بسم الله القادر القاهر المهلک الظالمین با عرض سلام و نوید نابودی رژیم خون آشام صهیونی یهود از منظر قرآن کریم (٢) 🌑 فساد دوباره و برتری جوئی🖤 وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ [ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻃﺎﻋﺖ ﺧﺪﺍ ] ﺑﻪ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ [ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺑﺮﺗﺮی ﺟﻮﻳﻲ ﻭ ﺳﺘﻤﻰ ] ﺑﺰﺭﮒ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(اسراء ۴) در کتاب (تورات، یا در لوح محفوظ و کتاب تکوین الهی) خبر دادیم و چنین مقدر کردیم که شما بنی اسرائیل دو بار حتما در زمین فساد و خونریزی می‌کنید و تسلط و سرکشی سخت ظالمانه می‌یابید (یک بار به قتل اشعیا و مخالفت ارمیا، و بار دیگر به قتل زکریای نبی و یحیی نبی). 💐معانی کلمات آیه ۵: قضينا: قضاء در اصل به معنى فيصله دادن به امر است، به معناى حكم حتم، بيان و مانند آن نيز آيد، آن در آيه به معنى بيان و اعلام است. لتعلن: علوّ: در آيه به معنى غلبه و تكبر و طغيان است. «لتعلنّ» حتما تجاوز مى‏ كنيد. «علوا»: غلبه كردند. فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ]ﻭﻋﺪﻩ [ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻣﺎ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ] ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩﺍﻧﮕﻴﺰﻱ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻭﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ ، ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺸﺘﻦ ، ﺍﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﺑﻮﺩﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺘﺎﻥ ] ﻟﺎﺑﻪ ﻟﺎﻱ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ]ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻳﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(اسراء ۵) تفسیر روائی آیات ۴ و ۵ الصّادق ( عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ فِی قَوْلِهِ تَعَالَی : (وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ) قَالَ قَتْلُ عَلِیِّ‌ بْنِ‌ أَبِی‌ طَالِبٍ وَ طَعْنُ الْحَسَنِ (وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً ) قَالَ قَتْلُ الْحُسَیْنِ🌷 (فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما) إِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ الْحُسَیْنِ (بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتَراً لآِلِ مُحَمَّدٍ (إِلَّا قَتَلُوهُ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً.) - صالح‌بن‌سهل گوید: از امام صادق( ع) درباره این قول خداوند: وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ پرسیدم. فرمود: «منظور کشته شدن علی (ع) و نیزه‌‌ خوردن امام حسن (ع) است. در مورد وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً فرمود: «منظور کشته شدن امام حسین علیه السلام است». و در مورد: فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فرمود: وقتی یاری خون حسین علیه السلام فرا رسد». و در مورد: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ؛ فرمود: «منظور گروهی هستند که خدا قبل از قیام قائم (ع)، آنان را برمی‌انگیزد و هیچ ظالم و جنایتکاری نسبت به آل محمّد دعوت نمی‌کنند مگر اینکه او را می‌سوزانند؛ و این وعده‌ایست قطعی». فهرست منابع: تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج ۸، ص ۸۸ الکافی، ج۸، ص۲۰۶ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۹۳ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۷۱ العیاشی، ج۲، ص۲۸۱ کامل الزیارات، ص۶۲ نورالثقلین/ البرهان 🌷سیروس کامران ماوردیانی🌷