آیا « خروج سفیانى » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پیش از قیام قائم(عج) مردى از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج مى کند و با تظاهر به دیندارى گروه زیادى از مسلمانان را مى فریبد و به گرد خود مى آورد. 🔷 او بخش گسترده اى از سرزمینهاى اسلام را به تصرف خویش در مى آورد و بر مناطق پنجگانه: شام حمص فلسطین اردن قنسرین [1] و منطقه عراق سیطره مى یابد . 🔶 در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان مى پردازد. و براى کشتن و یافتن آنها جایزه تعیین مى کند [2]. 🔷 سفیانى با این که از خبیث ترین و پلیدترین مردمان است ولى همواره ذکر یارب یارب بر زبانش جارى است[3]. حکومت دودمان بنى عباس به دست وى از هم گسسته مى شود. 🔶 وى آن گاه که از ظهور مهدى(ع) با خبر مى گردد و با سپاهى عظیم به جنگ وى مى رود و در منطقه (بیداء) بین مکه و مدینه با سپاه امام(ع) برخورد مى کند و به امر خدا همه لشکریان وى به جز چند نفر در زمین فرو مى روند و هلاک مى شوند[4]. 🔷 این خلاصه از ویژگیهاى سفیانى است که در منابع دینى و کتابهاى معتبر به عنوان نشانه ظهور آمده است: (غیبت) شیخ طوسى و نعمانى (ارشاد) شیخ مفید (کمال الدین) صدوق و… 🔶 روایات مربوط به خروج سفیانى به اندازه اى است که برخى آنها را متواتر و براى اثبات سفیانى کافى دانسته اند. بنابراین اصل خروج سفیانى صرف نظر از ویژگیها و قضایاى جزئى امرى مسلم است. 🔷 پیش از این گفتیم که خروج سفیانى از نشانه هاى حتمى ظهور است. ولى این که سفیانى کیست و چه ویژگیهایى دارد و چگونه شورش مى کند و… چندان روشن نیست. 🔶 از برخى روایات استفاده مى شود که نام وى عثمان بن عنسبة است و از خاندان ابوسفیان که در دوره غیبت خروج مى کند. این احتمال درست نیست زیرا سند این روایات ضعیف است[5]. 🔷 در منابع شیعه گویا فقط دو روایت در این مورد وجود دارد که در سند یکى محمدبن على الکوفى[7] قرار دارد که توثیق نشده و روایت دوّم هم مرسله است[8]. 🔶 افزون بر این در برخى از روایات از امام(ع) در مورد نام سفیانى پرسیده شده و آن حضرت از بیان آن خوددارى کرده اند[9]. حال آن که اگر نام وى مشخص بود دلیلى نداشت که از بردن نام وى خوددارى کند. 🔷 به نظر مى رسد سفیانى فرد مشخصى نیست بلکه فردى است با ویژگیهاى ابوسفیان که در آستانه ظهور مهدى(عج) به طرفدارى از باطل خروج مى کند و مسلمانان را به انحراف مى کشاند. 🔶 در حقیقت ابوسفیان به عنوان سر سلسله سفیانیان سمبل پلیدى است. او غارتگرى بود که با رباخوارى و زورگویى و چپاول اموال مردم ثروتهاى هنگفتى به چنگ آورده بود و از راه فریب و تحمیق توده هاى ستم کشیده و ترویج خرافات و دامن زدن به نظام طبقاتى جاهلى قدرت فراوانى به دست آورده بود. 🔷 ابوسفیان به عنوان سردمدار شرک و بت پرستى و سرمایه دارى طاغوتى هر نوع حرکت و جنبشى را که دم از عدالت برادرى آزادى مى زد دشمن شماره یک خود مى دانست و با قدرت تمام در برابر آن به مبارزه بر مى خاست. 🔶 سفیانى فردى است با این ویژگیها که در برابر انقلاب بزرگ و جهانى حضرت مهدى(عج) خروج مى کند و تلاشهاى فراوانى براى رودررویى با آن به عمل مى آورد. ♦️ بر این اساس در حقیقت سفیانى یک جریان است نه یک شخص. 🔷 نهضت پیامبران و اولیاى الهى همواره با واکنش منفى و مخالفتها و کارشکنیهاى سران شرک و نفاق بوده است. و در برابر هر مصلحى فرد یا افرادى با ویژگیهاى سفیانى ایستاده اند. 🔶 امام سجاد مى فرماید: (انّ امر القائم حتم من اللّه وامر السفیانى حتم من اللّه ولایکون قائم الا بسفیانى. [10]) 🔷 ظهور قائم(ع) از ناحیه خداوند قطعى و خروج سفیانى نیز از جانب خداوند قطعى است. در برابر هر قیام کننده و مصلحى یک سفیانى وجود دارد. ♦️ سخن امام بیانگر آن است که سفیانى جنبه شخصى ندارد. بنابراین هر که در برابر حق خروج کند و داراى ویژگیهاى ابوسفیان باشد سفیانى است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