💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠
💠 مهدی شناسی ۲۷
🔹ﺍﮔﺮ ﺳﺮّ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﯼ ﻏﯿﺒﺖ ﺻﻐﺮﯼ ﻭ ﮐﺒﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ کنیم، ﺩﺭ ﻣﯽ ﯾﺎبیم ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﺻﻐﺮﯼ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﺮﺩ، ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺒﺮﯼ ﺍﻣﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﺍ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﻤﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻭ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﺭﻫﺎ ﮐﻨﺪ؟!
🔹ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ می دانستیم ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺒﺮﯼ، ﺯﻋﯿﻢ، ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ، ﻭﻟﯽ ﻭ ﻣﺘﺼﺮﻑ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ، ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺗﮑﻮﯾﻨﯽ ﻣﺎ ﻫﻤﭽون ﻭﺟﻮﺩ ﭘﺮ ﺑﺮﮐﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ (ﻋﺞ) ﺍﺳﺖ، ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻓﺮﺍﻣﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﯾﺮ ﻭ ﻣﺪﺑﺮ ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﻋﺎﻣّﻪ، ﮐﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺍﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪﯾﻢ.
🔹ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﻻﯾﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﯿﺒﺖ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ ﺩﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ "ﺳﯿﺎﺳﺖ" ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ:" ...ﻻ ﺭﻃﺐٍ ﻭ ﻻ ﯾﺎﺑﺲٍ ﺇﻟِﺎ ﻓﯽ ﮐﺘﺎﺏٍ ﻣﺒﯿﻦ" ﻭ...ﮐﻞ ﺷﯽﺀٍ ﺃﺣﺼﯿﻨﺎﻩ ﻓﯽ ﺇﻣﺎﻡٍ ﻣﺒﯿﻦ"؛ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﺮ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺒﯿﻦ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ است.
🔹در مظلومیت حضرت مهدی علیه السلام همین بس که با این که از هیچ یک از معصومین به قدر ایشان، شناسنامه ی موثق با همه ی جزئيات در دسترس نیست و در عین این که راه شناخت ایشان باز و سهل الوصول است و این قدر از طرف اجداد مطهرشان برای شناخت ایشان تلاش شده است، مظلوم تر از ایشان در این زمان وجود ندارد.
🔹دلیل عقلی غربت امام زمان آن است که به طور طبیعی هر حکومتی که به تسلط و حکومت شیطان لطمه بزند، حیله و حربه ی شیطان در مخفی ماندنش بیشتر خواهد بود.
🔹بعضی از حضرات گر چه حکومت تشکیل دادند، ولی مسوول حکومت جهان نبودند. اما چون حکومت حضرت مهدی جهانی خواهد شد و یکپارچه تسلط شیطان را نفی خواهد کرد و تیشه به ریشه ی حاکمیت شیطان خواهد زد، تلاش شیطان در از میان بردن زمینه ی ظهور قوی تر است...
💠🔹💠
#مهدی_شناسی
#قسمت ۲۷
@fadayiane_banoye_damshgh