▫️٢ ⚡وَ لَقَارِئُ آيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ مُعْتَقِداً لِهَذِهِ اَلْأُمُورِ أَفْضَلُ مِمَّا دُونَ اَلْعَرْشِ إِلَى أَسْفَلِ اَلتُّخُومِ يَكُونُ لِمَنْ لاَ يَعْتَقِدُ هَذَا اَلاِعْتِقَادَ فَيَتَصَدَّقُ بِهِ بَلْ ذَلِكَ كُلُّهُ وَبَالٌ عَلَى هَذَا اَلْمُتَصَدِّقِ بِهِ ✅ و خواننده و قاری آیه ای از کتاب خدا، در حالی که به این امور اعتقاد دارد؛ برتر و افضل است از آن کسی‌که دارای تمام دارایی‌های از دون عرش الهی تا پایین‌ترین‌های زیر زمین باشد و همه آن‌ها را صدقه دهد، در حالی‌که به این امور اعتقاد ندارد و همه این صدقات (بدون داشتن ولایت) وبالی می‌شود برای او. 🔹 ⚡ثُمَّ قَالَ أَ تَدْرُونَ مَتَى يُوَفَّرُ عَلَى هَذَا اَلْمُسْتَمِعِ وَ هَذَا اَلْقَارِئِ هَذِهِ اَلْمَثُوبَاتُ اَلْعَظِيمَاتُ؟ ⚡إِذَا لَمْ يَغْلُ فِي اَلْقُرْآنِ وَ لَمْ يَجْفُ عَلَيْهِ وَ لَمْ يَسْتَأْكِلْ بِهِ وَ لَمْ يُرَاءِ بِهِ ✅ سپس فرمودند: آیا می‌دانید همه این ثواب‌های فراوان، چه زمانی نصیب آن شنونده و خواننده و قاری قرآن (با داشتن ولایت) می‌شود؟ 🔻زمانی که در مورد قرآن غلو نکنند، بر آن جفا نکنند، آن را وسیله کسب و تجارت دنیایی (و جلب دنیا برای خودشان و حزب‌شان) قرار ندهند، و با آن بر دیگران ریا (و فخر فروشی و جلب توجه) نکنند. 🔹 🔻 وَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله): 💥عَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ اَلشِّفَاءُ اَلنَّافِعُ وَ اَلدَّوَاءُ اَلْمُبَارَكُ وَ عِصْمَةٌ لِمَنْ تَمَسَّكَ بِهِ وَ نَجَاةٌ لِمَنْ تَبِعَهُ ⚡لاَ يَعْوَجُّ فَيُقَوَّمَ، وَ لاَ يَزِيغُ فَيُسْتَعْتَبَ، وَ لاَ يَنْقَضِي عَجَائِبُهُ، وَ لاَ يَخْلُقُ عَلَى كَثْرَةِ اَلرَّدِّ، وَ اُتْلُوهُ فَإِنَّ اَللَّهَ يَأْجُرُكُمْ عَلَى تِلاَوَتِهِ بِكُلِّ حَرْفٍ عَشْرَ حَسَنَاتٍ، ⚡أَمَا إِنِّي لاَ أَقُولُ «الم» حَرْفٌ وَ لَكِنَّ اَلْأَلِفَ عَشْرٌ وَ اَللاَّمَ عَشْرٌ وَ اَلْمِيمَ عَشْرٌ، ✅ بر شما باد به رجوع به قرآن؛ زیرا بی‌شک قرآن شفای نافع و دوای مبارک است، و پناه و عصمت برای هر کسی‌ست که به آن تمسک کند، و وسیله نجات است برای کسی‌ست که از آن تبعیت کند؛ 🔻کتابی‌‌ست که کج نمی شود که نیاز به راست شدن داشته باشد، و به شک نمی‌اندازد که به سختی گرفتار کند، عجایب و شگفتی های قرآن پایان ندارد، و با تکرار بسیار (در خواندن و شنیدنش) کهنه و تکراری نمی‌گردد. آن را تلاوت کنید که خداوند به خاطر تلاوت قرآن به ازای هر حرفی، ده حسنه به شما پاداش می‌دهد. آگاه باشید من نمی‌گویم (مثلا) «الم» یک حرف است که ده حسنه دارد؛ بلکه الف در آن ده حسنه، و لام ده حسنه، ومیم ده حسنه است. 🔹 🔻ثُمَّ قَالَ: أَ تَدْرُونَ مَنِ اَلْمُتَمَسِّكُ بِهِ اَلَّذِي بِتَمَسُّكِهِ يَنَالُ هَذَا اَلشَّرَفَ اَلْعَظِيمَ؟ 💥 هُوَ اَلَّذِي أَخَذَ اَلْقُرْآنَ وَ تَأْوِيلَهُ عَنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ أَوْ عَنْ وَسَائِطِنَا اَلسُّفَرَاءِ عَنَّا إِلَى شِيعَتِنَا لاَ عَنْ آرَاءِ اَلْمُجَادِلِينَ وَ قِيَاسِ اَلْقَائِسِينَ ... ✅ آیا می‌دانید چه کسی متمسک به قرآن است که با تمسکش، به این شرافت عظیم دست می‌یابد؟ 🔻او همان مؤمنی است که قرآن را از ما اهل بیت (ع) گرفته باشد، یا از واسطه‌های ما و سفرای ما (و نواب خاص و عام) به سوی شیعیان‌مان. و نه از نظرهای اهل جدال و قیاس‌های اهل قیاس. 🔹 🔻... وَ قَالَ (صلی الله علیه و آله) : ⚡مَا أَنْعَمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى عَبْدٍ بَعْدَ اَلْإِيمَانِ بِاللَّهِ أَفْضَلَ مِنَ اَلْعِلْمِ بِكِتَابِ اَللَّهِ وَ اَلْمَعْرِفَةِ بِتَأْوِيلِهِ ⚡ وَ مَنْ جَعَلَ اَللَّهُ لَهُ مِنْ ذَلِكَ حَظّاً ثُمَّ ظَنَّ أَنَّ أَحَداً لَمْ يُفْعَلْ بِهِ مَا فُعِلَ بِهِ وَ قَدْ فَضَلَ عَلَيْهِ فَقَدْ حَقَّرَ نِعَمَ اَللَّهِ عَلَيْهِ ✅ خداوند عزّو جلّ پس از ایمان به خدا، نعمتی برتر از علم به قرآن کتاب خدا و معرفت تأویل آن را، به بنده‌ای عطا ننموده است. 🔻و مؤمنی که خداوند بهره ای از آن [نعمت علم و معرفت به قرآن و تأویل آن] را به او عطا کرده، سپس آن مؤمن گمان کند که شخص دیگری که دارای چنین معرفتی نیست (و مورد عطای معرفت الهی قرار نگرفته، ولی بخاطر تمتعات دنیوی) بر آن مؤمن فضیلت یافته (و مؤمن قدر نعمت معرفت الهی‌ش را نداند و نعمت دنیایی دیگران را بالاتر ببیند)؛ بی شک نعمت‌های بزرگ خداوند بر خودش را ناچیز شمرده است. 🔹