریقهای که به دست ما داده شده است – [یعنی] تشبه به خود انبیا و اوصیا در ابلاغات و نصیحتها- را داشته باشیم. اینها را از دست ندهیم. از یقینیات تجاوز نکنیم و آنها را به یقینیات بعث و تحریض (تشویق و ترغیب) کنیم تا بفهمند که همین یقینیات کافی است. [یقینیات] تولید میکند، غیر یقینیات را هم میفهماند، به همان دلیلی که خودشان یقینیات شدهاند.
🔹بالاخره طوری باشد که غانما [و با دست پر] برگردیم یعنی کاری کرده باشیم.
🎙بیانات در بین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
@Roznegaar
✨ 🎙#پادکست: «توصیههای آیتالله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انشاالله تعالی آقایان که توفیق پیدا میکنند برای تبلیغ بروند، انشاالله خودشان را اول مخاطب میدانند در بیاناتی که میکنند، تا نتیجه بگیرند.
🔹اگر نتیجه نگرفتند، مستند به مستمعین و مردم شد خُب آنها مختارند، اجبار که نمیشود به آنها [کرد]، اما به خود گوینده نباید اشکال وارد باشد، که تو چرا اینطور وارد شدی؟ قول لین (زبان نرم) نیاوردی؟ اهم و مهم را رعایت نکردی؟ کاری نکردی که بدانی یقیناً شارع راضی است؟
🔻[با گفتن] سب و طعن و فلان، که چرا شما ها منحرف میشوید [کار درست نمیشود]، با سب و طعن که اینها [هدایت نمیشوند]. از این مجلس که خارج شدند سب و طعن یادشان میرود. و یکی هم [اینکه] برای سب و طعنِ شما ترتیب اثری قائل نمیشوند، در دلشان رد به مثل میکنند.
🔸مقصود این است که باید طوری باشد که طریقهای که به دست ما داده شده است – [یعنی] تشبه به خود انبیا و اوصیا در ابلاغات و نصیحتها- را داشته باشیم. اینها را از دست ندهیم. از یقینیات تجاوز نکنیم و آنها را به یقینیات بعث و تحریض (تشویق و ترغیب) کنیم تا بفهمند که همین یقینیات کافی است. [یقینیات] تولید میکند، غیر یقینیات را هم میفهماند، به همان دلیلی که خودشان یقینیات شدهاند.
🔹بالاخره طوری باشد که غانما [و با دست پر] برگردیم یعنی کاری کرده باشیم. این تبلیغات و این تعلیمات، همان تبلیغاتی است که به بزرگان ما نسبت داده شده [است]. مثل اینکه به سید مهدی قزوینی در حله نسبت داده شده که در یک مجلس و یک منبری که رفته است، چهار هزار [نفر] مستبصر شدند. از همان یک مجلس، از اهل حله.
🔸بالاخره [کار تبلیغات] تا به آن جا میرسد. باید جوری [تبلیغ] کند که مطابق شرع باشد، اشکال شرعی به آن وارد نشود، اگر یک نفر غیرمسلمان، مسلمان شود، یا غیرشیعی، شیعی شود، یا غیرمستبصر، مستبصر شود «خیرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیهِ الشَّمسُ» (از آنچه خورشيد بر آن تابيده است برای تو بهتر است). خدا میداند چه مقامی دارد کسی که این کار را کرده باشد.
🔹«مَن أَحیَا نَفساً فَکَأنَّما أَحیَا النّاسَ جَمیعاً» (و هر کس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.) [مائده، ٣٢] شاید یک روزی [از] همین یک [نفر] سرایت کرد به خیر، به استبصار، به اسلام، به عده کثیری. تا یک وقتی بشود [که] یک جماعتی از ناحیه او مسلمان شوند. خدا بر توفیقات همه بیافزاید.
🎙بیانات در بین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
@Roznegaar
#پرسش_و_پاسخ از
آیتالله بهجت قدسسره
❓ سؤال: با چه کاری _ غیر تدریس و همتگماردن به کتاب خداوند متعال و تفسیر اهلالبیت علیهمالسلام _ میتوان بر تقوا و سیر به سوی خداوند متعال، قوت پیدا نمود.
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸تصمیم همیشگی و دائمی بر ترک گناه در اعتقاد و عمل.
@Roznegaar
أمیرالمؤمنین
#امام_علی بن ابیطالب علیهالسلام:
🔸أقِيلُوا ذَوِي الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ،
🔹خطاهای #جوانمردان را ناديده بگيريد و ببخشيد،
🔸فمَا يَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ،
🔹هيچ يک از آنان به لغزش نمیافتد،
🔸إلَّا وَ يَدُ اللَّهِ بِيَدِهِ يَرْفَعُهُ.
🔹مگر اين كه دست خداوندی دستش را بگيرد و بلندش كند.
📚نهجالبلاغه، حکمت ٢٠،
(ترجمه مرحوم علامه محمدتقی جعفری)
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
«وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»
ما پیش از تو، جز مردانی که به آنان وحی میکردیم، نفرستادیم! (همه انسان بودند، و از جنس بشر!) اگر نمیدانید، از آگاهان بپرسید.
#سوره_انبیاء آیه ۷
@Roznegaar
#تفسیر_آیه
آیه بعد، به پاسخ نخستین ایراد آنها در زمینه بشر بودن پیامبر(صلى الله علیه وآله)بالخصوص پرداخته مى گوید: از میان افراد شایسته، تنها تو نیستى که به عنوان پیامبر براى هدایت مردم فرستاده شده اى، بلکه تمام پیامبرانى که پیش از تو آمدند، مردانى بودند که وحى به آنها مى فرستادیم (وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَکَ إِلاّ رِجالاً نُوحِی إِلَیْهِمْ).
این، یک واقعیت تاریخى است که همگان از آن آگاهند و اگر شما نمى دانید از آگاهان بپرسید (فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ).
🌺🌺🌺
اهل ذکر کیانند؟
بدون شک اهل ذکر از نظر مفهوم لغوى، تمام آگاهان و مطلعان را در بر مى گیرد و آیه فوق بیانگر یک قانون کلى عقلائى در مورد رجوع جاهل به عالم است، هر چند مورد و مصداق آیه، دانشمندان اهل کتاب بودند، ولى این مانع کلیت قانون نیست.
به همین دلیل، دانشمندان و فقهاى اسلام به این آیه براى مسأله جواز تقلید از مجتهدان اسلامى استدلال کرده اند.
و اگر مى بینیم در روایاتى که از طرق اهل بیت(علیهم السلام) به ما رسیده، اهل ذکر به على(علیه السلام) یا سایر امامان اهل بیت(علیهم السلام) تفسیر شده، به معنى انحصار نیست، بلکه بیان واضح ترین مصداق هاى این قانون کلى است.
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۷ #سوره_انبیاء
@Roznegaar