🥋 ضربات پا در نین جوتسو (۷) 🥷 هیس می‌گوید: من به این نتیجه رسیده ام که استفاده مناسب از این وسایل، خودش یک هنر است. افراد غالباً ایدۀ خیلی ضعیفی نسبت به بکارگیری این چیزها دارند و این بر می‌گردد به نوع احساسی که بدن انسان از تماس با اشیاء دارد. بیشتر آنها می‌خواهند وسیله ای را فراهم کنند که شباهت زیادی به سطح صاف یک دیوار دارد و این کار اشتباه است؛ شما باید این وسیلهٔ تمرین را طوری زاویه دهید که هنگام زدن ضربه پا احساس کنید در یک نبرد واقعی به بدن حریف ضربه می‌زنید. 🔶 وقتی که تا این اندازه بر جنبه واقع گرایی قضیه تاکید می‌شود مسلماً هیس، روش تمرین فول کنتاکت را حتی با ضربه گیرهای لاستیکی که بر تن می کنند قبول ندارد. او در این زمینه می‌گوید: این شیوه تمرین در نتیجه معکوسی خواهد داشت. وی می‌افزاید: شیوۀ ضربات پای ما مستلزم ضرباتی است منحصر به فرد که تعادل حریف را بر هم زده و از لحاظ روانی، طوری ذهن او را پریشان می‌کند که وی را در وضعیتی که انتظارش را نداشته قرار می‌دهد. حال اگر خود را در پوشش‌هایی این چنینی قرار دهیم دیگر هیچ یک از نتایج تمرین به بار نخواهد نشست. ضربه پا دیگر آن اثر ویران‌گر را نخواهد داشت و از این رو نمی‌تواند جلوی حرکت بعدی حریف را بگیرد. ضمن اینکه این پوشش‌ها ضربه را در خود جذب و پخش می‌کنند و بدین ترتیب حریف تعادلش را از دست نخواهد داد. پویایی و قدرت جهش به طرفین در اثر پوشیدن این ضربه گیرهای سنگین لاستیکی، افت خواهد کرد؛ انگار که آن‌ها مانند یک جفت آدمک لاستیکی بر روی هم جهش می‌کنند. 🥷 ضربات پا در نینجوتسو، ضرباتی سریع خیره کننده و از آن نوع مانورها و حرکات تماشاگرپسند که در فیلم‌ها و مسابقات رزمی دیده می‌شود نیست. اصلی هرگز بر روی ضربات پایی که تماشاچی را تحت تأثیر قرار دهد و یا باعث پیروزی در مسابقات شود به تمرین نمی‌پردازد. چه در قدیم و چه حالا این نینجوتسوی اصلی است که باقی مانده و ضربات پای آن به گونه ای منحصر به فرد برای مبارزۀ مرگ و زندگی کامل شده است. ☯ 🗞 نشریه هنرهای رزمی 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