🔻 این "ادعا" ریشه در "عدمتفکیک" دارد!
⁉️سیدمحمدخاتمی برای توجیه این ادعایش که میان حجاب و عفاف تفکیک و جدایی است؛ با استناد به عبارتقرآنی "لا اِکراه فِیالدّین" میگوید: در دین خدا که اصل است اجبار نیست، پس چرا در حجاب که از فروع است، اجبار باشد❓
💢 این ادعای جنابخاتمی ریشه در عدمتفکیکش میان "اعتقادات" و " قوانین و رفتارهایاجتماعی" دارد؛ چرا که عبارت "لا اِکراهَ فِیالدّین" ممنوعیتِ اجبار بر تغییر دین و عقیده است، نه اجبار در قوانین و رفتارهایاجتماعی❗️
⭕️ در دین که مجموعهای از معارف و خاستگاه مجموعهای از رفتارهاست اجبار راهی ندارد اما در محدودۀ رفتارهایاجتماعی که باید تابع قوانین باشد، اجبار وجود دارد.
💠 دین امری قلبی است و ارتباطی با موضوع حقوق ندارد تا قابلیت اجبار داشتهباشد اما؛ اگر عقیدهای اظهار یا تبدیل به رفتار شود از مقولۀ آزادیِ عقیده خارج میشود.
🔰 در قوانین حقوقیِ اسلام هیچ قانونی دربارۀ منع عقیده وجودندارد ولی هنگامی که عقیده، اظهار، تبلیغ، ترویج و به عمل درآید، وارد حیطۀ رفتاراجتماعی میشود و وضع "قانونِ حقوقی" دربارۀ آن ممکن میگردد.
✳️ در ضمن لازم به یادآوری است؛ حجاب و عفاف یکی نیستند، چرا که حجاب (ظاهر) بخشی از عفاف (باطن) میباشد که به عنوان تجلّیِ خارجی عفاف نیز شناخته میشود.
🇮🇷 به رادار انقلاب 📡 بپیوندید👇
🌐
@raadar_enghelab
#لبیک_یا_خامنه_ای