▫️ادامه 👇
👌بنابراین از این نصوص صریح تاریخی که مرحوم امام خمینی بارها قبل از انقلاب و بعد از انقلاب متذکر شدند , روشن می شود که ایشان کاملا با آزادی زنان و ورودشان به عرصه های مختلف اجتماعی و انتخاب شدن و دارا بودن از حق رای موافق بودند و تنها مخالفتشان با به فساد کشاندن زنان بوده است .
❕در مبحث انجمن های ایالتی و ولایتی هم اگر مرحوم امام خمینی با حق رای زنان مخالفت داشتند از این جهت بود که شاه قصد داشت به بهانه ورود زنان در عرصه های اجتماعی و دارایی از حق رای و حق انتخاب شدن , زنان را بیشتر غرق فساد و فحشاء کند و از طریق سرگرم کردن مردم و به خصوص زنان به فساد انگیزه قیام و انقلاب را از مردم بگیرد , چنانچه که مرحوم امام خمینی در مورد علت مخالفتش با حق رای زنان به روشنی متذکر این نکته شده و فرمودند :
" مگر با چهار تا زن فرستادن [به] مجلس، ترقى حاصل مىشود؟ مگر مردها كه تا حالا بودند ترقى براى شما درست كردند تا زنهايتان ترقى [درست كنند]؟ ما مىگوييم اينها را فرستادن در اين مراكز جز فساد چيزى نيست. شما بعد تجربه كنيد ببينيد بعد از ده سال، بيست سال، سى سال ديگر، اينها را بفرستيد، به خيال خودتان، ببينيد اگر شما جز فساد چيز ديگرى ديديد؟👈 ما با ترقى زنان مخالف نيستيم، با اين فحشا مخالفيم، با اين كارهاى غلط مخالفيم " 👉
📚صحيفه امام، ج1، ص: 305 سخنرانی در تاریخ 26 فروردین 1343
👌در این رابطه مورخین می نویسند :
" به دنبال نخستوزيرى اسدالله علم در تيرماه 1341 و سفر جانسون، معاون رئيسجمهور آمريكا به ايران در شهريور همان سال، طبق برنامه آمريكاييان براى سلطه بيشتر بر ايران، در مهرماه 1341 دولت اسدالله علم لايحه انجمنهاى ايالتى و ولايتى را برخلاف قانون اساسى مشروطه تنظيم و پس از تصويب، در غيبت طولانى مجلس شوراى ملى، متن آن را از طريق جرايد منتشر نمود. در اين لايحه، قيد اسلام و سوگند به قرآنمجيد از شرايط نمايندگى حذف و براى فريبكارى، به زنان حق رأى داده شد. اين حركت كه براى حذف اسلام از جامعه و نفوذ وابستگان به بيگانگان در مسئوليتهاى مهم بهخصوص فرقه صهيونيستى- انگليسى بهائيت طراحى شده بود، با مخالفت شديد امامخمينى (قدس سره) روبهرو شد. ايشان با همراهكردن عدهاى از علما درخواست لغو آن را مطرح كرد كه در نتيجه دولت مجبور به لغو اين لايحه در آذر ماه شد و بدينرو اولين پيروزى در نهضت امامخمينى (قدس سره) شكل يافت. "
📚ايران, ديروز امروز فردا، ص: 67
❕" مخالفت جامعه روحانيت در اين زمينه چنين توجيه گرديد كه زنان ايرانى از ابتدائىترين حقوق انسانى همانند مردان محروم بودند شاه در خدمت امريكا بود ماهيت اعطاى حق رأى به زنان جز فريب، اغفال و به فساد كشاندن نسوان ( زنان ) چيزى در برنداشت و با فرستادن چند زن به انجمن دردى دوا نمىشد. مخالفت با تصويبنامه مخالفت با آزادى (بانوان ) نبود بلكه مخالفت با توسعه فساد بود كه رژيم در جهت آن پيوسته گام برمىداشت و به همين جهت امام خمينى در همان تاريخ اعلام داشت «ما با ترقى زنها مخالف نيستيم، ما با اين فحشا مخالفيم، با اين كارهاى غلط مخالفيم مگر مردها در اين مملكت آزادى دارند كه زنها داشته باشند؟! مگر آزاد مرد و آزاد زن با لفظ درست مىشود؟!». "
📚تاریخ سیاسی معاصر ایران , جلال الدین مدنی , ج 1 ص 623 پاورقی
🇮🇷🇵🇸
#آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110