☫﷽☫
#تحریر_حم
😳
استبدال #خَریّت و #حُرّیّت!
(بخش ۱):
🦓🦓🦓
🦓🦓
🦓
🦓 کاندیدهائی که در ۱۴۰۰ بیتوجه به
#حُرّیّت_ملّت، بدنبال تحمیل
#خَریّت بر
#ملّت هستند!!!
⁉️ «
اقتصاد مال خر است»!
این عبارت عرفانی عمیق
#امام_خمینی (که برای نیمی از
#انقلابیون دهه ۵۰ مطلب کاملا قابل درکی بود و برای نیمی دیگر غیرقابل هضم!) در سالهائی که
#ملت_ایران گرفتار «رنجهای اقتصادی» گشتند، مورد طعن دشمنان
#انقلاب_اسلامی و نابخردان به
#نظام_ولائی قرار گرفت!
و اینک بعد از چهار دهه، گویا به همان نقطهای باز گشتیم که اگر امام راحلمان، زنده بودند، مجددا همین عبارت را به کار میبردند!
⁉️ آیا وعده
#افزایش_یارانه همان افزایش جو و یونجه اهل آغل و آخور است؟ آیا کماکان ما گرفتار «وعدههای خرکی» هستیم؟!
👌هر انقلاب جامع و فراگیری معمولا نتیجه اتحاد
دو جریان اجتماعی است؛
۱.
دردمندان #تبعیضات_مادی
۲.
دردمندان #ارزشهای_جامعه
همیشه هستند عدهای که از «
تبعیضهای اقتصادی» و مادی در جامعه رنج میبرند و لذا دنبال
#مقصرین_وضع_موجود هستند.
همچنانکه همیشه عدهای هم از «تذلیلهای ارزشی» و معنوی در جامعه رنجور هستند و ایضا در جستجوی آمرین و عاملین اصلی
هنجارشکنیهای گستاخانه.
هر جامعهای دارای هنجارها، ارزشها، اعتقادات، پرستشها و حساسیتهائی هستند (غلط یا صحیح/ درست یا نادرست/ معقول یا نامعقول/ زشت یا زیبا) که
#معنویات آن جامعه را تشکیل میدهند.
هر گاه که این دو جریان (مادیگرا و معنیگرا)، در شناسائی باعثان و بانیان اوضاعی که مطالبات آنها را تهدید و تحدید میکند، به نتیجه مشترکی برسند، بدون تردید دست
#اتحاد به همدیگر داده و
انقلاب برپا میکنند.
معمولا هیچکدام هم به تنهائی قادر به
#اقامه_انقلاب نبوده و نیستند.
🤝 در انقلاب ۱۳۵۷ هم دقیقا همین اتفاق روی داد و «
دردمندان مادی» و «
دردمندان معنوی» به این نتیجه مشترک رسیدند که مقصر اصلی این نابسامانیها و بلکه «
فلاکتهای مادی و معنوی»، همانا
#رژیم_منحوس_شاهنشاهی است و لذا دست به اتحاد و بالطبع
انقلاب زدند تا هر کدام به اهداف مادی یا معنوی (اقتصادی یا ارزشی) خود برسند.
ولیکن چنین اتحادی بعد از
پیروزی انقلاب، قطعا شکننده و ناپایدار است. زیرا عدهای بدنبال «
تأمین مادیات کاملتر از پیش» برای خصوص خود هستند و عدهای هم بدنبال
«
تضمین معنویات أکمل برای عموم جامعه» هستند که معمولا هم این دو، هووی همدیگر هستند و ناسازگار و نهایتا باید یکی را حفظ کرد و دیگری را ناچارا
طلاق داد!
امام خمینی(رضوانالله تعالی علیه)، «انقلاب عظیم ملت ایران» علیه رژیم پلید
#شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله و حامیان اجنبی آن را
#اسلامی نامیدند تا برجستگی و تمایز «ابعاد معنوی انقلاب» بر «مطالبات مادی دنیوی» را در صدر توجهات جهانی قرار دهند و اینکه چنین طلاقی صورت نگیرد ولیکن وقتی که شنیدند، اولین دولت محصول انقلاب، اقدام به طرح «وعدههای مادی» (ارزانی در حد مجانی شدن
#آب و
#برق و
#اتوبوس و...) نموده است، نگران شدند که مبادا بمرور زمان، «آرمانهای
#متعالی و
#الهی انقلاب
#ملت_رشید ایران»، تحتالشعاع «پایداری حاکمان» در
#حکومت از طریق «وعدههای مادی» قرار گرفته و «انقلابی برای تعالی اسلامی» تبدیل گردد به «انقلابی برای اسافل شکمی» که در آنصورت، «ماهیت آدمیتی(الهی)» ملت به حضیض «ماهیت بشریتی(حیوانیتی)» تنزل مییافت. حیوانیتی که به آب و علف
#دنیوی خود دلخوش باشد و... که مفهومی بجز «خریّت» ندارد.
اساسا
#اقتصاد که در خدمت «خریت» و وجه حیوانیتی (رفاه و آسایش
#بشریتی و مادیتی)
#انسان است، حاضر است در این راستا حتی طمأنینه روحی و آرامش روانی انسان و بدتر از همه،
#تعالی_آدمیتی را هم قربانی خود سازد.
خریتی که بخاطر مشتی یونجه بیشتر به دیگران لگد بپراند و با مصرف بیش از حد جو بدمستی نماید و چارجفتکهای بیشتری بزند!
«
اقتصاد مال خر است» مفهومی از انکار «مایحتاج بشریتی» ندارد (که کف مطالبات انسان بماهو انسان است) بلکه میخواهد بیتوجهی به «نیازهای
#انسانیتی» و مهمتر از آن؛ غفلت از «حوائج
#آدمیتی» را بر نتابد.
و اگر
اسلامیتی برای انقلاب و
#نظام، متصور نبود، چه ضرورتی داشت، شخصیتی همانند
امام خمینی (ثم الامثل فالامثل)، هست و نیست خودشان را برای پیشبرد و پایداری آن هزینه کنند؟!
...ادامه دارد.
✍️
سیدمحمدحسینی(منتظر)
بازرس ویژه ستاد انتخاباتی خیزشهای مردمی؛ حامی آ.سیدابراهیم رئیسی
۲۰ خرداد ۱۴۰۰
#انتخابات
#ریاست_جمهوری
#مجلس_شورای_اسلامی
#شورای_شهر_روستا
#وعده_وعید
بخش بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1894
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe