و اين قرينه اي ديگر
است كه مي رساند مراد از «روح الله» در اين روايت اسم شخص است.
آيه الله اديب در جاي ديگر گفته است: زماني كه بعد از پيروزي انقلاب
اسلامي به ديدار امام رفتم در چهره نوراني امام هيبت و عظمت خاصي را ديدم و در
اين حالت بود كه اين شعر را گفتم (چند بيت از آن قصيده غرا):
خم ابروي خميني خم خمخانه شكست
پي پيمانه حق، جرعه و پيمانه شكست
خاك ايران همه چون صفحه شطرنجي بود
مات شده شاه و همه تخته شاهانه شكست
لا به لا كشور ما لانه جاسوسي بود
«لا» شد اين لانه و هم صاحب آن لانه شكست
پاي مردان همه بودي زپي دانه به دام
دست غيب آمد و هم دام و هم اين دانه شكست
دست دزدان پي دزدي همه بر شانه شاه
دست حق، دست ز دزدان و ز سر شانه شكست
بود اين خانه همه پايگه بيگانه
صاحب خانه ز من پايه بيگانه شكست
مكر بر توطئه كردند به روز و مه و سال
مكر روزانه و ماهانه و سالانه شكست
پي نويس ها:
1- بحارالانوار علامه مجلسي ج 5 ص 139 چاپ مؤسسه الوفاء بيروت
2- تفسير الميزان ج 26 ص 250 به نقل از درالمنثور سيوطي.
3- منظور از فارس در آن زمان مجموعه ايران بوده است.
+ نوشته شده در پنجشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲۴ ب.ظ توسط منتظِر | 4 نظر
صبح ظهور می آید ...
صدای پای سواری ز دور می آید ...
تقدیم به پیشگاه سرور عالمیان و منجی بشریت، مهدی موعود (عج).