مکتب جهانی اسلام
در این راستا تردیدی وجود ندارد که کاروان اسرای اهل بیت ع و سر مبارک امام حسین ع وسر‌های شهدا، بعد از
اما در راستای حضور کاروان ونیز حضور جابر ودیدار با کاروان اسرای کربلا، نظر مشهور و معتبر شیعه از قدیم این بوده است که کاروان در مسیر بازگشت خود به مدینه منوره، در همان سال به کربلا بازگشته و پس از دفن سر مبارک حضرت (وبه قولی سایر شهدای کربلا) وزیارت مزار شهیدان، از انجا عبور کرده‌اند. البته برخی از علماوصاحبنظران واگاهان معتقدند بازگشت ان بزرگواران در همان سال نبوده است و سال بعد از شهادت، یا دیرتر از بیستم صفر، به کربلا را تاریخ بازگشت کاروان بشمار اورده اند؛ زیرامعتقدند سفر طولانی به شام و بازگشت به کربلا از نظر زمانی در این مدت ممکن نبوده و بازگشتشان دور از نظر بشمار می‌اید. اما با دقًت در این راستا وطول مسیر ونقشه حرکت کاروان در مسیر رفت وسپس بازگشت؛ وبودن راه اصلی وحرکت دادن کاروان در راه رفت به شام وعبور دادن کاروان ال الله از شهر‌ها ومراکز مهم ان هنگام برای استفاده تبلیغاتی، همه وهمه نتیجه دیگری را در این راستا بدست می‌دهد! گواه‌های تاریخی ودقیق وکارشناسی شده جغرافیایی تاکید می‌کند، طی این مسیر در ان مدت زمان، امکان‌پذیر بوده است. حتی بازگشت ان‌ها در این مدت زمان بر اساس مواردی که بدان اشاره می‌گردد، عملی بوده وکاروان در اربعین نخست بعد از شهادت خود را به کربلا رسانیده اند. 🇮🇷 به .👇 Join🔜 @Khatshekan1🙏 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─