رَحِمَ اللّه ُ امرَأً عَرَفَ قَدرَهُ و لَم يَتَعَدَّ طَورَهُ .
امام على عليه السلام : رحمت خدا بر آن كس كه اندازه خويش را بشناسد و از حدّ خود فراتر نرود .
خدا رحمت کند مداحان بزرگواری که مداحی می کنند ولی برای سلیقه های عزاداری ،فلسفه بافی نمیکنند!
❌ تشبیه عزاداری ایستاده دههی اول محرم به نماز ایستاده امام حسین علیهالسلام و عزاداری نشسته دهه های بعدی به نماز نافله نشسته حضرت زینب سلام الله علیها ( مداح بزرگوار: حسین طاهری) ❌
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ نقد و بررسی
کاش فقط تشبیه بود، دیگر ادعای فلسفه یابی برای عزاداری نبود!
⤵️ ✍️ و اما چند نکته
1️⃣ 👈 فلسفه ای که جنابعالی ارائه می دهید امری بافتنی و ذوقی است چه بسا به ذهن طراحان مدلهای ایستاده و نشسته عزاداری هم نرسیده باشد و بالاتر این که آن را قبول هم نداشته باشند.
2️⃣ 👈 این سلیقه ها و مدل ها سالهاست که شکل گرفته حالا جنابعالی برای آن فلسفه و حکمت ارائه می دهید و برای هر چه موجه تر جلوه دادن آن تلاش میکنید. نیازی به این تلاشها نیست .
سلیقه است همین!
نکند فرداها شما یا دیگران آن را عرشی هم معرفی کنید و دلایل متناسبی برای آن هم ارائه دهید.
3️⃣ 👈 وقتی میفرمایید بعد از عاشورا نماز نافله حضرت زینب سلام الله علیها به نماز نشسته تبدیل شد، متناسب با این فرمایش، باید عزاداری ایستاده دههی اول را به نماز نافله ایستاده قبل از عاشورای حضرت زینب تشبیه کنید و عزاداری نشسته دهه ی دوم را به نماز نافله نشسته آن حضرت بعد از عاشورا.
افزون بر این که سمبل و نماد عزاداری را از حضرت زینب باید گرفت. تناسبی با امام حسین و نماز آن حضرت ندارد.
👇👇