eitaa logo
روزنگار
823 دنبال‌کننده
60.6هزار عکس
27.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا را در روزهای یکشنبه دنبال کنید: 🔸 حکم را ندارد. غبطه آن است که کسی نعمتی را که در اختیار دیگری می بیند برای خود بخواهد، بی آن که خواهان سلب آن از وی باشد. علیه‌السلام فرموده است: غبطه می‌خورد، اما حسد نمی‌ورزد و - بر عکس - حسد می‌ورزد و غبطه نمی‌خورد. 📚 نردبان سعادت، ص ۳۸۲ (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «وَلَا تَقْرَبُوا مَالَ الْيَتِيمِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّىَ يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْؤُولًا» و به مال یتیم، جز به بهترین راه نزدیک نشوید، تا به سر حد بلوغ رسد! و به عهد (خود) وفا کنید، که از عهد سؤال می‌شود! آیه ۳۴ @Roznegaar
آیه بعد، چهارمین دستور از این سلسله احکام را شرح مى دهد. نخست به اهمیت حفظ مال یتیمان پرداخته و با لحنى به آنچه در مورد عمل منافى عفت در آیات قبل گذشت، مى گوید: به اموال یتیمان نزدیک نشوید (وَ لاتَقْرَبُوا مالَ الْیَتِیمِ). نه تنها اموال یتیمان را نخورید، بلکه حتى حریم آن را کاملاً محترم بشمارید. ولى، از آنجا که ممکن است این دستور دستاویزى گردد براى افراد ناآگاه که تنها به جنبه هاى منفى مى نگرند، و سبب شود که اموال یتیمان را بدون سرپرست بگذارند، و به دست حوادث بسپارند، لذا، بلافاصله استثناء روشنى براى این حکم ذکر کرده مى گوید: مگر به طریقى که بهترین طرق است (إِلاّ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ). طبق این تعبیر جامع و رسا، هر گونه تصرفى در اموال یتیمان که به منظور حفظ، اصلاح، تکثیر و اضافه بوده باشد و جهات لازم براى پیشگیرى از هدر رفتن این اموال در نظر گرفته شود، مجاز است، بلکه خدمتى است آشکار به یتیمان که قادر بر حفظ مصالح خویشتن نیستند. 🌺🌺🌺 البته این وضع تا زمانى ادامه دارد که به حدّ رشد فکرى و اقتصادى برسد آن گونه که قرآن در ادامه آیه مورد بحث از آن یاد مى کند: تا زمانى که به حدّ قدرت برسد (حَتّى یَبْلُغَ أَشُدَّهُ). أَشَدَّ از ماده شدّ (بر وزن جدّ) به معنى گره محکم است، سپس توسعه یافته و به هر گونه استحکام جسمانى و روحانى گفته شده است و منظور از أَشَدّ در اینجا رسیدن به حدّ بلوغ است، ولى بلوغ جسمانى در اینجا کافى نیست، بلکه باید بلوغ فکرى و اقتصادى نیز باشد، به گونه اى که یتیم بتواند اموال خود را حفظ و نگهدارى کند و انتخاب این تعبیر، براى همین منظور است که البته باید از طریق آزمایش قطعى مشخص گردد. ذیل آیه ۳۴ @Roznegaar
Esra034.mp3
1.64M
استاد تفسیر کوتاه قرآن آیه ۳۴ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه‌های ساده برای ویندوز 🔸 برای بالا بردن امنیت میشه از روش‌هایی مثل باز نکردن و نصب های قوی و مجوز ‌دار استفاده کرد @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
bord - 375.pdf
867.9K
🔖 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله
🔰 | در هنر مرکب مداحی ظاهر زیبا را با باطن پر محتوا و محکم همراه کنید 🏷 📥 دسترسی به متن بیانات👇 https://khl.ink/f/51746
🔰 | تحلیل رهبر انقلاب از شکست دشمن در اغتشاشات اخیر: اراده جمهوری اسلامی از همه عوامل قدرت دشمن قوی‌تر بود 🏷 📥 دسترسی به متن بیانات👇 https://khl.ink/f/51746