ـ📄👆👆👆 7⃣ برای روشن‌تر شدن معنای پاسخ امام (ع) در احتمال دوم، احادیثی وجود دارد که به نمونه‌ای از آن اشاره می‌نماییم: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لَوْ قَدْ قَامَ الْقَائِمُ لَأَنْكَرَهُ النَّاسُ لِأَنَّهُ يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ شَابّاً مُوفقاً لَا يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَهُ فِي الذَّرِّ الْأَوَّلِ وَ فِي غَيْرِ هَذِهِ الرِّوَايَةِ أَنَّهُ قَالَ ع وَ إِنَّ مِنْ أَعْظَمِ الْبَلِيَّةِ أَنْ يَخْرُجَ إِلَيْهِمْ صَاحِبُهُمْ شَابّاً وَ هُمْ يَحْسَبُونَهُ شَيْخاً كَبِيراً. غیبت نعمانی ص188 🔅 ترجمه: امام صادق (ع): اگر قائم بپا خیزد مردم او را انکار کرده زیرا او به سوی آنان برمی‌گردد در حالی که و رشید است. بر او ثابت [قدم] نمی‌باشد مگر کسی که خدا در [از او] اخذ میثاق نمود. و در غیر این روایت امام (ع) فرمود: همانا از بزرگترین بلاها این است که صاحبشان به سوی آنها خارج می‌شود در حالی که است و آنها او را گمان می‌کنند. اینک با توجه به این حدیث می‌توان معنای دقیق‌تری نسبت به حدیث (إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ . . . ) در احتمال دوم ارائه نمود که در زیر به آن اشاره می شود. 🔅 ترجمه: از امام باقر (صلوات الله علیه) در مورد این امر سوال کردم که چه زمانی می‌باشد؟ ایشان فرمودند: اگر [گمان و] آرزو می‌کردید که از وجه و صورتی [پیر] شما را بیاید سپس از وجه و صورتی [جوان] شما را آمد، پس او را انکار نکنید. ⛔️ اگر ملبغین فرقه همبوشی ادعا نمایند که مراد از در حدیث فوق، می‌باشد، در پاسخ گوییم: اولا: در اثبات این تا کنون از سوی عزیزان همبوشی ارائه نشده است. ثانیا: مضافا اینکه در روایات، مراد از در میان اهل بیت (ع) فرزند امام حسین (ع) ــــ التاسع من ولد الحسین ــــ می‌باشد ولا غیر. ان شاء الله در آینده، مقالاتی در این زمینه ارائه می‌گردد. ثالثا: در متن حدیث بحث عنوان گشته و با توجه به روایات ، آن شخصی که لقب دارد و در نسبت به او پیمان گرفته شده، 👈 شخص نازنین امام دوازدهم حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. لذا در کانال (بانک احادیث دعوت مبارک) عبارت (لَا يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَهُ فِي الذَّرِّ الْأَوَّلِ) را از حدیث سانسور می‌کنند وبا روانشناسی تلقین به پیروان خود القاء می‌کنند که این حدیث، مربوط به احمداسماعیل همبوشی می‌باشد. رابعا: ما با ذکر این حدیث قصد داشتیم تا (من وجه) را در حدیث اول بیان نماییم لذا علی فرض فرض فرض پذیرش این ادعا ــــ که قائم در این حدیث، همان یمانی است ــــ به آنچه که در معنای (وجه) بیان نمودیم وارد نمی‌شود وهمچنان غرض ورزی این فرقه در ترجمه معنای کلمه (وجه) به (سمت) آشکار و مشخص می‌گردد. : محل شاهد ما از ذکر این حدیث 👈 بیان معنای عبارت (من وجه) در حدیث اول بود 👈 لذا اشکال شما در مورد تعیین شخصیت قائم، به محل شاهد ما خدشه ای وارد نمی کند. ♨️ و این بود ماجرای حدیث (إِنْ كُنْتُمْ تُؤَمِّلُونَ أَنْ يَجِيئَكُمُ مِنْ وَجْهٍ . . . ) در فرقه همبوشی وبیان غرض ورزی و عوام فریبی های آنان. ــــــــــــــــــــــــــ 💥 عزیزان در دام افتاده . . . فقط کافی است بت نفس را شکسته و فکر هزینه‌هایی که در مسیر باطل خود کرده‌اید را از سر بیرون کنید. 🌹 خانواده‌هایتان بی صبرانه منتظر بازگشت شما به دامان تشیع هستند 🌹 😭 و از همه منتظرتر . . . مهدی زهراست 😭 🙏 برای بیداریتان . . . دعاگویم 🙌 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .