💢 سرگرم‌آموزی رسانه ها 🔹 از دیرباز بسیاری از پیام‌های اخلاقی و توصیه‌ها در خلال و حکایت‌های عامیانه مطرح می‌شد. 🔸 در کشور ما بازی‌هایی همچون هفت‌سنگ، وسطی، خاله‌بازی و ... همچنان که تفریح و بچه‌ها بودند، کارگروهی، خلاقیت، رعایت و بسیاری از مفاهیم دیگر را نیز به کودکان می‌آموختند و به افزایش مهارت‌های جسمی و روانی آنان مثل پرتاب کردن، تمرکز، و .... نیز کمک می‌کردند. 🔹 امروزه اگرچه بچه‌ها به‌جای بازی‌های فیزیکی، با رایانه مشغول هستند؛ بازهم همان فرایند موازی سرگرمی و آموزش در جریان است؛ فرایندی که به واسطه آن پیام‌های آموزشی در قالب‌های سرگرمی به منتقل می‌شود. 🔸 به این فرآیند می‌گویند. رسانه‌ها با تولید برنامه‌هایی با ظاهر سرگرم‌کننده، مخاطب را همراه کرده و بدون ایجاد خستگی و دل‌زدگی برای آن‌ها، خود را در قالب سرگرمی منتقل می‌کنند. 🔹 برای برخی از خرید یک سی دی با خرید یک توپ برای کودکشان فرقی ندارد؛ هر دو را یک سرگرمی زودگذر می‌دانند. هرچند رسانه سرگرمی است اما همواره نکات مهمی را مطرح کرده است. کودکانه‌ترین جدی‌ترین مسائل زندگی را مطرح می‌کنند. 🔸 رسانه در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قضاوت‌ها، گرایش‌ها و مشکلاتی که برای ما پیش می‌آید، اثر می‌گذارد و معمولاً این تأثیرگذاری نامحسوس و آرام انجام می‌گیرد. برخی از صاحب‌نظران را بهترین نمونه سرگرم آموزی با کارکردهای کامل و حکیمانه می‌دانند مرکز سواد رسانه و دیجیتال ثامن شاهین دژ https://eitaa.com/SamanSHahendaj