🧩 نمونه برای ایجاد تنوع و مشارکت با بازی‌ها، عنوان بازی: پیام رسانی رمزی همان‌گونه که دانش‌آموزان در کلاس درس مستقر هستند به دو گروه مساوی تقسیم می‌شوند. مربی در گوش اولین نفرات هرگروه، کلمه یا جمله‌ای را به‌عنوان رمز ادا می‌کند. پس از شروع بازی، افراد هرگروه موظفند که پیام را به ترتیب به گوش یک‌دیگر مخابره کنند. در خاتمه گروهی که پیام صحیح را در مدت زمان کمتری ارسال نموده باشد یک امتیاز کسب خواهدکرد. شرینیِ بازی در آن است که در اثر سرعت انتقال، پیام دریافتی آخرین نفرات هیچ ارتباطی با پیام اولیه نداشته باشد. باید توجه داشت که پیام طوری مخابره شود که فقط نفر بعدی قادر به شنیدن آن باشد.