رابعا با تنزل از مکانت ویژه ولایت حتی در اصول دین، انکار هر کدام از ولایت و حجاب اگر منجر به انکار نبی و توحید بشود، موجب کفر است و اگر بدان منجر نشود، موجب خروج از دین نیست و از این جهت، فرقی میان حجاب و ولایت نیست. همه این سخنان به معنای تضعیف مسئله حجاب نیست، حجاب، واجبی شرعی است، ترک آن منکری است که پس خود منکرهایی دیگر را به دنبال دارد. برای آشنایی با اندیشه های آیت الله علیدوست درباره حجاب به دفتر سوم از مجموعه حق هستی با عنوان حجاب عفیفانه با زیر عنوان حاکمیت و نهادینه سازی حجاب و عفاف مراجعه بفرمایید تا به وضوح دریابید که نکته گیری های حضرت استاد به معنای کم رنگ کردن حجاب و خدایی ناکرده دفاع از بی حجابی نیست چنانکه فردی ادعا کرد و وعده با او میعادگاه عظیم قیامت شد، به راستی که قیامت چه نزدیک است!
خامسا فکری برای زاویه دار بودن خود با فقیهان و عدم نگاهداشت حرمت بزرگان بکنید
بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتى برد
از آن روز که حرمت بزرگ حوزه را نگاه نداشتنید که چون تویی را روا نیست در چنان محضری سخن گفتن! آشکار شد که شما حد و مرز خود را نمی دانید وقتی مقام معظم رهبری حفظه الله همان بزرگ را فقیه عالی مقام و مرجع بصیر خطاب کرد روشن شد که شما پای از حد خود فرا می نهید و هم اکنون هم آیت الله علیدوست حفظه الله مجتهدی است که تنی چند از شاگردان او مجتهد هستند و متصدی تدریس دروس خارج و هزاران طلبه در چند دهه پیش افتخار شاگردی ایشان را داشته اند. از طرفی دیگر ایشان نویسنده آثار گرانقدر ی است که خودم از مقام معظم رهبری مدظله شنیدم که به آیت الله علیدوست فرمودند:« آثار شما به گونه ای است که مرجعیت دارد و در آن موضوع همه بدان مراجعه می کنند». بعد شما حرمت چنین شخصیتی را نگاه نمی دارید، این کارها در دنیا انسان را بی آبرو و آثار اخروی دارد.
سید مرتضی حسینی کمال آبادی
حوزه علمیه قم
7/10/1042= 14 ج ث 1445
نامه ای به آقای مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/hkamal