┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
💥فدک، از عوامل مهمّ در دشمنی و کینهتوزی با حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها قسمت • پنجم ✔️
✍🏻 جناب استاد محقّق، سیّد علی میلانی:
در اين ماجرا _ كه در صحيح بُخارى و مُسلم آمده است _ دقّت كنيد و ببينيد كه شارحان صحيح بُخارى، چگونه كار ابوبكر زندیق را در پذيرش ادّعاى آن صحابى دربارۀ وعدۀ حضرت رسول اکرم صلّى اللّه عليه وآله به او - آن هم بدون مطالبۀ هيچ شاهد و سوگندى در ادّعايش - توجيه مىكنند:
➖ الف- كرمانى در كتاب الكواكب الدرارى فى شرح صحيح البُخارى كه يكى از مشهورترين شرحهاى بُخارى است، مىگويد:
«وأمّا تصديق أبي بكر جابراً في دعواه، فلقوله صلّى اللّه عليه وسلم : من كذب عَلَيّ متعمداً فليتبوّأ مقعده من النار»، فهو وعيد، ولا يُظنّ بأنّ مثله-مثل جابر-يقدم على هذا».
یعنی: تصديق جابر در اين ادّعايش از سوى ابوبكر، به دليل سخن پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بوده است كه فرمودند: "هر كس از روى عمد بر من دروغ ببندد، آتش را جايگاه خويش ساخته است." و اين يك وعدۀ عذاب است و گمان نمىرود كه كسى چون جابر، اقدام به چنين كارى كند. ( ج ١٠ ص ١٢۵ )
شما كه گمان نمىكنيد جابر اقدام به چنين كارى كند و به حضرت رسول اکرم صلّى اللّه عليه وآله دروغ ببندد، بلكه بر عكس گمان مىكنيد كه او در ادّعايش صادق باشد، چرا دربارۀ حضرت فاطمةالزهرا عليها السّلام _ فقط به عنوان يك صحابى همانند ديگر صحابه _ چنين گمانى را نداريد⁉️
ب- عينى در كتاب عمدة القارى فى شرح صحيح البُخارى مىگويد:
«إنّما لم يلتمس شاهداً منه-أيمن جابر-لأنّه عدل، بالكتاب والسنّه، أمّا الكتاب فقوله تعالى: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» وقوله تعالى: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً» فمثل جابر إنْ لم يكن من خير أُمّة فمن يكون؟ وأمّا السنّه، فلقوله صلّى اللّه عليه وسلم : «من كذب عَلَيّ متعمداً»... ولا يظنّ بمسلم فضلاً عن صحابي أنْ يكذب على رسول اللّه صلّى اللّه عليه وسلم متعمّداً».
یعنی: چون جابر به دليل قرآن و سنّت «عادل» است، پس ابوبكر هم از او شاهد نخواسته است، دلايل قرآنى نيز بر اين، حكم مىكند؛ آنجا كه مىفرمايد: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» و يا در آيۀ ديگر كه مىفرمايد: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً». بنا بر اين، اگر كسى چون جابر از «خَيْرَ أُمّةٍ» نباشد، پس چه كسى چنين است؟ و دليل از سنّت هم روايتى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه وآله فرموده است: «هر كس از روى عمد بر من دروغ ببندد، جايگاه خود را آتش قرار داده است».
بنا بر اين، گمان نمىرود مسلمانى از روى عمد به رسول خدا صلّى اللّه عليه وآله دروغ ببندد، تا چه رسد به يك صحابى». ( ج ١٢ ص ١٢١)
چگونه ابوبكر زندیق ، جابر را در ادّعايش تصديق مىكند، ولى حضرت فاطمةالزهرا عليها السّلام را در ادّعايش تصديق نمىكند؟ آيا حضرت فاطمةالزهرا عليها السّلام كمتر از جابر است؟ آيا او از مصاديق «خَيْرَ أُمَّةٍ» به شمار نمىرود؟ آيا گمان مىرود كه ايشان به حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلّى اللّه عليه و آله دروغ ببندد؟!!! در حالى كه شما نسبت به هيچ مسلمانى -تا چه رسد به يك صحابى- چنين گمانى نداريد. فرق بين ادّعاى جابر و ادّعاى حضرت فاطمةالزهرا عليها السّلام -با صرف نظر از همۀ مقاماتش و تنها بر اين اساس كه وى نيز يكى از صحابه است- چيست؟ چرا ادّعاى جابر پذيرفته مىشود؟ چگونه خبر واحد، آنجا حجّت مىشود؟ چرا ادّعاى حضرت فاطمةالزهرا عليها السّلام با وجود قاعدۀ «يد» و شهود متعدّد پذيرفته نمىشود، امّا ادّعاى جابر بدون هيچ شاهد و قَسَمى پذيرفته مىشود؟!
بنا بر اين، در وراى اين قضيّه، موضوع ديگرى وجود دارد!
📚 مظلومیّت برترین بانو، ص ٨٣ _ ٨٧
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
|
#فدک