🔰تأملی در باب ظهور کرونا در قم محمدرضا فلاح / 1 اسفند 98 1️⃣ 🔺امروز شنیدم حوزه یکی دو همایش را به خاطر مراعات بهداشت ـ تذکرات وزارت بهداشت دربارۀ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ـ تعطیل کرده است. ⚠️این نگران کننده بود. 🔸بخصوص وقتی که خبررسان می‌پرسید فلان جلسه‌ای را که بناست در حوزه برگزار کنیم تعطیل کنیم یا خیر. 🔹پیشتر که پس از پخش حسابشدۀ کلیپ آتش زدن کتاب هاریسون توسط آیت الله تبریزیان به سرعت نامۀ «رسمی» برائت از این حادثه توسط حوزه منتشر شد و پس از آن موجی از تخریب ایشان به راه افتاد، برخی متأسف و نگران حوزه شدند ⚪️(خود نگارنده نیز متوجه عمق ماجرا نبود)، 🔹اما این بار پس از شنیدن انفعال حوزه بسیاری کسان نگران ایران اسلامی شدند که داشت بی‌دفاع می‌ماند. این به جایگاه ممتاز حوزه برمی‌گردد، جایگاهی که هم‌اکنون دارد. 🔸وقتی کلیپ آقای تبریزیان پخش شد خیلی‌ها حدس زدند که توطئه‌ای پزشکی در جریان است که ایشان را که «یکی» از نمادهای استغنای از نظام بهداشت جهانی و پارادایم و مافیای طب شیمیایی است می‌کوبند. 🔹سناریو کامل بود و سر و ته داشت، هرچند تنها پرده‌های اولیۀ آن آشکار شد. توانستند حوزه را در این بازی وارد کنند و انفعالی را از جانب آن به نمایش بگذارند. 🔸اکنون که بازی کرونا ـ آن هم از قم ـ سر برآورده است، ربط حوادث به هم آشکارتر می‌شود و پرده‌های دیگری از این سناریو به نمایش در می‌آید؛ نباید هیچ مقاومتی در برابر این سناریو در میان می‌بود، نباید هیچ کس حتی به فکر امکان مقابله آسان با کرونا و به فکر مقابله از طریق راه حلی غیر مسیر تعیین شدۀ طراحان می‌بود. گویا تا حد زیادی چنین هم شد. 🔹بازی کرونا ابتدا یک جنگ بیولوژیک نیست، یک جنگ سیاسی نیست، یک جنگ اقتصادی نیز نیست، بلکه بیش از همه و پیش از همه در اصل یک جنگ روانی است و شاید پس از همه یک توطئۀ راهبردی جمعیّتی است. البته این جنگ روانی ثمرات مالی و سیاسی و فرهنگی زیاد و واقعاً جذابی برای مدیران ماجرا دارد؛ ولی همۀ جنگهای دیگر بر پیشرفت مواضع جنگ روانی تکیه دارد. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac