eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
71 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
پرچم آلمان مزین به عکس آقا در پیاده روی اربعین 🌹
🚫 عدم سانسور یافته‌های پزشکی؛ شرط بهداشت باروری 🔺براساس یافته‌های پزشکی، مواد شیمیایی مختلف به کار رفته در صنعت غذایی، سلامت افراد جامعه را از جهات مختلفی در معرض تهدید قرار داده و حتی می‌تواند سبب کاهش اسپرم شده و در نتیجه آثاری منفی بر رشد جمعیت داشته باشند. 🔻حال چه نتیجه این تحقیقات و پژوهش‌ها قطعی باشد و چه نباشد، با توجه به اینکه در کشور ما نیز از این مواد در «صنعت و بسته بندی غذایی» استفاده شده و به خوراک مردم نفوذ پیدا می کند، لازم است که حساسیت نسبت به آن افزایش یابد. 🔸 امروزه یافته‌های فراوانی نسبت به تأثیرات مثبت جسمی و روانی «فرزندآوری، باروری و زایمان» در رفرنس‌های علمی و پزشکی معتبر در غرب وجود دارد که گویا محکوم به سانسور هستند. 🔺 در زمانی که افزایش جمعیت به سیاست ضروری بسیاری از کشورها و از جمله کشور ایران تبدیل شده، غفلت از عوامل و موانع بهداشتی مربوط به اجرای این سیاست، غیر قابل توجیه است. 🖇ادامه مطلب در: https://btid.org/fa/news/256702 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دختر، مرواریدی تمام نشدنی (بخش اول) 💠فراز و نشیب فرهنگی جامعه 🔹هر قدر هم برخی از اقشار جامعه چه از لحاظ جنس، چه از نظر سن و چه از هر زاویه دیگری در جامعه ای مورد بی مهری یا بی توجهی قرار گیرند هرگز از اهمیت آنها نمی کاهد. مثلاً در «جامعه عقب مانده و منحط عرب جاهلی» که «دختران»، محکوم به طرد و زنده به گور شدن و به عنوان عامل سیه روزی قلمداد می شدند، این «رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله» بود که با افتخار و احترام هر چه تمام تر، دست دختر نازدانه خود «حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها» را مقابل دیدگان دیگران می بوسید، و برترین جایگاه را برای دختر خود ابراز می کرد تا مهر بطلانی باشد بر گمان های اکثریت و افکار عمومی گمراه آن برهه. «رسول اکرم صلّی الله علیه و آله» در مقطعی که احترام و بزرگداشت و فهم درخور از شخصیت دختران در اوج تهدید و تحقیر قرار داشت، اوج احترام و بزرگداشت به عزیزترین دختر تاریخ را برای همیشه به ثبت رساند، تا بار دیگر بر این گزاره قرآنی صحه نهد که: «...بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُون‏؛ [لقمان، ۲۵] ...بلکه بیشترشان نمی دانند». 💠سرمایه تمام نشدنی به نام دختر 🔹قبل از منابع طبیعی، معادن، طلا، پول پرقدرت، سلاح های پیشرفته و هر مؤلفه دیگری، بزرگترین سرمایه و دارایی هر جامعه ای که عامل برتری بی چون و چرا بر جوامع دیگر می شود، نیروی انسانی آن جامعه است. ارزش نیروی انسانی به اندازه ارزش یک دنیاست و با هیچ چیز دیگر همتا شمرده نمی شود. در این میان، «دختران» از ارزش والا و بسیار حساس و تعیین کننده ای در جامعه برخوردارند، تا جایی که به جرأت می توان ارزش هر جامه ای را با میزان ارزشمندی دخترانش سنجید، و به جرأت می توان گفت اولین دینی که جایگاه واقعی دختران و زنان را به طور کامل تبیین کرده «دین مبین اسلام» و اولین کسی که آن را پاس داشته است شخص «رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله است». 💠نضج سلول های جامعه 🔹«خانواده ها»، به عنوان سلول های یک جامعه تلقی می‌ گردند. همچنان که سلول های بدن انسان به مرور پیر شده، می میرند و سلول های جدیدی جایگزین سلول های مرده می شوند، خانواده ها هم به مرور جای خود را به خانواده های جدید می دهند و چه امنیتی بالاتر از تضمین سلامت و استاندارد خانواده های آتی یک جامعه؟ دختران امروز، مادران آینده، مربیان بی چون و چرای نسل های بعد و کارخانه های تربیتی و منابع عاطفی خانواده های چندی بعد هستند. «دختر»، سرچشمه همه لطافت و عطوفت و ضامن قدرت روح و جسم جامعه است؛ چنان که رسول خدا صلّی الله علیه و آله می فرماید: «نِعْمَ الْوَلَدُ الْبَنَاتُ مُلْطِفَاتٌ مُجَهِّزَاتٌ مُونِسَاتٌ مُبَارَكَاتٌ مُفَلِّيَات‏؛ [۱] چه فرزندان خوبى هستند؛ با لطافت و مهربان، آماده به خدمت‏رسانى، يار و غمخوار، با بركت و پاكيزه كننده». در همین عبارت کوتاه، تمامی ویژگی ها و نیازهای یک جامعه پویا و ایده آل جمع شده است. کانون گرمایش روحی، پویایی و سرزندگی و آرامش و صفای یک جامعه در گرو پاسداشت واقعی جایگاهی است که نه هر فکر ناقص و منحرفی، بلکه «دین اسلام» برای «دختران» قائل شده است. ... پی نوشت؛ [۱] الکافی، کلینی، (طه - الإسلامية)، ج ۶، ص ۵ نویسنده؛ محسن رفیعی وردنجانی منبع؛ وبسایت اندیشه برتر @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️«اربعین» جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد 🔹 جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون (علیه السلام) است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می شود، روزبه‌روز زنده‌تر می شود؛ این همان پیام است که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبریٰ (سلام‌ الله ‌علیهما) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است و فرا می گیرد. (علیه‌ السّلام) متعلّق به انسانیّت است؛ ما شیعیان افتخار می کنیم که پیرو امام حسین (علیه السلام) هستیم، امّا امام حسین فقط متعلّق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنّی، همه زیر پرچم امام حسین هستند. 🔹در این راهپیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت می کنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان می دهد. در روزگاری که دشمنان اسلام و دشمنان امّت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امّت اسلامی دارند کار می کنند، خداوند متعال ناگهان حادثه‌ی «راهپیماییِ اربعین» را این ‌جور عظمت می دهد، اینجور جلوه می دهد. این آیت عظمای الهی است، این نشانه‌ی اراده‌ی الهی بر نصرت امّت اسلامی است، این نشان می دهد که اراده‌ی خدای متعال بر نصرت امّت اسلامی تعلّق گرفته است. بیانات مقام معظم رهبری ۹۸/۰۶/۲۷ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دلیل بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) چیست؟ 🔹دلیل بزرگداشت (ع) را به سبب برگرداندن سر امام حسین (ع) به بدن مطهرش و دفن آن در «روز اربعین»، دانسته‌اند و به همین خاطر  توصیه شده است. [۱] برخی محققان مهم‌ ترین دلیل بزرگداشت را روایت امام حسن عسکری (ع) می‌ دانند که در آن  از نشانه های مؤمن شمرده شده است. [۲] همچنین امام صادق (ع) در تعلیم زیارت اربعین به صَفوانِ بن مِهران، به بزرگداشت این روز اشاره کرده است. [۳] آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه دلیل بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) را، نقش بسيار مهم شهادت حضرت سيدالشهداء (ع) در بقای اسلام می‌ داند. [۴] 🔹مراسم (به معنای چهلمین روز درگذشت مردگان) تا قبل از واقعه عاشورا رسم نبود. [۵] بیستم ماه صفر چهلمین روز بعد از شهادت امام حسین (ع) را اربعین حسینی یا روز اربعین می‌ نامند. [۶] سیره امامان معصوم (علیهم السلام) بر زنده نگهداشتن چنین مجالسی بوده‌است. [۷] روز میان شیعیان دارای اعتبار بوده که بخاطر آن زیارت اربعین  می‌ خواندند و اگر می‌ توانستند مانند جابر بن عبدالله انصاری (درگذشت بین سال‌های ۶۸ق تا ۷۹ق) صحابی پیامبر اسلام (ص)، بر مزار امام حسین (ع‌) گرد آمده و آن امام را زیارت می‌ کردند. [۸] 🔹اهمیت این روز سبب شده شیعیان به ویژه ساکنان عراق، همه ساله از نقاط مختلف به سوی کربلا، پیاده حرکت کنند. [۹] برخی معتقد‌ند حرکت به سوی کربلا در روز اربعین از زمان ائمه اطهار (ع) در بین شیعیان رایج بوده است. [۱۰] شیعیان حتی در زمان بنی امیه و بنی عباس نیز به این حرکت پایبند بودند. [۱۱] دشمنان امام حسین (ع)، در تلاش برای فراموشی ، زائران امام (ع) را شکنجه می‌ کردند و می‌ کشتند. [۱۲] حتی در زمان متوکل عباسی، همه قبرهای کربلا را شخم زدند، مزرعه کردند و مانع آمدن مردم برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) می‌ شدند. [۱۳] شیعیان هم برای مقابله با آنها، از مناسبت‌ هایی همچون استفاده می‌ کردند. [۱۴] بزرگداشت این روز، در حقیقت زنده نگهداشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین اسلام است. [۱۵] 💠تاریخ بزرگداشت 🔹شیخ طوسی (۳۸۵-۴۶۰ق) محدث و فقیه شیعه تاریخ بزرگداشت اين روز را، ورود جابر بن عبدالله انصاری، به همراه عطیه عوفی در اولین چهلم شهادت امام حسین (ع) به کربلا دانسته است. [۱۶] از این دو نفر به عنوان اولین زائران امام حسین (ع) یاد شده است. [۱۷] سیدبن طاووس (۵۸۹ - ۶۶۴ق) از عالمان شیعه معتقد است اسیران کربلا نیز در این روز به کربلا  بازگشته و قبر امام حسین (ع) و سایر شهدای کربلا را زیارت کردند. [۱۸] آنان موقع رسیدن، جابر بن عبدالله انصاری و برخی از بنی‌ هاشم را دیدند که برای زیارت قبر امام حسین (ع) آمده بودند. [۱۹] با گریه و اندوه مجلس عزایی برپا کردند و پس از چند روز به مدینه بازگشتند. [۲۰] • مآخذ در منبع موجود است منبع؛ ویکی شیعه @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️پیامدهای نهضت عاشورا 🔹قیام و نهضت (ع) آثار و نتایج بزرگی در جامعه اسلامی بر جا گذاشت. شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهداء (ع) و یارانش در کربلا، تأثیر بیدارگر و حرکت آفرین داشت و خونى تازه در رگ هاى جامعه اسلامى دواند، و جو نامطلوب را شکست و امتدادهاى آن حماسه، در طول تاریخ، جاودانه ماند. حتى در همان سفر اسارت اهل بیت نیز تأثیرات سیاسى این حادثه در اندیشه ‏هاى مردم آشکار شد. گروهى از اسرا را که به شام مى ‏بردند، چون به تکریت رسیدند، مسیحیان آنجا در کلیساها جمع شدند و به نشان اندوه بر کشته شدن (ع)، ناقوس نواختند و نگذاشتند آن سربازان وارد آنجا شوند. به شهر «لینا» نیز رسیدند. مردم آنجا همگى گرد آمدند و بر امام حسین (ع) و دودمانش سلام و درود فرستادند و امویان را لعن کردند و سربازان را از آنجا بیرون کردند. چون خبر یافتند که مردم «جهینه» هم جمع شدند تا با سربازان بجنگند وارد آن نشدند. به قلعه «کفر طاب» رفتند، به آنجا نیز راهشان ندادند. به حمص که وارد شدند، مردم تظاهرات کردند و شعار دادند: «اکفرا بعد ایمان و ضلالا بعد هدى؟» و با آنان درگیر شدند و تعدادى را کشتند. [۱] 🔹برخى از تأثیرات از این قرار است: ۱) قطع نفوذ دینى بنى امیه بر افکار مردم‏؛ ۲) احساس گناه و شرمسارى در جامعه، بخاطر یارى نکردن حق و کوتاهى در اداى تکلیف‏؛ ۳) فرو ریختن ترس ها و رعب ها از اقدام و قیام بر ضد ستم‏؛ ۴) رسوایى یزیدیان و حزب حاکم اموى‏؛ ۵) بیدارى روح مبارزه در مردم‏؛ ۶) تقویت و رشد انگیزه ‏هاى مبارزاتى انقلابیون‏؛ ۷) پدید آمدن مکتب جدید اخلاقى و انسانى (ارزش هاى نوین عاشورایى و حسینى)؛ ۸) پدید آمدن انقلاب هاى متعدد با الهام از حماسه کربلا؛ ۹) الهام بخشى عاشورا به همه نهضت هاى رهایى بخش و حرکت هاى انقلابى تاریخ‏؛ ۱۰) تبدیل شدن به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت، براى نسل هاى انقلابى شیعه‏؛ ۱۱) به وجود آمدن پایگاه نیرومند و عمیق و گسترده تبلیغى و سازندگى در طول تاریخ، بر محور شخصیت و شهادت سیدالشهداء (ع) 🔹از نهضت هاى شیعى پس از عاشورا، می توان «انقلاب توابین»، «انقلاب مدینه»، «قیام مختار»، «قیام زید»، و... حرکت هاى دیگر را نام برد. تأثیر حماسه عاشورا را در انقلاب هاى بزرگى که در طول تاریخ، بر ضد ستم انجام گرفته، چه در عراق و ایران و چه در کشورهاى دیگر، نباید از یاد برد. «فرهنگ شهادت» و انگیزه جهاد و جانبازى که در انقلاب اسلامى ایران و هشت سال دفاع مقدس در جبهه ‏ها جلوه ‏گر بود، گوشه ‏اى از این تأثیر پذیرى است. شعار «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»که در مبارزات ملت مسلمان ایران بر ضد طاغوت طنین افکن بود و نیز شور حسینى جبهه‏ هاى رزم ایران، گواه روشن تأثیر گذارى کربلا در قرنها پس از آن حماسه مقدس است. 🔹یکى از نویسندگان محقق، نتایج نهضت کربلا را عبارت مى‏ داند از: ۱) پیروزى مسأله اسلام و حفظ آن از نابودى‏؛ ۲) هزیمت امویان از عرصه فکرى مسلمین‏؛ ۳) شناخت اهل بیت بعنوان نمونه‏ هاى پیشوایى امت‏؛ ۴) تمرکز شیعه از بعد اعتقادى بر محور امامت‏؛ ۵) وحدت صفوف شیعه در جبهه مبارزه‏؛ ۶) ایجاد حس اجتماعى در مردم‏؛ ۷) شکوفایى موهبت هاى ادبى و پدید آمدن ادبیات عاشورایى؛ ۸) منابر وعظ و ارشاد، به عنوان وسیله آگاهانیدن مردم‏؛ ۹) تداوم انقلاب بصورت زمینه سازى نهضت هاى پس از عاشورا. [۲] حادثه کربلا، گشاینده جبهه اعتراض علیه حکومت امویان و سپس عباسیان شد، چه به صورت فردى که روح هاى بزرگ را به مخالفت و افشاگرى واداشت، و چه به شکل مبارزه ‏هاى گروهى و قیام هاى عمومى در شهرى خاص یا منطقه ‏اى وسیع. [۳] خون او تفسیر این اسرار کرد / ملت خوابیده را بیدار کرد. [۴] پى‏ نوشتها: [۱] عاشورا فى الأدب العاملى المعاصر، ص ۵۴ به نقل از منتخب طریحى و مقتل ابى مخنف. [۲] براى تفصیل آن ر.ک: «حیاة الامام الحسین»، باقر شریف القرشى، ج۳، ص۴۳۶ (معطیات الثورة). [۳] در این زمینه‏ ها ر.ک: «الانتفاضات الشیعیه»، هاشم معروف الحسنى، «امامان و جنبش هاى مکتبى»، محمد تقى مدرسى. [۴] کلیات اقبال لاهورى، ص۷۵ منبع: وبسایت راسخون به نقل از سایت مرکز مطالعات شیعه @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دختر مرواریدی تمام نشدنی (بخش دوم و پایانی) 💠دختر، مرواریدی تمام نشدنی 🔹تأثر فرهنگی، به خصوص در مواجهه با فرهنگ غیر دینی موجب می شود جامعه دینی آنچه خود دارد را از بیگانه تمنا کند؛ در حالی که در واقع، داشته های خود را در قبال تقریباً هیچ فرهنگ غربی مبادله خواهد نمود. یکی از دردناکترین توهم های پیشرفت در جامعه اسلامی، این است که مرواریدی همانند «دختر اسلامی» را تحت تأثیر الگوهای دختران و زنان غربی قرار داده و پس از مدتی که طولانی هم نیست، در حسرت آن پاکی، صفای معنوی و حیاء و متانت اسلامی از دست رفته، ماتم به پا کنیم. ، مرواریدی نیست که با فروش آن خرجی آینده جامعه را تأمین کنیم، بلکه سرچشمه معنویت و طهارت و نمودار تربیت دینی جامعه در افق اعلای اسلامی است، که نه تنها دیروز و امروز، بلکه فردا و فرداهای جامعه با پاسداشت اسلامی حریم و حرمت آن تضمین شدنی است. «دختر، سرمایه جامعه اسلامی است» و چه بیچاره است جامعه ای که سرمایه خود را در قبال ثمن بخس و پوچ فرهنگ غربی هراج کند. 💠نازکتر از برگ گل 🔹جنس مراقبت از «دختر»، از جنس مراقبت از لطیف ترین و ظریف ترین گل ها در باغچه جامعه یا گلدان خانواده است. لطافت و ظرافت، میدان مانور دخترانگی است که تنها با مهندسی اسلامی می توان آن را حفظ و در مسیر اعتلای جامعه هدایت نمود. ظرف وجودی دختر باید از مهربانی پدر و مادر لبریز شود تا از آن پس، با این اندوخته فزاینده مهربانی بتواند به عنوان مادر و همسری شایسته چتری باشد بر سر چندین انسان دیگر؛ چتری از مهربانی، چتری از نور! و اینچنین است که خانواده ها به عنوان تک سلول های یک جامعه، طراوت و سرزندگی را در سراسر آن می پراکنند. 🔹باید توجه کرد که با توجه به ویژگی های روحی ، حتی خداوند متعال نیز به آنها مهربان تر است؛ چنان که رسول مهربانی ها، نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله فرمود: «إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى الْإِنَاثِ أَرْأَفُ مِنْهُ عَلَى الذُّكُورِ وَ مَا مِنْ رَجُلٍ يُدْخِلُ فَرْحَةً عَلَى امْرَأَةٍ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا حُرْمَةٌ إِلَّا فَرَّحَهُ اللهُ تَعَالَى يَوْمَ الْقِيَامَة؛ [۱] خداوند تبارک و تعالی بر مهربان‌تر از پسران است، و هر کسی بانویی از محارم خود را خوشحال سازد، روز قیامت از سوی خداوند شادمان می گردد». بارش محبت و مهربانی بر سر دختران موجب می شود، ابر مهربانی خداوند هر چه بیشتر باران نشاط، امید و مهربانی را بر جامعه ببارد. پی نوشت؛ [۱] الكافی، کلینی، (ط - الإسلامية)، ج‏ ۶، ص ۵ نویسنده؛ محسن رفیعی وردنجانی منبع؛ وبسایت اندیشه برتر @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️قدر دل نورانی و پاکیزه جوانی را دانستن 🔹این دل نورانی و پاکیزه را که در شما هست، قدر بدانید. نه اینکه من بخواهم برای خوشامد شما حرف بزنم؛ نه، جوان های عالَم که فقط شما نیستید؛ خاصیتش این است. دلتان پاکیزه است. حالا چون برای شما قابل مقایسه نیست، نمی توانید این موضوع را احساس کنید. در طول زمان، گرفتاری‌ ها، غبارها، لجنها و زنگارها دل را می پوشاند. در روایت دارد که وقتی گناهی می کنید، یک نقطه سیاهی در قلب شما به وجود می‌ آید - البته اینها زبان نمادین است، زبان سمبلیک است - گناه دوم را که می کنید، این نقطه‌ی سیاه دو برابر می شود. 🔹هرچه بکنید، این نقطه‌ها هی اضافه می شود، تا اینکه همه‌ی قلب را سیاهی می گیرد. ترجمه‌ی مفهوم عرفی‌اش همین است که من گفتم؛ یعنی شما الان دل و جان و روح آماده‌ای دارید، به مرور گناهان، گرفتاری‌ها و مشکلات فراوانی که در مسیر مبارزات زندگی انسان به وجود می‌آید - در سیاست، در اقتصاد، در یک لقمه نان، در به دست آوردن امکانات زندگی - چنانچه انسان از حالا تمرین نکرده باشد، اینها گرفتاری‌ ها را زیاد می کند، دل را تاریک می کند. پس عرض اول ما و حرف اصلی ما این است. شما مثل فرزندان من هستید. من اگر بخواهم به بچه‌ های صلبی و نسبیِ خودم بهترین سفارشها را بکنم، همینی که به شما عرض کردم، به آنها خواهم گفت. