هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام علم رسول خدا( َص )گسترة زمان و حرکت تاریخ را در نوردیده بود؛ حدّى براى علم آن حضرت وجود ندارد. چیزى در جهانِ امکان یافت نمى‏شود جز آن که پیامبر( َص ) بر آن آگاه است ✅علم لدنّى، نورى است که از مصباح غیب بر دل مصفا و لطیف آدمى بیفتد و اسرار الهى را جلوه‏گر سازد؛ بى‏آنکه میان نفس و خدا، واسطه‏اى باشد علمى که خداوند به پیامبر عطا فرموده است و بر خلاف ریاضیات و منطق، بى‏تحقیق و اجتهاد و قرائت و کتابت و صناعت کسب شده و به گذشت زمان نیازمند نیست. این علم بنا به مشیت خداوند، از طریق تزکیه و اشراق نفس حاصل مى‏شود و با توفیق و حمایت و الهام و رسالات الهى، به حقیقت نائل مى‏شود. این علم، بدون تأمل و تفکر و اکتساب حاصل مى‏شود و از راه‏هاى محسوس و معمول به دست نمى‏آید، بلکه ربّانى است. غزالى دربارة راه‏هاى کسب معرفت، گوید: بشر از دو راه، کسب معرفت و تحصیل علم مى‏کند؛ یکى، از راه آموزش انسانى و دیگرى، از طریق تعلیم ربّانى. پاسخ قسمت دوم 👈👈آن است که: آن حضرت بنا به مصالحى، غالباً از چنین دانش‏هایى و قدرت الهى خویش استفاده نمى‏کرد و مانند دیگران و با توجه به ظواهر و شواهد و بیّنه، طىّ طریق و حکم کرده و برخورد مى‏نمود. مگر هرکس هرچه قدرت دارد، صلاح است انجام دهد؟... هر حکمتى که دربارة دفع نکردن خدا، دشمنان را مى‏باشد، همان حکمت اقتضا کرده که پیغمبر و امام که خلیفه و امین اسرار خدایند، به غیر طریق عادى دفع دشمن نفرمایند. حکمت بالغة حق اقتضا کرده که دنیا، خانه امتحان و اختیار و خانه غرور باشد و بشر در دنیا داراى اختیار و قدرت باشد. اجبار و اکراه در امور دین نباشد. راه خیر و شر توسط حجّت ظاهرى و باطنى برای مردم واضح شود ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