eitaa logo
دكتر اکبر روستایی
630 دنبال‌کننده
710 عکس
423 ویدیو
67 فایل
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اکبر روستایی دکتری تاریخ اسلام و پژوهشگر امامت و پاسخ به شبهات وهابیت آدرس کانال ها: https://zil.ink/rustaei4
مشاهده در ایتا
دانلود
يكي از مشكلات عمده پژوهشگران در علوم مختلف، عدم شناخت كامل آن علم و روش صحيح پژوهش در آن و استانداردهاي دانش مورد نظر مي باشد؛ علم تاريخ نيز از اين مساله مستثني نيست و تحقيق روشمند در آن، نيازمند شناخت متدها و روش شناسي صحيح پژوهش در تاريخ مي باشد. براي به دست آوردن روشهاي پژوهش در تاريخ كتابهايي نگاشته شده است كه بعضي در غرب و برخي ديگري توسط اساتيد و دانشمندان عرصه تاريخ در كشور عزيزمان به رشته تحرير درآمده است، يكي از آن كتابها كه از اهميت بالايي نيز برخوردار است، كتاب «تاريخ در ترازو» نوشته دكتر عبدالحسين زرينكوب مي باشد. در ادامه براي آشنايي محققان رشته تاريخ، فايل PDF اين كتاب تقديم مي گردد. 👇👇👇 https://eitaa.com/rustaei110
تاريخ در ترازو دكتر زرين كوب.pdf
9.97M
كتابي مفيد براي شناخت روش هاي تاريخ پژوهي https://eitaa.com/rustaei110
را خدا آزاد کرد...🌷 در پیش استـــ....🌷 سوم خرداد سالروز حماسه گرامے باد🌷 https://eitaa.com/rustaei110
مصداق قرآن است يا اهل بيت؟!# پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله در حديثي كه به اعتراف وهابيان نيز معتبر است، فرمودند: «إني تارك فيكم خليفتين كتاب الله حبل ممدود ما بين السماء والأرض وعترتي أهل بيتي وانهما لن يتفرقا حتى يردا علي الحوض». محمد ناصر الدين الباني، صحيح جامع الصغير و زيادته جلد 1 صفحه ي 482، حديث 2457. من در ميان شما دو خليفه به جاي مي گذارم، كتاب خدا، ريسمان كشيده شده بين آسمان و زمين و عترت من همان اهل بيتم، اين دو هرگز از يكديگر جدا نخواهند شد تا اينكه در كنار حوض [كوثر] بر من وارد شوند. بر اساس اين حديث شريف، پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله به صورت شفاف و با صراحت تمام مشخص كرده اند كه چه كساني مي توانند مصداق خليفه ايشان باشند «قرآن و اهل بيت عليهم السلام»؛ بدين معنا كه هر كسي از اين دو دسته خارج باشد، قطعا خليفه و جانشين پيامبر صلي الله عليه و آله نخواهد بود. بر اساس آيه تطهير و احاديث اسلامي همچون حديثي كه در صحيح مسلم (ج 2 ، ص 1129، حديث 2404 ، چاپ دار الطيبة، رياض - عربستان سعودي) ذيل آيه مباهله وارد شده است امير مؤمنان عليه السلام مصداق اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله مي باشد و در نتيجه خليفه ايشان است. اما برادران اهل تسنن اصرار دارند كه ابوبكر را خليفه اول معرفي كنند؛ حال با توجه به بيان رسول اكرم صلي الله عليه و آله كه خلافت را منحصر در قرآن و اهل بيت دانستند، سؤال ما از برادران اهل سنت اين است: ابوبكر مصداق قرآن است يا اهل بيت؟‌ اگر مصداق هيچكدام نيست كه قطعا نيست چرا بر خلاف كلام رسول خدا صلي الله عليه و آله اصرار بر خليفه بودن اين فرد داريد؟ اسكن مطالب فوق 👇👇👇 https://eitaa.com/rustaei110