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ ۸۹/۵/۳۱ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️در كتب روايی برای وجود نازنين امام زمان (عج) چه خصوصیات و ویژگی هایی ذکر شده است؟ (بخش سوم) 🔸سیرت‌ (عج) در چند بُعد قابل توجه و بررسی است؛ ۱) سیرت دینی. ۲) سیرت خلقی. ۳) سیرت عملی. ۴) سیرت انقلابی. ۵) سیرت سیاسی. ۶) سیرت تربیتی. ۷) سیرت اجتماعی. ۸) سیرت مالی. ۹) سیرت اصلاحی. ۱۰) سیرت قضایی. 5⃣سیرت سیاسی‌ 🔹به هنگام (عج)، حکومت جبّاران و مستکبران و نفوذ سیاسی منافقان و خائنان نابود گردد. [۱] شهر مکه، قبله مسلمین، مرکز حرکت انقلابی امام مهدی (عج) شود. نخستین افراد قیام او، در آن شهر، گرد آیند و در آنجا به او بپیوندند. امام عصر (عج)، به نفوذ یهود و مسیحیت در جهان خاتمه دهد. از غار «انطاکیّه»، «تابوت سکینه» را بیرون آورد. نسخه اصلی تورات و انجیل در آنجاست، و بدین گونه در میان اهل تورات با تورات و در میان اهل انجیل با انجیل حکم کند و آنان را به متابعت خویش فراخواند. برخی به او بگروند.‌ [۲] با دیگران جنگ کند و هیچ صاحب قدرتی و صاحب مرامی (چه از اهل کتاب و چه از دیگر مسلک‌ ها و مرام‌ ها) باقی نماند، و دیگر هیچ سیاستی و حکومتی، جز حکومت حقّه اسلامی و سیاست عادله قرآنی، در جهان جریان نیابد. بدین گونه (عج)، شرق و غرب عالم را فرا گیرد. 🔹حضرت عیسی (ع) از آسمان فرود آید و پشت سر امام مهدی (عج) نماز گزارد و فریاد زند که در بیت المقدس را باز کنید! در را باز کنند. در این میان، دجّال با هفتاد هزار یهودیِ مسلّح پدیدار شود... و چون عیسی (ع) آهنگ کشتن «دجال» کند، «دجال» بگریزد. حضرت عیسی (ع) بگوید: من تو را با یک ضربت بکشم و چنین شود. او را بگیرد و بکشد. یهودیان در گوشه و کنار و در پناه هر سنگ و درخت و جانور و چیز دیگری پنهان شوند؛ اما همه چیز به سخن آید و بانگ بردارد: ای بنده مسلمانِ خدا، اینجا یک یهودی است بیا و او را بکش؛ [۳] و این‌ چنین جهان از وجود یهود پاک گردد. آری، چون (عج) قیام کند، زمینی نماند، مگر این که در آنجا گلبانگ محمدی: «أشهد أن لا إله إلّا اللّه و أشهد أنّ محمّداً رسول اللّه» بلند گردد. [۴] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] المهدی الموعود المنتظر(عج) عند علماء اهل السنة و الامامیه، عسکری، نجم الدین، ج ۱، ص ۲۵۲ [۲] همان، ج ۱، ص ۲۵۴ – ۲۵۵ [۳] همان، ج ۲، ص ۵، ۷ [۴] بحار الأنوار، دار احیاء التراث العربی، ج ۵۲، ص ۳۴۰ 📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، چ ۶، ص ۵۹۶ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شيرازى (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️آیت الله العظمی بهجت قدس‌ سره: 🔹گویا کفار ما را از انبیاء و ائمه علیهم‌ السلام و علما ترسانده‌اند که مبادا آنها دنیای ما را از بین ببرند، غافل از اینکه آنها استاد کار و خبیر و دانا هستند و این کفارند که مانع دنیا و آخرت ما شده‌اند. 