🎭 مولنروژ، تئاتری رکیک برای تخریب اخلاق عموم مردم!!
❌ یکی از تماشاگران در توصیف این نمایش گفته است: رگباری از شوخیهای جنسی و جنسیتی.
🔻بهنظرم خود دستاندرکاران هم فهمیدند آنچه اجرا میشود، دقیقاً به حالت جنگ شبانه است و در سینما مفهوم دارد، نه جای دیگر.
👤 آقای حسین پارسایی که با دو نمایش «بینوایان» و «الیور توئیست» با برچسب «تئاتر لاکچری» انتقاد بسیاری از اهالی تئاتر و رسانهها را برانگیخته بود، این روزها نمایشی سبک و کمبازیگر را با متن ساده بومی داخلی و البته همچنان با حضور دو چهره سرشناس روی صحنه برده است.
🔻آیا پارسایی با این شکل از گزینش، سعی میکند به ما بگوید باید بین تئاتر پرمحتوا، اما سنگین و هزینهبر با تئاتر مبتذل و سخیف، اما سبک و عامهپسند، یکی را انتخاب کنیم؟
🔻آیا دغدغه اصلی این جریان جدید در تئاتر را باید حفظ حضور تماشاگر در سالنها و مردمیکردن این هنر نخبگانی دانست؟
🔻به نظر میرسد در آثار اخیر حسین پارسایی، کشاندن تماشاگر بیشتر به سالن تئاتر و بازکردن پای مخاطب عام اهمیت ویژهای داشته است.
🔻 این موضوعی است که تعدادی از کاربران سایت تیوال موردتوجه قرار دادهاند و حتی التزامنداشتن سالنداران به جلوگیری از ورود افراد کمتر از ۱۵ سال را با وجود ممنوعیت اعلامشده، محصول همین نوع نگاه دانستهاند.
🔻یکی از آنها در اینباره مینویسد: «انگار رفته بودم مدرسه ابتدایی، نه تئاتر! جالب بود که نوشتهاند محدودیت سنی دارد؛ اما خانوادهها بههیچعنوان توجه نکرده بودند و جالبتر اینکه موقع ورود هم برای مأموران اصلا مهم نبود. مهم این است که صندلی فروش رفته است. موضوع مهم فقط تجارت است.
🔻چطور یک نفر قبل از تهیه بلیت به موضوع داستان و شروط خرید توجه نمیکند؟
🔻چرا فکر میکنند هر تئاتر کمدی، یعنی تئاتر روحوضی است؟ خدا رحم کرد که این تئاتر را با مادرم نرفتم؛ وگرنه از شدت خجالت تا چند روز نمیتوانستم با مادرم حرف بزنم. شکر خدا با برادرم بودم.
🔻حالا نمیدانم آن کودک هشتنهساله چه سؤالاتی امشب بعد از تئاتر برایش پیش میاد!»
🔻کاربر دیگری نیز درباره همین ابعاد عرفی و اخلاقی معترض است و مینویسد: «نمایش واقعا افتضاح بود. بیشتر از ۲۰ دقیقه نتوانستم این حجم از ابتذال را تحمل کنم و از همه تأسفبارتر اینکه بخشی از مردم برای آن حجم از ابتذال و ادای کلمات رکیک جنسی کف هم میزدند که انگار چه نطق بامعنایی ادا شده است.
🔻سطح این کار آنقدر پایین بود که بهقول یکی از دوستان نمایشی در سطح نمایشهای خندهداری است که تو سینماهای دستچندم دیده میشود.
🔻خوب است ایران هنوز ممیزی دارد؛ وگرنه نمیدانم در تئاترهای اینچنینی دیگر چه چیزهایی میخواست بیان شود. من بهعنوان خانم فقط حالم هر لحظه خراب و خرابتر میشد و از نمایشی که فقط برای خنده به مبتذلترین شکل ممکن بیننده را به سطح دیالوگهای تماما فاحشهخانهای در سطح اجتماع پایین میکشید، فقط تأسف خوردم و این نمایش پوچ را ترک کردم».
🔻این در حالی است که کارگردان مدعی است این نمایش برای عموم جامعه توصیهشدنی است که نشاندهنده فقدان مخاطبشناسی درست و هوش ارتباط و تعامل با تماشاگران است.
🔗
https://www.mashreghnews.ir/news/979023/
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡
@HalalZadeha