از پیام‌های دریافتی 👇 ⚫️ عاشورا، حذف شدنی نیست ، اما تحریف شدنی هست. غم زمانه که هیچش کران نمی‌بینم دواش جز می چون ارغوان نمی‌بینم ♦️ تنها روز بی مانندی، که از ابتدا تا پایان آفرینش کون و مکان و زیست بوم جغرافیای مکانی و سیاسی ابناء بشر، نظیر و مانندی برای آن نمی توان یافت،،روز عاشورا و زمین کربلا است. میرزا حسین محدّث نوری، در کتاب «مستدرک الوسائل»، از امام صادق (ع)، به نقل از: رسول خدا (ع)، چنین نقل کرده است: «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَهٌ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ لا تَبْرُدُ أبَداً. کشته شدن حسین (ع)، حرارتی در دل­های مؤمنان ایجاد کرده است که هرگز سرد نمی شود. امام حسن (ع): هیچ روزی، مانند روز تو (روز عاشورا) نیست ای اباعبدالله! ♦️این که چرا عاشورا و کربلا بی همتا و یکتا است، می تواند موضوع تحقیقات دانشمندان در علوم مرتبط با عاشورا پژوهی و شناخت مکتب و فرهنگ حسینی قرار گیرد و جای آن مانند مظلومیت خود امام حسبن عليه السلام، مظلوم و غریب است. ♦️پرسش هایی را می توان در باره شناخت چرایی و چیستی فلسفه عاشورا ، مطرح کرد: ۰۱ آیا به دلیل بی همتایی امام حسین( ع) ویاران با وفایش است؟ ۰۲ آیا به دلیل انحصار مکانی سرزمین کربلا است؟ ۰۳ آیا به دلیل انحصار در شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه و دوره عاشوراست؟ ۰۴ آیا به دلیل انحصار در فلسفه عاشوراست که انحصارا مختص به امام حسین( ع) است؟ ۰۵. آیا به دلیل انحصار در قاتلان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش است؟ ۰۶ آیا به دلیل انحصار در ایفای نقش الگو دهی مکتب و فرهنگ عاشورا برای مبارزان و جهادگران پسا عاشورا است؟ ۰۷ آیا به دلیل کیفیت و شرایط خاص اهل البیت همراه با امام حسین عليه السلام در روز عاشورا است؟ ۰۸ آیا به دلیل انحصار در کیفیت به شهادت رسیدن اصحاب و یاران امام حسین( ع) است؟ ۰۹ آیا به دلیل نسبت خاص امام حسین علیه السلام با جدشان پیامبر اکرم( ص ) است ؟ ۰۱۰ آیا به دلایل معرفتی، فکری، اعتقادی و ارزشی و سیاسی است که تنها در کسی چون امام‌حسین(ع) یافت می شود؟ ۰۱۱ آیا به دلیل معرفت، شور و عشق مشترکی است که خداوند در قلوب مؤمنین نسبت به عاشورا و امام حسین‌ (ع)‌ قرار داده است؟ ♦️سهم و نقش هریک از این پرسش ها و پرسش هایی از این دست در قیام عاشورا و چیستی و فلسفه آن ، چیست؟ این پرسش ها میتواند آغازی برای عاشورا پژوهی و کربلا شناسی باشد. مطالعه ای تطبیقی برای آن چه اکنون در ایران، در منطقه و در جهان می گذرد و بلا شک جغرافیای سیاسی آینده جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما هر چه باشد، آن چه تاریخ نگاشته است و خاصه امروز می بینیم، تاکنون هیچ واقعه ای نتوانسته است و شواهد موجود نیز نشان می دهد نمیتواند، جای عاشورا و مکتب و فرهنگ حسینی را بگیرد. مکتب و فرهنگ حسینی، زنده، پویا، بدون جایگزین، بی همتا در معرفت، در شور و شوق و عشق، در به حرکت درآوردن مردم، در الگودهی و الگوگیری، و در مبارزه با جهل و ظلم و بی‌عدالتی است. لذا این مکتب حذف شدنی نیست، اما تحریف شدنی هست، باید مراقب باشیم با پول سفارتخانه ها و اندیشکده های آمریکایی و انگلیسی فلسفه سیاسی و معرفتی و اجتماعی و مکتبی، مکتب و فرهنگ حسینی، تحریف نشود. ♦️گواه گویای آن تلاش هایی است که امروزه در فضای مجازی از سوی منحرفان آگاه و نا آگاه و غافل و دست های پنهان و آشکار نفوذ در عاشورای ۱۴۰۲ در ایران می بینیم. ♦️دلیل اصلی آن روشن است، زیرا با تحریف عاشورا و فرهنگ و مکتب حسینی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ابتدا تحریف و سپس کنار گذاشته می شود. همان گونه که خود عاشورا، نتیجه و محصول تحریفی بود که ریشه های اصلی آن را باید در سقیفه جست و جو کرد. ♦️همیشه با بدلسازی و تولید بدلیجات در مکتب، در دین، در رهبری، در سیاست، در فرهنگ، در اقتصاد و جامعه میتوان مکتب انحرافی، دین انحرافی، رهبر انحرافی، سیاست و فرهنگ و اجتماع و اقتصاد انحرافی را تولید و به خورد جامعه و مردم داد تا بتوان بهتر منابع زیرزمینی و رو زمینی را غارت کرد. ♦️پس یکی از مهم ترین درسهای عاشورا و محرم ۱۴۵۵ و ۱۴۰۲ برای ما ایرانیان، تمییز بین اسلام آمریکایی، بدل اسلام ناب محمدی، و تمییز بین رهبری ساخته دست اتاق های فکر و رسانه های صهیونیستی و آمریکایی و انگلیسی با رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است. به هوش باشیم، طلای ناب خود را با بدل آن جابجا نکنیم. کوفیان تا زمانی که درست تشخیص دادند، در کنار مسلم و امام خود بودند، اما زمانی که با جنگ شناختی و ترکیبی دستگاه اموی و خاصه اقدامات همه جانبه یزید، در شناخت خود نسبت به مسلم و نسبت به امام تردید کردند، جنگ پیروزمندانه خود را وانهادند و شکست و خفت و لعنت ابدی را برای خود رقم زدند. ✍ ابوالقاسم فاتحی دهاقانی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، جمعه، ششم مرداد ۱۴۰۲ ‌و عاشورای ۱۴۴۵ 🏴🚩🏴🚩🇮🇷 💠 چلچراغ حم👇 🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM