🌀چرا علمای شیعه یادبود محسن بن علی را بلافاصله بعد از وفات شهادت گونه رسول خدا میگیرند؟!
💠ایمان به غیب یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین باورهای اسلامی ست که در علوم انسانی از آن صحبت به میان آمده است که در آیات آغازین سوره بقره از آن یاد شده است و یکی از صفات مهم متقین است.
💠همیشه غیب لازم نیست که پنهان و غیر قابل رویت باشد . گاهی حقیقت های نگفتنی هستند که باید برای همیشه در عالم اسرار بمانند و جز به خواص نمی توان آن را گفت .
💠همه می دانیم که شب هفتم محرم منسوب به ششماهه ی کربلاست در حالی که روز هفتم محرم روز شهادت علی اصغر ع نیست و بر همین منوال است شبهای دیگر محرم! به قدری اینگونه عزاداری کردن سنت شده است که هیچکس نمی پرسد چرا شبهای دهه ی اول محرم هر شب به نام یکی از یاران سید الشهدا لقب گرفته است. چون می دانند این شبها به عنوان یادبود و بزرگداشت از این اصحاب نامگذاری شده است.
💠روشن و بدیهی ست که توسعه عزاداریها از حدی که معمول است در بستر اجتماع تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت بلکه گاهی با تاثیر منفی هم همراه است. پس دهه سازی ها مکرر همان طور که آیت الله شبیری زنجانی هم تذکر دادند باعث کمرنگ شدن جلوه ی عزاداری ها میشود اما جای این سئوال باقی می ماند که چرا علمای شیعه یادبود شهادت حضرت محسن بن علی ع را بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا میگیرند! با وجود اینکه زمان شهادت ایشان حداقل ده روز تا چهل و پنج روز بعد از رحلت رسول خدا نقل شده است؟!
💠آیا یادبود شهادت این نازدانه بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا سند بزرگترین جنایت تاریخ یعنی غصب خلافت علی ع نیست؟!
💠آری مظلومیت ششماهه ی کربلا و نازدانه ی مدینه سندی روشن است برای دو واقعه عظیم غصب خلافت و ذبح امامت!
💠جا دارد محققین عزیزی که به دنبال سندیابی مقاتل هستند و فرهنگیان معززی که دغدغه وحدت امت اسلامی را دارند از این اسرار مکتب شیعه به راحتی اغماض نکرده و چشم نپوشانند .
https://eitaa.com/ab_va_atash