Anti_liberal🚩
🍃أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره توبه آیه (57)
🍃أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره توبه آیه (58)👇 وَمِنْهُم مَّن يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقَاتِ فَإِنْ أُعْطُواْ مِنْهَا رَضُواْ وَإِن لَّمْ يُعْطَوْاْ مِنهَا إِذَا هُمْ يَسْخَطُونَ (58) و بعضى از منافقان در صدقات (تقسيم زكات)، به تو عيب مى گيرند. پس اگر چيزى از آن (اموال) به آنان داده شود، راضى مى شوند (و تو را عادل مى شمارند)، ولى اگر چيزى به آنان داده نشود، به ناگاه آنان خشمگين مى شوند (و تو را به بى عدالتى متّهم مى كنند). 🌺تفسیر نور(آیت الله قرائتی)👇 ✨ منافق، حتّى نسبت به پيامبرصلى الله عليه وآله نيش مى زند و جسارت مى كند. «يلمزك» ✨ لبه ى تيز حملات منافقان و تبليغات سوء آنان، رهبرى است. «يلمزك» ✨ همه ى اصحاب پيامبرصلى الله عليه وآله عادل نبوده اند. «و منهم من يلمزك» ✨ مسئولان نظام اسلامى نبايد تحت تأثير عيب جويى هاى منافقان قرار گيرند.«و منهم من يلمزك» ✨ تقسيم اموال عمومى، چنان دقيق و حسّاس است كه گاهى پيامبر را هم متّهم مى كنند. «يلمزك فى الصدقات» ✨ آغاز برخى انحراف ها، بى ادبى و جسارت به رهبر است كه از خودخواهى سرچشمه مى گيرد. (با توجّه به شأن نزول) ✨ انگيزه ى انتقادها، گاهى منافع شخصى است، نه دلسوزى. «فان اعطوا» ✨ سياست گذارى امور مالى و اقتصادى جامعه اسلامى، از شئون پيامبر و از اختيارات رهبر است. «فان اعطوا... و ان لم يعطوا» ✨ منافق به حقّ خود قانع نيست، خودخواه وبى منطق است. «فان اعطوا منها رضوا و ان لم يعطوا... يسخطون» ✨ كينه و دشمنى و طعن و قضاوت به ناحقِ بعضى مردم، به خاطر از دست دادن منافع مادّى و شخصى است. [84] «و ان لم يعطوا...يسخطون» (آرى، ريشه ى بعضى تحليل هاى نادرست، انگيزه هاى درونى است) 🌺🌺🌺 ✨84) امام صادق عليه السلام فرمود: بيش از دو سوّم مردم اين گونه مى باشند. كافى، ج 2، ص 228. 🌺نڪتھ ها👇👇👇 🍃✨ «لَمز»، عيب جويى روبروست و اگر پشت سر عيب جويى كنند، «هَمز» است. 🍃✨ شخصى كه بعدها رهبر خوارج و مارقين شد، در تقسيم غنايم جنگ حُنين به پيامبرصلى الله عليه وآله اعتراض كرد و گفت: به عدالت رفتار كن!! 🍃✨ حضرت فرمود: چه كسى از من عادل تر است؟ عمر خواست به خاطر اين جسارت او را بكشد، پيامبرصلى الله عليه وآله فرمود: رهايش كنيد، او پيروانى خواهد داشت كه چنان عبادت كنند كه شما عبادت هاى خويش را نسبت به آنها ناچيز خواهيد شمرد (اشاره به عبادت هاى خشك و بى ولايت آنان). با آن همه عبادت از دين خارج مى شوند، همچون خروج تير از كمان. سرانجام آن شخص در جنگ نهروان به دست على عليه السلام به هلاكت رسيد. @Antiliberalism