📕در محضر بهجت، ج ۱، ص ۳۰۳ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش اول) 💠مقدمه؛ مهارت‌ های‌ سواد رسانه‌ای     🔹برای آن که شخص بتواند به هنگام برخورداری از رسانه ها از مهارت  خویش بهره گیرد و پیام های دریافتی از آنها را منتقدانه تحلیل کند، نخست باید توجه داشته باشد که صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند؛ لذا ممکن است با توجه به این اهداف، نه تنها بتوانند فقط بخشی از واقعیت ها را بیان کنند، بلکه در دگرگون ساختن و وارونه نشان دادن واقعیات نیز مؤثر باشند. 🔹همچنین هریک از «رسانه ها» از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام‌ها استفاده می‌ کنند، که ممکن است با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر سبب شود تا یک پیام واحد را به صورت های مختلفی ارائه کنند، همان گونه که افراد مختلف نیز ممکن است از پیام های یکسان، با توجه به پیش زمینه های ذهنی خویش، معانی متفاوتی را دریافت کنند. 🔹در مرحله‌ی بعد فردِ مخاطب به هنگام برخورد با «رسانه ها» باید سؤالات زیر را در ذهن خویش مطرح کند و به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آنها باشد: چه‌ کسانی پیام های رسانه‌ای را می آفرینند؟ کدامیک‌ از فنون‌ رسانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟ چگونه افراد مختلف قضاوت ها و تفسیرهای گوناگونی از پیام های یکسان دارند؟ ارزش‌ها و سبک های زندگی که در رسانه ها ارائه می‌شوند، کدامند؟ و در نهایت، هدف سازندگان و آفرینندگان پیام چیست؟ ... منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️در امانت خیانت نکنید 🔹«اَقسِطوا اِنَّ اللهَ یُحِبُّ المُقسِطین»؛ به خرج بدهید؛ و عدل و انصاف در همه‌ی امور زندگی را دستور داده‌اند؛ یا «لا تَخونُوا اللهَ وَ الرَّسولَ وَ تَخونوا اَماناتِکُم»؛ در خیانت نکنید. امانت فقط پولی نیست که شما دست بنده دارید؛ مقامی هم که، مسئولیّتی هم که به وسیله‌ی شما به من داده شده امانت است. اگر چنانچه این امانت را درست عمل نکنم، خیانت در امانت است. ببینید شما اگر همین یک دستور را ما عمل بکنیم، چه اتّفاقی خواهد افتاد. بنابراین آنچه قرآن برای ما دارد، عبارت است از این دستورات عملیِ کاربردی. بیانات مقام معظم رهبری ۹۹/۰۲/۰۶ منبع: وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش دوم) 1⃣سطح مقدماتی و اولیه‌ی پیام‌ها 🔹یک سطح مقدماتی و اولیه که طی آن مخاطب به موضوعات و پرسش هایی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را می‌آفریند؟ از چه فنونی استفاده می‌کند؟ و با چه هدفی پیام را ارسال می‌کند؟ توجه دارد. در این سطح مخاطبی که دارای است، این توانایی را دارد که پدید آورندگان پیام ها (کارگردان، بازیگران، تهیه کنندگان، سیاستگذاران و...) را تشخیص دهد. چنین‌ مخاطبی از نقش صدا، موسیقی و سایر جلوه‌های ویژه برای القای فضا و معنی در انتقال تصاویر تا حدودی با خبر است، و قادر است تشخیص دهد که هر پیام برای چه گروهی از مخاطبان تهیه و پخش می‌شود، هدف‌ پیام‌آفرینان (اعم از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) را در نظر داشته، میزان تأثیرگذاری پیامها را تعیین کند و پیامدهای آسیب زا یا اثرات مثبت (حفاظت کننده) آنها را مشخص سازد.   2⃣سطح عمیق و پنهان پیام‌ها 🔹دومین سطح، ویژگی های‌ پنهان‌تر و درونی‌تر هر پیام را در برمی‌گیرد، و مخاطب به گونه‌ ای  عمیق تر، ارزشها و سبک های پنهان و مستتر در پیام را مدنظر قرار می‌دهد. هر پیام ارزش‌ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می‌گذارد. سبک زندگی، ارزشها و هنجار هایی است که در زندگی افراد از