۱. یکی از اشکالات جدی دانش مدرن خود حق پنداری و خود معیار پنداری. این نگاه از بالا به همه دانش ها و مطالبه ادله حقانیت از دیگران و نشستن در مقام قاضی و حکم صادر کردن آفت امانیستی و الحادی بودن مبانی و فلسفه
و غایت این دانش هاست. بلاتشبیه ما قرآن رو معیار تشخیص حق و باطل می دانیم در برابر دیگر مدعیان و لذا ادعاها را به قرآن عرضه می کنیم نه بالعکس. گویا دانش مدرن هم خود را در این جایگاه می پندارد. باید به این عزیزان گفت قرنهاست شاغول های شما که برای علمی بودنش، قسم می خوردید باطل بودنش آن هم از طرف همان معیارها ثابت شده و لذا خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که در این دانش ها امر ثابت و یقین آوری نداریم و همه چیز نسبی است.
۲.بنای دانش مدرن بر تجربه نهاده شده بعد ایشون میگن تجربه جایگاه علمی ندارد! اصولاً بسیاری از دستاوردهای به اصطلاح علمی دانش جدید از دل آزمایشگاه و آزمون و خطاهای تجربی به دست آمده و از دل این ها به قول ایشون شاغول ها بیرون آمده به قول معروف تجربه در دانش مدرن مادر اختراع ها و اکتشاف هاست. تناقض ادعای ایشان آنجاست که ابتدا زیراآب تجربه را میزند اما چند دقیقه بعد برای اثبات ادعای خود به تجربه استناد میکند آنجا که می خواهد متقارن بودن یا نامتقارن بودن موثر بودن یک دارو را اثبات کند
۳. تجربه فقط و فقط امور متافیزیکی آن هم محدود قابل استفاده و اعتماد است اما در امور متافیزیکی پای تجربه و ساینس لنگ است. هنوز هم این دانش پر طمطراق به علت دیوانگی و درمان قطعی دیوانگی آنی انسان ها پی نبرده است. هنوز ماهیت جن و آسیب های که از طریق اجنه و شیاطین به انسان می رسد برای دانش جدید اثبات نشده است و چون با شاغول های دانش جدید چنین اموری قابل اثبات نیست اصولاً وجود چنین چیزی را از اساس انکار میکنند در حالیکه آیات و روایات ما پر است از این مسایل( یکی از محققین محترم در موسسه بهداشت معنوی هزاران روایت درباره اجنه و شیاطین را بررسی کرده است و به نتایج حیرت آوری رسیده است که این نتایج را در چند جلسه خصوصی ارایه کردند) . در روایات و آیات حوزه گسترده ای از مشکلات روحی و جسمی انسان به امور متافیزیکی مرتبط شده( از جمله اجنه و شیاطین و پرهیز دادن انسان از ارتباط با اجنه و هشدار درباره خطرهای جسمی و روحی و مادی و اخروی آن) دانش جدید با کدام شاغول و معیار می تواند وارد این عرصه شود (که نمی تواند بشود) لذا از همان ابتدا چون مبنای این دانش ماده هست امور غیر مادی را نه فقط اجنه حتی وجود روح و حتی خدا را هم انکار میکند چون این ها زیر میکروسکوپ قابل تجربه و آزمون و خطا نیست پس العیاذ بالله وجود ندارند!