eitaa logo
روزنگار
824 دنبال‌کننده
59.7هزار عکس
26.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵 پخش سرود از ما که نمی‌تونستیم تو اسرائیل اجرا کنیم ولی خودشان سلام فرمانده را دارن پخش میکنن که هیچ... باور و اعتقاد شیعه هم به و شباهتش با رو هم میگن 😄😄 🌱 @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⚪️ از گذشتگان عبرت بگیریم که ما هم مثل آنها به نزدیکیم و چهار روز باقی‌مانده عمر را گمان نکنیم که چهارصدهزار سال خواهد بود. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۹۵ @Roznegaar
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 اگر کسی بگوید: ما قرآن را می‌خواهیم و می‌گیریم، اما به علیهم‌السلام کاری نداریم. چه کار داریم به اهل‌بیت؟! «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ» (کتاب خدا ما را بس است). 🔷 می‌گوییم: کتاب الهی که در آن «إلّا المَوَدَّة فِی القُرْبَی؛ از شما برای رسالت پاداشی نمی‌خواهم] مگر مودت و دوستی نزدیکانم» (شوری، ٢٣) هست، آن را می‌گویی؟! 🔶آیا می‌شود آن‌ ‌‌وقت بگوییم کاری به اهل‌بیت علیهم‌السلام نداریم؟! کتاب‌الله که در آن آیۀ «اَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکُم و اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی؛ دین شما را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم»(مائده، ٣) هست، آن را می‌گویی؟! 🔷 پس آیا می‌شود بدون اکمال و بدون ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام ؟! 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٣٢٧ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «فَوَرَبِّكَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» به پروردگارت سوگند، (در قیامت) از همه آنها سؤال خواهیم کرد؛ «عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ» از آنچه انجام مى دادند! آیه ۹۲ و ۹۳ @Roznegaar
در این آیات که آخرین آیات سوره مبارکه حجر است؛ نخست به سرنوشت مقتسمین (تجزیه گران) که در آیات قبل از آنها سخن به میان آمده بود پرداخته و مى گوید: سوگند به پروردگارت که ما به طور قطع از همه آنها سؤال خواهیم کرد (فَوَ رَبِّکَ لَنَسْئَلَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ). 🌼🌼🌼 از تمام کارهائى که انجام مى دادند (عَمّا کانُوا یَعْمَلُونَ). روشن است سؤال خداوند براى کشف مطلب پنهان و پوشیده اى نیست، چرا که او از اسرار درون و برون آگاه است و ذره اى در آسمان و زمین از علم بى پایان او مخفى نیست. بنابراین، سؤال مزبور به خاطر تفهیم به خود طرف است تا به زشتى اعمالش پى ببرد و یا به عنوان یک نوع مجازات روانى است; چرا که بازجوئى از کارهاى خلاف، آن هم توأم با سرزنش و ملامت، آن هم در جهانى که انسان به حقایق نزدیکتر و آگاهتر مى شود، دردناک و زجرآور است. بنابراین، در حقیقت این پرسشها بخشى از مجازات آنهاست. ضمناً عمومیت عَمّا کانُوا یَعْمَلُونَ نشان مى دهد که از همه اعمال آدمى بدون استثناء سؤال خواهد شد و این خود، درسى است براى همه انسانها که لحظه اى از اعمال خود غافل نمانند. و این که بعضى از مفسران این سؤال را محدود به مسأله توحید و ایمان به انبیاء و یا مربوط به معبودهاى مشرکان دانسته اند سخنى است بى دلیل، بلکه مفهوم آیه کاملاً تعمیم دارد. و اما این سؤال که چگونه در آیه فوق خداوند تأکید بر مسأله سؤال مى کند، در حالى که در سوره الرحمان آیه ۳۹ مى خوانیم: فَیَوْمَئِذ لایُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ: در آن روز از هیچ کس نه انسان و نه جنّ سؤالى نمى شود پاسخش را سابقاً گفته ایم که خلاصه آن این است: در قیامت مراحلى است، در بعضى از مراحل، از مردم سؤال مى شود، و در بعضى از مراحل، سؤال و جوابى در کار نیست، و مسائل خود به خود روشن است، و یا این که سؤال زبانى وجود ندارد; چرا که طبق آیه ۶۵ سوره یس بر دهانها مهر گذارده مى شود و تنها سؤال از اعضاى پیکر و حتى پوست بدن مى شود. ذیل آیه ۹۲ و ۹۳ @Roznegaar
Hejr92~93.mp3
1.73M
استاد تفسیر کوتاه قرآن آیه ۹۲ و ۹۳ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا