2⃣| اگر حاج علی‌اکرام‌ها زندانی می‌شدند، اگر سکولاریسم در قانون اساسی دولت باکو رقم‌ می‌یافت، اگر حجاب در مدارس ممنوع می‌شد، اگر رژۀ همجنس‌بازان در یوروویژن باکو برگزار می‌شد و... 🔹علما و اکابری از تبریز و آذربایجان به اعتراض برمی‌خاستند و مردم پشت سر آنها در جمعه و‌ جماعت یا مقابل کنسولگری باکو در تبریز تجمع می‌کردند و از مسلمانان آن سامان حمایت و از دولت باکو ابراز انزجار می‌کردند...این یعنی تبریز و آذربایجان پشت قفقاز ایستاده است و یعنی... 🔹اما مدتی است که در تبریز و‌پیرامون، جای سیاست «تعیین کنندگی و تاثیرگذاری» در قفقاز را سیاست سکوت و تماشا گرفته است. 🔹اگر کبوتران حرم را در باکو زندانی می‌کنند، اگر به صورت قانونی عزاداری حسینی و نصب پرچمهای عاشورا ممنوع می‌شود، اگر حتی کاریکاتورهای مرجع عالی جهان تشیع در نشریات باکو درج می‌شود و... 🔹اگر سیدفرامرز عباس‌اف بعد از ۱۲ سال زندان به ابدیت می‌رسد، و اگر مجاهد و خادم حرم زینب کبری س، حاج طالع یوسف‌اف در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محبس دولت باکو به یارانش می‌پیوندد،باز هم صدایی از «صف اول» اکابر نسل دوم تبریز و آذربایجان برنمی‌خیزد! نه اعتراضی در نماز جمعه‌ای ، نه پیام تبریک و تسلیتی، نه خبری... 🔹به جای آنان نه، بلکه از طرف شاعران و نویسندگان تبریز که بیانیه‌ای را در واقعۀ سفر سرخ و سعادتبار حاج طالع رقم زدند، به خانواده و رهروان راه روشن او به ویژه محبان سیدالشهداء ع در شهر گنجه، تبریک و تسلیت می‌گویم. استاد جلال محمدی شاعر و نویسنده پیشکسوت، کارشناس حوزه قفقاز ـــ ـ ـ ـــ ـ ــ ـ ☫ مقاومت اسلامی قفقاز | تحلیل - خبر ✖️@moqavemat_qafqaz