اولویت برخوردار است و عملاً به کار گرفته می‌شود، و مخاطب بایستی قادر باشد سبک زندگی القا شده در پیام را شناسایی کند. به عبارت دیگر، مخاطبِ دارای «سواد رسانه‌ای» میتواند زندگی‌ای را که «رسانه ها» بر افکار و اعمال و زندگی او اعمال می‌ کنند، تشخیص دهد و بداند رسانه ها قادرند آنچنان نامحسوس و بطور تدریجی سبک زندگی خانواده‌ ها را به کلی تغییر دهند، که حتی خود افراد نیز متوجه نباشند. ... منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش سوم و پایانی) 💠مراحل کاربرد و بهره گیری از سواد رسانه‌ای 🔹شخصی که دارای سواد بهره گیری از رسانه هاست، در نحوه‌ی استفاده از «رسانه‌ها» به برنامه ریزی شخصی می‌پردازد و به اهمیت این برنامه ریزی واقف است. بدین معنا که توجه بیشتری به انتخاب و تماشای انواع مختلف برنامه ها داشته، به صورت مشخصی به استفاده از تلویزیون، رایانه، بازی‌ های الکترونیکی، فیلمها و دیگر رسانه ها پرداخته و میزان مصرف را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر، خود را ملزم می‌کند در استفاده از ، جیره‌ی مصرف داشته باشد. چنین فردی در گام بعد به جنبه های نامحسوس تر رسانه‌ها توجه می‌کند و به پرسش ها و موضوعات عمیقی مانند چه کسی پیامهای رسانه ای را می‌سازد؟ با چه اهدافی فرستادن پیام دنبال می‌شود؟ چه کسی از ارسال پیام سود می برد و چه کسی ضرر می‌کند؟ و... می‌پردازد. 🔹به بیان دیگر، در این مرحله با توجه به ویژگی های پیام دهنده، به گزینش پیام‌ها پرداخته و برخی از پیام های مطلوب را برگزیده، و بقیه‌ی پیام‌ها را نادیده می‌گیرد؛ سپس با کمک برخی مهارت های لازم برای تماشای انتقادی، به تجزیه و تحلیل و پرسش درباره‌ی چارچوب ساخت پیام و جنبه های جا افتاده در آن می‌پردازد. آنچه در این مرحله اهمیت دارد، شناخت حقایق و جنبه هایی از پیام است که حذف شده است. در این مرحله همچنین به نقد پیام های رسانه ای پرداخته می‌شود. در نهایت می توان گفت مخاطب با داشتن در مواجهه با پیام های مختلف از رسانه ها و برای دریافت معنای حقیقی آنها، دو مرحله «گزینش گری» و «پردازش گری» را باید پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، «سواد رسانه‌ای» همانند فیلتری عمل خواهد کرد تا جهان متراکم از پیام، از لایه های فیلتر سواد رسانه‌ای عبور کرده و شکل مواجهه با پیام معنادار شود. منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ تقوا، ملاک قبولی اعمال 🔹 ، و مانع قبولی اعمال است؛ زیرا خداوند سبحان می‌فرماید: «إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ؛ خداوند تنها از قبول می‌کند». [مائده، ۲۷] هر مرتبه‌ای از برای انسان باشد، قبولی عمل او هم به همان مرتبه است. 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۰۷ منبع: وبسایت‌ مرکز تنظیم‌ و نشر آثار ‌آیت‌ الله‌ العظمی‌ بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴برنامه های عزاداری اخر ماه صفر مجتمع مسکونی یاس مدینه شهرستان نجف اباد ⌛️شروع برنامه ازتاریخ سه شنبه 1402/6/21 به مدت 5شب ⏰ساعت شروع برنامه ها19:30شب با قرائت حدیث کسا ✅سخنران: حجت السلام مصطفی نادری ✅مداح:مداحان اهلبیت ع ✅محل برگزاری :مجتمع مسکونی یاس مدینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما هر چه که می‎کشیم از مصلحت‌سنجی‎ها است. قرار بود آدمها فدای نظام شوند نه نظام فدای آدمها... 🔹برشی دیدنی از قسمت آخر سریال بازپرس