بسم الله الرحمن الرحیم گرفتن در آیا این که می گویند فلانی در شبستان امامزاده خوابید و شفا گرفت ، یا در عزاداری امام حسین ع شرکت کرد و یا مشهد و کربلا رفت و شفا گرفت درست است ؟ یکی می گفت که شخصی در حرم امام ره رفت تا برای شفا خود از بیماری سرطان دعا کند ، دیگری به او گفت که خود او در حال زنده بودن نتوانست سرطان خود را شفا دهد و از همین سرطان فوت کرد چطور سرطان تو را شفا می دهد. همه امامان علیهم السلام به شهادت رسیدند.(حر عاملی ، وسائل الشیعه ، آل البیت علیهم السلام ، ج14 ص 568) از طرفی آنقدر شفا یافتن فراوان اتفاق می افتد و حاجت گرفتن زیاد پیش می آید که انسان یقین پیدا می کند که این یک واقعیت است . در مشاهد مشرفه وزیارتگاه ها ی معصومین و یا امام زاده های بزرگ دفاتر ثبت کرامات وقایع را بعد از بررسی ثبت می کنند . اعتقاد به فطری است و حتی انسانهایی که اهل طاعت و یا حتی اهل دیانت نیستند در عمق جان خود امداد غیبی را باور دارند . مانند نذر مادر متوکل هدیه فرستادن برای امام هادی تا بیماری متوکل شفا پیدا کند.(منتهی الآمال ج 3 ص 1876 ، زندگی نامه امام هادی ع فصل 5 ، مطلب 4) بنا بر این یک سؤال و شبهه می ماند و آن این که اگر پیامبران ، امامان و امام زادگان خودشان یا مقبره شان شفا بخش است پس چرا برای خودشان شفا بخش نبود ، عیسای شفا بخش کور مادر زاد نتوانست جلوی مرگ خود را بگیرد ، امام حسین ع و حضرت عباس ع نتوانستند جلوی مرگ خود را بگیرند حتی تشنه به شهادت رسیدند. جواب این است که : 1 کرامت و معجزه برای وقت اضطرار است 2 برای وقتی است که عمر شخص به پایان نرسیده باشد ، «ان اعبدو الله و اتقوه و اطیعون یغفر لکم من ذنوبکم و یؤخرکم الی اجل مسمی ان اجل الله اذا جاء لا یؤخر لو کنتم تعلمون» عبادت و تقوای خدا را پیشه کنید و از من اطاعت کنید تا خداوند گناهانتان را ببخشد و و مرگتان را تا اجل مسمی به تأخیر اندازد ، اما اجل مسمی فرا رسد تأخیر نمی افتد اگر می دانستید( نوح 3 و 4) و نیز ال عمران ۱۵۴ https://eitaa.com/MohammadGelayeri