منحرف در اساسی‌ترین مساله دین! 🔸در دوران حکومت پیامبر منافق بزرگی چون عبدالله ابن ابی در مدینه رییس قبیله بود که جایگاهی بالا در تصمیم‌گیری برای جامعه در آن زمان محسوب میشد و با وجود آیات متعدد قرآنی که در تبیین و نهی منافقین بود لیکن پیامبر هیچ وقت بطور علنی نه عبدالله را کنار گذاشتند نه حذف و مجازات کردند و حتی بعد از مرگش بر پیکرش نماز گزاردند! 🔸همانطور که رهبری میفرمایند: اساسا عدالت شرط فرمانداری و استانداری زمان امیرالمومنین(ع) نبود. حضرت علی (ع) تحت فشارهای مختلف عمومی و خواص، تسلیم انتخاب امثال ابوموسی اشعری های ساده لوح بعنوان فرماندار شدند و زیاد ابن ابیه ها که فرماندار حضرت بودند بعدا به معاویه پیوستند و اشعث بن قیس‌ ها که با نپذیرفتن نظر حضرت و تئوریزه کردن لزوم مقابله با خوارج قبل از معاویه باعث شدند فرصت و اولویت امام مبنی بر مبارزه با ام الفساد یعنی معاویه از دست برود 🔸فلذا صلح امام حسن (ع) و وقوع عاشورا در کربلا چه بسا حاصل همین خودرای و نافهمی یاران حضرت بود! 🔸سراسر روایات تاریخِ کوتاهِ حکومتی ائمه اطهار نشان میدهد که با وجود آنکه شایسته تر و مشروع تر از آنها به حکومت نبوده و نیست لیکن این به معنای زندگی مردمان آن دوره در رویا و بهشت نبوده، اینگونه نبوده که فقر وفساد نباشد. 🔸اگر فقر نبود حضرت علی هرشب به یتیمان و بیچارگان شهر کمک نمیکرد، اگر فساد نبود حضرت در سطح شهر جوانی که خودارضایی میکرد را نمی‌دیدند پس حکومت اسلام همیشه تلاش برای نزدیک شدن به آرمانهای اسلامی بر مبنای پذیرش عام و خاص جامعه بوده و نه نگاه صفر وصدی برای تعبیر رویا ها که البته اگر حکومت ائمه ادامه می‌یافت که ان‌شاءالله در دوران حکومت حضرت ولی عصر(عج) آن نقطه آرمانی هم تحقق می‌یاید. 🔸لیکن حرکت به سمت هدف با تعبیر رویاگونه از آن هدف تفاوت بسیار دارد. و تمیز دهنده مسیر و راه این دو، ولایت است، ولایتی که از شجره طیبه رسول الله آغاز و تا ولی عصر(عج) ادامه یافته و در زمان غییت این وظیفه به دست فقیه عادلی است که بنا به فرموده حضرت امام(ره) همیشه مشخص است ولو شرایط حکومت برایش فراهم نشده باشد و ساختارهای دنیوی ما هدفش کشف اوست وگرنه آن ساختارها به خودی خود بی ارزش و اگر با تایید آن ولی امر نباشند مصداق طاغوت هستند. 🔸حال گروهی پیدا شده‌اند که با مطالبات شعارهای اسلامی خصوصا در عرصه عدالت و بیان برخی شبهات پاسخ داده شده و ابتدایی درباره معصوم نبودن ولی‌فقیه و غیره همان راهی را دنبال میکنند که زمان امیرالمومنین(ع) گروهی از مدعیان زمان پیامبر، با این جمود فکری که زمان پیغمبر جنگی بین مسلمین نبود و نفهمیدن تفاوتهای زمانی و فکری جامعه، جلوی ولی خدا ایستادند. 🔸احمق ها و بی‌حیاهای امروز هم تصور میکنند ولایت فقیه دنیوی است و در عقول ناقص دنیاطلب و قدرت‌محورشان برای خودشان مقامی قائل شده‌اند که بی‌شرمانه و سیاسی‌کارانه از نقششان در رهبری بعدی و مقابله با بقیه جناحهای قدرت‌طلب دنیایی سخن میگویند حال آنکه شأن جایگاه ولایت از این بازی های دنیوی بدور است. 🔸شاید بتوان گفت همان صحبت حضرت آقا درباره زمان امیرالمومنین، اکنون هم مصداق حال جامعه ماست چرا که ولایت فقیه شعبه مسلم ولایت مطلقه رسول‌الله است و تنها تفاوت این است که پیامبر(ص) و ائمه خود به سبب نورانیت ذاتی مقدسند لیکن ولی‌فقیه به سبب لزوم امامت جامعه در عصر غیبت، آن وظیفه را بدست گرفته است 🔸 فلذا بزرگترین مشکل درون‌گفتمانی امروز، همسان زمان امیرالمونین(ع)، وجود جناح علی‌الظاهر مسلمان و با همه شعارهای اسلامی است که در اساسی‌ترین مساله دین یعنی ولایت منحرف هستند! @enghellabyion