🔰 جریان‌شناسی / بخش سوم 🎙 |تفاوت حوزه‌های علمیه منتسب به حزب‌الله و حزب امل/ قسمت دوم حجت الاسلام شاکر: 🔺 حزب أمل یک اندیشه‌ این چنینی دارد که اگر زمانی ما این پشتوانه حکومتی شیعه را از دست دادیم، از بین نرویم، چون به نوعی از بین رفتن این احزاب تقریباً مساوی است با از بین رفتن شیعه، حال نه اینکه شیعیان فرد فرد و آحادشان از بین برود، بلکه موجودیت اجتماعی و سیاسی از بین می‌رود. 🔺 مثلاً به شما گفته شود که به عنوان مثال به مسجد امام صادق(ع) و القائم(عج) در لبنان بروید و نماز ظهر را در یکی از مساجد و نماز مغرب و عشا را در مسجد بعدی بخوانید، همین که شما این دو رکعت نماز را بخوانید و برگردید متوجه می‌شوید که مسجدها و موسسات منتسب به از نشاط خیلی بالاتری برخوردارند، مسجد مسجد است فرق نمی‌کند، اما گرایش و استقبال مردم به مجتمع‌ها و موسسات دینی، مساجد و حسینیه‌های زیر نظر حزب‌الله خیلی خیلی بیشتر از حزب أمل است. 🔺 من مکرر در مسجد امام صادق(ع) در لبنان بودم، در این مسجد نهایتا پانزده تا پیرمرد هستند که همگی افتخار آشنایی با را داشتند، مثلاً یکی از آنها می‌گفت من راننده امام موسی صدر بودم، یکی دیگر می‌گفت من راننده بودم، بر عکس در مسجد القائم(عج) شما خیلی کم پیرمرد می‌بینید، غالبشان جوانند، این تفاوت‌ها دیده می‌شود. 🔺 اگر بخواهم در بحث مثال بزنم، مطالبی را در کتابم آوردم که حتی برادر مرحوم علامه شمس‌الدین از من خیلی ناراحت شد که شما برای چه این‌ مطالب را در کتابتان نوشتید؟ مثلاً من نوشته‌ام در اینجا حدود هفتاد است که اکنون فعالیت این مدرسه به شدت ضعیف است، من که نمی‌توانم ملاحظه بکنم، درست است که موسّس آن حوزه آدم بزرگی بوده است، الان هم مدیر فعلی‌اش که برادر کوچک علامه فضل‌الله است، ایشان هم آدم بزرگی است، در بزرگی و در جایگاه اجتماعی و والا بودن آن‌ها شکی نیست، اما فعالیت ضعیف است. 🔺 وابسته به حزب أمل به این معناست که این‌ها أملی هستند. اما در مقابل، حوزه‌ الرسول الاکرم(ص) که درست همان جامعه‌المصطفی (ص) است و فقط رئیس و معاون امور مالی‌اش ایرانی است و همه‌ حوزه به دست علمای لبنان می‌چرخد، اصلاً قابل مقایسه نیست. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3999 🆔 @asbaat_ir