✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕
💢 قدمت تاریخی اعتقاد به شهادت حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها و حضرت محسن بن علی علیه السلام در بین شیعیان بروایت عالم عمریه در { قرن چهارم تا قرن هفتم}
📝عزّالدین ابن شداد متوفای ۶۸۴ قمری ، مؤلّف کتاب الأعلاق الخطيرة في ذكر أمراء الشام و الجزيرة از مورخین اهل سنت ، داستان مشهد الدکه که در حلب به محل سقطِ محسن بن الحسین علیهماالسلام معروف است را مطرح میکند. او مینویسد:
🔹قال يحيى بن أبي طيّ في تأريخه: وفي السنة – يعني سنة إحدى وخمسين وثلاثمائة – ظهر مشهد الدكة. وكان سبب ظهوره أن سيف الدولة عليّ ابن حمدان كان في أحد مناظره بداره الّتي ظاهر المدينة فرأى نوراً ينزل على المكان الّذي فيه المشهد عدّة مرّات. فلمّا أصبح ركب بنفسه إلى ذلك المكان وحفره فوجد حجراً عليه كتابة: ” هذا ” قبر المحسن بن الحسين بن علي بن أبي طالب “. فجمع سيف الدولة العلويّين و سألهم هل كان للحسين ولد اسمه المحسّن؟ فقال بعضهم: ما بلغنا ذلك و إنما بلغنا أنّ فاطمة عم كانت حاملاً فقال لها النبيّ صلى الله عليه وسلم: في بطنك محسّن. فلمّا كان يوم البيعة هجموا عليها في بيتها لإخراج عليّ عم إلى البيعة فَأخْدَجَت وقال بعضهم: يُحتمل أنّ سبيّ نساء الحسين لمّا وردوا هذا المكان طرح بعض نسائه هذا الولد
🔸یحیی بن ابی طیّ در کتاب تاریخش می گوید: در سال ۳۵۱ ، مشهد الدکّه آشکار شد. سیف الدوله داشت می رفت ، دید نیمه شب از آن جا بارها نور بلند می شود رفت و آنجا را کَند و دید عبارتی است: این قبر محسن پسر حسین بن علی است. سیف الدوله علوی ها را جمع کرد و پرسید: شما شنیدید که حسین فرزندی به نام محسن داشته باشد؟ گفتند نه این را نمی دانیم←←بلکه این را میدانیم که فاطمه باردار بود و پیامبر به او فرمود: در شکم تو محسّن هست و در روز بیعت بر او در خانه اش هجوم بردند و به این سبب فرزندش سقط شد.→→
📚 الأعلاق الخطيرة في ذكر أمراء الشام والجزيرة المؤلف: محمد بن علي بن إبراهيم ابن شداد عز الدين المحقق: يحي زكريا عبارة صفحه 147
✅🔚این گزارش نشان میدهد که جريان حمله به خانه حضرت فاطمةالزهرا سلام الله عليها و سقط حضرت محسن بن علی عليه السلام ، همچنین گرفتن مجلس عزا برای آنها در زمان سیف الدوله (قرن چهارم) نزد علویون امری مسلم قلمداد میشده است.(ر.ک: تصویر الحاقی - اسکن کامل در ادامه خواهد آمد.)
باید بدانیم که مطالب این کتاب با نشانی های دقیق و درست نگاشته شده؛ و نشان می دهد که مردم حلب که غالباً عمری مذهب بودند، با معجزاتی که دیدند، به تدریج به تشیع گرایش پیدا کردند؛ و مقادیر زیادی از اموال خود را وقف این گونه مشاهد متبرک مینمودند. آنهائی که مالی برای وقف نداشتند در ساخت این بقاع متبرکه، مجاناً کارگری میکردند.
#پاسخ_به_شبهات
🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..