رایج شده که همه میگن و خیال میکنن که : « خدا روزی میده » « خدا رزق میده به همه » خدا بهت رزق واسع بده 🤲 » « خدا روزی داده به شما » ... در حالی که این مطلب از شئون عقاید اسلامیه و چنین عقیده‌ای سال‌هاست در کلام بزرگان علمای عقاید مردوده . کلام معروفی که به بوعلی‌سینا منسوبه : خدا زردآلو رو زردآلو قرار نداد ، بلکه ایجادش کرد . یعنی نباید گفت « خدا تو را خلق کرد » بلکه باید گفت « خدا خلق کرد که تویی » اول تویی نبودی که خلق بشی بلکه اول خلق شدی و سپس تویی . چون قبل از خلق شدنت نبودی ، پس نمیشه گفت خلق کردن به تویی که نبودی تعلق گرفت !! و خدا به تویی که نبودی وجود داد !! بلکه خدا تو رو تو قرار داد و وجود رو خلق و جعل و ظهور داد که تویی . رزق رو هم نباید گفت « خدا به تو روزی داد » بلکه « خدا رزق رو ظهور میده » مثلا یه ماشین خریدی خب خدا ماشین رو رزقت قرار داده اما به تو نداده یعنی تو تو جایگاه گیرنده نیستی بلکه تو و ماشین هر دو رزق هستین چون تو جز وجودت نیستی و وجودت هم رزقه ؛ عین ماشین پس همه رزق هستین خلاصه این که تو مرزوق نیستی بلکه رزق هستی رزق خدایی وجودت عینا رزقه ▫️افراط اینه که خیال کنی رازقی ▫️تفریط اینه که خیال کنی مرزوقی ▫️عدل اینه که رزقی خدا روزی نمیده به تو چطور روزی رو به تو بده در حالی که تو خودت روزی هستی ؟ اگه بخواد به تو روزی بده ، پس تو ( وجودت ) رو به کی بده ؟ یعنی اگه خدا قراره به کسی چیزی بده ، پس وجودت رو به کی داده ؟ به تو ؟ تو که قبل از وجود پیدا کردنت هنوز نبودی که بخوای گیرنده باشی ! پس خدا به تو نمیده . خدا میده ، اما نه به کسی . 👌 خدا رزق رو جلوه میده . دم به دم جلوه‌ی حق هستی . خدا پول نمیده به تو بلکه تو رو با پول جلوه میده . 👌 او مبتدء و ابتداکننده به نعمته . رزق او اولی و بسیطه و بی‌مقدمست . دهندگی او ذاتیه و شرط گیرندگی تو رو نداره . داد او را ، قابلیت شرط نیست بلکه شرط قابلیت ، داد اوست رزق او بی‌منت و بی‌شرط و بی‌مقدمه و بی‌وقفه هست .. ┈┈••✾•🌷🍃🌸🍃🌷•✾••┈┈ @zandagykoob