🔘 پست دوم جواب: ۱. بايد به قسمت اول كتاب كه ما فصولي را ذكر كرديم، بازگشت كنيم. بناي ما براي اثبات حقانيت مذهب اهل بيت به ظاهر قرآن و احاديث متواتر پيامبر و تاريخ مسلم و مدارك اهل سنت بوده است و در اين كتاب از منابع اهل تشيع استفاده نشده است. آيا شما راويان و مطالب متواتر خود را قبول داريد؟ متعصب چه كسي است؟! آيا آياتي كه درباره صحابه در روز احد وارد شد با آن مقامي كه شما از اصحاب مي‌گوييد سنخيت دارد؟ اگر كتاب و روايت متواتر خود را حجت مي‌دانيد جسارت عمر و كشف بيت فاطمه -سلام الله علیها- و ورود مردان به آن‌جا توسط ابوبكر با چه منطقي سازگار است؟ ۲. شيعه دين و عقايد خود را با تدبر در آيات قرآن و متواترات اهل سنت و شيعه بنا كرده است. ۳. در احكام ، به سبب اين‌كه اصحاب امام تحت تعقيب و ظلم قرار داشته‌اند و احتمال قتل آن‌ها وجود داشته، احتمال تقيه عجيب نيست و بايد مسئله تقيه را هم در خود رجال حديث در نظر گرفت و هم در محتواي حديث. ۴. از امام علي -علیه السلام- و حضرت فاطمه -سلام الله علیها- تا آخرين امامان ، هيچ‌كدام مصونيت جاني و مالي نداشته‌اند و هميشه از طرف ظالمين تهديد مي‌شدند و روشن است كه طرفداران آنها در خطر بيش‌تري بوده‌اند. از همين جهت بايد آن‌ها به صورت خاص با امامان ارتباط برقرار مي‌كردند و از آن‌ها تعليم مي‌گرفتند. ۵. اگر كسي صريحاً مورد تكذيب واقع شده يا عملي انجام داده كه شايسته نبوده است؛ پس قبول چنين شخصي حتماً تعصب محسوب مي‌شود؛ مانند كسي كه به پيامبر -صلی الله علیه و آله- جسارت توهين‌آميز نموده و طرفدارانش از محضر پيامبر به سبب تنازعشان اخراج شدند؛ به نظر شما حكم چنين شخصي چيست؟ 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110