🔷وصیت نامه شهید والامقام علیرضا چشم آلوس🔷
و انت حسن بهذا البلد و والد و ما ولد لقد خلق الانسان فی کبد .
خداوند بارها در قرآن قسم یاد می کند تا کنه و عمق مطلب را برساند.
حال نمی گوید و السماء و الطارق . نمی گوید والفجر و لیال عشر .
نمی گوید والیل اذا یغشی
نمی گوید و الشمس و الفجر ها و القمر اذا تلیها .
می گوید سوگند به این بلد(مکه معظم و مسجد کعبه معظم) یعنی اینکه حتما” به این خانه محترم و معظم و مکه مکرمه سوگند می خورم
و حال انکه تو ای رسول گرامی در این بلد منزل داری و قسم به پدر بزرگوار انسان آدمی صفی و فرزندان او که لقد خلقنا الانسان فی کبد .
ما نوع انسان را به حقیقت، در رنج و مشقت آفریدیم حال انسانی که خداوند به این مکه معظم یاد کرده، حال که به آدم صفی الله و فرزندان سوگند یاد نموده که انسانی در سختی آفریده، انسان چگونه خواهد توانست در مقابل این سختی ها ایستادگی نماید و آن چیزی که خدا از او می خواهد باشد.
این جاهل فی الارض و خلیفه .
آری خداوند خلیفه الله در روی زمین خلق کرده است. خداوند همانطور که سختی را آفریده راه چاره اش را هم فراهم نموده است.
ولنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم والصابرین
(یقینا” شما در بوته آزمایش قرار می دهیم که افراد مجاهد و نیز صابرین شناسایی شوند )
خداوند در قرآن کریم می فرماید:
اگر کسی در مقابله با مصیبت ها ناگواری ها و کمبودها صبر پیشه کند اولا” این صبر او عبادت است ثانیا” خداوند به او بشارت می دهد:
اولئک صلوات من ربهم و رحمه . درود باد بر چنین صابر ی که بلا برای او پیش آمد و استقبال می کند و در جهت خودسازی استفاده می نماید.
علاوه براینکه خداوند بر این فرد درود می فرستد ، می فرماید:
که هدایت شده است و عمده مطلب هم همین است زیرا هدایت چند قسم است:
1- هدایت تکوینی این هدایت بر تمام هستی صدق می کند ربنا الذی اهلی کل شی حاقه ثم هدی (طه 50).
خداوند کسی است که خلق می کند و نحوه زندگی را هم یاد میدهد . مثلا زندگانی زنبور عکس به این نحو هدایت تکوینی گویند.
2- هدایت تشریحی : قرآن انبیاء علما، روحانیت و … وسیله هدایت مردم هستند و راه و روش را برای مردم تبیین و هدایت تشریحی دارند شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و سوره بقره (185 )
قرآن در ماه مبارک رمضان بر قلب نورانی رسول خدا (ص) نازل شد برای اینکه مردم را هدایت کند انا هدیناه السبیل اما شاکرا” و اما کفورا” (سوره انسان آیه 3 )
ما راه را نشان می دهیم. این مردم هستند که باید انتخاب کنند راه سعادت یا شقاوت
3- هدایت ایصال الی المطلوب : در قرآن از این هدایت شده است در این هدایت خداوند دست بنده را می گیرد به مطلوب می رساند عنایت خاص حق در این حال شامل حال بنده است. همیشه متوجه عبد است. هذی المتقین ناظر به همین معنی است.
اما انسان موجودی است که بقول امام امیرالمومنین (ع) اوله نطفه آخره جیفه میان لجنزار اول نطفه و آخر جیفه مردار قرار داد و همان انسان مردار را در مورد خلقتش خود را تحسین می کند ومی فرماید فتبارک الله احسن الخالقین .
انسان از جبرئیل هم مقامش و قرب منزلتش بالاتر میرود وهمانگونه میشود که خداوند می خواهد و یجعلکم خلق الارض . و شما را خلیفه در روی زمین قرار دادیم .
در مناجات شعبانیه چنین سالک الی الله را معرفی می نماید:
الکلام خمریسکر القلوب و العقول ما کان منه بغیر الله .
سخنی و صحبتی که از برای خدا گفته نشود مانند خمر موجب سکران ومستی قلب و عقل انسان می شود بدان معنا که انسان ابتدا سخنان و صحبت هایش بایستی از برای خدا باشد. در غیر این صورت مانند خمر موجب سکران عقل انسان می گردد.
بعد میگوید : یورث الصمت الحکمه المعبفه حاصل خاموشی حکمت است وحاصل حکمت معرفی و آگاهی است و یورث المعرفه و خیل و حشم و بدبختی در جلو و در پشت سر او آمریکای جنایتکار وشوروی و اسرائیل غاصب قرار دارد)
با دل ، آکنده مملو از عشق خدا خود را به قلب دشمن زده شجاعانه با شهامت خود را به صفوف نبرد رسانده و در انتظار و سوز و گداز و بیقرار شهادت لحظه شماری کردند و پس از زمانی تامل سرانجام در بامداد در خیل وصال و دیدار معشوق شتافتند و به مصداق فمنهم من قضی یحبه جاودانه گشتند و ایکاش نام ما نیز در زمره و منهم من ینتظر رقم خورده باشد.
مجاهد در جبهه بجائی میرسد که مظهر جمال و جلال حق تعالی میشود .اینها برای خدا از هرچه دارند میگذرند و لذت در سنگر و جبهه اینان را احدی جز خودشان نمیدانند.
✨ ادامه👇