ابوبكر مصداق قرآن يا اهل بيت؟!!! https://eitaa.com/rustaei110
ابوبكر مصداق قرآن يا اهل بيت؟!!! https://eitaa.com/rustaei110
امير مؤمنان عليه السلام يكي از مصاديق اهل بيت عليهم السلام در آيه تطهير https://eitaa.com/rustaei110
امير مؤمنان عليه السلام يكي از مصاديق اهل بيت عليهم السلام در آيه تطهير https://eitaa.com/rustaei110
امير مؤمنان عليه السلام يكي از مصاديق اهل بيت عليهم السلام در آيه مباهله https://eitaa.com/rustaei110
امير مؤمنان عليه السلام يكي از مصاديق اهل بيت عليهم السلام در آيه مباهله https://eitaa.com/rustaei110
وفات أم المؤمنين حضرت خديجه كبري صلوات الله و سلامه عليها تسليت باد https://eitaa.com/rustaei110
فضيلت حضرت خديجه سلام الله عليها از كتاب صحيح مسلم# اهل تسنن بعد از قرآن كتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم را معتبر ترين كتابها مي پندارند. در «كتاب فضائل الصحابة» در صحيح مسلم «باب فضائل خديجة أم المؤمنين»، به روايتي برخورد مي كنيم كه با اينكه در بخش فضايل ايشان است، اما نامي از آن حضرت، به چشم نمي خورد: قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم كَمَلَ من الرِّجَالِ كَثِيرٌ ولم يَكْمُلْ من النِّسَاءِ غَيْرُ مَرْيَمَ بِنْتِ عِمْرَانَ وَآسِيَةَ امْرَأَةِ فِرْعَوْنَ وَإِنَّ فَضْلَ عَائِشَةَ على النِّسَاءِ كَفَضْلِ الثَّرِيدِ على سَائِرِ الطَّعَامِ. صحيح مسلم ج 2، ص 1138، حديث 2431. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: از مردان افراد زيادي كامل شدند اما از زنان غير از مريم دختر عمران و آسيه همسر فرعون كسي به تكامل نرسيد، برتري عايشه نسبت به زنان مانند فضيلت تريد [تريد آبگوشت] بر ساير غذاهاست. اما حقيقت ماجرا چيست ؟ چرا در باب مناقب حضرت خديجه، نام ايشان نيامده است؟ پس از تحقيق و بررسي منابع به اين نتيجه مي رسيم كه دستان امانتدارِ! مخالفان مكتب اهل بيت عليهم السلام نام حضرت خديجه و حضرت فاطمه صلوات الله و سلامه عليهما را از اين روايت حذف كرده اند. «ابن عساكر» (عالم اهل تسنن) در «كتاب الاربعين» پرده از اين تحريف بر داشته و چنين مي نگارد: فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على الطعام ... رواه مسلم أيضا ... و زاد فيه جملة : ( كمل ) من الرجال كثير ولم يكمل من النساء إلا أربع فاطمة بنت محمد و خديجة بنت خويلد وآسية إمرأة فرعون ومريم ابنة عمران الأربعين في مناقب أمهات المؤمنين ج 1، ص 84. برتري عايشه نسبت به زنان مانند فضيلت تريد [تريد آبگوشت] بر ساير غذاهاست ... اين روايت را مسلم [مسلم بن حجاج در صحيح مسلم] نقل نموده است و اضافه بر اين بخش، اين جمله [ ي رسول خدا صلي الله عليه و آله] را نيز در ادامه روايت ذكر كرده است: از مردان افراد زيادي كامل شدند اما در ميان زنان تنها چهار زن به تكامل رسيدند: فاطمه دختر محمد و خديجه دختر خويلد و آسيه همسر فرعون و مريم دختر عمران. «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ». (سوره صف، آيه 8) اسكن مطالب فوق 👇👇👇 https://eitaa.com/rustaei110